Łukasz13 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 (edytowane) Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco. Edytowane 18 Stycznia 2019 przez Łukasz13 14 1 1
kamil-vag Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Łukasz bardzo dziękuję za poświęcony czas i ten poradnik Oczywiście podpinam !
zwonko Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 wow, super, że Ci się chciało napisać już od dawna chciałem coś takiego napisać ale nigdy się nie zebrałem P.S. wydaje mi się, że pasuje podkreślić (czerwono, pogrubiono itp) kasowanie błędów, żeby każdy to wyłapał, bo to jeden z częstszych błędów.
kamil-vag Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 1 minutę temu, zwonko napisał: już od dawna chciałem coś takiego napisać ale nigdy się nie zebrałem Dominik, Ty możesz zrobić dla silników wolnossących i będzie komplet
zwonko Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Hmmm... Właściwie jeśli @Łukasz13 by się nie obraził to jego poradnik da się bardzo łatwo przerobić na dla wolnossących i mógłbym to zrobić
Łukasz13 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 (edytowane) Oczywiście że tak,ja mam zamiar jeszcze dodać część dla 2.7 bit. Edytowane 6 Stycznia 2019 przez Łukasz13
gregoryps4 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 dzięki .dobra robota Łukasz 13
przemobwski Opublikowano 15 Grudnia 2019 Opublikowano 15 Grudnia 2019 logi dynamiczne i statyczne Mój bład jak opisywałem wyżej to 17536 zbyt uboga mieszanka i nie zbiera sie na benzynie oraz na ssaniu dusi sie i nie schodzi z obrotów. Może ktoś doradzi cos po logach STATYCZNE http://vaglogi.pl/log-002_033_lSXDhq.html http://vaglogi.pl/log-001_003_4ic9uY.html http://vaglogi.pl/log-032_77zG80.html DYNAMICZNE http://vaglogi.pl/log-115_118_23W457.html http://vaglogi.pl/log-003_020_kP97RC.html http://vaglogi.pl/log-002_033_E8sj0.html LOG NA LPG http://vaglogi.pl/log-002_033_krbDk.html PROSZE O ODPOWIEDŹ JESLI KTOS WIE CO TO MOŻE BYĆ Z GÓRY DZIĘKUJE . POZDRAWIAM
michallooo Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Witam czy poradziłeś sobue z tym problem bo kupiłem 1.8t i mam to samo
Raresz Fochatek Opublikowano 10 Kwietnia Opublikowano 10 Kwietnia Witam. Jest szansa ze pojawia sie tez opisy diagnostyki FSI i TFSI? Oraz diagnostyka DPF/AdBlue?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się