Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Generacje silników TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z uwagi, że rozglądam się za B8 (budżet pozwoli na roczniki do max 2011), przeczytałem wiele postów, artykułów i opinii na temat motoru tego auta.

Wydaje się, że najrozsądniej brać diesla - jednak małe przebiegi (tylko kilka km dziennie jeśli chodzi o dojazd do roboty) i w ciągu roku max 15kkm nie zbyt służą tym jednostką.

Jeśli chodzi o benzyniaki to interesuje mnie 1.8 TFSI. I tu mam pewne wątpliwości jeśli chodzi o ich wady:

- najczęściej pojawiający się temat dotyczy "pożerania oleju". Wielu z Was pisało, że silnik  tylko wersji  poliftowej.

Na pewnej stronie (anglojęzycznej) spotkałem się z następującą charakterystyką jednostek 1.8 TFSI:

- generacja 1 - silniki CABA, CABB, CABD - zastąpiły serię silników AE118, problem dotyczy wałków rozrządu (???)

- generacja 2 - silniki CDAA, CDHA, CDHB - poprawiona generacja 1, jednak zastosowane nowe tłoki i pierścienie miały problem olejowy

- generacja 3 - silniki CJEB, CJED, CJEE, CJSA, CJSB -  głęboka przebudowa silnika generacji 2 - bez wad ....

Wszystkie silniki mają problem z rozciągającym się łańcuchem - 3 generacja jest mniej podatna na taką awarię

Czy silnik np. CABA ma problem olejowy??? Czy wystarczy ... załóżmy wymiana rozrządu?

image.png

Opublikowano

Tutaj chyba nie ma reguły - często zależy to od egzemplarza. Ja latałem prawie 4 lata na CDHB i o dziwo u mnie praktycznie nie brał oleju (max 0.5l - 1l na 15k km). Za to słyszałem historie o tym samym silniku, że ludzie pomiędzy wymianami oleju wlewali praktycznie drugą bańkę (~4l). 

Za to w tych silnikach były montowane wadliwe napinacze łańcucha rozrządu. Łańcuch rozciągnie się każdy, ale problem zaczyna się, kiedy napinacz zacznie się samoczynnie cofać. Sam jestem przykładem - tuż po 120k km, przy odpalaniu, zaliczyłem przeskok łańcucha i konieczność naprawy, łącznie z wymianą pogiętych zaworów. Dałoby się tego uniknąć prewencyjną wymianą rozrządu przed 120k km, ale chciałem jeszcze chwilę poczekać.

Opublikowano

Też mam CDHB i też bierze mi tyle oleju co brał koledze powyżej, czyli praktycznie nic. Rozrząd wymieniłem profilaktycznie przy około 110tyś - mechanik powiedział mi, że to już był ostatni moment, gdyż łańcuch był wyciągnięty na tyle, że napinacz już wysunięty był do maksimum. Prewencyjna naprawa zrobiła swoje i teraz mam spokojną głowę i silnik sprawuje się bardzo dobrze. 

 

A tak z innej beczki to jaki jest sens wymiany oleju w silniku, który spala go tyle, że praktycznie cały czas jeździ na świeżym oleju :D

Opublikowano

Według mnie dolewanie nawet 0,5 - 1 litr oleju to chyba jednak coś bierze u mnie też dolewki rzędu 0,5 l na 10 tyś czuję się, że bierze ale tak ma być. Wcześniej w passacie nieśmiertelny 1,9 w tedeiku? brał tyle co nic bo między wymianami nie musiałem nic dolewać. Przy wymianie do max i po 10 tyś było tak w połowie miarki.

Opublikowano
51 minut temu, Zyklone napisał:

A tak z innej beczki to jaki jest sens wymiany oleju w silniku, który spala go tyle, że praktycznie cały czas jeździ na świeżym oleju :D

teoretycznie nie

praktycznie tak

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, dawid_mag napisał:

Według mnie dolewanie nawet 0,5 - 1 litr oleju to chyba jednak coś bierze u mnie też dolewki rzędu 0,5 l na 10 tyś czuję się, że bierze ale tak ma być. Wcześniej w passacie nieśmiertelny 1,9 w tedeiku? brał tyle co nic bo między wymianami nie musiałem nic dolewać. Przy wymianie do max i po 10 tyś było tak w połowie miarki.

Silniki benzynowe z turbo zawsze coś oleju wezmą. A 0.5l oleju na 15 tyś km to wychodzi 33ml na 1tys km. Czy to dużo to sobie odpowiedz sam. Bo biorąc pod uwagę, że silnik te potrafią spalić i 2l na 1000km to raczej można to nazwać brakiem poboru oleju. 

Edytowane przez Zyklone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...