Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie zawieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zastanawiam się czy wszyscy mają taki problem jak ja czy tylko u mnie ktoś wcześniej coś pomodził z zawiechą i tak jest.

Otóż fakt faktem siedzi dość nisko, myślałem że przez amorki, wymienione wszystkie 4 (i tak były do wymiany, po 30%), teraz na kolejce do wymiany myślę że spreżyny pójdą, myślę że przez nie tak nisko siedzi chyba że gwint jest ale niestety nie jestem obeznany w tym temacie i nie potrafie rozpoznać, ale do rzeczy..

Wy też szorujecie podwoziem po wyższych progach zwalniających ? Nie każdy ale niektóre są takie srogie ze szok, poprzednio Leonem po każdym bez szurnięcia przejeżdzałem, ale moja B6 jest tak nisko że tylko przez te płytsze przejeżdza bez szwanku. Tak samo ciut wyżśze krawężniki gdzie większość samochodów bez problemu wjedzie, ja przywalę więc omijam szerokim łukiem i 3 razy patrze jak mam gdzieś wjechać czy nie jest za wysoko.

Wiem że zazwyczaj samochody się obniża - tak wygląda to nieźle, nie powiem Niunia wygląda o niebo lepiej niż wyżej zawieszone auta ale bez jaj.. w końcu coś urwę... ;/ Ja wolę jednak być ciut wyżej ale nie zastanawiać sie tysiąc razy czy mogę "tu" wjechać czy nie.

Od razu powiem że nie wiem jakie mam spreżyny i ciężko mi to sprawdzić gdyż przez nadkole nie ma opcji coś ujrzeć, może przy max skręcie kół uda się przód zdiagnozować.

Opublikowano

Zależy co tam u Ciebie siedzi. Ja mam 1BE i jak ktoś siedzi u mnie z tyłu, to zdarza mi się szurnąć jak szybciej przejadę po spowalniaczu. Tak to jest ok, nawet pod krawężnik większy spokojnie mogę podjechać.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, MarcinL napisał:

Zależy co tam u Ciebie siedzi. Ja mam 1BE i jak ktoś siedzi u mnie z tyłu, to zdarza mi się szurnąć jak szybciej przejadę po spowalniaczu. Tak to jest ok, nawet pod krawężnik większy spokojnie mogę podjechać.

1BA według wlepy a według praktyki nie weim czy jest nadal seria czy coś pomodzone.

 

Ja nie tyle co szuram ale uderzam, jak by ktoś młotkiem walną w podwozie

Edytowane przez Marciol
Opublikowano

Możliwe, że masz krótsze sprężyny. Amortyzatory nie zmieniają wysokości a sprężyny, chyba że sprężyny to totalna padaka.

Opublikowano
24 minuty temu, Langista napisał:

Możliwe, że masz krótsze sprężyny. Amortyzatory nie zmieniają wysokości a sprężyny, chyba że sprężyny to totalna padaka.

Mechanik sam był zdziwiony kto go tak obniżył, ale mówił że sprężyny są w dobrej kondycji. Więc pewnie krótsze poprostu.

Ale dalej mnie to zastanawia czy wy też macie takie problemy? (wiem że A4 ogólnie zawieszona jest nisko standardowo z tego co słyszałem dlatego pytam)

Opublikowano

A mechanik ma specjalny przyrząd, że jest w stanie ocenić sprawność sprężyn? B6 ogólnie niżej siedzą z przodu, najlepiej to widać jak siedzi już te 17". upewnić się możesz sprawdzając jakie sprężyny, czy nie są czasem o zwój krótsze.

 

Opublikowano

Te sprężyny masz jakieś kolorowe czy czarne, zdejmij koło i zerknij czy są jakieś oznaczenia  na sprężynach,jakbyś miał 1ba na pewno nie zawadzałbyś o progi zwalniające, na 1be nie ma problemu choć trzeba uważać, jaki rozmiar kół masz

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, greg2505 napisał:

Te sprężyny masz jakieś kolorowe czy czarne, zdejmij koło i zerknij czy są jakieś oznaczenia  na sprężynach,jakbyś miał 1ba na pewno nie zawadzałbyś o progi zwalniające, na 1be nie ma problemu choć trzeba uważać, jaki rozmiar kół masz

Spróbuje na skręconych kołach przód zweryfikować chociaż, jak będzie cieplej to pomacham lewarkiem. 

teraz zimówki na 15"  Lato był 18" chociaż teraz będe zmieniać, ale to bez znaczenia na jednych  drugich to samo.

Tzn nie o każdy próg zawadzam, tylko o te "wybitne" przy których reszta samochodów nie ma problemu.

 

Nie wiem czy ma, raczej nie.

Chyba wizualne stwierdzenie to było, nie wiem.

Edytowane przez Marciol
Opublikowano

Jak na 15" i 18" różnicy w wysokości nie ma to chyba na złe auto patrzysz.. jak zawias jest pod 18" ustawiony, to normalne, że na 15" zawadzasz o wszystko.

Opublikowano
9 godzin temu, Langista napisał:

Jak na 15" i 18" różnicy w wysokości nie ma to chyba na złe auto patrzysz.. jak zawias jest pod 18" ustawiony, to normalne, że na 15" zawadzasz o wszystko.

Mówię bez różnicy gdyż o ile dobrze pamiętam, na 18 też zawadzałem. 

Obecnie tak to wygląda:

20190301_090031_HDR.jpg

Przez skręcone koło niewiele dojrzałem tej sprężyny, ale jak na nią patrze to specjalnie mi się nie podoba jak bym miał oceniać wizualnie ale nie znam się :)20190301_090207_HDR.jpg

Opublikowano

Na 18 na 100% będzie wyżej , ja na 18 z przodu mam ok 64.5-65 cm od błotnika do ziemi , a na 16 ok 63cm , tył ok 1cm niżej niż przód,no i resorowanie jest inne ,na 16 jest bardziej miękki przez co trzeba uważać na garbach, miałeś wywalone amory przez co mocno dobijał po przejechaniu przez przeszkodę, swoją drogą sprężyny wyglądają na zmęczone, słabo widać ale one są skorodowane całe?

Opublikowano
48 minut temu, greg2505 napisał:

Na 18 na 100% będzie wyżej , ja na 18 z przodu mam ok 64.5-65 cm od błotnika do ziemi , a na 16 ok 63cm , tył ok 1cm niżej niż przód,no i resorowanie jest inne ,na 16 jest bardziej miękki przez co trzeba uważać na garbach, miałeś wywalone amory przez co mocno dobijał po przejechaniu przez przeszkodę, swoją drogą sprężyny wyglądają na zmęczone, słabo widać ale one są skorodowane całe?

Czy całe, nie wiem. Naocznie widziałem tyle samo co na tym zdjęciu a nawet mniej bo telefon włożyłem za koło żeby fotke zrobić. Tak czy owak sprężyny chcę wymienić.

Teraz to jestem w kropce, bo ogólny zamysł był aby na lato całkiem koła zmienić na 17" bo fakt faktem na tych 18 troche mało komfortowo mi się jeździło, każdy kamyk czułem.

8J 235/40

Opublikowano

Ale chcesz zawiechę zwykłą 1ba czy -20 1be, ja mam tą drugą , fotki możesz zobaczyć w moim temacie ,linku wyświetla się niżej , tylko na telefonie nie widoczny

Opublikowano
26 minut temu, greg2505 napisał:

Ale chcesz zawiechę zwykłą 1ba czy -20 1be, ja mam tą drugą , fotki możesz zobaczyć w moim temacie ,linku wyświetla się niżej , tylko na telefonie nie widoczny

Z zawiechą nic nie chcę robić narazie (mam nadzieje że sprężyny załatwią mój problem), może przez te sprężyny siedzi niżej, koła też fakt ale idzie wiosna, będe kupować 17lato  a na zime zmieniam z 15 na 16 bo będzie też swapik Hamulców.

 

Nie wiem jak ludzie potrafią jeździć samochodami na glebie, masakra :D A do gleby jeszcze brakuje to już w ogóle..

Opublikowano

Pisząć zawiechę miałem na myśli właśnie sprężyny , tylko jakich będziesz szukał 1ba czy 1be

Opublikowano
45 minut temu, greg2505 napisał:

Pisząć zawiechę miałem na myśli właśnie sprężyny , tylko jakich będziesz szukał 1ba czy 1be

Hmm dobre pytanie ,teraz sie dopiero nad tym zacząłem zastanawiać. Ale mam czas do namysłu, przed sprężynami sporo innych gratów w kolejce, Remont, koła, Stage 2 

A to nie jest czasem tak że skro zawiecha 1ba to sprężyny też powinny być do 1ba? Wiem że pasują inne ale jak to się ma później względem bezpieczeństwa itp ?

1be będą niższe pewnie ?  Więc chyba będe szukać 1ba bo jestem już przewrażliwiony na punkcie zawadzania o wszystko

Opublikowano

Teraz napewno nie masz 1ba , bo minimum 3-4 cm by było wyżej

Opublikowano
28 minut temu, greg2505 napisał:

Teraz napewno nie masz 1ba , bo minimum 3-4 cm by było wyżej

Chyba żę ktoś wcześniej zrobił przekładke na 1be albo 1bv, ale osobiście nie umiem tego zweryfikować. 

W takim razie sprężyny 1ba powinny go chyba troche podnieść?  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...