Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpalaniem po przekreceniu kluczyka zero odzewu rozrusznika audi a4 b6 1.9 131KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie chciałbym odświeżyć temat. Mam problem z odpalaniem po przekreceniu kluczyka zero odzewu rozrusznika ale słychać tykniecie. wymieniony został automat i kostka stacyjki i dalej był problem z odpalaniem mechanik podobno poprawił kabel od automatu i auto zaczęło palić ale po około trzech może czterech tygodniach objawy wróciły auto paliło za drugim razem czasem za piątym aż parę dni temu wogule nie odpalił dopiero na lince odpaliłem. Teraz pali za którymś razem ale jak już wspomniałem odpali to pali za każdym razem problem wraca po nocnym postoju. Czy miał ktoś już taki przypadek i czy jest przekaźnik od rozrusznika. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Kolego atak z innej beczki - akumulator na pewno sprawny? Nic prądu nie ciągnie, bo jak nie odpala po nocy to może coś pobiera prąd, masz jakiś miernik aby to sprawdzić? Bo zawsze mozna założyć inny rozrusznik używkę za jakąś 100, ale najpierw  trzeba wykluczyć problem aku i przewodów do rozrusznika.

I nie ciągaj go na lince bo to trochę niebezpieczne dla silnika, w zasadzie już nie zaleca się ciągania (możliwość przeskoczenia rozrządu itp)

Edytowane przez maciejhildek1982
Opublikowano

Kolego akumulator facet Mi sprawdził w sklepie miernikiem  i powiedział że nawet pod obciążeniem aku jeszcze jest dobry miałem antykune ale odlaczylem ją bo też myślałem że może ona rozladowywuje mi aku ale to nic nie zmieniło. Drugi  rozrusznik już założony  i ta sama sytuacja już nie  mam pojęcia co o tym myśleć. A co do opalania na lince to wiem że rozrząd może przeskoczyć i kłopoty gotowe ale dziękuję za info :-). 

Opublikowano
56 minut temu, maciejhildek1982 napisał:

bo jak nie odpala po nocy to może coś pobiera prąd, masz jakiś miernik aby to sprawdzić

"Ksieńciunio", dostałeś podpowiedź wiec sprawdź a nie walisz tekstem, że aku nowe i rozruchator też

Przyczyny nadal nie znasz a wymieniasz.

 

Opublikowano (edytowane)

Mimo wszystko przejrzałbym przewody idące do rozrusznika i całe jego okablowanie wraz z wyczyszczeniem złącz. Po tej operacji najlepiej jedna osoba próbuje odpalać a druga pomiar napięcia na rozruszniku, będziesz przynajmniej wiedział czy dochodzą prawidłowe napięcia, później jeśli to nie to to szukamy dalej, ale coś już będzie można wykluczyć.

Napięcie przy odpalaniu z tego co pamiętam nie powinno spaść poniżej 10,6v.

Edytowane przez maciejhildek1982
Opublikowano

Nie mam ale chyba będę musiał kupić i sprawdzić zaraz po nocy jaki jest stan aku

Opublikowano

Miernik podstawowy i wystarczający to wydatek ok 20-30 zł, kupisz nawet w Casto..... a da już jakiś obraz.

Opublikowano

Kolego a wiesz może jak zdjąć kable ten co idzie do automatu bo ta wsowka ma jakies zabezpieczenie i nie dałem rady jej zdjąć ostatnio. 

Opublikowano

No to facet w sklepie jak mierzył to powiedział że przez chwilę prąd spadł poniżej 10 ale odpalił normalnie i powiedział że aku ok 

Opublikowano

A tak na marginesie to kontrolki przy rozruchu nie przygasajaja 

Opublikowano

A pod sklep pewnie podjechałeś i aku był juz trochę doładowany przez alternator, jeśli na aku było poniżej 10 to na rozruszniku może być ciut mniej (oporność przewodów i złącz - choć minimalna może mieć duży wpływ)

Posprawdzaj to co pisałem albo/lub spróbuj z kimś podmienić aku i daj znać co wyszło. Owocnego dłubania.

Opublikowano

Ok sprawdzę i napisze dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

Opublikowano
47 minut temu, Ksieciunio76 napisał:

No to facet w sklepie jak mierzył to powiedział że przez chwilę prąd spadł poniżej 10 ale odpalił normalnie i powiedział że aku ok 

Ja pier**lę :facepalm:

Sprawdź po uśpieni MCE co kradnie prąd a nie akumulator.

Miernik w łapę i do dzieła.

Opublikowano

Posprawdzaj, posprawdzaj, bo naprawdę wiele rzeczy może mieć na to wpływ, słabe aku, przewody, lub coś co zjada prąd a bez ustalenia tych prostych szczegółów możemy wróżyć z fusów.

Jakby co to aby zmierzyć pobór prądu na uśpionym to oczywiście wyłączasz wszystko, zamykasz drzwi ( oczywiście macha w górze) ustawiasz miernik na pomiar prądu (A) bodajze do 10A lub 20 zależy od miernika. Oczywiście przewody odpowiednio wpięte na mierniku - COM i pomiar Amper do 10 czy 20 wpinasz szeregowo między klemę i aku. Użyj jakiś żabek lub czegoś co solidnie to ze sobą połączy bo trzymać aż wszystko się uśpi w samochodzie ok 1 min lub więcej (u mnie ostatnio chyba dopiero po 3 min pobór spadł do 0,04A) Sprawdzasz czy pobór bedzie niższy niż 0,05A czyli 50mA.

A swoją drogą czy ten Twój mechanik to sprawdzał, może trzeba było podjechać do elektromechanika i już dawno byłoby ogarnięte.

Owocnej pracy.

Opublikowano

Kolego dziś rano sprawdzałem aku i mierniki pokazał po całej nocy przestoju 12,2 .jeszcze spróbuję zdjąć wsuwke z automatu na rozruszniku co prąd podaję i ją wyczyścić. Mechanik tego nie sprawdzał tylko zasugerował że to wina automatu i go wymienił po czym było To samo więc załatwił drugi rozrusznik i podmienil i też auto nie chciało odpalić po czym poprawiał wsuwke do automatu i auto paliło przez miesiąc i znów usterka wróciła a mechanik stwierdził że on już nie mam pojęcia co to jest. 

Opublikowano

12.2 to jest bez od palenia przy rozruchu muszę brata poprosić żeby mi pomógł to sprawdzić 

Opublikowano

Witaj kolego dziś się wziąłem za sprawdzanie aku przy rozruchu 10.5 później rośnie do 14.3pod obciążeniem świateł ogrzewania radia spada na chwilę do 14.11 i wraca do 14.3.kabel od aku oczyszczone został Tylko kabel od automatu przy rozruszniku żeby wyczyścić i zmienić wsuwke Ale do tego kanał potrzebnym więc muszę poczekać na mechanika albo kanału gdzieś poszukać. 

Opublikowano

10,5 i odpala tak? Poniżej tej wartości nie powinno spadać, zobacz jak będzie rano przy odpalaniu kiedy nie chce odpalić. To że rośnie do 14,3 itp to znaczy że alternator prawidłowo ładuje.

Proponuje jeszcze zmierzyć pobór prądu na postoju czy nic go nie kradnie. Oczywiście przewody przy pierwszej okazji kanału.

Jeszcze jedno - jeśli po nocy znów nie odpali, naładuj akumulator przez min 4-5h i wtedy sprawdź czy odpala 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...