piotrek_Rz Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 Witam, od kilku miesięcy jestem posiadaczem samochodu z silnikiem 1.8t BFB. Na początku podam trochę informacji a poniżej podam linki do logów. Po około trzech miesiącach od zakupu, samochód zaczął słabiej przyśpieszać. Na podstawie znalezionych na forum informacji próbowałem diagnozować elementy, które wg opisu z forum, wydawały mi się możliwe do diagnozy samemu. W pewnym momencie pojawił się błąd: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded Szczelność dolotu, niestety przez brak kompresora, nie jest potwierdzona ostatecznie (jeśli będzie potrzeba postaram się to załatwić). Widocznych uszkodzeń przewodów nie ma. Podczas robienia logów błąd 16683 się nie pojawił. W samochodzie nie ma zawodu DV- zamiast niego jest BOV firmy Bonalume. Sprawdzając go okazało się że jest szczelny. W przewodzie z intercoolera do przepustnicy, znalazłem olej. Sprawdziłem zawory odmy. 035 103 245 G -jest sprawny. Wyczyściłem go i założyłem ponownie. 06A 129 101 D -wymieniłem Intercooler wyjąłem i wyczyściłem. Nie wiem na ile mogę uznać że olej znajdujący się w dolocie pochodził z odmy a na ile z turbiny. Wymieniłem pompę paliwa na Energy G10029. Stara pracowała czasem głośno. Pompę Energy kupiłem po przeczytaniu na forum, kilku opinii na jej temat- co do jakości pewny nie jestem. Pompa po wymianie pracuje cicho. Ciśnienia paliwa nie mam czym zmierzyć (jeśli będzie potrzeba postaram się to załatwić). Po wymianie pompy paliwa odniosłem wrażenie, ze samochód jedzie nieco lepiej- to tylko odczucie. Mogło być to również chwilowe- wymienia miała miejsce tydzień temu. Błąd, który się sporadycznie pojawia to: 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded Pompa nie pracowała. Rozebrałem ją i aktualnie pracuje. Wymieniłem przekaźnik i bezpiecznik- były przepalone. Prawdopodobnie niesprawny jest CV. Nie wiem czy ten temat może miec wpływ na spadek mocy czy nie- dodaje informację jako dodatkową. Logi (po wymianie wspomnianych zaworów odmy i pompy paliwa, czyszczeniu intercoolera, podczas ich wykonania błąd 16683 się nie pojawił) Statyczne: 032 Dynamiczne: 002 003 002 033 003 020 115 118 Jeśli wg waszej opinii się nie nadają, postaram się je wykonać ponownie. Wykonane zostały na odcinku drogi, który nie pozwalał na trzymanie gazu do 6tyś. Proszę też o informację czy czyszczenie CV może pomóc czy pozostaje jego wymiana. Sprawdzając podciśnieniem słychać jego pracę a dmuchając w przewód łączący go z SAI, przepływ jest otwierany i zamykany. Nie jest na pewno szczelny ponieważ sprawdziłem i w przewodzie do SAI skrapla się para wodna. Podsumowanie: Proszę o ocenę logów, ewentualne pomysły co mogłoby być powodem spadku mocy. W razie potrzeby wykonam potrzebne pomiary, logi. Jeśli wpis jest jest przygotowany w sposób nieodpowiedni- proszę o uwagi. To mój pierwszy wpis.
przem8 Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 Kolego logi w benzynie robi się do odcinki lub przynajmniej te 6tys obr. Auto masz po programie i z tego co widać to turbo późno osiąga zadane doładowanie. Prócz tego ogromne spalanie stukowe. Kiedy świece zmieniane? I może warto zajrzeć do kata, bo może być zapchany i przez niego również turbo późno wstaje. Podmieniłbym tego całego bova na dv, bo taki gwarantuje poprawną pracę, a nie jakieś wynalazki. Powtórz logi póki co. 1
piotrek_Rz Opublikowano 10 Listopada 2018 Autor Opublikowano 10 Listopada 2018 Świece przeze mnie zmieniane nie były, a że auto jest moje od niedawna- mogę je zmienić. Rozumiem że katalogowo PFR6Q NGK a DV tylko ori? Z katalizatorem będę pewnie musiał wybrać się do mechanika, lub zaktualizuję wiedzę i się okażę czy sam sobie poradzę. Logi wykonam ponownie i wrzucę. Za info dziękuję i do usłyszenia, wrócę z logami.
przem8 Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 (edytowane) 2 godziny temu, piotrek_Rz napisał: Rozumiem że katalogowo PFR6Q NGK a DV tylko ori? Dokładnie tak i pamiętaj o kasowaniu błędów przed logami nawet jak ich nie ma. Patrząc po statycznym to chyba wcześniej nie kasowałeś? ? Edytowane 10 Listopada 2018 przez przem8
Lukasz_A4_T Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 Czy mógłby ktoś sprawdzić i moje logi? http://vaglogi.pl/log-115_118_4sgG4v.html http://vaglogi.pl/log-003_020_VDJ1s5.html http://vaglogi.pl/log-002_033_yr018S.html 115 nie było na równym .
bartez90 Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 1. Logi robi sie do odcinki. Przy 4500 masz odcinke? Ponow wszystko. 2. Turbo lekko przeladowuje i troche spalanie stukowe jest.
Lukasz_A4_T Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Nie miałem się gdzie rozpędzić. Co może być przyczyną przeładowania i spalania stukowego? Logi robiłem na benzynie. Troche przeraziłeś mnie spalaniem stukowym. Jak znajdę kawałek miejsca, to poprawię logi. P.S. Czy mogę zrobić logi na drugim biegu? Edytowane 12 Listopada 2018 przez Lukasz_A4_T
bartez90 Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 A swiece kiedy wymieniane? Przeladowanie nie jest duze, mozesz sprawdzic n75 i wezyki bo to od niego zapewne. Sprobuj jednak na 3 biegu zrobic.
Lukasz_A4_T Opublikowano 12 Listopada 2018 Opublikowano 12 Listopada 2018 (edytowane) Świece niecały rok temu zmieniałem, ale sam. Może je za mocno wkręciłem, czy co. Zastanawiam się też, czy nie mam brudnych wtrysków benzynowych. Jak przełączam na benzynę na wolnych, to słychać głośniejszą pracę. Być może są brudne i troszkę za mało paliwa dają. Nie znam się, to tylko moje amatorskie domysły. Poza tym, co napisałem, to przy zmianie świec zauważyłem, że jedna ma ukruszoną porcelankę (niestety poprzedni właściciel zaniedbał wymianę świec). Nie znalazłem jej w tłoku. Być może ta porcelanka narobiła szkód i to też wpływa na ten stan rzeczy. Logi zrobię jeszcze raz. Tym razem również na gazie. p.s. Moje świece to PFR6Q NGK. Edytowane 12 Listopada 2018 przez Lukasz_A4_T
piotrek_Rz Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 10.11.2018 o 22:05, przem8 napisał: Dokładnie tak i pamiętaj o kasowaniu błędów przed logami nawet jak ich nie ma. Patrząc po statycznym to chyba wcześniej nie kasowałeś? ? Wracam z logami. Dopiero teraz. W międzyczasie zauważyłem że piszę w nieodpowiednim miejscu. Logi: Statyczny 003 032 Dynamiczne 115 118 002 003 002 033 003 020 Na nowe świece czekam. DV założony ori, używany, szczelny. Przed wykonaniem logów kasowałem błędy. Edytowane 13 Listopada 2018 przez piotrek_Rz
przem8 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) Auto jest po lekkim programie. Pompa paliwa nie wyrabia. Sprawdź ciśnienie paliwa pod obciążeniem. Dobrze założyłeś dv? Turbo nie trzyma ciśnienia. Edytowane 13 Listopada 2018 przez przem8
piotrek_Rz Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) DV założyłem ori, nie jest jednak nowe. Wyglądało że szczelne ale jednak tak nie jest. DV założyłem zgodnie z rysunkiem z etki. Tłoczek prostopadle do dolotu, ale wolę jeszcze raz sprawdzić, roboty niewiele. Ciśnienie paliwa pod obciążeniem na jakim poziomie powinno się utrzymywać? Edytowane 13 Listopada 2018 przez piotrek_Rz
przem8 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) 5 minut temu, piotrek_Rz napisał: Ciśnienie paliwa pod obciążeniem na jakim poziomie powinno się utrzymywać? Pod obciążeniem 4 bary. Może też być kwestia kijowego programu, bo wygląda, że jest zalany paliwem. Edytowane 13 Listopada 2018 przez przem8
bartez90 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Szczerze to z takim stukowym troche balbym sie jezdzic.
piotrek_Rz Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 Sprawdziłem ponownie montaż DV i jest poprawnie, króciec od strony tłoczka do dolotu. Postaram się sprawdzić jeszcze w najbliższych dniach ciśnienie paliwa. Pewnie też niedługo pojawią się świece. Cytat Turbo nie trzyma ciśnienia. Przy obrotach 2200 rośnie potem spada, było to odczuwalne przy robienie logów. Dalej wcale chyba nie jest dużo lepiej. Wraca temat katalizatora i jego sprawdzenia?
piotrek_Rz Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 13 minut temu, bartez90 napisał: Szczerze to z takim stukowym troche balbym sie jezdzic. Może coś jeb*ąć? Auto może stać i czekać aż świece przyjdą.
przem8 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 2 minuty temu, piotrek_Rz napisał: Wraca temat katalizatora i jego sprawdzenia? Temat wydaje się być aktualny ? Póki co to spokojnie obchodź się z pedałem gazu.
przem8 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 2 minuty temu, piotrek_Rz napisał: Może coś jeb*ąć? Silnik. Niektóre źródła podają dopuszczalną wartość 6.0, a u Ciebie jest prawie 2x tyle. Ponoć wartości rzędu 15 kończą się katastrofą dla motorowni.
piotrek_Rz Opublikowano 13 Listopada 2018 Autor Opublikowano 13 Listopada 2018 Teraz, przem8 napisał: Silnik. Niektóre źródła podają dopuszczalną wartość 6.0, a u Ciebie jest prawie 2x tyle. Ponoć wartości rzędu 15 kończą się katastrofą dla motorowni. To ja zaczekam na te świece. Po wymianie powinno pewnie być lepiej, ale że akurat się nie znam, to zapytam czy coś jeszcze może być tego przyczyną? 95?
bartez90 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Biorac pod uwage ze masz auto po programie to ja jednak lalbym tylko pb98. Do tego wlasnie swiece do zmiany i ponow logi. A jak jeszcze jakies stukowe bedzie to nastepne w kolejce wywalenie kata.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się