Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

N75 słabe podciśnienie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, nie wiem czy ten problem był poruszany gdyż go nie znalazłem na forum, mam problem z moim a4 B5 1.9 TDI AFN a dokładniej chodzi mi o to że mam słabe podciśnienie na zaworze N75 sterującym kierownicą turbiny, po podłączeniu vakuometru pokazuje 0.3 bara a po podłączeniu vag-com i włączenie testu  tego zaworka to działa bez żadnego problemu tzn pokazuje od 0 do -0.7 bara i tu moje pytanie gdzie szukać problemu. Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi

Edytowane przez Adaskooo
Błąd
Opublikowano

Witam Kolegę, no i od razu pytanie - czym oczywiście oprócz tego co napisałeś jeszcze się to objawia?

Wiem ze może to żadna podpowiedź, ale posprawdzałbym dokładnie wszystkie wężyki i złączki od podciśnienia.

Opublikowano

Spadek mocy, to jest problem gdyż już 3 razy czyscilem kierownice turbiny i nadal mam z nią problem bo załącza się tryb awaryjny i próbowałem już jakoś wyregulować dźwignie od gruszki od turbiny no ale jest kłopot z tym podciśnieniem, dlaczego jest tak niskie a jeżeli chodzi o wężyki to mam wszystkie zmienione

Opublikowano

Niestety nie mam skąd wziąć 100% działający zaworek ale podmieniałem z N18 i teraz ... Jeżeli N18 jest na swoim miejscu i podłącze vakuometr to podciśnienie wynosi mniej więcej te -0.7 bara a gdy podmienie go z N75 to wartość wynosi -0.3 bara i na moje coś jest nie tak ze sterowaniem 

Opublikowano

Też myślałem  o tym n18, a wywala Ci jeszcze jakieś błędy oprócz przeładowania?

Opublikowano

Tylko ten błąd, i nie wiem dokładnie czym on jest sterowany, dlaczego jak robie test zaworka to pracuje on prawidłowo a jak sprawdzam go bez testu to jest takie słabe podciśnienie. Zawór daje mniejsze lub większe podciśnienie w zależności od ciśnienia które znajduje się w układzie dolotowym to gdy odlacze wężyk od turbiny i bede ruszał ręcznie dźwignie turbiny to ciśnienie w danym momencie się zmieni czy nie? Próbuje dojść do tego jak on jest sterowany bo wygląda jakby ciśnienie w danym momencie było zbyt duże i dlatego N75 podciąga tak słabo.

Opublikowano

Ruszanie gruszką przy odłączonym przewodzie raczej nic nie zmieni. Przy teście kompem masz wszystko podłączone tak jak powinno być i wychodzi on poprawnie tak?

Opublikowano

Tak, jeżeli przeprowadzam test to podciśnienie działa prawidłowo a po jego zakończeniu znów jest takie niskie, a jak podłącze go w miejsce N18 to pokazuje prawidłową wartość w okolicach -0.7 bara więc wychodzi że coś jest nie tak ze sterowaniem ale nie wiem gdzie szukać tej przyczyny

Opublikowano

Tylko gdzie, jak leciałem po kablach to nic nie znalazłem, walcze z tym już dwa lata i nie wiem jak rozwiązać ten problem

Opublikowano

Kolego to jak Ty tyle nawalczyłeś, pozamieniałeś wężyki i N-ki i dalej d..pa to ja mięknę, niestety nie wiem co by Ci tu jeszcze podpowiedzieć, ale może na forum ktoś Ci podpowie bo sporo tu kumatych chłopów, ale Kobiet także.

Opublikowano

Witam.Nie wiem czy jakoś pomogę ale u mnie było podobnie .Źle sterowało podciśnieniem i dostawał "muła" ale co ciekawe tylko wtedy kiedy było ciepło , jak zimno to strzała.Odwiedziłem ASO (wymiana przepływki na ori no i logi-kicha) ,kilku mechaników od diesli (czyszczenie turbo,wymiana wężyków i zaworków,czyszczenie elektryki i kto wie czego jeszcze oraz sprawdzenie vacum pompy,logi -kicha).Wpadłem na pomysł i pojechałem do elektronika ze sterownikiem ale odparł że one psują sie tylko od np.ciosu młotem lub siekierą i wypad.Męki moje trwały 6 lat ,tak nie pomyliłem się najbardziej "lat".Wszędzie tylko logi i nic.Postawiłem w końcu na swoim ,zakupiłem na znanym serwisie aukcyjnym sterownik identyczny z "naturalnym" i pojechałem do tego samego elektronika żeby mi go zaadaptował .Kopaczka mu zjechała bo przy gorącym lecie i przejechaniu kilkudziesięciu km ani śladu notlaufa .Zrobiłem już parę tysi km i jest ok.

Opublikowano

Walcze z podobnym objawem w 2.5tdi- gdy jest zimno idzie gdy robi sie cieplo zmula. To nawet czuc na niewielkim dystansie po rozgrzaniu silnika. Podmienilem czujnik temperatury zewnetrznej "mapsensor", kupilem nowa przeplywke Bosch, podmienialem zaworki N75 i zbyt duzego efektu to nie dalo.  Wlasnie zamowilem drugie turbo bo po rozebraniu tego co mialem okazalo sie ze jest czysciutkie zero nagaru jedyne czego sie moglem doczepic to iz kierownica ma spore luzy - ale moze takie maja byc nie jestem specjalista.  Przyjdzie drugie, zaloze, zobaczymy. Najgorsze jest to ze problem nie produkuje zadnych bledow jak rowniez ze silnik nie puszcza zadnego dyma z dwururki co wydaje sie naturalna sprawa gdy auto slabnie.  No coz nastepny do podmianki bedzie sterownik :)       

Opublikowano

W moim przypadku przyczyną niskiego podciśnienia na gruszce turbiny była nieszczelność zaworka N75. Kupiłem nowy Pierburga, zamontowałem i od razu nawet wizualnie sztanga poszybowała dużo wyżej. Stary zaworek rozebrałem i ta membrana co jest w środku była lekko pęknięta, a po jej wyjęciu rozpadła się całkowicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...