janek_80 Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 Witam. Starając się przywrócić babcię (Audi) do stanu używalności. doszedłem do tego miejsca diagnozowania i pomysły mi się skończyły. Potrzebuje wskazówek. Mam problemy z przeładowaniem turbo. do momentu kiedy dolot był dziurawy jak sito nie przeszkadzało zbytnio, ale po wszystkich zabiegach reanimujących już jest problem. Wypiszę wszystko co doprowadziłem do ładu. Szczelność dolotu (standard) wszystko ok. układ zapłonowy doprowadzony do ładu świece nowe, cewki sprawne filtry oleje po wymianie. (przed też były problemy) rozrząd jak książka pisze. teraz przejdźmy do sekcji ciśnienia doładowania. a więc przy aktualnym połączeniu wszytkiego tak jak powinno być ciśnienie nie utrzymuje sie na poziomie 0.6 lub 0.5 tylko rośnie aż do 1 - 1.1 bar i skacze aż do uzyskania wysokich obrotów silnika w ten czas się stabilizuje w granicach 0.7 . Zawór N75 (nowy lecz chiński) działa tak jak powinien. sygnał który nim steruje jest (tak mi się wydaje ) poprawny Oscyloskop w dłoni. aby sprawdzić czy ciśnienie reguluje gruszką poprzez sztangę klapką podłączyłem wyjście z turbo do sztangi i wtenczas ciśnienie utrzymuje się w granicach 0.4 bar stabilnie. czyli działa. Sztanga działa lekko otwiera się przy mniej więcej 0.4bar , gruszka nie jest dziurawa. tak samo działa po odłączeniu wtyczki N75 (przelot przez zawór reguluje sztangą ) i ciśnienie też utrzymuje się na poziomie 0.4 bar Po podłączeniu s powrotem N75 na miejsce wpięciu wtyczki usunięciu błędów . ciśnienie szaleje. Prosił bym o jakieś nakierowanie mnie na poszukiwaniu przyczyny. Czy szukać przyczyny w sterowniku silnika, czy w chińskim N75. Kiedyś był problem z N75 spalona cewka raz działała raz nie potem przewody też były naprawiane przy wtyczce.
janek_80 Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Opublikowano 1 Marca 2019 a o tym jeszcze nie słyszałem. jakieś wskazówki ?
Dev Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 1 minutę temu, janek_80 napisał: a o tym jeszcze nie słyszałem. jakieś wskazówki ? powinien byc przy ECU, takie małe gówienko na 3 piny musisz znalesc w necie opis napięc jakie musza byc własciwe dla danego cisnienia atmosferycznego
janek_80 Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Opublikowano 1 Marca 2019 ooo sprawdze bo to nowość dla mnie. dzięki. a tak propo mojego toku rozumowania. Czy ten silnik (AEB) oblicza ciśnienie doładowania na podstawie przepływu powietrza i czujnika temperatury w kolektorze ? czy coś jescze ?
Dev Opublikowano 1 Marca 2019 Opublikowano 1 Marca 2019 (edytowane) 30 minut temu, janek_80 napisał: ooo sprawdze bo to nowość dla mnie. dzięki. a tak propo mojego toku rozumowania. Czy ten silnik (AEB) oblicza ciśnienie doładowania na podstawie przepływu powietrza i czujnika temperatury w kolektorze ? czy coś jescze ? barosensora, czujnika temperatury w dolocie, czujnika wody i sondy lambda Edytowane 1 Marca 2019 przez Dev
janek_80 Opublikowano 2 Marca 2019 Autor Opublikowano 2 Marca 2019 (edytowane) Barometr sprawdzony . napięcie dochodzące 5v. Na wyjściu z jednej nóżki zmienia się zależnie od ciśnienia (lub zmiany nacisku membrany) Oporność też bez przerwań. znalazłem opis oporności pinów przy ciśnieniu atmosferycznym 70mnpm. jest podobnie (różnica ciśnień gdzie ktoś sobie mierzył)) Po odłączeniu vag alarmuje że go nie ma, a ciśnienie doładowania spada z ponad 1 bar do około 0.6 0.4 i oscyluje w tym zakresie. nie jest stabilne,skacze, czyli sterownik coś widzi i reaguje. Nie mam na podmiankę tego ustrojstwa. ale czy coś jeszcze może dawać dla sterownika złe informacje ? Edytowane 2 Marca 2019 przez janek_80 dopisek
janek_80 Opublikowano 2 Marca 2019 Autor Opublikowano 2 Marca 2019 (edytowane) i co to za czujnik blisko intercolera ? zwisa sobie i miejsca nie widze od czego już znalezione . temperatura zewnątrz klimatyzacja Edytowane 2 Marca 2019 przez janek_80 dopisek
janek_80 Opublikowano 2 Marca 2019 Autor Opublikowano 2 Marca 2019 a co to jest ? (regulacja w n75) ??
Łukasz13 Opublikowano 3 Marca 2019 Opublikowano 3 Marca 2019 Sam sobie juz napisałeś co jest nie tak, przy odłączeniu wtyczki z n75 turbina ma ładowac nie więcej niz 0,3 bar, jeśli ładuje 0,4 znaczy że sztanga jest żle ustawiona i przez to przeładowuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się