speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Witam wszystkich, wiem ze temat ten jest wałkowany cały czas lecz po przejrzeniu mnóstwa wątków itak nie dotarłem do konkretnych informacji. Mianowicie moj b6 avant z zawieszeniem 1be ma (ponoć) typowa przypadlosc z prześwitem z tyłu nizszym niż z przodu. W wielu miejscach znalazlem informacje że "ten typ tak ma po pewnym czasie". Tylko moje pytanie dlaczego ? Czy cos sie wybija ? Czy to wina zużytych elementów ? Jak wyeliminować ten problem ? Wiele osób stosuje podkładki na "polskie drogi" tylko jak mają się do prowadzenia samochodu ? Zważywszy na mój dojazd do posesji podkładki by się przydały.
Bknz Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Możesz wymienić gumowe podkładki na nowe, po latach na pewno są już zbite. To też zapewne ma wpływ na wysokość. Sprawdź jaką masz kat. wagową sprężyn i zastosuj o jedną lub dwie kat. wagowe twardsze sprężyny. Co do podkładek to tylko 15 mm więc raczej nie odczujesz za bardzo w jeździe różnicy
jolley Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 W innym temacie pisali o plastikowych podkładach pod sprężyny. W ASO coś 20zł/szt. Zastanawiam się na montażem bo tył zdecydowanie niżej siedzi niż przód.
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 7 minut temu, Bknz napisał: Możesz wymienić gumowe podkładki na nowe, po latach na pewno są już zbite. To też zapewne ma wpływ na wysokość. Sprawdź jaką masz kat. wagową sprężyn i zastosuj o jedną lub dwie kat. wagowe twardsze sprężyny. Co do podkładek to tylko 15 mm więc raczej nie odczujesz za bardzo w jeździe różnicy Czyli fabrycznie sprężyny były za miękkie tak ?
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 Teraz, jolley napisał: W innym temacie pisali o plastikowych podkładach pod sprężyny. W ASO coś 20zł/szt. Zastanawiam się na montażem bo tył zdecydowanie niżej siedzi niż przód. Właśnie to są te podkladki "na polskie drogi"
Bknz Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 2 minuty temu, speedster2000 napisał: Czyli fabrycznie sprężyny były za miękkie tak ? Tego to ja nie wiem, opisałem Ci tylko możliwe sposoby rozwiązania tego problemu Jeżeli chcesz wrzucić podkładki to sugeruję wymienić od razu gumy pod i nad sprężyną.
MaTeo85 Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Z biegiem lat zawieszenie z tyłu dostaje mocno po d*p** z racji tego ze jest mocniej obciazone niż przednie. Załadowany bagażnik, pasażerowie na tylnej kanapie, butla z gazem, itp. dlatego sprężyny tracą swoją wytrzymałość i siadają. Jest to zjawisko normalne w wielu samochodach. Zeby to zniwelować trzeba by dołożyć podkładki o których jest mowa albo wymienić sprężyny na mocniejsze. Minimum to wymiana gum pod sprężynami ale problem pojawia się taki że każda metoda jest loterią i nie wiadomo jak po wszystkim bedzie stało auto. Może się okazać ze nasza robota spowoduje ze tył pojdzie do góry nardziej niż byśmy tego chcieli.
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 Godzinę temu, Bknz napisał: Tego to ja nie wiem, opisałem Ci tylko możliwe sposoby rozwiązania tego problemu Jeżeli chcesz wrzucić podkładki to sugeruję wymienić od razu gumy pod i nad sprężyną. Rozumiem masz na myśli te elementy ? 8E0512149M
Bknz Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) Tak o tych gumach mówię Sprawdź jaką masz kat. wagową z tyłu. Edytowane 12 Października 2018 przez Bknz
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 Godzinę temu, MaTeo85 napisał: Z biegiem lat zawieszenie z tyłu dostaje mocno po d*p** z racji tego ze jest mocniej obciazone niż przednie. Załadowany bagażnik, pasażerowie na tylnej kanapie, butla z gazem, itp. dlatego sprężyny tracą swoją wytrzymałość i siadają. Jest to zjawisko normalne w wielu samochodach. Zeby to zniwelować trzeba by dołożyć podkładki o których jest mowa albo wymienić sprężyny na mocniejsze. Minimum to wymiana gum pod sprężynami ale problem pojawia się taki że każda metoda jest loterią i nie wiadomo jak po wszystkim bedzie stało auto. Może się okazać ze nasza robota spowoduje ze tył pojdzie do góry nardziej niż byśmy tego chcieli. Chodzi o podkładki nad czy pod sprężynami ?
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 5 minut temu, Bknz napisał: Tak o tych gumach mówię Sprawdź jaką masz kat. wagową z tyłu. Według naklejki OYJ
Bknz Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 to kat. 9 szału nie ma. Pytanie jaka różnica pomiędzy wysokością przodu a tyłu? sama wymiana gum może nie wiele pomóc Ja ma 1BE kat. 10 i d*pa siedzi 2,5cm niżej
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 Tak sprawa wygląda
Bknz Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Siedzi jak u mnie tak jak pisałem ja lub MaTeo85 masz do wyboru kilka opcji jak ten problem rozwiązać, jednak nikt nie da Ci gotowego rozwiązania, musisz wybrać sam Ja wrzucam nowe gumy plus twardsze sprężyny, jak będzie dalej za nisko to podkładki czekają a jak będzie OK to podkładki pójdą na sell.
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 54 minuty temu, Bknz napisał: Siedzi jak u mnie tak jak pisałem ja lub MaTeo85 masz do wyboru kilka opcji jak ten problem rozwiązać, jednak nikt nie da Ci gotowego rozwiązania, musisz wybrać sam Ja wrzucam nowe gumy plus twardsze sprężyny, jak będzie dalej za nisko to podkładki czekają a jak będzie OK to podkładki pójdą na sell. Mowisz twardsze sprezyny. Czyli co uzywki czy zamienniki nowe ?
Bknz Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 kupiłem używki z a4 b6 cabrio kat.13
MaTeo85 Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Ja jestem w trakcie kompletowania gratów na tylne zawieszenie bo planuje zrobić wszystko od A do Z. Sprężyn nie chce wymieniać więc w razie gdyby wymiana gum nie pomogła mam już kupione te dodatkowe podkładki na kiepskie drogi. Bo u mnie d*pa siedzi podobnie jak na zdjeciu wyżej z tym że ja mam extra ładunek w postaci butli lpg.
speedster2000 Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 6 minut temu, MaTeo85 napisał: Ja jestem w trakcie kompletowania gratów na tylne zawieszenie bo planuje zrobić wszystko od A do Z. Sprężyn nie chce wymieniać więc w razie gdyby wymiana gum nie pomogła mam już kupione te dodatkowe podkładki na kiepskie drogi. Bo u mnie d*pa siedzi podobnie jak na zdjeciu wyżej z tym że ja mam extra ładunek w postaci butli lpg. Ja chyba zrobie podobnie zacznę od gum i podkładek w ostateczności spręzyny
Wiktoro Opublikowano 5 Stycznia 2019 Opublikowano 5 Stycznia 2019 W dniu 12.10.2018 o 14:24, speedster2000 napisał: Ja chyba zrobie podobnie zacznę od gum i podkładek w ostateczności spręzyny witam ja wymienilem gumy gorne i dolne i dalej d*pa siedzi... pytalem ile nowe sprezyny w aso 414zl sztuka:)
MaTeo85 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Opublikowano 5 Stycznia 2019 Wymieniles gumy i dalej siedzi to dodaj od gory jeszcze podkladki z zawiechy tej na zle drogi 1br.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się