Jump to content
0
th4

Zabierak przy 205k przebiegu - ocena stanu, fotki (2.0 TDI BLB 2005)

Zabierak przy 205k, robić gniazdo?  

6 members have voted

  1. 1. Czy taki poziom zużycia zabieraka kwalifikuje gniazdo pompy do regeneracji?

    • TAK, zrób to asap.
      5
    • TAK, ale bez pośpiechu, poczekaj do 235-240k jak będziesz robił rozrząd.
      1
    • NIE, gniazdo powinno być jak nowe, przez kolejne 100k nie masz się czym martwić.
      0
    • NIE, gniazdo powinno być w miarę ok, przez kolejne 75k nie masz się czym martwić.
      0


Recommended Posts

Witam.

Mam samochód:

- AUDI A4 B7

- 2005

- 2.0 TDI 103kW 140km 6-G 8EC0QC BLB

- przebieg 205k*

* Co do przebiegu, nie chciałbym prowadzić tutaj dyskusji nad jego autentycznością. Samochód jest kupiony od poleconej osoby, pierwszego właściciela, więc zakładam, że tak. Więc z góry odrzucam rozważania nad tym ile naprawdę jest przejechane :).

Mam go od 199k przebiegu.

Do 202k jeździł na SHELL HELIX ULTRA LONG LIFE III 504 507. Interwały wymiany oleju to ok. 15-16k. Od 202k jeździ na oleju MOTUL i mam zamiar lać tylko ten olej i go wymieniać co 10k. Nie wiem na jakich stacjach był tankowany, ale sam od 199k tankuje wyłącznie na SHELL-u (bo też mam go najbliżej).

Co było w nim robione (to, na co mam papiery):

- do 88k przebiegu full ASO,

- 88k filtry (olej, powietrze)

- 103k filtry (olej), płyn hamulcowy, olej

- 119k filtry (olej, paliwo), pompa wodna, rozrząd, olej

- 135k filtry (olej, powietrze, kabina), płyn hamulcowym, olej

- 135-151k klocki, tarcza, łożysko koła

- 151k filtry (olej, powietrze, kabina, paliwo), olej

- 151-202k akumulator

- 151-202k filtry (olej, powietrze, kabina), olej

- 202k filtry (olej, powietrze, kabina, paliwo), pasek wielorowkowy i jego napinacz, przewód hamulcowy, łącznik rur, klocki i tarcze komplet, olej w skrzyni, olej

- 205k zawieszenie przód i tył komplet, zabierak pompy oleju, pełna konserwacja podwozia

Generalnie wychodzi na to, że w tej A4 nie było robione w zasadzie nic specjalnego do tych 202-205k, gdzie audica przeszła generalny remont podwozia. Ale silnik w zasadzie nieruszony jest. Nie była ruszana turbina, wtryski, dwumas. Wg mechanika (przy 202k) dwumas już zużyty ale mam zamiar go jeszcze trochę „dojechać”. Jeden wtrysk już tak średnio chodzi, ale chodzi.

Robiąc podwozie poprosiłem mechanika o to, żeby mi prewencyjnie wymienił zabierak pompy oleju na nowy, a jeśli gniazdo jest zużyte, to żeby je zregenerował. Zabierak wymieniony, regeneracji nie było. Nie mam zdjęcia gniazda pompy i nie widziałem go też. Trochę mnie to martwi, bo nie ukrywam, że ogólnie ta cała pompa oleju napawa mnie lękiem i śni mi się po nocach ;).

Załączam zdjęcia zabieraka wyjętego po 205k przebiegu. Wiem, że słabe, ale lepszych na moich 8mpx w telefonie nie zrobię bo nie łapie mi ostrości przy zbyt dużych zbliżeniach.

1. Co sądzicie o jego stanie po tym przebiegu?

2. Czy patrząc na stan zabieraka można w przybliżeniu oszacować, jaki jest stan gniazda pompy oleju?

3. Co radzicie, zrobić regenerację gniazda czy lepiej od razu modyfikację pompy? I przy jakim przebiegu, czy doturlam się do tych powiedzmy 235k, kiedy będę i tak musiał robić rozrząd? Czy też to by było niepotrzebne ryzyko?

 

Dziękuję bardzo za pomoc :).

 

ZABIERAK 205k.jpg

Edited by th4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładać pompę od 1.9. Chętnie poczytam opinii osób które już to robiły najlepiej na przykładzie silnika BRD/BVA, jakie odczucia z modyfikacji, skąd braliście części (gotowce z Allegro?) i jakie koszta?

Edited by Piotr Kowalski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Masz teraz ponad 205k przebiegu. Załóżmy że wyślesz pompę do regeneracji przy przebiegu 250k za 600pln to śmiało wytrzyma ci następne 250k km. Przy przebiegu rzędu 500k będziesz posiadaczem tej audiczki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, hager84 said:

Kolego Masz teraz ponad 205k przebiegu. Załóżmy że wyślesz pompę do regeneracji przy przebiegu 250k za 600pln to śmiało wytrzyma ci następne 250k km. Przy przebiegu rzędu 500k będziesz posiadaczem tej audiczki. 

Dzięki za odpowiedź. Czyli sądzisz, że nie ma pośpiechu i mogę poczekać do tych 230-240k z regeneracją gniazda? Czyli za 25-35k. Tak by mi było najwygodniej, bo i tak wtedy będę rozrząd robić więc silnik będzie rozgrzebany i wtedy pompę będzie można łatwo wymontować przy okazji :).

Ale w ankiecie już 2 memberów tego szanowanego forum zagłosowało, że powinienem zrobić to asap

Mam jeszcze pytanie, czemu mój zabierak nie ma żadnych oznaczeń. Większość zabieraków, które widziałem na zdjęciach miało jakieś oznaczenia, literki, cyferki itd. Czy to może oznaczać, że to nie jest oryginalny zabierak jaki miała moja audica wyjeżdżając z fabryki?

Edited by th4
Dodaje treść żeby nie dublować postów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.03.2019 o 16:24, Piotr Kowalski napisał:

Zakładać pompę od 1.9. Chętnie poczytam opinii osób które już to robiły najlepiej na przykładzie silnika BRD/BVA, jakie odczucia z modyfikacji, skąd braliście części (gotowce z Allegro?) i jakie koszta?

Hej. Mam pompę od 1.9 żadnych. Skutków ubocznych silnik ładnie pracuje BPW. Nie mam pojęcia skąd mam ta pompę zostawiłem to mojemu mechanikowi który wraz z pompa szukał silnika drugiego hihihihi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki jest koszt takiego zabiegu czedci plus robocizna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle ze w 1k PLN się zmieścisz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To się opłaca ja za regenerację zapłaciłem 600pln plus chyba coś ok 250 -300 PLN przytulił mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja powiem tak ostatnio tj. Dwa tygodnie temu zajechalem do mechanika i mówię mu co trzeba zrobić i żeby przy okazji wymienił ten owy zabierak i jak sie okazalo wsamochodzie najprawdopodobniej gdybym nie zrobil tego nie przejechał bym nawet 300 km bo mowili ze już sie o 2 boczne powierzchnie obrócił wiec mówi mi ze z nowego zabieraka nici bo gniazdo wyrobione więc sie zapytałem CZY ZROBI MI SWAPA NA POMPE Z 1.9. A on do mnie ze w takie rzeczy lepiej sie nie bawić oddać do regeneracji i mieć spokój bo co ori pompa to ori a nie jakies modzenie z innymi. Swap kosztował bedzie Cię z 1k zł a pompe za 600 zregenerujesz 4 lata gwarancji bez limitu km i wiesz czym jezdzisz plus robota z 200 zł Max 300

Edited by Kiszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo stoi aut w komisach z niby przerobioną pompą olejową-dlaczego? ponieważ wibracje przenoszą się na karoserię i jazda takim samochodem to żadna przyjemność...


http://www.futurum.net.pl

REGENERACJA POMP OLEJOWYCH 2.0 TDI audi vw seat skoda dodge 2004-2016r

tel:501-235-580

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.03.2019 o 13:44, th4 napisał:

Witam.

Mam samochód:

- AUDI A4 B7

- 2005

- 2.0 TDI 103kW 140km 6-G 8EC0QC BLB

- przebieg 205k*

* Co do przebiegu, nie chciałbym prowadzić tutaj dyskusji nad jego autentycznością. Samochód jest kupiony od poleconej osoby, pierwszego właściciela, więc zakładam, że tak. Więc z góry odrzucam rozważania nad tym ile naprawdę jest przejechane :).

Mam go od 199k przebiegu.

Do 202k jeździł na SHELL HELIX ULTRA LONG LIFE III 504 507. Interwały wymiany oleju to ok. 15-16k. Od 202k jeździ na oleju MOTUL i mam zamiar lać tylko ten olej i go wymieniać co 10k. Nie wiem na jakich stacjach był tankowany, ale sam od 199k tankuje wyłącznie na SHELL-u (bo też mam go najbliżej).

Co było w nim robione (to, na co mam papiery):

- do 88k przebiegu full ASO,

- 88k filtry (olej, powietrze)

- 103k filtry (olej), płyn hamulcowy, olej

- 119k filtry (olej, paliwo), pompa wodna, rozrząd, olej

- 135k filtry (olej, powietrze, kabina), płyn hamulcowym, olej

- 135-151k klocki, tarcza, łożysko koła

- 151k filtry (olej, powietrze, kabina, paliwo), olej

- 151-202k akumulator

- 151-202k filtry (olej, powietrze, kabina), olej

- 202k filtry (olej, powietrze, kabina, paliwo), pasek wielorowkowy i jego napinacz, przewód hamulcowy, łącznik rur, klocki i tarcze komplet, olej w skrzyni, olej

- 205k zawieszenie przód i tył komplet, zabierak pompy oleju, pełna konserwacja podwozia

Generalnie wychodzi na to, że w tej A4 nie było robione w zasadzie nic specjalnego do tych 202-205k, gdzie audica przeszła generalny remont podwozia. Ale silnik w zasadzie nieruszony jest. Nie była ruszana turbina, wtryski, dwumas. Wg mechanika (przy 202k) dwumas już zużyty ale mam zamiar go jeszcze trochę „dojechać”. Jeden wtrysk już tak średnio chodzi, ale chodzi.

Robiąc podwozie poprosiłem mechanika o to, żeby mi prewencyjnie wymienił zabierak pompy oleju na nowy, a jeśli gniazdo jest zużyte, to żeby je zregenerował. Zabierak wymieniony, regeneracji nie było. Nie mam zdjęcia gniazda pompy i nie widziałem go też. Trochę mnie to martwi, bo nie ukrywam, że ogólnie ta cała pompa oleju napawa mnie lękiem i śni mi się po nocach ;).

Załączam zdjęcia zabieraka wyjętego po 205k przebiegu. Wiem, że słabe, ale lepszych na moich 8mpx w telefonie nie zrobię bo nie łapie mi ostrości przy zbyt dużych zbliżeniach.

1. Co sądzicie o jego stanie po tym przebiegu?

2. Czy patrząc na stan zabieraka można w przybliżeniu oszacować, jaki jest stan gniazda pompy oleju?

3. Co radzicie, zrobić regenerację gniazda czy lepiej od razu modyfikację pompy? I przy jakim przebiegu, czy doturlam się do tych powiedzmy 235k, kiedy będę i tak musiał robić rozrząd? Czy też to by było niepotrzebne ryzyko?

 

Dziękuję bardzo za pomoc :).

 

ZABIERAK 205k.jpg

Prawie tak wyrobiony jak u mnie przy 182k , też z pewnego źródła. numery powinny być nabite: 58657-0 03G281AA ( wersja 77mm u mnie) . Stary zabierak leży na biurku, jak patrzę na niego to też mam obawy czy regenerować czy zostawić. Mój mechanik mówił że dopóki gniazdo nie będzie wyrobione to co 2 wymianę oleju wymienić zabierak... Obawy są uzasadnione czy to zostawiać czy robić, zależy też czy chcesz auto trzymać dłużej i spać spokojnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 9.04.2019 o 13:46, FUTURUM napisał:

Dużo stoi aut w komisach z niby przerobioną pompą olejową-dlaczego? ponieważ wibracje przenoszą się na karoserię i jazda takim samochodem to żadna przyjemność...

Potwierdzam, u mnie niestety te wibracje są [email protected]#$%^ :wallbash: - coś za coś, głowa spokojna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.04.2019 o 20:46, dor_v8 napisał:

3. Co radzicie, zrobić regenerację gniazda czy lepiej od razu modyfikację pompy? I przy jakim przebiegu, czy doturlam się do tych powiedzmy 235k, kiedy będę i tak musiał robić rozrząd? Czy też to by było niepotrzebne ryzyko?

Po zabieraku widać że przebieg ori. Jak wymieniłeś teraz na nowy to śmiało 60-70 tyś. możesz pojeździć. Inna sytuacja jest w momencie wymiany zabieraka na nowy przy obróconym już raz trzpieniu(wtedy podebrane sę kąty w wału balansowym)


http://www.futurum.net.pl

REGENERACJA POMP OLEJOWYCH 2.0 TDI audi vw seat skoda dodge 2004-2016r

tel:501-235-580

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyżej wspomniano, regeneruj pompę, jeśli masz luźne talary, zrób to teraz, czym później tym gorzej, u mnie swap był robiony przy 213k km, przy swapie na 1.9 jest spokój aż nie pójdzie co innego w silniku, ale drgania..., trzeba się po prostu przyzwyczaić do tego i na bieżąco dbać o takie sprawy jak olej co 10-15k itp., a silnik odwdzięczy się żywotnością, bo pomimo złych opinii jest to całkiem dobra jednostka, a najczęściej twórcami takich opinii są posiadacze, którzy latają na longlife'ach czy warsztat odwiedzaj jak auto nie chce już gadać, mam nalatane 370k km w BLB, auto kupiłem przy 320k km, od swapa jeździł tylko na motulu 5w40, aktualnie liquimoly 5w40, książka serwisowa wypchana paragonami i fakturami, a przy silniku jedyne co było robione to właśnie swap, wymiana podkładek pod PD i czyszczony EGR i do tej pory śmiga bez większych zarzutów, nie ważne czy na dworze +20 czy -15 pali i jedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Regeneracja napędu czyli wałka balansowego z zabierakiem(jeśli posiadamy samochód z kołami zębatymi)

-Przejście na pompkę od 1.9(kastracja wałków) jeśli posiadamy zatartą pompkę olejową,wyciągnięty jest łańcuszek,pęknięty napinacz,uszkodzone zębatki(na wale oraz na wałku balansowym)

passat b6 (2).jpg

passat b6 (4).jpg

passat b6 (5).jpg

passat b6 (6).jpg

passat b6 (8).jpg

passat b6 (9).jpg

passat b6 (11).jpg

passat b6 (12).jpg

passat b6 (14).jpg


http://www.futurum.net.pl

REGENERACJA POMP OLEJOWYCH 2.0 TDI audi vw seat skoda dodge 2004-2016r

tel:501-235-580

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regeneruj, ja robiłem u siebie chyba przy 180 tyś (zabierak był jak nowy) ale postawiłem zrobić. Teraz mam 330 tyś km i wszystko działa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...