Skocz do zawartości
IGNOROWANY

4.2 przepustnice wydechu - powrót do oryginału - jak?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, chce przed zimą ogarnąć wydech w swoim V8.

Poprzedni właściciel wyciął przepustnice z tylnych puszek i przespawał je zaraz za katalizatory, dodatkowo zrobił je otwierane na "pstryczek" - na kompie wywala błąd zaworka do przepustnic.

Efekt może i fajny, ale i tak raczej tego nie używam, bo strasznie rezonuje aż głowa boli i do tego na otwartych auto jest odczuwalnie słabsze - a na zamkniętych słychać jak klapy przepustnic lekko brzęczą.

Z przeniesieniem na swoje miejsce nie powinno być większego problemu, choć wskazane by było jakby ktoś podrzucił dokładnym foto jak przepustnica ma być wspawana, natomiast nie mam pojęcia jak przywrócić fabryczne sterowanie.

Przepustnice nadal są sterowane podciśnieniem, tylko jak odtworzyć część elektryczną i podciśnieniową?

Gdzie szukać zaworka sterującego?

Którędy poprowadzone są przewody podciśnienia?

Zaworek jest jeden, czy dwa?

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Tu coś mam - akurat dzisiaj szukałem, bo chcę u siebie w ASN wrzucić przepustnice do wydechu.

Zaworek jest jeden (numer 12), później jest trójnik i już do przepustnic. Podejrzewam, że podciśnienie idzie wnętrzem, bo zaworek zdaje się jest w bagażniku(?) - ale tu może wypowie się ktoś, kto wie, ja niestety nie mam S4 :( 

46432631_1045486718955471_8839154699325145088_n.png

Edytowane przez tsluszniak
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź ;)

Tak się składa że udało mi się odtworzyć część sterowania.

Spawanie przepustnic dopiero jak auto wróci od tapicera.

 

Tak więc zaworek wraz z akumulatorem podciśnienia jest w lewym boczku w bagażniku.

Przewód podciśnienia leci po podłodze gdzieś spod kierownicy, pod dywanem, potem razem z kabelkami korytkiem aż do bagażnika.

Od zaworka wężyk wychodzi na zewnątrz przelotką pod lewą lampą, tam zawija pod belkę zderzaka i wchodzi nad osłony termiczne.

Potem już bezpośrednio do przepustnic.

U mnie na szczęście pstryczek otwierający przepustnice podłączony był do oryginalnego zaworka - po przywróceniu połączenia wszystko działa, klapy otwierają się prawidłowo.

 

Opublikowano

Panowie, odgrzeje ponownie temat. Czy ktoś z was jest mi w stanie powiedzieć kiedy przepustnica ma się otworzyć a kiedy zamknąć? U mnie na luzie jest zamknięta, po ruszeniu się otwiera, i ponownie zamyka się przy jakiś 1.800 obrotów. Nie ma to czasem działać odwrotnie? 

Opublikowano

tak ma być ? 

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/328851-b6-s4-exhausts-vacuum-operated-butterfly-valve

Ja jeżdżę z otwartymi na stałe (odpięte i zaślepione wężyki) i bez wszystkich 4 katalizatorów i jest cicho na trasie. Coś tam leciutko mruczy jak się depnie, ale przy normalnej jeździe słychać wiatr, wydechu nie. Z zamkniętymi chodzi jak 1,8 - lipa fchooy ?

 

Opublikowano

Dzięki, w takim razie zostawiam wydech w spokoju. Narazie dość często jeżdżę z małym dzieckiem, więc niech sobie będzie cichy wydech, może kiedyś coś pokombinuje. Ogólnie mi to nawet odpowiada jak ktoś się stawia, a nie wie co masz pod maską, bo nic nie słychać ?

Opublikowano

I w jaki sposób ma mi to pomoc? Głupoty na yt to raczej po robocie do piwka... 

Opublikowano

Siema odgrzewam tematy prawidłowo działające klapy powinny być zamknięte gdy auto stoi? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...