[B6 AWX] Nierówna praca silnika po zmianie pompek
1 1

    36 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Witam, mam problem, silnik nie do końca równo pracuje, co powiedzmy 5 sekund wypada jakby zapłon. Jestem po zmianie pompek na regenerowane, po podłączeniu vag widać, że delikatnie falują obroty.

    Zauważyłem tez że podczas przyśpieszenia z miejsca auto dopiero po sekundzie przy 2000 obrotów tak jakby nabiera mocy i nie chodzi mi o turbo dziure, ale bardziej w kierunku długiego pompowania podciśnienia.

    6f26db9c9a0a1f5emed.jpg

    886578827f1a3334med.jpg

    Edytowane przez cocoo24

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wszystkie BIPy sporo w minusie jak na PD w B6... przy tej wymianie pompek dałeś nowy filtr paliwa ? Przydałoby się sprawdzić ciśnienie na pompie tandemowej.

    No i czy te pompki były o tych samych numerach co Twoje ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No opcji może być wiele. Od niepoprawnego poskładania całości, złe numery pompek aż po skasztanioną regeneracje, co osobiście obstawiam znając realia :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dałem nowy filtr paliwa, pompki miały ten sam nr

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to albo słabe ciśnienie na tandemie, albo tak jak Michał napisał - zła regeneracja/nieudolny montaż... 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Najlepiej jak jest zalany gliceryną... taki do 10 bar wystarczy, nie ma wtedy bezwładności wskazówki, łatwiej odczytać pomiar

    Bourdon-MIT5-30070321-01.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dzięki za info, sprawdzę pompe vakum.

    coś też czuje że te regenerowane wtryski tez nie są do końca.

    Czy po wymienie wtrysków trzeba robić korekte programu/ map?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 minuty temu, cocoo24 napisał:

    Czy po wymienie wtrysków trzeba robić korekte programu/ map?

    Jak wsadzone z tym samym numerem (ew. zastępcze) to nie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dzięki za info

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jaka była przyczyna wymiany pompek ?

    Bo czytając odnoszę wrażenie że wymieniłeś dobre pompki na gorsze ... :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    silnik przestał odpalać, kasta latała na boki, samo uszczelnienie nie pomogło były duże korekty na 1 pompce. Po wymianie tylko 1 pompki przez 3tys km było idealnie no i problem powrócił problem z odpalaniem i drgania na kaście.

    Mechanik dosyc zaufany sprawdzał i korekty na minus na 4 i 3, wymieniłem więc wszytskie 4 na jakieś regenerowane z niby zaufanego źródła z zielonej góry.

    Aktualnie auto odpala idealnie ale nie trzyma mocy, na zimnym pracuje bdb, ale jak się rozgrzeje to czuć nierówną pracę silnika, tak jakby co 5 sekund wypadał zapłon

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Lekkie , nieregularne bujnięcia silnikiem na biegu jałowym to w tych silnikach w sumie norma .

    Jakbyś miał faktycznie wypadanie zapłonu to taki błąd by się w sterowniku silnika zapisywał.

    Do wszystkich objawów jakie miałeś i masz nadal najbardziej pasuje problem z uszczelnieniem pompowtrysków albo ich kijowa regeneracja  .

    Według mnie największym problemem jest tutaj brak wiedzy mechanika i jego improwizacja w diagnozie i prowadzeniu naprawy :hi:

    Jeżeli masz założone pompki po regeneracji to w sumie nie wiadomo czego się można po nich spodziewać, przynajmniej połowa regenerowanych gorzej działa niż stare używki :P

    Oddał bym auto do  mechaniora który na silnikach grupy VAG zęby zjadł ( najlepiej razem z tymi starymi pompkami ) powiedział mu co było robione i myślę że bez problemu temat ogarnie :whistling:

    Edytowane przez piotrsob1

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    masz kogoś takiego z WLKP najlepeiej Poznania?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jeszcze teraz zauwazyłem, że nie jest elastyczny i mam wrażenie jak by za mało paliwa dostawał i szarpie delikatnie przy przyśpieszaniu na wysokich biegach a małej prędkosci

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pany a jest możliwe ze stara pompa tandemowa po wymienie wtrysków ich nie ogarnia?

    wczoraj badałem ją i niby jest ok, ale była już kiedyś przezemnie klejona na krućcu i profilaktycznie chyba zacznę od jej wymany 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Króciec na podciśnieniu nie ma nic wspólnego z sekcją tłoczącą paliwo, jeżeli ciśnienie tłoczenia paliwa jest ok, to jej nie zmieniaj...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak jak pisałem wcześniej, skopane pompki. Nie ma co sie doktoryzować więcej :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    10 godzin temu, misiek95 napisał:

    Tak jak pisałem wcześniej, skopane pompki. Nie ma co sie doktoryzować więcej :)

    dzięki za info, dam znac co i jak

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Spróbuj pobawić się synchronizacją rozrządu na fasolkach. Może uda Ci się troszeczkę skorygować problem skopanych pompek i efekt będzie zadowalający.

    Na ile masz ustawioną synchronizację wałka rozrządu ?
     

    Edytowane przez Ralen

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zrób komplet logów:

    statyczny 001 + 004

    BS 003

    BS 011

    dynamiczny 003+008+011

    statyczny + dynamiczny 013+018+023

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    póki co nie mam opcji zrobienia logów dynamicznych ;/

     

    wymieniłem vacum pompe na boscha i jest znaczna poprawa, bipy na 0 korekty w normie

    Silnik zaczął chodzić o niebo lepiej, ale raz na jakiś czas skocza obroty delikatnie i nie wiem czy ten typ już tak ma, czy warto szukac dalej.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    i jeszcze jedna rzecz, auto na 4 i 5 biegu podczas przyśpieszania na niskich obrotach w granicach 1200 a 1600 nie przyśpiesza płynnie ale czuć jakby delikatne wstrząsy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Masz 2002r, możesz na próbę dać zaślepkę pod EGR, błedu nie wywali, do głębszej analizy, logi dynamiczne niestety...

    na 4 i5 biegu pedał w podłodze i drgania mogą być też objawem dwumasy :P

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jeszcze jedno pytanie, czy moge robić logi zestawowo w jednej próbie aby tyle razy nie śmigać, czy lepiej każdy osobno?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przecież pisałem Ci żebyś zrobił razem:

    dynamiczny 003+008+011

    dynamiczny 013+018+023

    statyczny 001 + 004

    BS 003

    BS 011

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    6 minut temu, kamil-vag napisał:

    Przecież pisałem Ci żebyś zrobił razem:

    dynamiczny 003+008+011

    dynamiczny 013+018+023

    statyczny 001 + 004

    BS 003

    BS 011

    dzieki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam 

    Jak na pompki po regeneracji to korekty chyba nie najlepsze a i bipy tez. Ja regenerowalem w sierpniu a korekty mialem max do 0.8 bipy podobne do twoich. Po regeneracji bipy mam praktycznie na 0 a korekty od 0.15 do 0.4....powodem r regeneracji bylo u mnie szarpanie podczas przyspieszania najgorzej +- 1900-2200 a i na wolnych sie wyczuwalnie potykal co jakis czas.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Proszę o analizę

     

    https://log.malonetuning.com/chart/247374#H8KLCADCl8OPYVwCA03DizEKwoAwDMKFw6HCu2ROw4HCgMKDwp7CpXTCqBpqwqBaaSPCqMKnw5fDqsOiw7jDvsKPZy3CjGkZZGUTcsOawrcCw5g4wqwxwqYsFz8TIcOww4rDmStDFT9Nw6Y0w77CkMOyWsKWMMOrC8KFw7UHwrbDgx7CqUEiwodAw59zw5dUwrYoWsKdWsOnbgRNGFh9AAAA

     

    https://log.malonetuning.com/chart/247375#H8KLCADDtsOPYVwCA03CjkEKw4MwDATDv8KiwrMFDcO0N8OGB8K1FsKuIMKxwoLCrMKEwrTCr8KvE0PDqXVGw4MqRjBedGfDjMOkw5TDmCHDnMOCwpRCwoTCpy4PwqnCjMOFdFtbw4cDw45qw7LDocOzCgpXNnLChmHDqsOOw6bDqMKKB8OSIWcxGsOKGcOfPwQmw6XDpVfDksOXw75Ew6zCqzBdwoI2w5fCtsOOMsKewrnCp8O0BRsWJh7CpgAAAA%3D%3D

     

    https://log.malonetuning.com/chart/247376#H8KLCAAkw5BhXAIDTcKOQQrDgzAMBMO%2FwqLCswUNw7Q3w4YHwrUWwq4gwrHCgsKswoTCtMKvwq8TQ8OpdUbDgypGMF50Z8OMw6TDlMOYIcOcw4LClELChMKnLg%2FCqcKMw4V0W1vDhwPDjmrDssOhw7MKClc2csKGYcOqw47DpsOowooHw5IhZzEaw4oZw58%2FBCbDpcOlV8OSw5fDvkTDrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA

     

    https://log.malonetuning.com/chart/247377#H8KLCABCw5BhXAIDbcKNTQ7DgiAQwoXDr8OCeiYpWsO1MMKEBcOKwoROUsKhwoHCqcKpwp5ewqBJw6PDgsOle8Ofw7sxRj3DksOzw47CkTDDpMK0LkXDgWDCocKZc8OKw7zCoSpBBcKKwpTCncKQw5pJfFEWwpTChBvCusKNW2PDr0zDrAnCvRNXSMKaeQbDiSvDvSPCt8KDOMOvw7F9w4zCqMOMYcKSflPCkz%2FDgAzCoGHChAtcw6EEwrrCvinDnVNuwpVUwpbCmcO7wqoewq3DvQLCtRx8PsOQAAAA

     

    https://log.malonetuning.com/chart/247379#H8KLCABhw5BhXAIDTcKMw4EOw4IgEETDv2XDj0tSwrTDujPChAPDisKGblLCoVnCtsKmw7XDqy00MR5nw57Cm3EOwp7DpcO1w6BMJklZwpcKOHhsw6VcwoQ%2FdETChETCmSQow4FJw7LCm0TCjRbCs8KZwrBxW8KcwpvCiSPCmRg0VMOSVl5RZcKlRkLCjGbDv8OJIMKcJsOtZ8KHw7kHw5zCgBZveMOHC8KOHsOBdiXCrFrDqjJzwr%2FCtMKjw7dfwpDCpQTCgsKzAAAA

     

    https://log.malonetuning.com/chart/247378#H8KLCADChMOQYVwCA03Di0EKwoAgEMKFw6HCu8OMegTCrW4jLsKsBhswDcKdwqA6fVnCm8KWw6%2FDv3jDlsOCwpTDl8KRE8KpUMOywr5VQMOtwrDDhcKYC1%2FDtEzChEDCicKKF8KCJn7CnsOVwqnDvMOBw7XCtcOCYcKRFyrDiQ%2FCrEbCgx3Dtg7DgXzCv11yw50iS1MzOHcDwqIjw4fClXsAAAA%3D

     

    Edytowane przez cocoo24

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Te korekcje tragedia jednym słowem, ja to bym robił reklamację. Do tego te BIPy jak na B6 TDI PD to za bardzo w minusie...

    Oni Ci dali w ogóle pompki z tymi samymi numerami ? 

    Doładowanie też skacze, pewnie się geometria przycina... 

    Program jakiś tez jest, ciekawe na ile się tuner popisał. Ja bym wgrał serię, żeby cokolwiek dalej naprawiać i analizować... potem kłócił się o tą regenerację pompek...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.