cocoo24 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 (edited) Witam, mam problem, silnik nie do końca równo pracuje, co powiedzmy 5 sekund wypada jakby zapłon. Jestem po zmianie pompek na regenerowane, po podłączeniu vag widać, że delikatnie falują obroty. Zauważyłem tez że podczas przyśpieszenia z miejsca auto dopiero po sekundzie przy 2000 obrotów tak jakby nabiera mocy i nie chodzi mi o turbo dziure, ale bardziej w kierunku długiego pompowania podciśnienia. Edited January 25, 2019 by cocoo24
kamil-vag Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 Wszystkie BIPy sporo w minusie jak na PD w B6... przy tej wymianie pompek dałeś nowy filtr paliwa ? Przydałoby się sprawdzić ciśnienie na pompie tandemowej. No i czy te pompki były o tych samych numerach co Twoje ?
misiek95 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 No opcji może być wiele. Od niepoprawnego poskładania całości, złe numery pompek aż po skasztanioną regeneracje, co osobiście obstawiam znając realia
cocoo24 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 dałem nowy filtr paliwa, pompki miały ten sam nr
kamil-vag Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 No to albo słabe ciśnienie na tandemie, albo tak jak Michał napisał - zła regeneracja/nieudolny montaż...
cocoo24 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 takim czyms zmierze vacum? https://allegro.pl/oferta/bass-polska-wakuometr-miernik-podcisnienia-vacum-6999666739
kamil-vag Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 Najlepiej jak jest zalany gliceryną... taki do 10 bar wystarczy, nie ma wtedy bezwładności wskazówki, łatwiej odczytać pomiar
cocoo24 Posted January 25, 2019 Author Posted January 25, 2019 dzięki za info, sprawdzę pompe vakum. coś też czuje że te regenerowane wtryski tez nie są do końca. Czy po wymienie wtrysków trzeba robić korekte programu/ map?
kamil-vag Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 2 minuty temu, cocoo24 napisał: Czy po wymienie wtrysków trzeba robić korekte programu/ map? Jak wsadzone z tym samym numerem (ew. zastępcze) to nie.
piotrsob1 Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 Jaka była przyczyna wymiany pompek ? Bo czytając odnoszę wrażenie że wymieniłeś dobre pompki na gorsze ...
cocoo24 Posted January 28, 2019 Author Posted January 28, 2019 silnik przestał odpalać, kasta latała na boki, samo uszczelnienie nie pomogło były duże korekty na 1 pompce. Po wymianie tylko 1 pompki przez 3tys km było idealnie no i problem powrócił problem z odpalaniem i drgania na kaście. Mechanik dosyc zaufany sprawdzał i korekty na minus na 4 i 3, wymieniłem więc wszytskie 4 na jakieś regenerowane z niby zaufanego źródła z zielonej góry. Aktualnie auto odpala idealnie ale nie trzyma mocy, na zimnym pracuje bdb, ale jak się rozgrzeje to czuć nierówną pracę silnika, tak jakby co 5 sekund wypadał zapłon
piotrsob1 Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 (edited) Lekkie , nieregularne bujnięcia silnikiem na biegu jałowym to w tych silnikach w sumie norma . Jakbyś miał faktycznie wypadanie zapłonu to taki błąd by się w sterowniku silnika zapisywał. Do wszystkich objawów jakie miałeś i masz nadal najbardziej pasuje problem z uszczelnieniem pompowtrysków albo ich kijowa regeneracja . Według mnie największym problemem jest tutaj brak wiedzy mechanika i jego improwizacja w diagnozie i prowadzeniu naprawy Jeżeli masz założone pompki po regeneracji to w sumie nie wiadomo czego się można po nich spodziewać, przynajmniej połowa regenerowanych gorzej działa niż stare używki Oddał bym auto do mechaniora który na silnikach grupy VAG zęby zjadł ( najlepiej razem z tymi starymi pompkami ) powiedział mu co było robione i myślę że bez problemu temat ogarnie Edited January 28, 2019 by piotrsob1
cocoo24 Posted January 28, 2019 Author Posted January 28, 2019 masz kogoś takiego z WLKP najlepeiej Poznania?
cocoo24 Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 jeszcze teraz zauwazyłem, że nie jest elastyczny i mam wrażenie jak by za mało paliwa dostawał i szarpie delikatnie przy przyśpieszaniu na wysokich biegach a małej prędkosci
cocoo24 Posted January 30, 2019 Author Posted January 30, 2019 Pany a jest możliwe ze stara pompa tandemowa po wymienie wtrysków ich nie ogarnia? wczoraj badałem ją i niby jest ok, ale była już kiedyś przezemnie klejona na krućcu i profilaktycznie chyba zacznę od jej wymany
kamil-vag Posted January 30, 2019 Posted January 30, 2019 Króciec na podciśnieniu nie ma nic wspólnego z sekcją tłoczącą paliwo, jeżeli ciśnienie tłoczenia paliwa jest ok, to jej nie zmieniaj...
misiek95 Posted January 30, 2019 Posted January 30, 2019 Tak jak pisałem wcześniej, skopane pompki. Nie ma co sie doktoryzować więcej
cocoo24 Posted January 31, 2019 Author Posted January 31, 2019 10 godzin temu, misiek95 napisał: Tak jak pisałem wcześniej, skopane pompki. Nie ma co sie doktoryzować więcej dzięki za info, dam znac co i jak
Ralen Posted January 31, 2019 Posted January 31, 2019 (edited) Spróbuj pobawić się synchronizacją rozrządu na fasolkach. Może uda Ci się troszeczkę skorygować problem skopanych pompek i efekt będzie zadowalający. Na ile masz ustawioną synchronizację wałka rozrządu ? Edited January 31, 2019 by Ralen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now