Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ogrzewania na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam w moim a4 b7 1.8t bfb  mam problem z ogrzewaniem otorz: silnik 90 stopni termostat otworzony a na wolnych obrotach na HI leci powietrze ciepłe ale nie takie gorące jak dam siłę nawiewu na max to leci letnie a jak na pół to ciepłe ale nie gorące ale jak jak gazu na wolnych obrotach to daje bardzo gorąco że nie da się wytrzymać co to może być? 

Edytowane przez lukasz1114
Opublikowano

Nagrzewnica zapchana lub pompa wody pada., ewentualnie termostat się nie domyka.

Opublikowano
33 minut temu, Langista napisał(a):

Nagrzewnica zapchana lub pompa wody pada., ewentualnie termostat się nie domyka.

A jak sprawdzić czy termostat się domyka ? Jest to chyba 4 termostat w ciągu 2 lat :) czasem ucieknie troszkę płynu chłodniczego 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, lukasz1114 napisał(a):

Witam w moim a4 b7 1.8t bfb  mam problem z ogrzewaniem otorz: silnik 90 stopni termostat otworzony a na wolnych obrotach na HI leci powietrze ciepłe ale nie takie gorące jak dam siłę nawiewu na max to leci letnie a jak na pół to ciepłe ale nie gorące ale jak jak gazu na wolnych obrotach to daje bardzo gorąco że nie da się wytrzymać co to może być? 

Są dwie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie - "co to może być?" :

1. Fizyka, której nie oszukasz. Przecież, to normalne zjawisko - większy przepływ powietrza przez nagrzewnicę  nie przyjmie tyle ciepła/ nie ogrzeje się w takim  stopniu, jak w przypadku kiedy ten przepływ jest mniejszy. Duży przepływ w większym stopniu wychładza nagrzewnicę, która przecież jest małą chłodnicą. W momencie zwiększenia obrotów silnika przepływ płynu chłodz. zwiększa się w układzie i oczywiście w nagrzewnicy, a przez to lepiej utrzymuje jej temperaturę  przy zwiększonym jej chłodzeniu przez pęd obiegającego ją powietrza.

2. Jeden z objawów przedostawania się do płynu chłodzącego tzw. kompresji, często nazywane jest to, jako zapowietrzanie się nagrzewnicy. Ten stan spowodowany może być : awarią uszczelki pod głowicą, pęknięciem głowicy, pęknięciem bloku, etc. Objawia się to oprócz objawów, które podałeś, obniżaniem się stanu płynu w zbiorniku wyrównawczym, twardymi gumowymi przewodami układu i jest to łatwe do sprawdzenia (o tym nie napisałeś/ nie sprawdziłeś(?) ). Wystarczy odkręcić korek zbiorniczka - po rozszczelnieniu poziom płynu podnosi się, a napięcie gumowych przewodów zanika (staja się miękkie).   

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
17 minut temu, Tomnik napisał(a):

Są dwie odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytanie - "co to może być?" :

1. Fizyka, której nie oszukasz. Przecież, to normalne zjawisko - większy przepływ powietrza przez nagrzewnicę  nie przyjmie tyle ciepła/ nie ogrzeje się w takim  stopniu, jak w przypadku kiedy ten przepływ jest mniejszy. Duży przepływ w większym stopniu wychładza nagrzewnicę, która przecież jest małą chłodnicą. W momencie zwiększenia obrotów silnika przepływ płynu chłodz. zwiększa się w układzie i oczywiście w nagrzewnicy, a przez to lepiej utrzymuje jej temperaturę  przy zwiększonym jej chłodzeniu przez pęd obiegającego ją powietrza.

2. Jeden z objawów przedostawania się do płynu chłodzącego tzw. kompresji, często nazywane jest to, jako zapowietrzanie się nagrzewnicy. Ten stan spowodowany może być : awarią uszczelki pod głowicą, pęknięciem głowicy, pęknięciem bloku, etc. Objawia się to oprócz objawów, które podałeś, obniżaniem się stanu płynu w zbiorniku wyrównawczym, twardymi gumowymi przewodami układu i jest to łatwe do sprawdzenia (o tym nie napisałeś/ nie sprawdziłeś(?) ). Wystarczy odkręcić korek zbiorniczka - po rozszczelnieniu poziom płynu podnosi się, a napięcie gumowych przewodów zanika (staja się miękkie).   

Remont silnika był robiony 2 lata temu wszystko było ok z głowicą po remoncie a ten problem z ogrzewaniem występuje już z przed remontu silnika więc to nie jest przyczyną pękniętej głowicy itp bo problem dalej występuje od zawsze 

Opublikowano (edytowane)

Podałem dwie przyczyny. Do tej pierwszej się nie odniosłeś, rozumiem, że jest to tak oczywiste, że nie przyszło Ci to do głowy. Szukasz różnych przyczyn, awarii podzespołów, a wystarczy pomyśleć.

Stan silnika w Twoim aucie nie jest mi znany, jak i też naprawy, które były przeprowadzone. 

Jeśli jesteś pewien, że przyczyna podana przeze mnie w punkcie nr 2 nie może mieć miejsca, to jak dla mnie szukasz dziury w całym.

 

Trzeba jeszcze wspomnieć o jednym ale tu nie mam pewności co do :

-czy podzespół ten występuje w Twoim aucie

-co do objawów, które mogłyby pasować do opisanego przez Ciebie "problemu"

A mianowicie, chłodnica spalin układu recyrkulacji i jej uszkodzenia - spaliny dostają się do układu chłodzenia.

 

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
4 minut temu, Tomnik napisał(a):

Podałem dwie przyczyny. Do tej pierwszej się nie odniosłeś, rozumiem, że jest to tak oczywiste, że nie przyszło Ci to do głowy. Szukasz różnych przyczyn, awarii podzespołów, a wystarczy pomyśleć.

Stan silnika w Twoim aucie nie jest mi znany, jak i też naprawy, które były przeprowadzone. 

 

W aucie była robiona głowicą 2 lata temu jak już pisałem ;) termostat 4 razy nowy był wszystkie węże wodne są nowe czy mam odkręcić zbiorniczka na zimnym włączonym silniku ? I ile poczekać? Z tego co pamiętam jak silnik ma 90 stopni węże są miękkie 

Opublikowano (edytowane)

Masz odkręcić korek zbiorniczka(tylko delikatnie/ostrożnie ! możesz się poparzyć ! ) na gorącym silniku, po podniesieniu obrotów("przegazowaniu") i utrzymaniu ich przez chwilę, a najlepiej po jeździe autem z użyciem wyższych obrotów.

Po podaniu przez Ciebie info o naprawach silnika, głowicy, obstaję o tym, o czym napisałem w punkcie nr 1. I powtórzę nie ma usterki, szukasz dziury w całym.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano (edytowane)

Przy takich temperaturach nie jest to możliwe, aby silnik tak szybko tracił ciepło przez nawiew. Wygląda standardowo na uszkodzony termostat. Kup Ori i będzie z głowy, bo zamienniki to prawdziwa ruletka.

Ewentualnie może być króciec za głowicą nieszczelny i on powoduje zapowietrzanie się układu, przez co nigdy nie jest w pełni nagrzany płyn, lub w samej nagrzewnicy jest sporo powietrza.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
7 godzin temu, Langista napisał(a):

Przy takich temperaturach nie jest to możliwe, aby silnik tak szybko tracił ciepło przez nawiew. Wygląda standardowo na uszkodzony termostat. Kup Ori i będzie z głowy, bo zamienniki to prawdziwa ruletka.

Ewentualnie może być króciec za głowicą nieszczelny i on powoduje zapowietrzanie się układu, przez co nigdy nie jest w pełni nagrzany płyn, lub w samej nagrzewnicy jest sporo powietrza.

A jak dokładnie wygląda ten króciec za głowicą?I gdzie dokładnie on jest ?  I jak mogę go sprawdzić? A jak w nagrzewnicy jest sporo powietrza to jak mogę to też sprawdzić ?;) 

Opublikowano

Odpowietrzając układ. Najlepiej zdjąć wąż z nagrzewnicy, ten z dziurką do odpowietrzania pod podszybiem. Wycieka Ci płyn? Musisz go dolewać?

Opublikowano
52 minut temu, Langista napisał(a):

Odpowietrzając układ. Najlepiej zdjąć wąż z nagrzewnicy, ten z dziurką do odpowietrzania pod podszybiem. Wycieka Ci płyn? Musisz go dolewać? Raz na 3 miesiące mi troszkę ucieknie raczej w lecie 

 

Opublikowano
53 minut temu, Langista napisał(a):

Odpowietrzając układ. Najlepiej zdjąć wąż z nagrzewnicy, ten z dziurką do odpowietrzania pod podszybiem. Wycieka Ci płyn? Musisz go dolewać?

Ale odpalić auto i na nagrzanym na wolnych obrotach ?

Opublikowano

Czyli prawdopodobnie króciec z tyłu, od strony grodzi jest nieszczelny. Odpowietrza się tylko na odpalonym silniku, chyba że masz całą stację do odpowietrzania próżniowego.

Opublikowano
21 minut temu, Langista napisał(a):

Czyli prawdopodobnie króciec z tyłu, od strony grodzi jest nieszczelny. Odpowietrza się tylko na odpalonym silniku, chyba że masz całą stację do odpowietrzania próżniowego.

A który to ten króciec z tyłu i jak go sprawdzić?

Opublikowano
3 godziny temu, Langista napisał(a):

image.png.a0222704cff80abf1a48d66f4d02685b.png

Dziękuję 🙂

Opublikowano
19 godzin temu, Langista napisał(a):

image.png.a0222704cff80abf1a48d66f4d02685b.png

A znasz może numer części oryginał i jakiś zaminik dobrej jakości?

Opublikowano

Musisz szukać niestety, numeru nie znam. Tam jest oring i prawdopodobnie wystarczy sam oring wymienić.

Opublikowano
9 godzin temu, lukasz1114 napisał(a):

A znasz może numer części oryginał i jakiś zaminik dobrej jakości?

06B121132E około 100 zł

 

Ale sprawdź w pierwszej kolejności czy masz tam nieszczelność. Najlepiej ciśnieniowo, wtedy będzie ładnie widać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...