Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 17 Lutego 2019 Opublikowano 17 Lutego 2019 Jakieś fatum. Dopiero zacząłem walkę z klimatronikiem a tu nowy pasztet. Ale od początku. Tydzień temu w ramach nauki podstaw tego co jest pod maska auta pokazywałem synowi podstawowe rzeczy. M.in. to co to jest bagnet i do czego służy. Niby nieistotne, ale właśnie to daje mi 100% pewności, ze poziom oleju był na tip-top (w połowie skali). Pojeździliśmy po placu jakieś 2 godziny. Wróciliśmy do domu. Zaparkowałem auto i przez 6 dni nie było używane. Wczoraj kilka minut po uruchomieniu auta zaświeciła się olejarka+SENSOR. . Otworzyłem maskę i na bagnecie takie super minimum a może nawet mniej. Auto stało na podjeździe dziobem w dół (mocno) i uznałem ze to dlatego. Wyjechałem na płasko, sprawdziłem i dalej trochę mało. Dolałem jak ma być, ale konewka sama nie gaśnie. Klepanie maską nic nie pomaga. Podpiąłem VAG. W silniku błąd: 16062 - Please check DTC Memory of Instruments Cluster P1654-35-10---Intermittent Nie mogłem go skasować. Udało się go skasować dopiero kiedy wszedłem w Instruments i tam wykasowałem błąd czujnika poziomu oleju. Niestety po kilku a czasem kilkunastu sekundach kontrolka zapala się ponownie i żeby ją zgasić i wykasować błąd w silniku znowu najpierw kasowanie błędu w Instrument a dopiero potem w Engine. Chciałem sprawdzić co będzie podczas normalnej jazdy. Kontrolka pomarańczowa zaświeciła się dość szybko a kiedy nie reagowałem tylko jechałem dalej na całym FIS wyświetliła się czerwona olejarka i napis OIL. Zatrzymałem auto, sprawdziłem olej i poziom jest ok. Znowu wykasowałem błędy i ten kilometr do domu przejechałem znowu kilka razy gasząc pomarańczowa olejarkę kasowaniem błędu czujnika poziomu oleju. To co powyżej podsunęło mi pytania: 1. tydzień bez jazdy a poziom oleju poniżej minimum (od poziomu jaki był po wymianie oleju jakieś 1500 km temu). Gdzie uciekł ten olej 2. Dlaczego otwieranie i ponowne zamykanie maski nie gasi tej kontrolki? Podobno jest jakiś czujnik niedomkniętej maski - może on? 2. Czy ta kolejna czerwona kontrolka oleju nie jest związana z pompą olejową? Powtórzę, że wygląda to tak jakby te usterki pojawiły się w trakcie nieużywania samochodu. Nie wiem na co licze, ale może ktoś miał już taki przypadek? Dodam, ze za dwa dni zaplanowana jest wymiana kompletnego rozrządu i trochę mi smutno, ze wydam 1200 PLN a w zanadrzu nowy problem.
Langista Opublikowano 17 Lutego 2019 Opublikowano 17 Lutego 2019 Dopisek SENSOR oznacza błąd samego czujnika. Sprawdź czy nie masz gdzieś przetartego kabelka z czujnika, może coś pod autem przeszło i przegryzły kable.
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Opublikowano 17 Lutego 2019 To byłoby chyba najmniejszym złem, ale bardziej zmartwiła mnie ta czerwona konewka z OIL, która pojawiła się po krótkiej jeździe na "konewce pomarańczowej + SENSOR". No i to, ze w ciągu tygodnia postoju ubyło oleju. Jak auto trafi na rozrząd we wtorek to mechanik ściągnie plastiki i sprawdzi czy gdzies nie wyrzuca oleju ( chociaż pewnie pod autem bylyby plamy). Mam złe przeczucie. ?
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Opublikowano 23 Lutego 2019 Problem rozwiązany ? Rozrząd wymieniony. Mechanik przepatrzył kable i wtyczkę do czujnika poziomu oleju. Wszystko ok, a wykasowane błędy nie powracają. Taki mój wniosek na szybko. NIe podpinac VAGa jak auto stoi bardzo mocno dziobem w dół. Chyba dlatego pojawił się błąd czujnika poziomu oleju. ? Na chwile obecną nie wracam do tematu. Tak przy okazji, jak zmienić tytuł posta dopisując np. "naprawione" czy "problem rozwiązany" ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się