Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFB] Stukanie spod pokrywy zaworów.


robert19m

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam dziwny problem z silnikiem w Audi A4 B7 1.8T. Coś mi stuka pod pokrywą zaworów. Przebieg samochodu to 246tyś. Najczęściej to stukanie pojawia się po przejechaniu paru kilometrów gaszę silnik na jakieś 30 minut po czym odpalam żeby wrzucić do domu. Załączam filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, robert19m napisał:

Panowie, mam dziwny problem z silnikiem w Audi A4 B7 1.8T. Coś mi stuka pod pokrywą zaworów. Przebieg samochodu to 246tyś. Najczęściej to stukanie pojawia się po przejechaniu paru kilometrów gaszę silnik na jakieś 30 minut po czym odpalam żeby wrzucić do domu. Załączam filmik.

D462CDCC-229D-4082-8FEE-E90C6E11295B.MOV

wyglada na to ze napinacz zdechł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej podpowiedział prawdopodobnie to będzie napinacz rozrządu, ewentualnie można odczytać błędy silnika, czasem jest błąd napinacza łańcucha rozrządu, jak elektrosterowanie przekracza granice regulowania, może o nie być błędu, a będzie zepsutą część hydrauliczna.

Poza tym trzeba sprawdzić zaworek zwrotny w obudowie filtra, on powinien trzymać olej w komorze wałków rozrządu, żeby pod czas zimnego rozruchu zanim pompa oleju napompuje smar do góry, nic tam nie pracowało na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za odpowiednią pracę napinacza odpowiada ciśnienie oleju. Smok olejowy był kiedykolwiek czyszczony? Odczytaj wartości w gr.93 w vcds/vag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, OlekS napisał:

Tak jak kolega wyżej podpowiedział prawdopodobnie to będzie napinacz rozrządu, ewentualnie można odczytać błędy silnika, czasem jest błąd napinacza łańcucha rozrządu, jak elektrosterowanie przekracza granice regulowania, może o nie być błędu, a będzie zepsutą część hydrauliczna.

Poza tym trzeba sprawdzić zaworek zwrotny w obudowie filtra, on powinien trzymać olej w komorze wałków rozrządu, żeby pod czas zimnego rozruchu zanim pompa oleju napompuje smar do góry, nic tam nie pracowało na sucho.

Nie występują żadne błędy silnika. Stukanie występuje tylko w sytuacji jak silnik nie zdąży całkowicie ostygnąć (jego temperatura wynosi ok 60°) i go odpalimy. Jeżeli silnik jest zimny to nie słychać stukania. Ciężko nazwać dźwięk który wtedy występuje (myśle ze poskrzypywanie). Nigdy nie świeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Samochód mam od 2 lat i jestem jego pierwszym właścicielem w polsce. Samochód pochodzi z Francji. Nie czyściłem nigdy smoka oleju.

https://youtu.be/0RwCkIuhfdo

Edytowane przez robert19m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tą chwile wyczyściłem miskę i smok olejowy. Zalałem silnik świeżym olejem Liqui Moly 5W40. Pojeżdżę chwile i zobaczę czy dalej będzie stukać.

Smok olejowy przed czyszczeniem:

5815271A-D6CE-46A4-A688-B0D384F36ED6.png

Smok olejowy po czyszczeniu:

4393CC96-3CAC-42DC-ACD5-9680E308C6F1.png

Widok na osady w misce olejowej:

88DB9311-154E-4300-AD62-725A42E7678B.png

Edytowane przez robert19m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...