djsinger997 Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 (edytowane) Witam, podczas jazdy autem nagle poczułem, na prostej drodze - brak dopływu benzyny. Stanęło i nie mogłem już uruchomić kręcąc rozrusznikiem. Po sprowadzeniu go na garaż podłączyłem pod komputer i wyskoczył błąd Camshaft Position Sensor G40 Implausib. Czy to czujnik położenia wałka rozrządu czy wału korbowego? Wyciągnąłem czujnik wałka i wygląda na dobry. Radek Edytowane 23 Października 2018 przez djsinger997
sitar Opublikowano 23 Października 2018 Opublikowano 23 Października 2018 Czujnik wałka rozrządu(czujnik halla)
djsinger997 Opublikowano 24 Października 2018 Autor Opublikowano 24 Października 2018 (edytowane) 16 godzin temu, sitar napisał: Czujnik wałka rozrządu(czujnik halla) Ale czujnik wałka rozrządu to co innego niż halla(?). Mówi mi gość w sklepie, że jest i to i to. EDIT: Po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu nadal nie odpala. Zdjęcie błędu https://ibb.co/mC5diA Edytowane 24 Października 2018 przez djsinger997
sitar Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 Powinien być wałka rozrządu i wału. Sprawdź okablowanie czy coś nie jest porwane. Podaj nr czujnika który założyłeś
djsinger997 Opublikowano 24 Października 2018 Autor Opublikowano 24 Października 2018 57 minut temu, sitar napisał: Powinien być wałka rozrządu i wału. Sprawdź okablowanie czy coś nie jest porwane. Podaj nr czujnika który założyłeś 06B 905 163A
djsinger997 Opublikowano 24 Października 2018 Autor Opublikowano 24 Października 2018 Jeszcze dodam, że od dłuższego czasu świeciło mi się SERVICE. Z resztą świeci dalej...czy to ma znaczenie i mógł po prostu silnik "stanąć" po jakimś czasie? I jeszcze pytanie..czy są jakieś przekaźniki do tych czujników?
sitar Opublikowano 24 Października 2018 Opublikowano 24 Października 2018 (edytowane) Komunikat service nie ma żadnego znaczenia-jest to komunikat przypominający o przeglądzie który można skasować. Sprawdzałeś kabel idący do czujnika czy nie ma nigdzie przetarcia? Na twoim miejscu sprawdziłbym też czujnik położenia wału-są filmy na you tube jak sprawdzić go miernikiem Edytowane 24 Października 2018 przez sitar
djsinger997 Opublikowano 25 Października 2018 Autor Opublikowano 25 Października 2018 11 godzin temu, sitar napisał: Komunikat service nie ma żadnego znaczenia-jest to komunikat przypominający o przeglądzie który można skasować. Sprawdzałeś kabel idący do czujnika czy nie ma nigdzie przetarcia? Na twoim miejscu sprawdziłbym też czujnik położenia wału-są filmy na you tube jak sprawdzić go miernikiem Sprawdzając taką świecącą kontrolką wszędzie jest prąd niby. Dziś będę nowy czujnik położenia wału podpinał.
djsinger997 Opublikowano 26 Października 2018 Autor Opublikowano 26 Października 2018 Nie odpala nadal. Tylko kręci.
maciej_m Opublikowano 26 Października 2018 Opublikowano 26 Października 2018 (edytowane) Kolego, że tak pozowle sobie zadać podchwytliwe pytanie, a rozrząd to się w ogóle obraca? Może zerwany jest pasek i sygnał z czujnika jest zwyczajnie nieprawidłowy? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16725/P0341/000833 Przy tym błędzie jako jedna z przyczyn pojawienia się błędu 00515 jest właśnie niewłaściwy timing (synchronizacja walka rozrządu). Edytowane 26 Października 2018 przez maciej_m
djsinger997 Opublikowano 27 Października 2018 Autor Opublikowano 27 Października 2018 W dniu 26.10.2018 o 10:59, maciej_m napisał: Kolego, że tak pozowle sobie zadać podchwytliwe pytanie, a rozrząd to się w ogóle obraca? Może zerwany jest pasek i sygnał z czujnika jest zwyczajnie nieprawidłowy? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16725/P0341/000833 Przy tym błędzie jako jedna z przyczyn pojawienia się błędu 00515 jest właśnie niewłaściwy timing (synchronizacja walka rozrządu). Rozrząd się obraca - nadal auto nie odpala. Już brak pomysłów... Nadal ten sam błąd
patryq633 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) Sprawdzałeś czy jest iskra na świecach ? Edytowane 28 Października 2018 przez patryq633
wielkiszu666 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 A czujnik walu ktory jest pod autem przy filtrze oleju wymieniales?
djsinger997 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 2 godziny temu, wielkiszu666 napisał: A czujnik walu ktory jest pod autem przy filtrze oleju wymieniales? Tak, czujnik wymieniony. Łącznie zrobiłem cztery rzeczy: wymieniony czujnik wałka, wymieniony czujnik wału, sprawdzenie działania pompy oraz sprawdzenie czy rozrząd się kręci. Wszystko tu ok...a nadal nie odpala
djsinger997 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 4 godziny temu, patryq633 napisał: Sprawdzałeś czy jest iskra na świecach ? Iskry? Hm zaraz sprawdzę to
djsinger997 Opublikowano 28 Października 2018 Autor Opublikowano 28 Października 2018 Iskry są. Walą konkretnie. Kurcze już brak pomysłów..dlaczego auto nie odpala? Już po włożeniu kluczyka widze to ECP i wiadomo, że nie odpali ?
marcinoa4b5 Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 ja bym sprawdził czy jest styk przy kostce g40, często lubią przewody przyśniedzieć i nie przechodzi impuls. Jakiej firmy kupiłeś czujnik wałka??
maciej_m Opublikowano 28 Października 2018 Opublikowano 28 Października 2018 (edytowane) Kolego. Po pierwsze primo - to zapisz sobie gdzieś jakie były błędy zapisane w sterowniku i je skasuj. Potem spróbuj uruchomić silnik i zczytaj ponownie. Bo może się okazać że ten błąd czujnika to już dość stary ale się zapisał w pamięci sterownika. Dopiero teraz drugi raz zobaczyłem to zdjęcie, które wystawiłeś i zauważyłem że na końcu jest dopisek "intermittent" co znaczy mniej więcej "przerywany" czyli nie występuje cały czas. Po drugie primo - to po przekręceniu kluczyka ale zanim uruchomisz silnik zawsze świeci się kontrolka EPC. Gaśnie jak uruchomisz silnik. Jeżeli w sterowniku jest jakiś ważny aktywny błąd to świeci się kontrolka "check engine" - no chyba że ktoś żarówkę wykręcił I po trzecie primo ultimo - skoro już wiesz że cewka zapłonowa żyje to sprawdź czy działa pompa paliwa bo one se tak lubią wziąć i umrzeć. Moja B5 miała tak, że błędów brak ale se postanowiła nie odpalać - nie, nie i ch.... . Winna okazała się właśnie pompa paliwa. Nie pamiętam schematu od B6 i nie mam czasu sprawdzić ale wg tak samo jak w B5 mnie wystarczy przyłożyć na chwilę plus z akumulatora do bezpiecznika pompy (przy okazji sprawdź bezpiecznik) i słuchać czy pompa bzyczy. Mógł jeszcze umrzeć przekaźnik pompy ale najpierw sprawdź czy na krótko pompa pracuje. Edytowane 28 Października 2018 przez maciej_m
wielkiszu666 Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 No to ciekawy przypadek. Moze uszkodzony czujnik nowy. Tez tak moze sie wydarzyc. Mnie by juz krew zalala jakbym tak mial
elmo814 Opublikowano 29 Października 2018 Opublikowano 29 Października 2018 maciej m dobrze gada, sprawdz paliwo wyjmij wtrysk i zobacz jak cieknie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się