Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b6 2.5 tdi nie zapala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem sie podzielić z Wami taką sytuacją... Od dwóch lat śmigam moim 2.5 i złego słowa nie powiem, do tego piątku :)

Przyszedłem rano do auta i ku mojemu zdziwieniu miałem kompletnie padnięty akumulator (ma 1.5 roku).Po przekręceniu kluczyka wyświetlała się tylko kontrolka esp, nic więcej.

Poszedłem kupić kable i z sąsiadem odpaliliśmy, zapalił za pierwszym razem.

Pojechałem do roboty i po dojechaniu na miejsce zgasiłem, potem zapaliłem, mysle wszystko ok. Do momentu jak chciałem do domu jechać :) Nie zapala, kręci jak szalony, ale nie pali...

błędy wyswietla takie:

podpowie ktoś co to sie podziało? pompa padła ?

 Mam 2.5 tdi BDG z końca 2003r. 345000 nalotu

 

 

image000000.jpg

Opublikowano

Miałem kiedyś podobną sytuację ,tyle że auto zgasło podczas jazdy.Nie dało się ponownie uruchomić ,zostawiłem i na drugi dzień wróciłem .Ku mojemu ździwieniu auto odpaliło od strzała, jak gdyby nigdy nic.W kompie był tyko błąd sterownika pompy.

Opublikowano

Sterownik pompy, żeby się upewnić możesz odkręcić przewód wysokiego ciśnienia- jeżeli nie siknie ropa pod wysokim ciśnieniem podczas kręcenia, masz potwierdzoną diagnozę.

Opublikowano

witam! podłączę się do tematu....wczoraj normalnie wszystko ok....dziś audi nie odpaliło błąd 17978...sprawdziłem bezpieczniki ,auto kręci jak szalone ,kontrolki gasną , błąd związany z immobilajzerem ale po włączeniu zapłonu kontrolka z kluczykiem gaśnie .....odkręciłem przewód od wtrysku i pompa nie podaje paliwa do niego.....błąd skasowałem i nie pojawia się ponownie ale autko nie odpali ..... odłączyłem aku na 20 min i przy próbie odpalenia pojawił się znowu błąd 17978.....dodam audi 1998r 2,5 tdi v6 150 km.....macie jakiś pomysł ?.....sterownik na pompie czy komputer ten po lewej pod szybą?.....hymmm skończyły się pomysły....

Opublikowano

Objawy są książkowe, ale rutyna czasem gubi... Możesz spróbować podstawić drugą, identyczną (nry katalogowe) i sprawną pompę. Podmiana samego sterownika jest trochę ryzykowna i spowoduje na 100% rozjechanie kalibracji sprawnej pompy dawcy- czujnikiem na wałku wewnątrz pompy nigdy nie trafisz w dokładnie to samo miejsce, a właściciel pompy może nie być z tego powodu zadowolony.

Opublikowano (edytowane)

Jest jeszcze jedna sprawa.... Jak ściągłem węże z filtra paliwa to widać wnętrze........ Czy nie powinien być filtr zalany..... Może zasysa gdzieś powietrze..... Tylko pytanie czy powinien wyskoczyć błąd 17978.....ze zbiornika zassałem paliwo pompką ręczną czyli ten przewód będzie git.... Wymienię jeszcze ten zaworek na filtrze bo on coś był spocony.....ciekawe czy to coś da.....pozdro!

Edytowane przez piechotnik
Opublikowano

Podaj paliwo z bańki bezpośrednio na pompę, jeżeli odpali to pozostaje szukać nieszczelności na przewodach paliwowych.

Opublikowano

Tak jak przypuszczałem zaworek na filtrze był pęknięty.... Tylko że w taki sposób że paliwo nie wyciekało a po zgaszeniu silnika zassało powietrze.... Był lekko spocony i to mi nie dawało spokoju... Jak w niego dmuchałem to nic a jak zassysałem powietrze to słychać było delikatny syk.... Taka pierdoła a dała w kość.... Kto by pomyślał że w taki sposób pęknie że nie wycieka paliwo a zasysa jak wyłączony silnik..... Do tego jeszcze błąd 17978 też w błąd wprowadził że sterownik na pompie siadł.... Ale test żarówki i okazało się że Oki!.... Więc została tylko nieszczelniść w układzie paliwowym....masakra! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...