KonradA4troop Opublikowano 30 Marca 2019 Opublikowano 30 Marca 2019 Siemka, mam kilka pytań, jako że w dieslach jestem jeszcze można powiedzieć "zielony" miałbym do was kilka pytań. Ale zaczynając A4 B8, 2.0tdi 143 caga. Od kilku lat posiadam ten samochód i zauważyłem ostatnio że na postoju, na "luzie" przy włączonej klimie mam spalanie 0.8 a dawniej miałem 0.7 i takie pytanie dlaczego wzrosło? Kolejne pytanie na co zwrócić uwagę w nim przy przebiegu prawie 350tyś. km? nigdy nic nie robiłem po za wymianą rozrządu i oleju, ale doszedłem do wniosku że warto by było się w końcu zainteresować czy nic się nie zaczyna dziać, albo nie zacznie w najbliższym czasie. No i ostatnie 2 pytania co ogólnie ma wpływ na osiągi diesla? (po za turbiną i EGRem i układem dolotowym) mówiąc osiągi mam na myśli przyśpieszenie i prędkość maksymalną? I czy delikatnie mówiąc czy "zjechane" koło dwumasowe, łożysko oporowe i sprzęgło ma wpływ na prędkość maksymalną? Bo jeśli chodzi o przyśpieszenie to wiem że ma duży wpływ. Z góry Dzięki za każdą odpowiedź.
Langista Opublikowano 30 Marca 2019 Opublikowano 30 Marca 2019 Czy serwisujesz tylko u jednego mechanika? Przy dieslach warto patrzeć co jakiś czas na odmę i w jakim jest stanie, czy jest zapchana lub czy nie pękają przewody od temperatury (często po prostu rozpadają się przy lekkim nacisku). To jakie masz spalanie zależy od jakości paliwa, możliwe że stacja na której tankujesz ma już gorsze paliwo. Zalej coś lepszego i sprawdź czy wróci to co miałeś, chociaż na postoju normą jest ok 1l. Jak potrafisz sprawdź sobie vagiem sprawność pompowtrysów. Jak ktoś ma kamerkę mógłby sprawdzić jak wyglądają zawory w głowicy, czy mają dużo nagaru, węże z podciśnienia. Ogólnie jak dbasz tak masz,.każdy to powtórzy i o ile za każdym razem wymieniasz to co należy, nie masz problemów 1
KonradA4troop Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Opublikowano 30 Marca 2019 Ogólnie staram się dbać, oleje co 10-15tyś wymieniam, serwisuje u siebie właściwie (wymianę oleju, filtra oleju/paliwa/powietrza) to każdy chyba potrafi zrobić. Co do odmy tak też coś myślałem żeby ją przepłukać, bo zauważyłem przy turbinie ślady oleju, które biegną właśnie z trójnika gdzie przewód odmy wpada w przewód (filtr powietrza/turbo). Tylko pytanie, wie ktoś jak się ją rozbiera, żeby przy okazji nic nie rozwalić? :E
KonradA4troop Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Siemka, przyczyną spalania okazało się i tu jeszcze do końca nwm, albo letnie paliwo, albo wyższe temp. powietrza, problem sam się rozwiązał, co do osiągów, winny okazał się być przypchany DPF, byłem na hamowni, A4-ka pokazała 137 koni, po powrocie 3 razy załączyło się wypalanie, pociągałem go na trasie, jak już się dobrze rozgrzał, no i wreszcie zaczęła iść tak jak powinna, odpowiadając od razu na moje pytanie co do v-maxa, piszę tutaj rozwiązanie, jakby ktoś też się tym problemem interesował. Troszkę go zaniżył DPF, teraz delikatnie lepiej wygląda sytuacja, ale wraz rezultat nie wiele lepszy, a więc wpadłem na pomysł żeby to troszkę pomierzyć i wyszło że mam trochę inną skrzynię biegów (chodzi o przełożenie). Na yt rzekomo te same co idą te 230-240, przy 200km/h mają trochę inne obroty na 6 biegu. Mianowicie mój pokazuje o 100 obr więcej jak te co są na filmikach przy tej samej prędkości. Niby niewiele ale ta końcowa różnica jest też nie wielka, że obstawiam na 90% że to właśnie ta przyczyna. Ale mam jeszcze jedno pytanie do was, chciałbym sb przepłukać odmę (stara, dużo nagarów, no i olej idzie w dolot) a mam zamiar troszkę sb przeczyścić dolot. (Tak wiem w dieslu zawsze w kolektorze będzie trochę oleju). No i jak się do niej dobrać żeby nic nie uszkodzić? i czy u was też na włączonym silniku idzie biała para po zdjęciu gumowego węża przed klapą gaszącą o woni oleju? Liczę na w miarę szybkie i konkretne odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się