Jump to content
IGNORED

DPF, duży stopień zapchania popiołem


julo23
 Share

Recommended Posts

CO radzicie ?  Na VCDS pokazało 65g popiołu. 

Stosować jakąś chemię ?  Czy oddać do regeneracji ?  A może wyciąć ?

 

47218704_475023032905061_8995900282411941888_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przegonilem go dzis troche, sadze sie wypaliły do 15% ale wiadomo popioły zostaly. 

Link to comment
Share on other sites

Mam 73 gramy popiołu i nic niepokojącego się nie dzieje , cegła wypala się co ok. 250 km :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Tak często ? Jednak wycięcie tego ustrojstwa to chyba nie jest taki szalony pomysł... ciekawe jak czesto sie wypala po regeneracji?

Sam nie wiem czy wycinac czy zregenerować

Edited by julo23
Link to comment
Share on other sites

u siebie zrobiłem tak:

sprawdzic drożnosc przewodów róznicy cisnien, przedmuchać je sprezonym powietrzem. kupic i wymien czujnik róznicy cisnien z Bosch'a podłaczyc kompa i zresetowac  DPF , wlać do baku np STP z formuła do czyszczenia DPFu zatankowac po korek mocnego diezla i zjezdzic zbiornik do rezerwy. mi i wielu innym ludziom pomogł ten zabieg. 

Link to comment
Share on other sites

U mnie 2.0 tdi bmm mam niby 52g popiołu a podczas wypalania podszarpuje podczas jazdy na stałych obrotach przyspiesza normalnie wentylatory nie chodzą obroty się nie podnoszą i zauważyłem że wydech mam leciutko okopcony co może być przyczyną ktoś miał taki problem ?

Link to comment
Share on other sites

Jak ci nie muli silnika to się nie martw. Komputer wylicza sobie z ilości spalonego paliwa stopień zapełnienia filtra. Jak zapala ci się kontrolka świec żarowych to nie ryzykuj i przegoń brykę, bo zapcha ci się na amen i już nie odpalisz. Swoją brykę musiałem niestety holować do domu. Po wymontowaniu namoczyłem w wiadrze z gorącą wodą z dodatkiem koncentratu do mycia silników i wypłukałem karcherem.  Dla pewności powtórzyłem moczenie dwa razy. Po wstawieniu należy przeprowadzić kalibrację czujnika różnicy ciśnień i wyzerować licznik popiołu za pomocą Vaga. Po umyciu przejechałem 30 tkm i jak na razie bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

U mnie 2.0 tdi bmm mam niby 52g popiołu a podczas wypalania podszarpuje podczas jazdy na stałych obrotach przyspiesza normalnie wentylatory nie chodzą obroty się nie podnoszą i zauważyłem że wydech mam leciutko okopcony co może być przyczyną ktoś miał taki problem ?

Link to comment
Share on other sites

 lampka się nie zapala tylko denerwuje mnie to podszarpywanie raz mocniej raz słabiej czy pompowttyski z dpf tak mają ?

Link to comment
Share on other sites

Jakieś pomysły ?

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, jpa4 napisał:

Jakieś pomysły ?

Masz kompa, żeby logi zrobić w czasie podszarpywania ?

Link to comment
Share on other sites

JA zacząłem rozglądać się za firmą co regeneruje DPF.    Znalazłem w Częstochowie   Juratuning,   i  w Koziegłowach.

W Częstochowie chcą 800zł  za demontaż,  pranie i montaż   oraz później kalibracje kompa.

Za to kolega dziś mi mówi, że on to przewiercił te sitka przez otwór sondy i ma spokój,  bo nie widzi różnicy ciśnień.   Możliwe to jest ??

Niektórzy też proponują wyjąć,  i wstawić katalizator od 1.9 żeby nie kopcił.   Tylko to trzeba w mapie usuwać DPF.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.12.2018 o 11:04, julo23 napisał:

JA zacząłem rozglądać się za firmą co regeneruje DPF.    Znalazłem w Częstochowie   Juratuning,   i  w Koziegłowach.

W Częstochowie chcą 800zł  za demontaż,  pranie i montaż   oraz później kalibracje kompa.

Za to kolega dziś mi mówi, że on to przewiercił te sitka przez otwór sondy i ma spokój,  bo nie widzi różnicy ciśnień.   Możliwe to jest ??

Niektórzy też proponują wyjąć,  i wstawić katalizator od 1.9 żeby nie kopcił.   Tylko to trzeba w mapie usuwać DPF.

Za ok. 1 k PLN kupić można zamiennik filtra firmy JMJ, kilka osób z forum montowało i sobie chwalą :decayed:

Jak odliczysz ok. 600 PLN za stary na skupie to wyjdzie taniej niż pranie :tongue4:

Jak cegłę będziesz wiercił stopniowo , podglądając w miarę postępu wierceń ( ilości otworów) grupy odpowiedzialne za jego pracę , to masz szanse trafić z przekrojem otworów tak , że ECU się nie połapie że jest coś nie tak i będzie go traktowało jak sprawny .

Różnicy ciśnień to ECU nie zobaczy jak puszka jest wypruta z wnętrzności ....

Montaż kata może załatwić problem emisji nie spalonych węglowodorów, ale na pewno nie rozwiąże problemu kopcenia z rury :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Julo,póki nic się nie dzieje nie kombinuj tylko jeździj

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wlasnie są zamienniki po 940. 

Screenshot_20181204-203254.png

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Rabbi napisał:

Julo,póki nic się nie dzieje nie kombinuj tylko jeździj

Dokładnie , nadgorliwość gorsza od faszyzmu ..:decayed:

Rozeznanie zrobiłeś , w razie czego już wiesz jakie opcje masz do wyboru :hi:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Znalazłem  używany z popiołami 16g  ,   chyba zaufam sprzedawcy bo już handlowaliśmy razem i wszystko było OK.  On wycinał cała ekologię w swoim.

W sumie za taką kwotę że za tyle sprzedam stary na skupie.

U mnie pewnie dpf powiedział pa pa… bo wtrysk miałem do wymiany to pewnie zanim się go wymieniło to narobił syfu w filtrze, jeszcze za poprzedniego właściciela.

Tak wygląda ten  DPF  z 16g ,  mówi że mu się wypalał raz w tygodniu.

received_525163961283358.jpeg

received_1973997262894510.jpeg

received_324247898167266.jpeg

Edited by julo23
Link to comment
Share on other sites

Czyścił ktoś z was dpf z popiołów jakimś domowym sposobem typu płyn do czyszczenia kominków u myjka ciśnieniowa ? 

Link to comment
Share on other sites

Mnie ciekawy czy te specyfiki wlewane do paliwa  coś pomagają. 

Typu millers czy Liquy Molly ?

Link to comment
Share on other sites

Co robić z dpf już podczas wypalania puszcza chmurę niebiesko szarego dymu i podszarpuje i jakby trochę był zmulony nie wiem czy wymienić na zamiennik jmj , czyścić chemicznie czy usunąć ?

Link to comment
Share on other sites

Myślę że wymień na nowy ale należało by się zastanowić skąd to poszarpywanie.

Może nieszczelny EGR? Nie wiem strzelam.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio zauwarzyłem jakby lekkie zakopcenie pod czujnikiem różnicy ciśnień i robiąc test egr-a programem vcds jak podnosi obroty to zaczyna podgwizdywać ?

Link to comment
Share on other sites

A jak myślicie lepiej dpf wyciąć czy regenerować ?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, jpa4 napisał:

A jak myślicie lepiej dpf wyciąć czy regenerować ?

W dzisiejszych czasach chyba lepiej regenerować. Jak wytniesz i Unia Europejska zmieni ustawy dotyczące warunków wydawania przeglądu (np: po analizie spalin) to będzie kicha. Będziesz wtedy szukał DPFa i montował nie wiadomo co.

Edited by Muskel1
Link to comment
Share on other sites

Przy takiej nagonce jaka jest dzisiaj w temacie zanieczyszczania środowiska, to prędzej niż później Ci co DPF-owi powiedzieli dziękuję  będą się musieli z nim przeprosić ...:naughty::whistling:

Link to comment
Share on other sites

Może tak być za eco trzeba płacić , za tydzień dobiorę się do gada już mi wydech okapca czyli już dpf ma dodosyć dam do regeneracji zobaczym co się będzie działo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...