Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 17 Lutego 2019 Opublikowano 17 Lutego 2019 (edytowane) Witajcie, Chyba strzeliłem sobie w kolano. Klima działała wydawałoby się poprawnie choć zapisane były błędy o klapach sterujących. Znajomy postanowił mi pomóc. Podpiał VAGa gdzie pojawiło się: 1. 01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 2. 00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113) 41-00 - Blocked or No Voltage - Intermittent 3. 00975 - Heated Rear Window (Z1) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Kolega wykasował błędy, zrobił adaptację (uczenie VIN) i chyba co najgorsze zrobił nastawy podstawowe BS. To był przeklęty moment. Klima nawet na LO od tego momentu wieje wrzątkiem a w sterowniku pojawiły się 3 błędy, których nie da się wykasować. Te opisane powyżej już nie wychodzą. 1. 01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 2. 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed 3. 00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143) 09-00 - Adaptation Limit Surpassed Oczywiście jeśli uruchomię grzanie tylnej szyby (lusterka grzeją a szyba nie - panel jest raczej z B6) to pojawia się również ten ostatni błąd. Jeśli nie uruchamiam grzania szyby ten błąd nie wyskakuje. Krótko mówiąc zamiast poprawić to pogorszyliśmy sprawę. Czy macie jakies rady, co można w tej sytuacji zrobić? Wrócić do stanu sprzed tego manewru? A może znacie kogoś we Wrocławiu, kto odpłatnie ogarnąłby mi ten temat? Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 17 Lutego 2019 przez Krzysiek_A4/A6
lewiatan1989 Opublikowano 17 Lutego 2019 Opublikowano 17 Lutego 2019 Jeżeli błędy nie dają się wykasować i ponowna adaptacja nie pomaga. To ja widzę jedno rozwiązanie wyjąć silniczki na stół. Kiedyś w b5 i b6 udało się odratować silniczek podając na niego bezpośrednie napięcie 12v z aku (oczywiście po jego wyjęciu) silniczek zakręcił pełną mocą poszła kupa dymu z niego i do sprzedaży chodził idealnie - był po prostu zabrudzony i zastały większe napięcie go ruszyło oczywiście to nie jest dobry sposób na reanimację i jakbyś próbował coś takiego to na własną odpowiedzialność Jeżeli natomiast wyjecie i sprawdzenie silniczków wskaże na ich uszkodzenie to pozostaje wymiana. Nastawy polegają na tym, że silnik idzie sobie do jednego i do drugiego końca (otwiera i zamyka klapę) po czym wraca na pozycję 0 - widocznie u Ciebie zamknął klapę na amen i już nie ruszył stąd wrzątek w nawiewach. Pozdrawiam, Darek
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Opublikowano 17 Lutego 2019 (edytowane) Myslisz że wszystkie jednocześnie? Tak po obydwu stronach jednocześnie? Jestem prawie pewny, ze ma to związek z Nastawami Podstawowymi, które zostały zrobione.Nie wiem czy to normalne, ale podczas adaptacji w kanale 81, po wpisaniu 26467 i save pojawiła się taka informacja. Czy zawsze tak pyta po adaptacji? Czy jest cos co mogę spróbować jeszcze zrobić za pomocą VAGa? Może ponowna adaptacja i Nastawy Podstawowe? Tylko czy można robić nastawy podstawowe kiedy w sterowniku sa błędy, których nie można usunąc? Edytowane 17 Lutego 2019 przez Krzysiek_A4/A6
greg2505 Opublikowano 17 Lutego 2019 Opublikowano 17 Lutego 2019 nie padły ci wszystkie tylko masz do wymiany lub czyszczenia 3 silniczki ,prawy, lewy i recyrkulacji ,dopóki ich ich nie naprawisz ,nie ma sensu robić nastaw ,nastawy podstawowe robisz jak nie ma błędów w sterowniku
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Opublikowano 17 Lutego 2019 I myślisz ze nie ma znaczenia to, ze przed robieniem adaptacji i nastaw podstawowych wszystko w miare działało? Tzn były inne błędy. Wyglada to tak jakby prz tych zabiegach z VAGiem coś się maksymalnie zablokowało i nie chciało się odblokować. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że kolega popełnił błąd. Taki ewidentny. Kiedy usunął wszystkie błędy uruchomił adaptacje i nastawy podstawowe nie zauważając, że wciśnięty jest ECON. Zauwazył to po fakcie i powtórzył to samo już bez ECON-u, ale wtedy w sterowniku były już te błędy. Nie wiem czy krzywda nie wzięła się właśnie z robieniem nastaw podstawowych przy włączonym ECON. Myślicie, ze mogło to mieć znaczenie?
greg2505 Opublikowano 17 Lutego 2019 Opublikowano 17 Lutego 2019 (edytowane) jakby wszystko było sprawne ,nie miałbyś żadnych błędów,u braciaka ostatnio też robiłem nastawy i wyskoczył błąd lewego i prawego silniczka(nie dają się skasować) ,w tygodniu będziemy podmieniać na sprawne,u siebie nieraz robię nastawy i żadnych błędów nie ma,ale tylko 2 mam stare silniczki,reszta z b7 2006r Edytowane 17 Lutego 2019 przez greg2505
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Opublikowano 17 Lutego 2019 Masz racje. Nie było sprawne skoro były błędy. Nie było sprawne ale dzialalo na tyle, że przy ustawieniu AUTO i 19 stopni można było nie zauważyć ze coś jest nie tak. Przypomne, ze zacząłem szukać "dziury" kiedy zauważyłem, ze nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby. Lusterka grzeją a szyba nie. Było podejrzenie że to panel z B7 i bez przekaźnika nie zadziała. Na 99% ustaliłem jednak, ze to panel z B6. Kontrolka ogrzewania tylnej szyby świeciła normalnie tylko nie było grzania a na VAG wychodziło 00975 - (Z1) - Open or Short to Ground. Teraz bardziej stawiam na defekt wiązki bo na szybie nie ma napięcia. To pisze przy okazji bo o ile w lecie bez grzania tylnej szyby można jeździć to z wiejącym wrzątkiem nie bardzo ? Kusi mnie jeszcze żeby podmienić panel na 100% sprawny i zobaczyć co będzie. P
greg2505 Opublikowano 17 Lutego 2019 Opublikowano 17 Lutego 2019 wyjmij panel ,z tyłu jest napisane czy jest z b6 czy b7,możliwe że w wiązce kabel się złamał i dlatego nie grzeje
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Opublikowano 18 Lutego 2019 20 godzin temu, greg2505 napisał: nie padły ci wszystkie tylko masz do wymiany lub czyszczenia 3 silniczki ,prawy, lewy i recyrkulacji ,dopóki ich ich nie naprawisz ,nie ma sensu robić nastaw ,nastawy podstawowe robisz jak nie ma błędów w sterowniku Czy żeby wymontować V158, V159 i V113 trzeba zdejmować całą deskę i/lub tunel czy wystarczy schowek i półkę pod kierownicą?
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Opublikowano 18 Lutego 2019 19 godzin temu, greg2505 napisał: wyjmij panel ,z tyłu jest napisane czy jest z b6 czy b7,możliwe że w wiązce kabel się złamał i dlatego nie grzeje Wyjmowałem, ale oznaczen B6 czy B7 nie znalazłem. Jest za to nr 8E0 820 043 AD oraz H12/S19 To + chłodzenie od 18 stopni pozwala być niemal pewnym że to z B6.
greg2505 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 42 minuty temu, Krzysiek_A4/A6 napisał: Czy żeby wymontować V158, V159 i V113 trzeba zdejmować całą deskę i/lub tunel czy wystarczy schowek i półkę pod kierownicą? V158 odkręcasz półkę pod kierą , reszta silniczków za schowkiem , deski nie ruszasz
greg2505 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 22 minuty temu, Krzysiek_A4/A6 napisał: Wyjmowałem, ale oznaczen B6 czy B7 nie znalazłem. Jest za to nr 8E0 820 043 AD oraz H12/S19 To + chłodzenie od 18 stopni pozwala być niemal pewnym że to z B6. B6 8E0 820 043 AD - min temp 18°C - 2DIN zgrzanymi fotelami
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 18 Lutego 2019 Autor Opublikowano 18 Lutego 2019 Czyli braku napięcia na tylnej szybie trzeba szukać gdzieś indziej. Raczej okablowanie, bo skoro lustra grzeja to sprawdzanie bezpiecznika można sobie darować.
greg2505 Opublikowano 18 Lutego 2019 Opublikowano 18 Lutego 2019 Sprawdź kable w przelotce tylnej klapy , przelotki są pod plastikami zawiasów, może któryś się złamał lub przy połączeniu z szybą
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Opublikowano 23 Lutego 2019 Zwycięstwo. Problem rozwiązany, a w zasadzie dwa problemy. Dorwałem kompletną nagrzewnicę z silniczkami z EXEO z 2012r po przebiegu 68 tys. Z tego powodu, pomimo, że u mnie uwalone były tylko 3 potencjometry, wymieniłem wszystkie 6 silniczków. Pod schowkiem luzik. 5 sztuk. Tylko z jednym mały problem z rozpięciem z klapą ale dałem radę. Z ostatnim, w nogach kierowcy, rzeczywiście dramat. Zarówno z demontażem jak i montażem prawie płacz i rzucanie k.....mi. Dostęp dramatyczny ale z bulami też się udało. Błędy wykasowane, zrobiona Adaptacja i Nastawy podstawowe. Sprawdzenie i ……… - No fault found. Sukces. Myślę, że z racji rocznika tych silniczków (2012) problem rozwiązany na zawsze lub przynajmniej na bardzo długo. Co do ogrzewania tylnej szyby - więcej śmiechu niż roboty. Śmiechu oczywiście z siebie. Rozebrana już kilka tygodni temu tapicerka klapy żeby kable były na wierzchu. Szukanie sprawdzanie itp. Dzisiaj przy okazji zdejmowania osłony nad nogami kierowcy odsłonięte bezpieczniki. I co? Bezpiecznik 30A nr 26 - BRAK :-). Żenujące, ale po walce z silniczkiem ten brak bezpiecznika mnie rozbawił. Oczywiście bezpieczni zamontowany i po problemie. Zastanawiają mnie tylko 2 rzeczy: 1. Jak to się stało, że bezpiecznik ktoś wyciągnął i nie wsadził? Byś może (a nie chciałbym) świadomie bo to np. zdiagnozowany "złodziej prądu". Do obserwacji i potwierdzenia lub wykluczenia. 2. Dlaczego wydawało mi się, że lusterka boczne grzeją normalnie. Sadziłem że są na tym samym bezpieczniku i dlatego do niego wcześniej nie zaglądałem. A może to ze lusterka grzeją tylko mi się wydawało? Już na zawsze zagadka ? Tak czy siak, temat zamykam. Wszystkim dziękuję za wskazówki i sugestię. Forum A4-klub górą. Brawo my.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się