Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, jony 2 napisał:

Kto tym cwaniakiem niby jest?

ten pierdzielony termostat

Opublikowano

piszą że do DSG bo przy innych modelach VW tak podaje etka, że to termostat dla wersji z automatem, natomiast w B8 etka tez na schemacie ma ten termostat tylko nie wiedzieć czemu w Audi jest to jedna cześć z wężami oraz zaworem zwrotnym

03L122157M - opisane jako wąż cieczy chłodzącej, dlatego jak zapytacie w aso o drugi termostat to powiedzą wam że go niema.

Opublikowano

03L122157M -tylko 700zł

Opublikowano

Termostat 1K0121113A zlokalizowany, jest jak na tacy, nie wiem jak go wcześniej nie zlokalizowałem, chyba dlatego że z góry brałem pod uwagę że go nie ma ? i myliłem go ze zwykłą złączką. Zamówiłem oryginał. Zastanawia mnie tylko fakt, że jego moment otwarcia to tylko 75 st. C, ale cóż, w tygodniu wymienię i dam znać o efektach. 

Opublikowano

Termostat 1K0121113A wymieniony.Jutro test.Zaworu zwrotnego cjca nie posiada

Opublikowano

@jony 2 u ciebie też tylko 70 na zegarach? Muszę mocno pocisnąć żeby 90 osiągnęło a potem i tak spadnie, wymiana głównego termostatu nic nie zmieniła, w środę albo czwartek też będę wymieniał ten mały 

Opublikowano

 wcześniej nie dochodziło do 90 po wymianie głównego dochodzi do 90 po 20km.zobaczymy jutro jak po wymianie małego

Opublikowano

oczywiście oba termostaty zakupiłem w aso

Opublikowano

Dajcie znać jak po wymianie tego małego termostatu. Ja posiadam CJCD także to samo co wy. Nie wymieniałem jeszcze żadnego termostatu. Ale jak piszecie ze wymiana głównego nic nie daje to może bym zaczął od małego. Przy temp ponizej 5 stopni potrzebuje 15km dynamicznej jazdy zeby sie nagrzał, stanę na chwile i spada ponizej 0 to juz całkiem tragedia. Jeżdzilem na mrozach z zasłonieta chłodnica w 3/4 i nagrzewal sie przy -5 szybciej niz teraz  po odkrytej na +5.  Po sprawdzeniu węży i chłodnicy po przejechaniu 10km wskazówka około w połowie dolny i górny wąż cieply chłodnica również.

Opublikowano

istnienie dwóch regulatorów nie ma znaczenia, chłodnica i jej przewody do momentu otwarcia głównego regulatora powinna być zimna, to zasada obowiązująca w każdym aucie, u mnie jest zimna niemalże cały czas, przy nieosiąganiu temperatury i ciepłej chłodnicy wskazania padają na główny termostat

Opublikowano
4 minuty temu, Mateuszh napisał:

Kocham wypowiedzi w których ktoś dotyka węży a nie ma pojęcia jak wygląda układ chłodzenia w tym aucie;) a nie ma bo nie jest świadom istnienia 2 regulatorów. Kwintesencja tego forum

nie rozumiem do czego dążysz. Jestem świadom, że posiadam dwa termostaty. Według Ciebie to że jest obieg na chłodnice przed osiągnięciem temperatury roboczej to normalne zjawisko tak ? nawet przy sprawnych termostatach? bo tak wywnioskowałem to z twojej wypowiedzi.

Opublikowano
14 godzin temu, jony 2 napisał:

dochodzi do 90 po 20km

u mnie w CJCA podobnie, przy około 0 st i mniej co najmniej 20 km do osiągnięcia 90 km

Opublikowano (edytowane)
1 minutę temu, Mateuszh napisał:

Tak zupełnie nie ma znaczenia, są tam dla ozdoby.

co ty pieprzysz?!

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

ja mam chłodnicę zimną co oznacza że główny regulator działa i jest cały czas zamknięty, jesli wymiana drugiego termostatu spowoduje że moment otwarcia przy 75 st zacznie działać to powinien się szybciej dogrzać i główny regulator powinien puścić a dopiero wówczas chłodnica ma prawo robić się ciepła, jeśli @bolo1500 ma ciepłą chłodnicę przy niedogrzanym silniku oznacza, że główny regulator puszcza

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, bolo1500 napisał:

Według Ciebie to że jest obieg na chłodnice przed osiągnięciem temperatury roboczej to normalne zjawisko tak ? nawet przy sprawnych termostatach? bo tak wywnioskowałem to z twojej wypowiedzi.

@bolo1500 moment otwarcia głównego termostatu to 86 stopni do tego momentu nie powinien puszczać na chłodnicę, dlatego powinna ona być zimna, jutro będę miał czas i wymienię mały termostat, zobaczę jaki to efekt przyniesie 

Edytowane przez Gość
Opublikowano

A więc tak .Rano temp.0st.15km jazdy tem.90 .wieczorem temp.+4, 8km jazdy temp 75, auto zostawione na wolnych obrotach po 7minutach doszło do 90

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.02.2019 o 15:47, bin85 napisał:

 

03L122157M - opisane jako wąż cieczy chłodzącej, dlatego jak zapytacie w aso o drugi termostat to powiedzą wam że go niema.

CJCA, CJCB i CJCD nie posiadają węża 03L122157M tylko 03L122157Q, to tak g'woli ścisłości 

w zestawie węży 03L122157M montowanym w CAGA, CAHA, CAGC itp.. jest mały regulator i zawór zwrotny

w zestawie węży  03L122157Q w CJCA CJCB CJCD jest tylko mały regulator, nie ma zaworu zwrotnego

Cytat

A więc tak .Rano temp.0st.15km jazdy tem.90 .wieczorem temp.+4, 8km jazdy temp 75, auto zostawione na wolnych obrotach po 7minutach doszło do 90

@jony 2 czyli niewiele to polepszyło. Najważniejsze - czy po osiągnięciu 90 st. trzyma i nie spada?

Edytowane przez Gość
Opublikowano
19 godzin temu, Charls napisał:

CJCA, CJCB i CJCD nie posiadają węża 03L122157M tylko 03L122157Q, to tak g'woli ścisłości 

w zestawie węży 03L122157M montowanym w CAGA, CAHA, CAGC itp.. jest mały regulator i zawór zwrotny

w zestawie węży  03L122157Q w CJCA CJCB CJCD jest tylko mały regulator, nie ma zaworu zwrotnego

@jony 2 czyli niewiele to polepszyło. Najważniejsze - czy po osiągnięciu 90 st. trzyma i nie spada?

wieczorem temp.+4, 8km jazdy temp 75, auto zostawione na wolnych obrotach po 7minutach doszło do 90 i nie spada

Opublikowano

Panowie powiedzcie jak u Was wygląda temperatura oleju, jak nie macie temperatury cieczy 90 C

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...