Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ASB przygód ciąg dalszy... :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

Pacjent a4b7 3.0 tdi ASB TIP Q

Już myślałem, że po ostatnim generalnym remoncie silnika (wtryski przelały tłoki) nie będę musiał zaglądać do tego działu więcej ale niestety...

Od 3-4 dni słyszałem dziwne delikatne stuki występujące nieregularnie z tyłu samochodu podczas jazdy 70+, dźwięk porównywalny do kamienia wbitego w oponę, a do tego nad wyraz samochody za mną mi mrugały, a ja za każdym myślałem że to ten sławny BREMS LICHT, który 3 raz w ciągu roku wywalił mi tydzień temu.

 

Dziś jednak wyhamowując dosyć gwałtownie przed skrzyżowaniem skrzynia nie zdążyła płynnie zejść z biegów i były na końcu hamowania szarpnięcia przy zejściu z 3 i 2, a dalej już z 'górki', samochód zaczął delikatnie drgać, aż nagle zaczął bardzo mocno telepać całą budą a dziwne stuki dochodzące z tyłu samochodu się nasiliły, nie wiem czy moc stracił bo skupiłem się tylko na zjeździe na najbliższy przystanek.

załączam wideo po ponownym odpaleniu już na poboczu, na początku filmu te szybkie stuku to wyłączanie nawiewu :) a check engine to niewykodowane klapy po porzednim remoncie.

Huk i tak nie jest dobrze oddany ale nawet na wolnych obrotach rzucało budą.

 

Właśnie z lawetą zjechałem do domu, i już rodzą się pytania:

 

- czy szykuje się kolejny remont?

- czy to skrzynia, rozrząd, wtryski czy może napęd?

- ktoś chce kupić a4b7 3.0 tdi z uszkodzonym czymś? mam dosyć tego auta ?

miesiąc temu wszystkie oleje i filtry, motul 5w30 zalany - ogólnie był serwisik klocki tarcze itp. jakby to miało jakieś znaczenie :(

Oraz czy w mazowieckiem jest jakiś spec, który zdiagnozował by problem z komputerem? nie znam niestety tu dobrego mechanika (targówek/ząbki) na 3 każdy walił w ciula albo nie potrafi znaleźć przyczyn prostych usterek.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

Edytowane przez Virnik
Opublikowano

Pamiętam Twój temat z wypalonymi tłokami. Program dalej ten sam czy robiłeś powrót do serii lub korektę programu?

Opublikowano
6 godzin temu, audicoman napisał:

Pamiętam Twój temat z wypalonymi tłokami. Program dalej ten sam czy robiłeś powrót do serii lub korektę programu?

Oczywiście seria ..

Opublikowano

a od dołu wszystko jest sztywne? siedzi w swoich miejscach ? bardzo mocne to walenie.

Opublikowano (edytowane)

Mam pierwszą diagnozę...

 

Przeskoczył rozrząd, w 10 tysiach się podobno nie zamknę ?

 

PS. Na komputerze wywala uszkodzenie mechaniczne 1 wtrysku  ?

Edytowane przez Virnik
Opublikowano

Zmień mechanika.

Jakby Ci rozrząd przeskoczył to byś miał błędy od synchronizacji i czujnika / wału. Ponadto auto powinno mieć problemy z pracą na ciepłym albo na zimnym, odpali o ile przeskok jest minimalny

Opublikowano
W dniu 15.02.2019 o 10:35, marcin4x4 napisał:

Zmień mechanika.

Jakby Ci rozrząd przeskoczył to byś miał błędy od synchronizacji i czujnika / wału. Ponadto auto powinno mieć problemy z pracą na ciepłym albo na zimnym, odpali o ile przeskok jest minimalny

Już finalna diagnoza, słaba kompresja na 2 cylindrach.

 

Samochód ładnie odpalił 'od strzała' i nie drgał, drgania i dziwne strzały zaczęły się po 10s i były nieregularne.

 

Silnik do wymiany pewnie co? jeżeli remont był robiony 1.5 roku temu łącznie z tłokami itp to jak znów może być słaba kompresja?

Opublikowano

Jak remont był robiony i teraz coś wychodzi, to znaczy że ten co robił remont nie zrobił go jak należy ;)

Opublikowano

Ubezpiecz i zepchnij ze skały ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 16.02.2019 o 15:58, Virnik napisał:

Już finalna diagnoza, słaba kompresja na 2 cylindrach.

Jak słaba to pewnie wydmuchało uszczelkę pomiędzy tłokami może nie koniecznie cały silnik do wymiany

Opublikowano
W dniu 13.02.2019 o 06:33, Virnik napisał:

nie znam niestety tu dobrego mechanika (targówek/ząbki)

W Ząbkach znam gościa od skrzyń mechaniką też się zajmuje.

jak coś to pisz

Opublikowano

Za wyjęcie silnika i sprawdzenie krzyczą minimum 2k, ktoś chce kupić kota w worku? ?

Opublikowano
W dniu 19.02.2019 o 19:26, Robero321 napisał:

Jak słaba to pewnie wydmuchało uszczelkę pomiędzy tłokami może nie koniecznie cały silnik do wymiany

w tdi ? i to po generalce gdzie wszystko powinno być nowe ?

Opublikowano (edytowane)

Możliwe, że ten mechanior 'hehe' włożył starą uszczelkę, a policzył za nową.

Możliwe też, że remontu w ogóle nie zrobił tylko silnik umył i hajs zainkasował.

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...