kubabkb Opublikowano 1 Października 2018 Opublikowano 1 Października 2018 Panowie mam nastepujacy problem- auto dostaje dziwnych wibracji w przedziale 1500 do 2200 na 4 i 5 biegu odrazu dodam ze przeguby ok i dwumas tez. robilem logi statystyczne i 4 pompka ma wartosci 0.8, natomiast robiac logi dynamiczne wartosci potrafia skoczyc nawet do 2.7 usczelniacze wymienione na wszytkich pompkach i nie ma poprawy, gniazda lekko wyrobione. wymieniac 4 pompke? czy macie jakies inne pomysly na poczatek
greg2505 Opublikowano 2 Października 2018 Opublikowano 2 Października 2018 przy wymianie uszczelnień zebrałeś ostre krawędzie gniazd ,bo jeśli nie to uszczelnienia podczas montażu się poprzecinały,chociaż te wibracje to może raczej coś z napędem ,przy uszkodzonej pompce raczej brak mocy ,tak przynajmniej miał znajomy ,auto jechało jak by miało z 90km ,ale jechało płynnie
piotrsob1 Opublikowano 2 Października 2018 Opublikowano 2 Października 2018 (edytowane) 16 godzin temu, kubabkb napisał: robilem logi statystyczne i 4 pompka ma wartosci 0.8, natomiast robiac logi dynamiczne wartosci potrafia skoczyc nawet do 2.7 ???? O jakich parametrach piszesz , chyba nie o korekcjach, bo one od ok. 1600 obr/min stoją jak wryte ? - jak wyglądały korekcje przed robotą ? - jak wyglądają teraz ? - zamieniałeś miejscami pompki o najniższej i najwyższej korekcji podczas wymiany uszczelnień ? - robiłeś to sam , czy robił to ktoś kto ma pojęcie o tej robocie ? Jak oczekujesz konkretnej pomocy to odpowiedz na te pytania i najlepiej jakbyś wrzucił linki do logów (statycznych ) grupy 013 przed i po robocie Edytowane 2 Października 2018 przez piotrsob1
kubabkb Opublikowano 3 Października 2018 Autor Opublikowano 3 Października 2018 -korekcje przed robota wygladaly identycznie -nie zamienialem miejscami pompek zostaly wlozone tak samo - robil to mechanik nie ja logi musialbym zrobic ponownie bo przez przyapdek mi sie usunely 4 pompka podczas wciskania pedalu gazu na maksa przy obrotach od 1100 pokazuje wartosci 2,7mg( chodzi mi o 13 grupe) wtedy zaczyna rzucac silnikiem. rzucanie uspokaja sie po przekroczeniu 2200 obrotow
kamil-vag Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 A BIP-y przy tym przyspieszaniu ? Nie schodzą na minus ?
kubabkb Opublikowano 3 Października 2018 Autor Opublikowano 3 Października 2018 kamil-vag musze sprawdzic poniewaz na bipy nie patrzylem, jesli schodza na minus przy przyspieszaniu co to oznacza?
kamil-vag Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 Możliwe, że tandem już nie wyrabia i słabe ciśnienie tłoczenia paliwa... ale to zrób loga, nie ma się co martwic na zapas
piotrsob1 Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 (edytowane) 10 godzin temu, kubabkb napisał: -korekcje przed robota wygladaly identycznie -nie zamienialem miejscami pompek zostaly wlozone tak samo - robil to mechanik nie ja logi musialbym zrobic ponownie bo przez przyapdek mi sie usunely 4 pompka podczas wciskania pedalu gazu na maksa przy obrotach od 1100 pokazuje wartosci 2,7mg( chodzi mi o 13 grupe) wtedy zaczyna rzucac silnikiem. rzucanie uspokaja sie po przekroczeniu 2200 obrotow Mechanik dał ciała, powinien zamienić pompki miejscami , wtedy by było wiadomo czy to wina pompki , czy warunków w cylindrze Przy takich objawach jak opisujesz to wygląda na to że jak dajesz w pedał , to pompka nie ma czego pompować Albo " zapowietrza " się spalinami z przepuszczającego dolnego uszczelnienia, albo zatkane jest sitko przez które paliwo dostaje się do wnętrza pompki ( na zdjęciu zaznaczone na czerwono ): Oczywiście pompka też może być zdechnięta, ale żeby to było pewne to trzeba by je zamienić miejscami ... Mam nieodparte wrażenie że mecher się nie przyłożył do roboty , albo się nie zna na niuansach tej roboty , jak po wymianie uszczelniaczy się nic nie zmieniło... Edytowane 3 Października 2018 przez piotrsob1
kubabkb Opublikowano 3 Października 2018 Autor Opublikowano 3 Października 2018 (edytowane) Piotrek ogolnie mechanikowi nie mowilem o moich problemach z pompka. usczelniacze byly wymieniane poniewaz robilem uszczelke pod glowica, a korekcje sam sprawdzalaem przed wymiana i po wymianie on nawet na ten temat nic nie wiedzial - jedyne o czym wspomnial jak odbieralem auto to ze mam juz lekko wybite gniazda, ale jeszcze troche pojezdze na nich i tyle w temacie Edit- jesli delikatnie wciskam pedal gazu to wibracje silnika sa male jesli daje pedal na maxa to wtedy zaczyna trzasc silnikiem w przedziale 1100 do 2200 tylko a 4 i 5 biegu(czym auto bardziej obciazaone tym silnik skacze bardziej) Edytowane 3 Października 2018 przez kubabkb
piotrsob1 Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 48 minut temu, kubabkb napisał: usczelniacze byly wymieniane poniewaz robilem uszczelke pod glowica, a korekcje sam sprawdzalaem przed wymiana i po wymianie on nawet na ten temat nic nie wiedział Tak to jest jak się cedzi informację po troszeczku zamiast konkretnie opisać co było robione i dla czego ..... W takiej sytuacji wcale bym się nie zdziwił jakbyś miał pompki włożone na starych uszczelniaczach Ja na Twoim miejscu bym wyciągnął pompki jeszcze raz, zrobił porządnie uszczelniacze i poskładał zamieniając miejscami pompki o najniższych i najwyższych korekcjach . Przed rozbebeszeniem porobił bym logi, by było z czym porównywać sytuację po robocie i oby wnioski wyciągnąć prawidłowe
kubabkb Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 pompki napewno maja nowe usczelniacze, dal mi z powrotem stare uszczelniacze, ogolnie to zaufany mechanik .
kubabkb Opublikowano 15 Października 2018 Autor Opublikowano 15 Października 2018 filtr paliwa byl wymieniany, nie pomoglo
piotrsob1 Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 To na pewno są wibracje, a nie nieregularne przerywanie podczas przyspieszania ? Jeżeli tak , to mogą być luźne konektory elektryczne na pompkach, ( przeważnie na pierwszym cylindrze )
kubabkb Opublikowano 21 Października 2018 Autor Opublikowano 21 Października 2018 @piotrsob1 tak wibracje( a nawet rzucanie silnikem przy wcisnieciu gazu w podloge na 4 i 5 biegu) calkiem ustepujace dokladnie po przekroczeniu 2400 obrotów
piotrsob1 Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 To co dla Ciebie jest wibracją, dla mnie (analizując Twój opis i objawy ) wygląda mi na przerywanie spowodowane luźnymi konektorami pompowtryskiwaczy
kubabkb Opublikowano 21 Października 2018 Autor Opublikowano 21 Października 2018 Piotrek jak tylko przyjdzie nowa bateria do lapka zrobie logi dynamieczne grupy 18 i 23 robiac miesiac temu statysyczne nie bylo zadnych problemow, szkoda ze nie zrobilem odrazu dynamicznych. pomysle nad tymi luznymi konektorami jeszcze jak bede w PL
piotrsob1 Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 Jeżeli mam rację to sytuacja powinna się z dnia na dzień pogarszać, aż w końcu na desce zrobi się choinka Podłączony wtedy VAG powinien pokazać błąd przerwy/zwarcia na którejś z cewek pompowtryskiwacza ( najczęściej jest to cewka pompki nr. 1, z racji tego że koniec wiązki nie jest podparty i zwiększone jej wibracje tam właśnie powodują największe wycieranie się wsuwek przewodów sterujących pompkami )
PRZEMEKC Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 (edytowane) Żeby nie zakładać nowego tematu podbijam tutaj... ...Witam...a ja mam problem tego rodzaju... mianowicie gdy odpalam auto to chwile po urochomieniu silnika zaczyna on pracowac na 3 cylindry zapala się lampka esp i pali się check engin .. i teraz tak.. jak silnik nagrzeje sie do tych 90s to jak jak go zgaszę i chwilę po tym uruchomię ponownie to juz pracują 4 cylindry.. ale jak tylko ciut ostygnie to znowu to samo... zauwazylem tez ze jak juz pracuje ok i np podbije obroty ponad 3000 to tez potrafi wywalic esp..wczesniej w były epizody ze podczas jazdy np tak ponad 100 km.h jakby na chwile odcinało silnik -cylinder... a teraz dosłwnie z dnia na dzień zrobiło sie ze odrazu po odpaleniu zimnego źle pracuje.. znajomy tak na szybkiego podłonczył komputer i stwierdził ze wg niego i blendu jaki został zapisany to jakaś usterk elektryczna..1 wtrysku i ze ogolnie wtryski nie leją...odlonczyl wtyczke wiazki PD podlonczyl ponownie i jakby zacza pracowac ok lecz na chwilową przejazczkę .. .. bo wtryski wg niego sa ok... mozliwe ze wtyk na PD do poprawy.... ? Filtry mam wymienione..z pompy tandem. wycieków nie widać.. oleju nie przybywa..pali od raz... Edytowane 22 Października 2018 przez PRZEMEKC
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 @PRZEMEKC podoginaj i przeczyść wsuwki we wtyczkach pompek. Tu opisałem jak to mniej więcej zrobić: https://a4-klub.pl/topic/430223-b6-tdi-pd-pompy-paliwa-słabe-odpalanie-telepanie-na-jałowym/?do=findComment&comment=5354574
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się