Gość Opublikowano 6 Lutego 2019 Opublikowano 6 Lutego 2019 (edytowane) Godzinę temu, duzy616 napisał: Panowie powiedzcie jak u Was wygląda temperatura oleju, jak nie macie temperatury cieczy 90 C Jak wskazówka jest w okolicy 70 st to mam 65-68 temp. oleju, jak w temperaturze dodatniej osiągnę 90 st to mam 86 olej Dziś nie dałem rady wymienić, czasu zbrakło ale termostat czeka Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość
Gość Opublikowano 7 Lutego 2019 Opublikowano 7 Lutego 2019 (edytowane) W dniu 5.02.2019 o 18:23, jony 2 napisał: A więc tak .Rano temp.0st.15km jazdy tem.90 .wieczorem temp.+4, 8km jazdy temp 75, auto zostawione na wolnych obrotach po 7minutach doszło do 90 Mały termostat wymieniony /duży był wymieniony wcześniej/. Dziś wieczorem temperatura na dworze +0,5 st. C, po 15 km osiągnął 90 st. i również trzyma i nie spada, więc jest postęp bo na starym wahlowała temperatura i spadała do 70 na zegarach. Zobaczymy jak będzie przy ujemnych temperaturach. Jeśli u kogoś w CJCA, CJCB i CJCD osiąga szybciej 90 niż po kilkunastu km w temperaturze oscylującej wokół 0 st. C to niech się zgłasza bo u mnie i u kilku innych osób nie ma szans. CAHA którym często jeżdżę przy 0 st. C rozgrzewa mi się po 9-10 km Edytowane 7 Lutego 2019 przez Gość
Gość Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 W dniu 7.02.2019 o 21:41, Charls napisał: Mały termostat wymieniony /duży był wymieniony wcześniej/. Dziś wieczorem temperatura na dworze +0,5 st. C, po 15 km osiągnął 90 st. i również trzyma i nie spada, więc jest postęp bo na starym wahlowała temperatura i spadała do 70 na zegarach. Zobaczymy jak będzie przy ujemnych @pilKOZAK @bolo1500 Dziś -2 st. °C, wyjazd z garażu (w garażu temp. +12 stopni wg wskazań czujnika w aucie) po 15 km normalnej jazdy moim CJCA na zegarach pojawia się 90 st. i trzyma cały czas równo
bolo1500 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 @Mateuszh to tak : wymienilem 2 termostaty główny i ten mały na nowe prosto zamawiane z ASO. Wymiana kompletnie nic nie pomogła. Auto użytkuje w norwegi mam 15km do pracy jade około 70km/h auto ledwo łapie temp, węże i chłodnica ciepła po 10min pracy silnika ciepłe górne i dolne, od poczatku jest obieg. NAwet jak juz zlapie te 90 to jak zjeżdzam z górki to od razu spadek w dół. I co ty na to kolego?
bolo1500 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 tak bylem na urlopie w polsce i wymienialem w polsce. Kupione i zamontowane w polsce tutaj temperatura -2.
Gość Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Nie ma pojęcia, że układ węży de facto bez zaworu zwrotnego w CJCA, CJCB i CJCD jest inny. WYmieniłem termostaty, jak osiągnie 90 st to już trzyma ale w ujemnych temperaturach osiągnięcie 90 st trwa wieczność, 20 km nie wystarcza. Inną sprawą jest fakt, że w kabinie jest ciepło, bo jakby nie było dogrzewa grzałka elektryczna PTC
bin85 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 4 godziny temu, bolo1500 napisał: @Mateuszh to tak : wymienilem 2 termostaty główny i ten mały na nowe prosto zamawiane z ASO. Wymiana kompletnie nic nie pomogła. Auto użytkuje w norwegi mam 15km do pracy jade około 70km/h auto ledwo łapie temp, węże i chłodnica ciepła po 10min pracy silnika ciepłe górne i dolne, od poczatku jest obieg. NAwet jak juz zlapie te 90 to jak zjeżdzam z górki to od razu spadek w dół. I co ty na to kolego? Jeżeli masz od razu ciepłą chłodnice to Twój nowy termostat z ASO nie działa poprawnie i dlatego nie może się nagrzać
Dev Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Czy wszyscy macie tak że podczas jazdy po mieście temperatura silnika jest 90 a po wyjeździe z miasta spada do 70 i mniej ?
bin85 Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 U mnie jest cały czas 90*C, przed wymianą termostatu też tak miałem że temperatura spadała może nie do 70 ale jednak. Masz cały czas otwarty termostat lub otwiera się za szybko dlatego jazda z większą prędkością szybko schładza chłodnicę i temperatura spada.
bolo1500 Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 U mnie nagrzewa się przez 15km ale jak jadę z górki to spada. Tylko nie wiem dlaczego jak odpale samochód przy - 15 i chodzi sobie tak 10min to jak dotkne węży i chłodnicy to ciepłe tak jakby duży obieg byyl. Na starym termostacie to samo.... Na nowym prosto z aso też.
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 54 minuty temu, bolo1500 napisał: U mnie nagrzewa się przez 15km ale jak jadę z górki to spada. Tylko nie wiem dlaczego jak odpale samochód przy - 15 i chodzi sobie tak 10min to jak dotkne węży i chłodnicy to ciepłe tak jakby duży obieg byyl. Na starym termostacie to samo.... Na nowym prosto z aso też. dziwna sytuacja, bo duży termostat ma punkt otwarcia przy + 86 st a mały przy + 75 st, u mnie chłodnica jest zimna
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 W układzie jest pompa elektryczna wspomagająca obieg cieczy chłodzącej, czy ktoś wie jaki jest algorytm jej pracy? Kiedy się załącza czy podczas postoju, stania w korkach czy w czasie jazdy?
pilKOZAK Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 ja zastanawiałem się czemu przedlift się potrafi zagrzać a polift już nie... analizując układ widać że termostat w poliftach nr 5 jest jakby na zewnątrz bloku silnika z jakimś dodatkowym obiegiem (którego nie ma w przedlift) przez który od razu płynie "woda" /niebieska linia przerywana/ a dopiero po otwarciu termostatu /linia ciągła/ idzie na duuży obieg. Tak się zastanawiam czy jest możliwość zamontować w bloku silnika dodatkowo termostat od przedlifta nr 8 ?? wtedy dopiero po nagrzaniu się puszczałby na te "dodatkowe obiegi" i na główny termostat. Oringi nr 4 są takie same, więc i przylgnie od termostatów podejrzewam że też są identyko... Dziura w bloku silnika pewnie też jest z miejscem na taki termostat. Co wy na to?? Ktoś ma możliwość podłubania w garażu w takiej kwestii?
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) @pilKOZAK pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu, no i ciągle pozostaje kwestia algorytmu pracy dodatkowej elektrycznej pompy cieczy. Praca układu w FL czy przed FL nie ma znaczenia dla żywotności silnika, kabina też się normalnie nagrzewa, do tego mamy grzałkę PTC, to kwestia wyłącznie ciekawości i chęci poprawy pracy czasu nagrzewania i odzwierciedlenia tego na wskaźniku temperatury tylko coraz bardziej się utwierdzam w przekonaniu że TTTM, wszystko działa, wszystko grzeje tylko ta irytująca wskazówka Edytowane 14 Marca 2019 przez Gość
pilKOZAK Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) 34 minuty temu, Charls napisał: pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu Nie przeniesienia czy zmiany obiegu, a tylko założenia dodatkowego termostatu / "schowanego" w blok silnika jak jest w przedlifcie. Ma to na celu szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika w niskich temperaturach. Edytowane 14 Marca 2019 przez pilKOZAK
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) 3 minuty temu, pilKOZAK napisał: Nie przeniesienia czy zmiany obiegu, a tylko założenia dodatkowego termostatu / "schowanego" w blok silnika jak jest w przedlifcie. Ma to na celu szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika w niskich temperaturach. mi chodziło o to co, dlaczego i po co zrobiła to fabryka a nie o to o czym ty wspominałeś Edytowane 14 Marca 2019 przez Gość
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 47 minut temu, pilKOZAK napisał: Co wy na to?? Ktoś ma możliwość podłubania w garażu w takiej kwestii? a co zrobisz z pozostałymi wężami? Zaślepisz? Skoro DPFwypala się prawidłowo /u mnie co około 700 km/ to znaczy że silnik jest dogrzany, w kabinie jest ciepło, spalanie na normalnym poziomie to po co cokolwiek zmieniać.
pilKOZAK Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 4 minuty temu, Charls napisał: a co zrobisz z pozostałymi wężami? Zaślepisz? Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu ?. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian. Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć...
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) rozumiem, wątpię aby to coś zmieniło skoro reszta z zewnętrzym termostatem w obudowie pozostaje bez zmian, temperatura w bloku zawsze jest wyższa niż ta odczytywana z czujnika na zegary nie wspominając o tej na wyjściu z chłodnicy Edytowane 14 Marca 2019 przez Gość
bin85 Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 1 godzinę temu, pilKOZAK napisał: Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu ?. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian. Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć... Tam niema dodatkowego termostatu to co przedstawia rysunek to dwa różne termostaty nr 8 wersja w początkowych rocznikach i nr 5 wersja chyba po 2009r
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się