randy8 Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Witam wszystkich forumowiczów! Mam pytanie jak w temacie. Otóż zaświeciła mi się kontrolka systemu kontroli spalin (żółta lampka przypominająca silnik, w lewym górnym rogu deski rozdzielczej). Co to może oznaczać? Czy mogę z tym jeździć? Dodaję, że nie zauważyłem jakiś szczególnych objawów typu spadek mocy, nierówna praca silnika, etc...dt. B7 1.9 TDI. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki. Radek
Zygal Opublikowano 28 Lutego 2009 Opublikowano 28 Lutego 2009 Hej. W moim przypadku był to uszkodzony czujnik temperatury paliwa, ale przyczyn może być wiele ( podepij pod VAG )
jaca.13 Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 to może oznaczać różne usterki,tak jak kolega Zygal wspomniał podepnij się pod VAGA
randy8 Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Opublikowano 1 Marca 2009 Dzięki! W tym tygodniu postaram się go podpiąć.
slodki79 Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Jeszcze jest jeden motyw.Napewno też posiadasz DPF,(nie mogę teraz tego artykułu znaleźć)ale co jakiś czas włącza sie system dopalania osadzającej się sadzy w tym filtrze i była mowa,że wtedy świeci ta kontrolka informująca właśnie kierowcę o działaniu i wtedy trzeba przejechać jednorazowo minimum 20km ze stałą prędkością już nie pamiętam chyba między 100-120km/h nie przekraczając.Po takim zabiegu powinna przestać świecić.To chyba tyle jeśli coś namieszałem to poprawić,ale jak znajde gdzieś ten tekst to wkleje.Pozdrawiam A jeszcze jedno: Podczas takiego zabiegu system zwiększa dawkę paliwa by temp.gazów była większa i wypaliła to co niedobre tzn.sadzę.Druga sprawa to taka,że jak kierowca oleje tę sprawę to bardzo szybko filtr zostanie zapchany i auto przejdzie w tryb awaryjny i pózniej będzie pipa
slodki79 Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 BKE jest bez DPF. A to nie wiedziałem,zwracam honor :decayed:
randy8 Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 Witam ponownie! Po podpięciu do VAG'a okazało się (na szczęście!), że jedna świeca żarowa nie domaga. Doradzono mi w wymianę wszystkich świec żarowych. W związku z tym mam kolejne pytania: czy można to zrobić w zaufanym warsztacie, czy lepiej jest to zlecić w ASO. 2) czy konieczne jest wymiana wszystkich świec (tak mi powiedział elektryk), czy wystarczy tylko jedną? 3) jaki jest koszt wymiany wszystkich świec (w ASO ew. "nie w ASO")? Pytam. bo nie wiem czy ich sugestie o wymianie wszystkich świec nie są próbą naciągnięcia mnie? pzdr. Radek
szogun0 Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Nie musisz w ASO wymieniać. Ale wymień wszystkie, bo skoro się 1 spaliła, to niedługo może się następna i kolejna spalić. A wtedy dodatkowo płacisz kolejny raz za tę samą robotę.
ArkadiuS Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 To że się jedna spaliła nie oznacza wcale, że kolejne padną . Sama świeca to koszt ok 50zł. Jeśli padła jedna to sugeruje wymianę tej wadliwej bo nie ma takiej konieczności, aby wyrzucać pozostałe sprawne. No chyba, że masz za dużo kasy w portfelu. Nota bene nawet przy dwóch padniętych spokojnie odpalisz autko, chyba że będzie poniżej -10st C
kubanczyk.mis Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 witam, zapaliła mi się kontrolka w moim audi a4 b7 (mianowicie kontrolka z silnikiem)ta nad kierunkiem. wszyscy mówią że to od paliwa, skrzyni itd sam już nie wiem co o tym myśleć jechałem sobie spokojnie 120km/h i po chwili spadła mi moc wtedy się zapaliła ta kontrolka a teraz też nie mam żadnej mocy
letallec Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 witam, zapaliła mi się kontrolka w moim audi a4 b7 (mianowicie kontrolka z silnikiem)ta nad kierunkiem. wszyscy mówią że to od paliwa, skrzyni itd sam już nie wiem co o tym myśleć jechałem sobie spokojnie 120km/h i po chwili spadła mi moc wtedy się zapaliła ta kontrolka a teraz też nie mam żadnej mocy Musisz podpiąć auto pod VAG i sprawdzic bledy w sterowniku silnika
PLZ! Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 Myślę,że to po prostu błąd czujnika. Często zwykły reset wystarczy. Miałem to samo w passacie. Niemniej sprawdzić trzeba
kubanczyk.mis Opublikowano 7 Maja 2009 Opublikowano 7 Maja 2009 witam, podpiąłem pod vag-a i okazało się że padł EGR kupiłem nowy i dzisiaj będę nadal śmigał
siemian Opublikowano 9 Maja 2009 Opublikowano 9 Maja 2009 randy8 co do tej kontrolki to nie kontrolka spalin a kontrolka check engine czyli usterek może być dużo... Na VAGu wyszła świeca tak? Czy jeśteś pewien że to było powodem zapalenia się kontrolki?? U kolegi w passacie jak padła świeca to błąd był zapisany w VAGu ale kontrolki check engine mu nie wywaliło... :mysli: kubanczyk.mis autko przeszło prawdopodobnie w notlauf (tryb awaryjny). Jak mnie kiedyś przydarzył się notlauf to pomogło dopiero- naprawa usterki i podpięcie pod kompa i wykasowanie błędu...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się