Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy na zimnym silniku.


HatefulEvil

Rekomendowane odpowiedzi

Problemy wyszły na jaw w zimę. Silnik strasznie falował po odpaleniu i czasem trzeba było mu nawet depnąć żeby nie zgasł. Po przełączeniu na gaz nie byłem w stanie zauważyć żadnych nieprawidłowości podczas jazdy i ogólnie po rozgrzaniu silnika mniej doskwierał też brak mocy (o ile w ogóle wtedy występuj). Po pierwszych łowach w google zaopatrzyłem się w zestaw do pomiaru ciśnienia paliwa. Nie jeżdżę ostatnio dużo samochodem więc czekałem, aż będzie lepsza pogoda pogoda do grzebania w aucie. Wczoraj zabrałem się za pomiary i wyszło że po przekręceniu stacyjki dobija do 3.8 bara i spada do 3.5. Po odpaleniu silnika trzyma się na 3.8 i nie spada przy dodawaniu gazu. Mógłby mi ktoś doradzić jak zabrać się teraz za temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, HatefulEvil napisał:

Problemy wyszły na jaw w zimę. Silnik strasznie falował po odpaleniu i czasem trzeba było mu nawet depnąć żeby nie zgasł. Po przełączeniu na gaz nie byłem w stanie zauważyć żadnych nieprawidłowości podczas jazdy i ogólnie po rozgrzaniu silnika mniej doskwierał też brak mocy (o ile w ogóle wtedy występuj). Po pierwszych łowach w google zaopatrzyłem się w zestaw do pomiaru ciśnienia paliwa. Nie jeżdżę ostatnio dużo samochodem więc czekałem, aż będzie lepsza pogoda pogoda do grzebania w aucie. Wczoraj zabrałem się za pomiary i wyszło że po przekręceniu stacyjki dobija do 3.8 bara i spada do 3.5. Po odpaleniu silnika trzyma się na 3.8 i nie spada przy dodawaniu gazu. Mógłby mi ktoś doradzić jak zabrać się teraz za temat?

Sprawdził bym:

- zaworek jednokierunkowy odmy

- szczelność dolotu (dla pewności)

- jak wygląda grupa 20 przy odpalaniu

Później dalej będziemy myśleć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, cysiek18 napisał:

Sprawdził bym:

- zaworek jednokierunkowy odmy

- szczelność dolotu (dla pewności)

- jak wygląda grupa 20 przy odpalaniu

Później dalej będziemy myśleć. 

Odma była cała robiona w zeszłym roku. Zaworek mam z ASO. Zobaczę co z tą grupą dziś albo jutro.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle wykonany pomiar paliwa, ma być pod obciążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kejsi napisał:

Źle wykonany pomiar paliwa, ma być pod obciążeniem

To w sumie do bani, bo nie mam jak manometru wystawić choćby na szybę. Jakie dokładnie ma być to "obciążenie"? Wystarczy, że go na jedynce puszczę żeby se jechał?

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze czujnik temperatury silnika sprawdził,jak zawyża temperaturę to za mała dawka paliwa idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, pila24 napisał:

Ja bym jeszcze czujnik temperatury silnika sprawdził,jak zawyża temperaturę to za mała dawka paliwa idzie.

Jakiś czas temu to sprawdzałem, ale profilaktycznie. Było to przed objawieniem się problemu, więc dzięki za pomysł! Tylko w sumie czy silnik odpalałby się na "ssaniu" jeśli czujnik wskazywałby wyższą temperaturę jak otoczenia?

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla chcącego nic trudnego xd

Ma być od obciążeniem jak logi dynamiczne 3 bieg podłoga i ciśnienie ma nie spadać. Kiedy ostatnio filtr paliwa wymieniany bo jak przełącz Ci się na gaz i jest okej to rozwiązanie samo przychodzi do głowy xd

20190105_102503.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kejsi przecież wspominałem, że mojego się tak nie da - przynajmniej nie na gratach z zestawu. Udało mi się tylko na krótko trójnik wpiąć i w sumie teraz się tak zastanawiam czy nie mogłem się na końcu listwy po prostu wpiąć ?

No filtr wymienię tak czy inaczej, tylko chciałbym najpierw odpowiednio wszystko zbadać, by potem wiedzieć czy wymiana filtra coś dała. Zresztą z tego co czytałem tylko oryginał, więc wolałbym go w polskim ASO zakupić jak niemieckim.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda bodajże cofanie zapłonów w grupie 20 po odpaleniu: LINK

Po ponownym odpaleniu i ruszeniu w trasę wyglądało to tak: LINK (początek widzę nałożył mi się z jakimś starym logowaniem).

Nic nie cofa - przynajmniej na zimnym.

Czujniki temperatur też (nie)stety się pokrywają.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wczoraj takie LOGI . Generalnie ciśnienie paliwa z maksymalnego 3,8 zeszło może do 3,68.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Popraw link.

A faktycznie sory. Poleciało na pewniaka Ctrl+V i nawet nie patrzyłem co wskoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo późno osiąga zadane doładowanie. Możesz zacząć od sprawdzenia dv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Turbo późno osiąga zadane doładowanie. Możesz zacząć od sprawdzenia dv.

DV już sprawdzałem i się zamyka i jest szczelny. Nie mam pomysłu jak sprawdzić zawór sterujący DV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HatefulEvil napisał:

Nie mam pomysłu jak sprawdzić zawór sterujący DV.

DV czy n75? ? Problem nie leży wg mnie w n75. Opada tłoczek w dv jak go wciśniesz i zatkasz króciec od podciśnienia? Jeśli tak to niesprawny (chyba, że opadając zassie mocno palca ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

DV czy n75? ? Problem nie leży wg mnie w n75. Opada tłoczek w dv jak go wciśniesz i zatkasz króciec od podciśnienia? Jeśli tak to niesprawny (chyba, że opadając zassie mocno palca ? )

To tak nie sprawdzałem, bo nie chciałem rozwalać opaski na wężyku podciśnienia, bo innej tam nie wsadzę. Czy ona nie jest tam potrzebna bo to w sumie podciśnienie, a nie ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do doładowania to faktycznie troszke pozno wstaje i lekko niedoładowuje, ale to chyba nie ma nic wspólnego z brakiem mocy po odpaleniu, poszedłbym jeszcze tropem rozwalania adaptacji ecu przez lpg, zanim odpalisz na zimnym poprostu najpierw skasuj błedy nawety jak nic nie ma i wtedy sprawdz jak się zachowuje po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Łukasz13 napisał:

Co do doładowania to faktycznie troszke pozno wstaje i lekko niedoładowuje, ale to chyba nie ma nic wspólnego z brakiem mocy po odpaleniu, poszedłbym jeszcze tropem rozwalania adaptacji ecu przez lpg, zanim odpalisz na zimnym poprostu najpierw skasuj błedy nawety jak nic nie ma i wtedy sprawdz jak się zachowuje po odpaleniu.

Znam temat. W zimę tak zrobiłem przy -10 chyba, to za pierwszym razem nie chciał zapalić. Ostatnio jeździ raczej normalnie, ale odpalam go 2/3 razy w tygodniu.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...