tomasm64 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2021 (edytowane) Tak, jak pisałem powyżej, spróbuję z wymianą MMI , wcześniej jednak spróbuję wszystkie elementy współpracujące z MMI sprawdzić przy użyciu pętli światłowodowej , tak mi doradził jeden fachowiec od car-audio !!! Tu pytanie: chcąc sprawdzić np. wzmacniacz : odłączam wtyk światłowodu i łączę przewód złączką światłowodową, ale czy wypinam również wszystkie kostki ze wzmacniacza, czy je pozostawiam?! Edytowane 31 Stycznia 2021 przez tomasm64
TMD S Opublikowano 31 Stycznia 2021 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Tak jak pisałem wcześniej można spróbować z samą pętlą światłowodu (z odpowiednią końcówką pętli). Odłączasz tylko wtyk światłowodu danego modułu a resztę zostawiasz bo jak wypniesz kostki z wzmacniacza to nie będzie miał sterownik zasilania czyli MMI będzie nie aktywne. A próbowałeś wtedy jak pisałem wcześniej z pętlą światłowodu na audi multimedia ?
tomasm64 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2021 (edytowane) Nie, nie próbowałem, zrobiłem tylko test magistrali optycznej VCDSem !!! Zamówiłem te pętelki i chyba w tygodniu popróbuję to zrobić. Edytowane 31 Stycznia 2021 przez tomasm64
tomasm64 Opublikowano 3 Lutego 2021 Autor Opublikowano 3 Lutego 2021 Posprawdzałem wszystkie elementy za pomocą pętelki i w każdym przypadku MMI się wyłączało i już nie startowało ponownie. Z tego chyba jeden jedyny wniosek: padnięte MMI. Trzeba będzie kupić inne. Może ktoś ma w dobrej cenie ?! Moje to 8T1 035 666 D ale dobre też to każde z literkami F, H,J,K ... Dużo jest roboty z kodowaniem i dopasowaniem w zielonym menu !? Co z kodowania trzeba zgrać/spisać i co z zielonego menu ?! Może porobiłbym fotki wszystkich danych a potem odtworzył to w nowym MMI?! Do ogarnięcia, czy ciężko ?!
Muskel1 Opublikowano 3 Lutego 2021 Opublikowano 3 Lutego 2021 (edytowane) Wykonaj zanim wymontujesz stare mmi" Zapisywanie kodowania: Wykonaj autoscan i zapisz go, będzie w protokole autoscanu zapisane kodowanie wszystkich sterowników. Zapisywanie kanałów adaptacji: Jest funkcja w vcds zapisująca mapy adaptacji (oraz przy okazji kodowanie) vcds wykonuje adpmap danego sterownika. Zapisujesz go w formacie .csv i możesz później adaptacje odczytać i wpisać do nowego stetownika (mmi w tym przypadku) Ustawienia w zielonym menu: Tu pozostaje tylko albo wszystko zapamiętać sobie lub najlepiej porobić fotki wszystkich ustawień bo nie ma możliwości zapisu jak przy kodowaniu czy adaptacjiach. Edytowane 3 Lutego 2021 przez Muskel1
tomasm64 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor Opublikowano 5 Lutego 2021 (edytowane) Zrobiłem autoscan - poszło jak zwykle sprawnie. Bezproblemowo !!! Chcąc zrobić VCDSem adpmap danego sterownika VCDS prosi o kod dostępu. Może zna ktoś kod dostępu do sterownika MMI - 5F- elektronika komunikacji (tu VCDS nie podpowiada) - byłbym wdzięczny, bo właściwie to tylko ten sterownik i jego ustawienia w przypadku wymiany MMI powinny mnie interesować, tak?! Edytowane 5 Lutego 2021 przez tomasm64
Muskel1 Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 Wypróbuj kod 20103 alternatywnie 20113 Tak, zielone menu, adpmap i kodowania ze sterownika 5F (MMI)
tomasm64 Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor Opublikowano 5 Lutego 2021 Sterownik 5F - MMI - przyjął kod dostępu 20103. Dzięki.
TMD S Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 tomasm64 czy udało Ci się wyeliminować usterkę MMI ? czy podmieniłeś ten cały zasilacz MMI (jak na focie co pytałem - też jest po lewej stronie bagażnika ).
tomasm64 Opublikowano 10 Lutego 2021 Autor Opublikowano 10 Lutego 2021 U mnie z tyłu po lewej stronie w bagażniku jest wzmacniacz B&O i tuner radiowy, nic więcej. Sprawdziłem je pętlą światłowodu i są OK. U mnie wyszło chyba na to, że jest padnięte MMI. Mam zamiar je wymienić, ale jest z tym trochę roboty : zakup nowego, dopasowanie i adaptacja a potem jeszcze zdjęcie CP. Teraz trochę zimno , aby się za to zabrać ale niedługo to zrobię, muszę, bo nie działa radio, telefon głośnomówiący, wyświetlacz itd. - bardzo wku.....ce !!!
TMD S Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 Dzięki za info - ok, rozumiem. Też czekam na ocieplenie bo ostatnio dość mocno mrozi w nocy i w dzień więc nie chce niczego pourywać, szczególnie plastików. Mnie pewnie też to czeka. Jedyna różnica to taka że u mnie po 15, 20 kilometrach wszystko się uspokaja i jest wszystko radio, telefon głośnomówiący, wyświetlacz itd. jednym słowem działa. A teraz rano szczególnie na mrozach to trzeba zapomnieć o tych funkcjach MMI i niestety się wkurzać, wyłącza i włącza samoczynnie. A jaki typ pętli światłowodowej kupiłeś ?
tomasm64 Opublikowano 10 Lutego 2021 Autor Opublikowano 10 Lutego 2021 Kupiłem w zestawie z męską i damską końcówką po 28zł na Allegro. Chyba najtaniej. No i się przydało.
Muskel1 Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 13 minut temu, TMD S napisał: Dzięki za info - ok, rozumiem. Też czekam na ocieplenie bo ostatnio dość mocno mrozi w nocy i w dzień więc nie chce niczego pourywać, szczególnie plastików. Mnie pewnie też to czeka. Jedyna różnica to taka że u mnie po 15, 20 kilometrach wszystko się uspokaja i jest wszystko radio, telefon głośnomówiący, wyświetlacz itd. jednym słowem działa. A teraz rano szczególnie na mrozach to trzeba zapomnieć o tych funkcjach MMI i niestety się wkurzać, wyłącza i włącza samoczynnie. A jaki typ pętli światłowodowej kupiłeś ? Wskazuje to na problem zimnych lutów. Przy niskich temp. rozłącza bo luty kurczą się (spowodowane rozszerzalnością termiczną materiałów). Po 10-15 min gdy auto osiągnie temp. luty rozszerzają się i jest połączenie.
tomasm64 Opublikowano 10 Lutego 2021 Autor Opublikowano 10 Lutego 2021 Zimne luty - rozumiem gdzieś na płytce w środku w MMI ?!
TMD S Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 Dzięki tomasm64 też zakupię. Muskel1 mogą to być zimne luty tyko czy w zasilaczu MMI / sterowniku czy też może sterowniku lub monitorze MMI
Muskel1 Opublikowano 10 Lutego 2021 Opublikowano 10 Lutego 2021 Trudno powiedzieć. Trzeba kolejno każde z urządzeń sprawdzić schładzając je wyeliminować.
tomasm64 Opublikowano 18 Lutego 2021 Autor Opublikowano 18 Lutego 2021 (edytowane) Witam ponownie. Nowe MMI kupione i podłączone. Na wyświetlaczu Car Component Protection !!! OK ,normalne przy nowym MMI. Czy jest jakaś kolejność kodowania, np.: najpierw kodowanie długie, potem kanały adaptacji ....itp.?! Próbowałem zrobić długie kodowanie (robi się je w tej ramce KODOWANIE NOWE czy w pomocniku kodowania ?!) ale VCDS prosi o KOD Serwisu, NR Importera i NR urządzenia ?! Kod serwisu - 06335 to się wpisało samo Nr Importera - chyba 000 ?! a reszta, czyli nr urządzenia, który to ?! Czy to nr urządzenia - 7656432 ?! Tu moje skany z danymi z nowego MMI ... ...nowe MMI Czy dobrze wszystko odznaczyłem, nie chcę zablokować sterownika, w razie pomyłki ?! Edytowane 20 Lutego 2021 przez tomasm64
Muskel1 Opublikowano 18 Lutego 2021 Opublikowano 18 Lutego 2021 Najpierw wykonaj kodowanie tak jak robiłeś czyli z poziomu bez pomocnika. Wklej tak jak masz na pierwszym zdjęciu to kodowanie i naciśnij wykonaj. Nr importera i nr urządzenia pozostaw wolne. Powinien przyjąć. Jak nie to nr importera vcds w sumie wpisuje domyślny 1234 (albo pyta czy 1234 wpisać).
tomasm64 Opublikowano 20 Lutego 2021 Autor Opublikowano 20 Lutego 2021 No i lipa !!! Sterownik 5F nie przyjmuje nowego kodowania !!! Wpisywałem różne wartości w pola importera i nr urządzenia i wyskakuje za każdym razem powiadomienie: Nie wiem co to i dlaczego ?! Załamka !!!
Muskel1 Opublikowano 20 Lutego 2021 Opublikowano 20 Lutego 2021 Być może najpierw należy CP ściągnąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się