julo23 8 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 CO radzicie ? Na VCDS pokazało 65g popiołu. Stosować jakąś chemię ? Czy oddać do regeneracji ? A może wyciąć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
julo23 8 Posted November 28, 2018 Author Share Posted November 28, 2018 Przegonilem go dzis troche, sadze sie wypaliły do 15% ale wiadomo popioły zostaly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Mam 73 gramy popiołu i nic niepokojącego się nie dzieje , cegła wypala się co ok. 250 km Link to comment Share on other sites More sharing options...
julo23 8 Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 (edited) Tak często ? Jednak wycięcie tego ustrojstwa to chyba nie jest taki szalony pomysł... ciekawe jak czesto sie wypala po regeneracji? Sam nie wiem czy wycinac czy zregenerować Edited November 29, 2018 by julo23 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SotoM 20 Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 u siebie zrobiłem tak: sprawdzic drożnosc przewodów róznicy cisnien, przedmuchać je sprezonym powietrzem. kupic i wymien czujnik róznicy cisnien z Bosch'a podłaczyc kompa i zresetowac DPF , wlać do baku np STP z formuła do czyszczenia DPFu zatankowac po korek mocnego diezla i zjezdzic zbiornik do rezerwy. mi i wielu innym ludziom pomogł ten zabieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 U mnie 2.0 tdi bmm mam niby 52g popiołu a podczas wypalania podszarpuje podczas jazdy na stałych obrotach przyspiesza normalnie wentylatory nie chodzą obroty się nie podnoszą i zauważyłem że wydech mam leciutko okopcony co może być przyczyną ktoś miał taki problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
azalewsk 7 Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 Jak ci nie muli silnika to się nie martw. Komputer wylicza sobie z ilości spalonego paliwa stopień zapełnienia filtra. Jak zapala ci się kontrolka świec żarowych to nie ryzykuj i przegoń brykę, bo zapcha ci się na amen i już nie odpalisz. Swoją brykę musiałem niestety holować do domu. Po wymontowaniu namoczyłem w wiadrze z gorącą wodą z dodatkiem koncentratu do mycia silników i wypłukałem karcherem. Dla pewności powtórzyłem moczenie dwa razy. Po wstawieniu należy przeprowadzić kalibrację czujnika różnicy ciśnień i wyzerować licznik popiołu za pomocą Vaga. Po umyciu przejechałem 30 tkm i jak na razie bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 U mnie 2.0 tdi bmm mam niby 52g popiołu a podczas wypalania podszarpuje podczas jazdy na stałych obrotach przyspiesza normalnie wentylatory nie chodzą obroty się nie podnoszą i zauważyłem że wydech mam leciutko okopcony co może być przyczyną ktoś miał taki problem ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 lampka się nie zapala tylko denerwuje mnie to podszarpywanie raz mocniej raz słabiej czy pompowttyski z dpf tak mają ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Jakieś pomysły ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 56 minut temu, jpa4 napisał: Jakieś pomysły ? Masz kompa, żeby logi zrobić w czasie podszarpywania ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
julo23 8 Posted December 3, 2018 Author Share Posted December 3, 2018 JA zacząłem rozglądać się za firmą co regeneruje DPF. Znalazłem w Częstochowie Juratuning, i w Koziegłowach. W Częstochowie chcą 800zł za demontaż, pranie i montaż oraz później kalibracje kompa. Za to kolega dziś mi mówi, że on to przewiercił te sitka przez otwór sondy i ma spokój, bo nie widzi różnicy ciśnień. Możliwe to jest ?? Niektórzy też proponują wyjąć, i wstawić katalizator od 1.9 żeby nie kopcił. Tylko to trzeba w mapie usuwać DPF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 W dniu 3.12.2018 o 11:04, julo23 napisał: JA zacząłem rozglądać się za firmą co regeneruje DPF. Znalazłem w Częstochowie Juratuning, i w Koziegłowach. W Częstochowie chcą 800zł za demontaż, pranie i montaż oraz później kalibracje kompa. Za to kolega dziś mi mówi, że on to przewiercił te sitka przez otwór sondy i ma spokój, bo nie widzi różnicy ciśnień. Możliwe to jest ?? Niektórzy też proponują wyjąć, i wstawić katalizator od 1.9 żeby nie kopcił. Tylko to trzeba w mapie usuwać DPF. Za ok. 1 k PLN kupić można zamiennik filtra firmy JMJ, kilka osób z forum montowało i sobie chwalą Jak odliczysz ok. 600 PLN za stary na skupie to wyjdzie taniej niż pranie Jak cegłę będziesz wiercił stopniowo , podglądając w miarę postępu wierceń ( ilości otworów) grupy odpowiedzialne za jego pracę , to masz szanse trafić z przekrojem otworów tak , że ECU się nie połapie że jest coś nie tak i będzie go traktowało jak sprawny . Różnicy ciśnień to ECU nie zobaczy jak puszka jest wypruta z wnętrzności .... Montaż kata może załatwić problem emisji nie spalonych węglowodorów, ale na pewno nie rozwiąże problemu kopcenia z rury Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbi 36 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Julo,póki nic się nie dzieje nie kombinuj tylko jeździj 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
julo23 8 Posted December 5, 2018 Author Share Posted December 5, 2018 Wlasnie są zamienniki po 940. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted December 5, 2018 Share Posted December 5, 2018 (edited) 21 godzin temu, Rabbi napisał: Julo,póki nic się nie dzieje nie kombinuj tylko jeździj Dokładnie , nadgorliwość gorsza od faszyzmu .. Rozeznanie zrobiłeś , w razie czego już wiesz jakie opcje masz do wyboru Edited December 5, 2018 by piotrsob1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
julo23 8 Posted December 10, 2018 Author Share Posted December 10, 2018 (edited) Znalazłem używany z popiołami 16g , chyba zaufam sprzedawcy bo już handlowaliśmy razem i wszystko było OK. On wycinał cała ekologię w swoim. W sumie za taką kwotę że za tyle sprzedam stary na skupie. U mnie pewnie dpf powiedział pa pa… bo wtrysk miałem do wymiany to pewnie zanim się go wymieniło to narobił syfu w filtrze, jeszcze za poprzedniego właściciela. Tak wygląda ten DPF z 16g , mówi że mu się wypalał raz w tygodniu. Edited December 10, 2018 by julo23 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 Czyścił ktoś z was dpf z popiołów jakimś domowym sposobem typu płyn do czyszczenia kominków u myjka ciśnieniowa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
julo23 8 Posted December 19, 2018 Author Share Posted December 19, 2018 Mnie ciekawy czy te specyfiki wlewane do paliwa coś pomagają. Typu millers czy Liquy Molly ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Co robić z dpf już podczas wypalania puszcza chmurę niebiesko szarego dymu i podszarpuje i jakby trochę był zmulony nie wiem czy wymienić na zamiennik jmj , czyścić chemicznie czy usunąć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawelkiwi 26 Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Myślę że wymień na nowy ale należało by się zastanowić skąd to poszarpywanie. Może nieszczelny EGR? Nie wiem strzelam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 Ostatnio zauwarzyłem jakby lekkie zakopcenie pod czujnikiem różnicy ciśnień i robiąc test egr-a programem vcds jak podnosi obroty to zaczyna podgwizdywać ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 A jak myślicie lepiej dpf wyciąć czy regenerować ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,161 Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 (edited) 2 godziny temu, jpa4 napisał: A jak myślicie lepiej dpf wyciąć czy regenerować ? W dzisiejszych czasach chyba lepiej regenerować. Jak wytniesz i Unia Europejska zmieni ustawy dotyczące warunków wydawania przeglądu (np: po analizie spalin) to będzie kicha. Będziesz wtedy szukał DPFa i montował nie wiadomo co. Edited February 3, 2019 by Muskel1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted February 9, 2019 Share Posted February 9, 2019 Przy takiej nagonce jaka jest dzisiaj w temacie zanieczyszczania środowiska, to prędzej niż później Ci co DPF-owi powiedzieli dziękuję będą się musieli z nim przeprosić ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpa4 1 Posted February 24, 2019 Share Posted February 24, 2019 Może tak być za eco trzeba płacić , za tydzień dobiorę się do gada już mi wydech okapca czyli już dpf ma dodosyć dam do regeneracji zobaczym co się będzie działo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now