Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SrEbRnA sTrZaŁa Audi A4 B7 1.8T Quattro


matix608

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, krzysiek_f napisał:

Jak na auto ze Skandynawii i te szmaciane nadkola wygląda to mega dobrze. Poprzedni właściciel musiał dbać o to auto. Zrobisz porządnie i będziesz miał z głowy na długie lata. 

Jak wyglądają błotniki od spodu?

Wstawię zdjęcia jak będę się zbierał za to,  teraz lecę na wyczekiwany urlop

Postaram się zrobić kilka zdjęć z przebiegu prac i wstawić 

Z tego co oglądałem oba zderzaki wyglądają bardzo dobrze. Oglądając auto od spodu delikatnie widać ruda na elementach zawieszenia ale też to wedle sztuki wyszlifuje i pomaluje ?

 

Ogólnie powiem Wam tak Panowie nie wolno wrzucać wszystkich aut do jednego worka. Każdy egzemplarz jest inny, moja sztuka ma delikatne ogniska korozji z którymi sobie bez problemu poradzę ale uwierzcie mi niejedną perełkę z Niemiec byłem oglądać która od spodu wyglądała o wiele gorzej... ja zawsze mówię, że każdy egzemplarz trzeba ocenić indywidualnie. Uważam że naprawdę źle nie trafiłem z tym autem i było warte tego ile za nie dałem A może i jak to niektórzy uważają przeplacilem. Może i przeplacilem ale przynajmniej więc czym jeszcze ?

 

 

przy okazji jak miałem odkrecone koła to sobie je porządnie umyłem. Wiadomo 16tka nie wygląda jakoś zjawiskowo i chciałbym wymienić jakieś 17 czy 18 ale szkoda mi bardzo dopiero co kupionych Good Yearow które bardzo dobrze się sprawują A spalanie poszło w dół przynajmniej o pół litra.

20190823_174020.jpg

20190823_174027.jpg

20190823_185719.jpg

20190823_185727.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i takie dbanie o furę to rozumiem! Faktycznie wszystko dobrze wygląda a jak się zabezpieczy to będzie spokój na ładnych parę lat - ja też w tym roku myślę o konserwie ;)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna rzecz która zajęła mi niesamowicie dużo czasu... to relingi. 

Myślę że każdy posiadacz relingów doskonałe wie jak lubi się na nich zbierać osad mineralny i poprostu "zachodzą" przez co wyglądają średnio. Mimo że moje były w całkiem dobrym stanie moja pedanyczność nie dała mi spokoju i zabrałem się do pracy. Cały dzień roboty od rana do wieczora łącznie z zabezpieczeniem lakieru. Ale oceńcie sami.

20190619_185858.jpg

20190619_190044.jpg

Filmik:


Na końcu jeszcze jeden filmik prezentujący stan lakieru oceńcie sami i dajcie znać jak mi wyszło bo ostatni mi czasy zacząłem się bawić troszeczkę w auto detailing i killa aut wypolerowalem nim wziąłem się za swoje B7 :D na klapie bagażnika miałem takie czarne kropki bardzo mnie to denerwowalo chodź prawie nikt tego nie widział tylko ja ale jakoś nie mogłem z tym żyć:D

 

Filmik:

 

 

 

 

20190815_125749.jpg

20190815_125756.jpg

20190815_130900.jpg

20190811_111038.jpg

20190811_111331.jpg

trochę juz mi sie tsgo wszystkiego nazbierało prawie tyle co narzeczona ma dla siebie ?

20190811_115232.jpg

Edytowane przez matix608
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konserwacja nadkoli czas start

 

Może zacznę od preparatów które zakupiłem

  • Warto na samym początku napisać o wszelakich szczotkach drucianych, papierach ściernych, szlifierek itp aczkolwiek to w domu miałem więc nie będę tego wliczał w koszta przyjmę ~(50 zł)
  • Następnie rzeczy do odtłuszczenia Nitro, benzyna ekstrakcyjna, rozcieńczalnik (20 zł)
  • Później w miejscach wyszlifowanych do gołej blachy poleciał środek hamujący korozję APP R-STOP kupiłem 2 butelki 2x100 ml (40 zł)
  • Na to wszystko poszedł podkład epoksydowy Novol Protect 360 + Utwardzacz 1L-2 szt( 2x70=140 zł) jak na ten moment na same nadkola pomalowane 2 razy poszedł już prawie litr na spód myślę że 2L starczą
  • Podkład akrylowy ( 50 zł za 1L) po urlopie zacznę właśnie nim malować
  • Na koniec wleci ostateczna konserwacja oczywiście półka wyższa Valvoline Tectyl Bodysafe tutaj zakupiłem 2x1 L w puszcze oraz 3x600 ml w sprayu  (170 zł)
  • Podsumowując na ten moment około 470 zł (nie liczę koziołków które też do tego zakupiłem za 70 zł) - ile godzin zajęła mi konserwacja do tego momentu ? Nie pytajcie cały tydzień po pracy do wieczora aczkolwiek wiem że zrobiłem to porządnie i żadna firma nie podjęła by się tego, jeśli sam miałbym taką usługę wykonać komuś to uważam że 2000 zł to mało.

Mała fotorelacja zacznijmy od chemii

20190913_211913.jpg

 

20190917_174218.jpg

 

20190917_174247.jpg

 

Następnie nadkola

20190913_212028.jpg

 

Szlifowanie

20190914_095557.jpg

20190914_123952.jpg

 

Kolo lewy tył

 

20190914_104631.jpg

20190914_104642.jpg

20190914_104636.jpg

 

20190914_153016.jpg

 

20190914_153029.jpg

 

20190914_152955.jpg

Lewy przód

 

20190914_122451.jpg20190914_155646.jpg

 

Druga strona

20190915_120555.jpg

 

Prawy tył

20190914_172920.jpg

20190914_172924.jpg

20190916_170157.jpg

20190916_170216.jpg

20190917_171845.jpg

20190917_171955.jpg

 

Prawy przód

20190915_101144.jpg

20190915_101112.jpg

20190917_171819.jpg

 

 

20190917_172247.jpg

 

Edytowane przez matix608
  • Pomoc techniczna 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się. Profesjonalnie ?

Tak jak piszesz, nikt za kasę nie zrobiłby tak dobrze jak sam właściciel.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za miłe słowa napewno będzie motywacja do dalszej pracy. Pozdrowienia z Alanya ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uroki tego modelu, spód też to ciężki temat bo akurat ja mam cały zabudowany osłonami...

No i jeszcze trzeba zajrzeć jak progi ale jak robić to porządnie. Jak to skończę to w końcu zabiorę się za moc bo jednak 163 km to szału nie robia ? tak z ciekawości Panowie jaki może być tak mniej więcej koszt żeby wyciągając jakieś 220 km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, matix608 napisał:

Uroki tego modelu, spód też to ciężki temat bo akurat ja mam cały zabudowany osłonami...

No i jeszcze trzeba zajrzeć jak progi ale jak robić to porządnie. Jak to skończę to w końcu zabiorę się za moc bo jednak 163 km to szału nie robia ? tak z ciekawości Panowie jaki może być tak mniej więcej koszt żeby wyciągając jakieś 220 km? 

220 bez sensu robić, bo musiałbyś turbo od bexa wsadzić. Już lepiej dołożyć trochę i zrobić hybrydę ze swojej, to będziesz miał 250.

Jeżeli nie chcesz dużo kasy wydawać, to możesz zrobić sam program + wtryski bex/saab + prawy ic i masz +/- 190km. Ja tak zrobiłem za pierwszym razem i w sumie wyniosło mnie to jakoś 900zł (program robił Łukasz i musiałem jeszcze kupić kabel mpps). Auto od razu żywsze się robi i można bez obawy wyprzedzać, ale wszystko zależy w jakim stanie masz turbo. Moje wytrzymało po programie jakieś 5miesięcy i powiedziało papa (przebieg 240tyś).

Natomiast idąc w 250km, to już trzeba liczyć jeszcze hamulce, dp/sportkat, tip no i sprzęgło zależy w jakim stanie masz. Myślę, że 8tyś przekroczysz z robocizną za wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej celuje w 200 pod tyle jest instalacja przygotowana to znaczy ogarnie 250 ale myślę że te 200 km by mi wystarczyło. Ewentualnie żeby pójść bardziej w niuty a nie konie. 

U mnie przebieg 255 i obstawiam że turbo też może nie wytrzymać. Także te większe wtryski,  Icek od bexa i turbo inne rozumiem? Tylko jakie bo ładować 8 tysięcy to szczerze trochę mój budżet tego nie wytrzyma ale myślę że około 2 tysięcy jeśli miałbym mieć te 40 km więcej to mógłbym wyłożyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, matix608 napisał:

Ja raczej celuje w 200 pod tyle jest instalacja przygotowana to znaczy ogarnie 250 ale myślę że te 200 km by mi wystarczyło. Ewentualnie żeby pójść bardziej w niuty a nie konie. 

U mnie przebieg 255 i obstawiam że turbo też może nie wytrzymać. Także te większe wtryski,  Icek od bexa i turbo inne rozumiem? Tylko jakie bo ładować 8 tysięcy to szczerze trochę mój budżet tego nie wytrzyma ale myślę że około 2 tysięcy jeśli miałbym mieć te 40 km więcej to mógłbym wyłożyć 

Możesz turbo dać z bexa, ale używane to też ryzyko wsadzić. Od razu najlepiej zrobić regenerację i wiesz co masz. Prawy ic może być z 2.0t tylko tam trzeba jedną rurę przyciąć i kolanko 90st dać, ale wychodzi o wiele taniej od bexa. A wtryski nawet z saaba, to 200zł się zmieścisz.

Program to już ceny różne, bo zależy czy robisz na miejscu czy przez internet: 400-1500zł.

Hamulce nawet do takiej mocy, to minimum 320/288.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcinL napisał:

Możesz turbo dać z bexa, ale używane to też ryzyko wsadzić. Od razu najlepiej zrobić regenerację i wiesz co masz. Prawy ic może być z 2.0t tylko tam trzeba jedną rurę przyciąć i kolanko 90st dać, ale wychodzi o wiele taniej od bexa. A wtryski nawet z saaba, to 200zł się zmieścisz.

Program to już ceny różne, bo zależy czy robisz na miejscu czy przez internet: 400-1500zł.

Hamulce nawet do takiej mocy, to minimum 320/288.

Czyli najlepiej zregenerować moje turbo? Ile one wtedy da radę wytrzymać? Jak dam do regeneracji to wyciągną z niego coś więcej? Jaka cena takiego zabiegu?

Koszt takiego icka ? I powiedzcie mi z takim montażem to sobie poradzę czy to raczej ciężki temat dla laika w mechanice?

 

Koszt programu u mnie na hamownito 1000 zł natomiast ludzie w "garażu" robią to za 500 ale nie wiem czy warto

 

A co do hamulców to również jaki koszt? Bo rozumiem zaciski do wymiany tarcze też bo większe klocki coś mi się wydaje że 3 tyś może braknac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi i będziesz wiedział w jakiej kondycji jest silnik i turbo. Jeżeli będzie ok pompować, to ja na Twoim miejscu zmieniłbym wtryski, prawy ic i i tylko program na razie. Potem sobie wrzucisz hamulce dla bezpieczeństwa i będzie dobrze.

Z 1000zł dasz za 320/288 u rs dziadek, a tarcze OZ i klocki ferodo, to jakoś 900zł dawałem rok temu.

Jeżeli wiesz jak ściągnąć zderzak z lampą i odkręcić trochę śrubek + dopasować długość kolanka, to poradzisz sobie.

Edytowane przez MarcinL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się na świeżo wypowiem w temacie hebli: 

320/288 - regenerowane jarzma + zaciski (co prawda tył składany na nowych jarzmach i nowych tłoczkach) + komplet osłon po regeneracji (tył od S4)  + blaszki ozdobne 1700 zł 

Tarcze zimmermanna + klocki ceramiczne ATE komplet - 1100 zł 

No i zabawa z wymianą, która mnie dopiero czeka - ale to już czysta przyjemność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...