Marcin28176 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 (edytowane) Witam Dwa miesiące temu stałem się posiadaczem audi a4 b7 2.0tdi silnik BPW z dpf 2007 rok. Zaraz po zakupie zapalił się check, po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd Sondy lambda, ale nic się nie działo więc mechanik kazał jeździć, później zauważyłem że zaczął "telepać" na wolnych obrotach, przyspiesza normalnie wszystko było dobrze tylko To, także podłączyłem pod komputer I pokazało że 1 wtryskiwacz puszcza.... A dzisiaj podczas jazdy raz wpada w tryb awaryjny A raz nie, ponadto ciężko pali juz przy -5, myslalem ze to cofajace sie paliwo i zostawilem na noc z tylem w gorze, o dziwo, odpalił lepiej rano, miał ktoś podobny przypadek? przebieg niby 350.. turbo robione, Egr czyszczony.. masakra, dałem za nią nie mało I rozkładam ręce.. a teraz siedze i pluje sie w brode ? Edytowane 24 Lutego 2019 przez Marcin28176
piotrsob1 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Jakie błędy się zapisują w ECU jak łapie tryb awaryjny ? Możesz zrobić logi ?
Marcin28176 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2018 Zrobie Ale teraz nie wiem sam, czy to wina tego jednego wtryskiwacza, stawialem na niego I miałem zregenerować wszystkie 4..
piotrsob1 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Zrób loga grup 013 , 018 i 023 , logowanie uruchom przed porannym odpalaniem , loguj na biegu jałowym bez dotykania pedału gazu przez 10 minut. Następnie rozgrzej silnik do temperatury roboczej i powtórz takie samo logowanie tyle że na ciepłym. Jak korekcja podczas tego logowania na którymś garku wzrośnie powyżej +2,00 to zrób przegazówkę do 2,5 kRPM trwającą 30 sek i loguj dalej na jałowym. Logi wrzuć na Vaglogi.pl i daj linki. Z regeneracją albo wymianą pompek się nie spiesz , bo to najprawdopodobniej nie ich wina A co z tymi błędami ??
robi4020 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Ja proponuje doprowadzić lambdę do ładu i potem wtryski.
Marcin28176 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2018 Witam Byłem dzisiaj u mechanika, tryb awaryjny to była moja głupia nieuwaga I żadnego błędu nie było, uff, wywala tylko sondę lambda 1, ponadto na postoju jest strasznie duże spalanie 1,9-1,8 (Odziwo w trasie normalnie) więc to raczej na pewno sonda gra mi na nerwach. Świeczki też zostały sprawdzone i grzeją jak najbardziej okej, ale naszlo mnie teraz pytanie, czy mozliwe ze to nie przez sonde tak duzo pali na postoju, tylko przez ten jeden lejący wtrysk ? Pozdrowionka
piotrsob1 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Założę się że tam żaden "wtrysk" nie leje, tylko jest problem z uszczelnieniem pompowtryskiwacza... Zrobisz te logi o których pisałem wcześniej ?
Marcin28176 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2018 Nie posiadam komputera żeby zrobić logi, ?
piotrsob1 Opublikowano 22 Grudnia 2018 Opublikowano 22 Grudnia 2018 12 minut temu, Marcin28176 napisał: Nie posiadam komputera żeby zrobić logi, ? To jedź do kogoś kto ma VCD-esa , niech je zrobi i opublikuje według opisu który podałem
qenik Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Cześć. Rozwiazales problem? Też miałem problem z telepaniem itd. Nie słuchałem nikogo tylko znalazłem ogarnietego mechanika kupiłem komplet nowych śrub mocujących wtryski, dzwigienek zaworowych i regulacyjnych uuszczelek i mi zrobił według forumowej instrukcji bo go o to poprosiłem. Przejechałem jak narazie 1000km i auto lata aż miło. Zero telepania na zimnym i ciepłym. Może komuś się przyda te info jak problem z trzesacym się silnikiem i nierówna praca na wolnych obrotach o ile wskazania na komputerze są w normie.
Marcin28176 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2019 Witam. Audi jest po wymianie pompy vacum, szedł olej do ropy, teraz jest już dobrze, ropa czysciutka aż miło, przy wymianie zdialem też pokrywę silnika I wszystko było w porządku. Dalej mam problem z nierówna praca, I ciężko pali po dłuższym postoju, może cofa się paliwo? Dostało też nowy akumulator. Po podłączeniu komputera pompki pokazują tak Pierwsza I czwarta 2,50 (+/-) Druga I trzecia 1,54 (+/-) Średnie wahają sie w tych granicach Jest błąd Sondy, ale na dniach pewnie ją wymienie
piotrsob1 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 W dniu 14.01.2019 o 15:55, Marcin28176 napisał: Pierwsza I czwarta 2,50 (+/-) Druga I trzecia 1,54 (+/-) Wszystko wskazuje na problem z uszczelnieniem pompowtrysków, problem jest konkretnie na tej pompce, która ma korekcję najbatrziej na +
Marcin28176 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2019 https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Czytałem ten temat I moje pompki mieszczą się w tych granicach. A najbardziej na + jest pierwszy pompowtrysk. Nie chce od razu stawiać na pompki, może to czujnik ciśnienia paliwa ? Po za cięższym odpalaniem rano I telepaniem na postoju nie ma żadnych innych objawów, oleju nie przybywa, silnik dobrze się zbiera. Może to być któryś czujnik ? Jak myślicie?
piotrsob1 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 10 godzin temu, Marcin28176 napisał: https://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Czytałem ten temat I moje pompki mieszczą się w tych granicach. A najbardziej na + jest pierwszy pompowtrysk. Nie chce od razu stawiać na pompki, może to czujnik ciśnienia paliwa ? Po za cięższym odpalaniem rano I telepaniem na postoju nie ma żadnych innych objawów, oleju nie przybywa, silnik dobrze się zbiera. Może to być któryś czujnik ? Jak myślicie? Jeżeli na biegu jałowym pojawiają się na którymś garku wartości korekcji powyżej +2,0 ( i silnikiem zaczyna telepać ), to na 95% uszczelnienia pompek do wymiany
Marcin28176 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2019 Czyli nie ma co się łudzić I trzeba pompki robić ? dla zainteresowanych przebieg 370
moniuh Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 uszczelnienia to nie remont pompek :) chodzi głównie o miedzianą podkładkę. ale problem może być też z gniazdem
Marcin28176 Opublikowano 21 Lutego 2019 Autor Opublikowano 21 Lutego 2019 Problem rozwiązany!! Wyczysciłem pompki liqui moly, wymieniłem sondę lambda bo była padnięta, a przy okazji zaaplikowalem 2 środki K2 do czyszczenia dpf. A to że telepało I ciężko paliło, była to wina kąta wtrysku. Po przestawieniu najblizej zera wszystko wróciło do normy, spalanie 0.7l na postoju jest dla mnie zadowalające ? korekta na pompkach wróciła do normy, teraz pokazuje max 1.2 więc narazie jeszcze pochodzą ?. 0 błędów, silnik cichutko pracuje, nie trzęsie, nie przerywa ? Dzięki wszystkim za zainteresowanie A pisze to dla innych (mechanicy też stawiali na pompki, A tu proszę)
piotrsob1 Opublikowano 21 Lutego 2019 Opublikowano 21 Lutego 2019 6 godzin temu, Marcin28176 napisał: Problem rozwiązany!! Wyczysciłem pompki liqui moly, wymieniłem sondę lambda bo była padnięta, a przy okazji zaaplikowalem 2 środki K2 do czyszczenia dpf. A to że telepało I ciężko paliło, była to wina kąta wtrysku. Po przestawieniu najblizej zera wszystko wróciło do normy, spalanie 0.7l na postoju jest dla mnie zadowalające ? korekta na pompkach wróciła do normy, teraz pokazuje max 1.2 więc narazie jeszcze pochodzą ?. 0 błędów, silnik cichutko pracuje, nie trzęsie, nie przerywa ? Dzięki wszystkim za zainteresowanie A pisze to dla innych (mechanicy też stawiali na pompki, A tu proszę) Zrobiłeś tyle rzeczy na raz że nie wiadomo co pomogło , ważne że pomogło Najbardziej ciekawi mnie w jaki sposób przestawiłeś w PD-ku kąt wtrysku paliwa .... Bo kręcenie synchronizacją wałka rozrządu na pewno na niego wpływu nie ma .... P.S. Korekcja 1,2 na plusie to nie jest już norma, sytuacja korekcjami się poprawiła ale trudno oczekiwać by na dłuższą metę problem został rozwiązany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się