Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd po trasie. Help


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie kupilem bexa z lpg i dzis po trasie 600km wywalilo mi na vagu nastepujacy blad

16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittentt

Auto tylko rano przy odpalaniu wydaje jednosekundowe trrr. Nie ma zadnych innych objawow, jest moc choc do 3krpm muli ale to pewnie wina programu i pozno wstajacego turbo.  Czy jesli taki blad mi wyskoczyl to definitywnie musze zmienic napinacz ? Prosze o rozjasnienie, jesli napinacz to jakiej firny i czy lancuch tez ? Moge podrzucic jutro logi tylko jakie , co zlogowac byscie mi pomogli ?

 

Opublikowano

Zrób loga 90+93 podczas normalnej jazdy. Błąd sporadyczny więc nie ma co panikować póki co.

Opublikowano

Okej jutro wrzuce

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie wrzucam logi , robione na LPG, dodam ze jeszcze czasem pojawia mi sie blad :

EVAP  16825 emission control sys. incorrect flow P0441 002 lower time exceeded intermittent

http://vaglogi.pl/log-090_093_pX3fYKS.html zimny silnik statyczny

http://vaglogi.pl/log-090_093_4rdxZ.html rozgrzany silnik statyczny

http://vaglogi.pl/log-090_093_dveMW.html dynamiczny

http://vaglogi.pl/log-090_093_e76sn.html krotka jazda po miescie

http://vaglogi.pl/log-002_033_35IY8CW.html dyn 2 + 33

http://vaglogi.pl/log-020_003_31ov2.html 3+20 , widze wypadanie zaplonu powyzej 5rpm glownie 3 gar ( swiece nowe najwyzsza polka )

http://vaglogi.pl/log-115_118_6u22fR.html 115 + 118    /  przesuncie na sam dol logow bo na gorze sa jakies wartosci z listopada nie wiem czemu, to samo w 020 i 003. Ponadto w INSTRUMENTS w kanale 2, okienko trzecie widnieje napis "Oil Pr. 2<min" na jałowym a jak dodam gazu to sie zmienia na "Oil Pr. 2 OK" , czy to czasem nie cisnienie oleju? > nastawnik chyba dziala prawidlowo ? pomocy , mam tez lekko nieszczelnosc bo w 032 w 1 okienku po jakims czasie jazdy pokazuje -0.4 a w drugim 0.8

 

Edytowane przez khrys
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, khrys napisał:

mam tez lekko nieszczelnosc bo w 032 w 1 okienku po jakims czasie jazdy pokazuje -0.4 a w drugim 0.8

Norma jest +/-10% więc się domyśl, a im bliżej 0.0 to lepiej. Logi 2+33 i 3+20 było robić na benzynie to raz. Po tym co wrzuciłeś to wtryski Ci pętlą na lpg więc powtórz te logi na benzynie, po kasowaniu błędów. Bex powinien też jeździć na pb98.

Grupa 20 to nie jest wypadanie zapłonów. Jak to było robione na gazie i są stuki to słabo. Ustawienie rozrządu w gr.93 tragiczne nie jest, nastawnik widać, że ze dwa razy się uruchomił ale chyba powinien częściej ?

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Okej czyli nieszczelnsoc jest niewielka , ale nie w tym najwiekszy problem.Moge sie dowiedziec gdzie odczytujesz , ze zapetlaja wtryski na gazie?  ktory kanal i okienko i czy jest to kwestia zlej regulacji czy samej wydajnosci wtryskow ( podobno maja ogarniac okolice 240 i 250 km ) . na necie pisali ze 020 sprawdza sie wypadanie zaplonow a ty mowisz o jakichs stukach , rozjasnisz mi to ?Widze ze pod koniec obrotow spada doladowanie to pewnie jeden z argumentow.  Jutro zrobie logi na benzynie, nie wiedzialem ze nie mozna na gazie.  No i co z tym bledem odnosnie napinacza ? sprawdzic cisnienie oleju ?

Edytowane przez khrys
Opublikowano

Generalnie napewno trzeba się przyjrzeć paru rzeczom w tym silniku.

1 sprawa, synchronizacja rozrządu w 93 kanale, strasnie lata raz -7 raz -3 ... sprawdz pasek rozrządu oraz napinacz hydrauliczny paska, może puścił olej?  Napinacz łąncucha też już może byc na wykończeniu skoro jest błąd i takie falowanie w 93 grupie.

Następna sprawa, program ... jeżeli masz fabryczne k03s to ten program to killer dla tej turbiny... jeżeli z całym osprzetem wsystko jest ok to ta turbina już długo nie pozyje. 

Opublikowano (edytowane)

Gdzies kiedys znalazlem wpis gregora, ze k03s moze tyle pompowac, tylko pewnie nie w calym zakresie obrotow a tu tak jest. No a z tym napinaczem,  ja jestem zielony, mam tylko troche teorii i wzglednego rozumienia sprawy. Rozrzad byl wymieniany jakies 1500km temu , wrzuce wam jeszcze logi na benzynie. A w 093 przeciez ciagle jest -4.0 abo -3.0 ??

Edytowane przez khrys
Opublikowano

ale ile ? skoro ono ledwo co 0.8 bara dmucha przy 6000 rpm a powyzej 5000 juz nie daje rady tyle co ECU chce ... 

Opublikowano

Jutro zrobie logi na benzynie rano i wrzuce tu, sprawdz prosze wtedy,  moze to przez zapetlanie wtryskow gazowych jak napisal kolega wyzej. A w 93 na statycznym  przeciez jest ciagle -3 a przy dynamicznym -4 ??

Opublikowano

Zrób porządne logi bo w tych nie do końca wszystko widać, w jednym z logów przepustnica otwarta do połowy, nie wiadomo jak w reszcie, program oczywiście standard, dołożyć doładowania i wsio, sterowanie turbiną nie zmienione, stąd przeładowanie na prawie 1,5 bar przy 3 tyś, afr nie ruszony zalewanie powyzej 5 tyś obr, i zapętlone wtryski. On do 3 tyś jedzie normalnie i turbo wstaje też, ale dlatego że fest przeładowuje wydaje Ci się że od 3 tys dopiero jedzie... To wszystko nie jest związane z błędem, dowiedz się czy przypadkiem napinacz nie był wymieniany na jakiś zamiennik.

Opublikowano

Okej jutro przed poludniem wrzuce logi na benzynie ...;/

Opublikowano
53 minuty temu, khrys napisał:

Okej czyli nieszczelnsoc jest niewielka

Coś się czepił tej nieszczelności? To, że korekty długoterminowe nie są 0.0 to nie znaczy, że coś jest nie tak, bo na ich wielkość ma wpływ wiele rzeczy. To czy pętli to patrzysz po czasach wtrysku przy danej prędkości obrotowej. Np. dla 6tys. granica to 20ms. Najlepiej jakbyś wgrał serię, porobił logi i jak będzie ok to regulacja lpg albo opcja druga (jeśli chcesz więcej mocy) znajdź kompetentnego tunera, który wszystko doprowadzi do ładu i zrobi program jak należy.

Opublikowano

no ok, czyli gaz jest zle wyregulowany ? zobaczymy na benzynie jutro, generalnie od poczatku amatorskim okiem widzialem ze program jest do bani i to ogarne, bardziej mi sie zaczelo palic pod tylkiem od tego bledu odnosnie napinacza i nie wiem co robic, podobno jak jest niskie cisnienie oleju to tez potrafi ten blad sie pojawic. Zmierze cisnienie oleju a jutro wstawie logi na benzynie od 1500 do 6300 rpm z pedalem w podlodze i licze na wasza pomoc 

Opublikowano

Ciśnienie sprawdź, a najlepiej od razu przejdź do czyszczenia smoka olejowego jak nie masz pewności czy kiedykolwiek było to robione. Sprawdź czy jest tam jeszcze ori napianacz, a rozrząd wymieniany już za Twojej kadencji?

 

Opublikowano

Tak rozrzad zmieniany za mojej kadencji. Zrobilem logi na benzynie, wywalilo jeszcze 2 bledy...

16487 mass air flow sensor g70 signal to high i jeszcze jeden ale na zdjeciu mi sie rozmazalo i niedowidze. cos z boost pressure .. i pojawila sie kontrolka ESP ktorej nie da sie wylaczyc az do ponownego uruchumienia silnika

http://vaglogi.pl/log-002_033_3g1kV.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_12tOs.html  gdzie niegdzie wypada zaplon ?

http://vaglogi.pl/log-115_118_6Scxd.html  jakby turbo szybciej wstawalo niz na gazie

http://vaglogi.pl/log-090_093_xtMO8.html

btw, swiece zaplonowe sa nowe, przeplywka podmieniana i logi te same wychodza

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, khrys napisał:

Tak rozrzad zmieniany za mojej kadencji. Zrobilem logi na benzynie, wywalilo jeszcze 2 bledy...

16487 mass air flow sensor g70 signal to high 

To może być kolejna maniana po januszowym chipie :) łącznie z dosyć wysokim zadanym boostem oraz za małymi wtryskami (pętlą) jak na ten program. AFR niby lekko ponizej 0.8 , dosyć podlane ale może to byc juz component protection . 

Ogólnie rzecz biorąc , chip do poprawy, LPG do regulacji :D

Edytowane przez soul87
Opublikowano (edytowane)

No dobra, a wiec w planach odwiedzic dobrego tunera , kogo polecacie w okolicach Rzeszowa ? a ten blad odnosnie napinacza sie nie pojawil na razie od momentu wykasowania no ale przejechane zaledwie 60km. Najpierw zmierze cisnienie oleju, ma byc 1.3 bara na luzie i 5 barow przy 3000rpm tak ? jesli cisnienie ok to wtedy definitywnie napinacz ? rano go slychac przy obecnej temperaturze maks sekunde ;/ to znaczy to klasyczne "trrrr".

Ktos chyba robil ten program na totalnym przypale w januszowej zagrodzie, chyba zaluje, ze kupilem to auto, no ale moze wszystko sie ogarnie

Edytowane przez khrys
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, khrys napisał:

a ten blad odnosnie napinacza sie nie pojawil na razie od momentu wykasowania no ale przejechane zaledwie 60km.

Jak to jest błąd sporadyczny, tak jak wyżej pisałeś, i nie wali żółtą kontrolką check engine oraz nie ma żadnych innych niepożądanych objawów to daj sobie spokój i się nie przejmuj. U mnie też wyskakiwał przez pół roku i w końcu jak raz zniknął to już go od tamtej pory nie ma.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Okej, dziekuje Ci ogromnie i innym z reszta tez.  Pomiar cisnienia oleju i tak wykonam i jak cos zlece wyczyszczenie dołu.  W między czasie umówie sie gdzies na zmiane programu , jestem w Rzeszowie na 2 tyg i nie wiem gdzie ale sie rozejrze. I rozumiem , ze dopiero po nowym programie mam jechac na regulacje lpg bo teraz nic to nie da ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...