Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wasze spalanie w A4 B9 TFSI / Problem z wyborem silnika


gorasul

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, dominik1977 napisał:

Spalanie racja. Wydaje mi się że chodzi o "specyficzne" koszty, skrzynia, napęd.... Rozrząd w 252 km wersji to pasek, right? Są samochody, w których proste "wymiany" kończą sie rozbieraniem połowy samochodu :). Olwiki trzeba pilnować i w silniku i w skrzyni i będzie "tanio". Gorzej jak kupisz używkę, i ktoś nie pilnował :(. 

 

W moim jest łańcuch, którego się nie wymienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim 1.4 stronic, po krajówkach na dłuższych trasach (>100km), bez większych korków do około 100km/h i nie pod wiatr (z wiatrem też nie, żeby nie było) poniżej 5L bez problemu można było zejść bez zamulania i "blokowania" ruchu (rekord był Rzeszów - Wawa w jeździe na spokojnie / przepisowo, bo po dojechaniu w Bieszczady z lekkim pałowaniem 2k przed wymianą oleju zaczął skracać ten dystans i krzyczeć, że już trzeba na serwis jechać, wyszło 4,3 z dystrybutora)

 

35TFSI po dotarciu a precyzyjniej już po około 1kkm, spalanie ma podobne w cyklu mieszanym i na trasie, w mieście trochę wydaje się więcej przy ciągłym zatrzymywaniu i ruszaniu. Z ciekawości test spalania minimum (i test cierpliwości jednocześnie) w 80% po trasie z tempem TIR'a na dystansie 120km wyszło 4,2. Ale ten sam odcinek da się pod 7 dociągnąć i to bacząc trochę na wysokość mandatów a nie do odcięcia

 

Tak że spalanie to nie parametr silnika a kierowcy przede wszystkim no i kolejny raz potwierdza się, że dane katalogowe spalania są OK, oczywiście przy konkretnych założeniach / konkretnej nodze i dotyczy to jak się wydaje wszystkich marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2020 o 17:26, vvalery napisał:

W moim jest łańcuch, którego się nie wymienia. 

Jak ci się łańcuch wyciągnie czego następstwem będzie powoli wysuwający się napinacz, to zacznie sypać błędami i będziesz musiał wymienić, normalna kolej rzeczy nawet przy łańcuchu.. ja to już w tym silniku przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kuba L napisał:

Jak ci się łańcuch wyciągnie czego następstwem będzie powoli wysuwający się napinacz, to zacznie sypać błędami i będziesz musiał wymienić, normalna kolej rzeczy nawet przy łańcuchu.. ja to już w tym silniku przerabiałem.

Gość pisał, że pasek więc napisałem że łańcuch ;) U  mnie nie będzie się sypał czy naciągał, bo to zależy od stylu jazdy. Wcześniej zostanie sprzedany zanim łańcuch przy moim użytkowaniu auta walnie. Ani razu nie była uruchamiana procedura startu, a auto spala na dojazdach do pracy 6.0 - 6.5l/100 km więc nie ma co generalizować.:naughty: Jeżeli auto jest w rękach młodego szaleńca to i owszem, a nie dziadka.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ja tutaj nowy, problem z wyborem samochodu/ silnika.

 

( W grę wchodzą używane 3-4 letnie diesle BMW X1,X2, seria 3  albo ostatni ''konik ''nowe audi A4  z silnikiem benzynowym TFSI  2 litry o mocy 150 km , te używane X2 ,X2 niewiele tańsze od nowego Audi co dla mnie jest oczywiście ''chore'')

 

Jak to jest rzeczywiście z spalaniem w A4 . Chodzi mi tylko i wyłącznie o spalanie autostradowe przy prędkościach >140 ( przy mniejszych to wiadomo każde auto pali mało, także porównanie nie ma sensu )

 

Na jednym z filmów ( np .  akurat to jest wersja 190 km https://www.youtube.com/watch?v=GLbdnByfB7U ) są dane typu 

przy 140 km/h  ca-7,3 l/100 

 

 

ale też widziałem jakieś kosmicznie niskie wartości  (tutaj   od ca 12 minuty https://www.youtube.com/watch?v=BccCGEX3coA)

140km/h- 6,2/100

160km/h  -7,9 /100 

180 km/h -10/100

 

 

Nie wygląda to na realne wartości, to jakby mniej niż diesel  ???

 

 Jeździłem trochę ( jakieś 3000 km) Audi A4 AllRoad diesel/automat  , tam było przy 140 bardzo niskie spalanie ,zbliżone do tych powyższych  no ale to diesel a tu benzyna.  W Bmw seria 1 diesel 2litry- 122 KM jak był nowy to przy avg.175km/h ( na dystansie 100 km) było to 9.1 , teraz przy 150km/h średnia spalania to ca 8/100 wiadomo zależy od wiatru (-1+), 140 okolice 7/100 

 

 

 

 

A tak ogólnie to na autostradzie o ile więcej pali ten silnik TFSI, 2 LITRY , 150 km od dieslowego  odpowiednika , jakiego rzędu to są różnice.....czy 1l/100 czy bardziej do 2.

 

Z góry dziękuję za odpowiedz, sprostowanie tych pomiarów z filmów.

 

Edytowane przez gavia2652
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie w dużej mierze zależne jest od rozmiaru kół i opon oraz ciśnienia w oponach, więc porównywanie spalania nawet w dwóch takich samych pojazdach, nie znając rozmiarów ogumienia mija się z celem, gdyż spalanie może diametralnie różnić się od siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o standardowa wersję opon itp. bez żadnych sportowych wynalazków , taka jak montowana fabrycznie w aucie w wersji ''golas''  tam chyba 18 cali.

 

( w BMW 195/55 R16  i 205/55 r 16 jest mniej więcej to samo spalanie  )

Edytowane przez gavia2652
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź sobie na stronę 

WWW.SPRITMONITOR.DE

Hier können Sie nach Fahrzeugen und deren Verbrauch suchen.

i wyszukaj pojazd jaki Cię interesuje to zobaczysz jaka jest rozbierzność w spalaniu identycznych samochodów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o rząd wielkości , czy to jest przy 150 km/h bardziej 8/100 czy bardziej 10 .

 

Te Audi A4 All Road diesel 2.0 chyba 170 czy 190 km ,którym miałem przyjemność jeździć  miało koło   245/45 R18 Michelin Primacy 3, akurat znalazłem zdjęcie-to chyba dość standardowe opony

 

Jak pisałem spalanie było na porównywalnym poziomie do  mojego staruszka Bmw 1 .....a wiadomo komfort przy większych prędkościach bez porównania , no i 1 ka dużo lżejsza +Audi w Automacie to też +ca 0.5 l/100.

 

Ta strona ''spritmnitor'' znam- ale tam ciężko porównać, dla jednego szybko to dla innego spacer.

Edytowane przez gavia2652
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz dane z 30 takich samych A4 35 TFSI. Średnia spalania to 7,26 l/100 km.

Najniższe 6,12 l

Najwyższe 9,25 l.

U dwunastu kierowców średnia spalania to 7,1 l

U jedenastu 7,5 l.

WWW.SPRITMONITOR.DE

Übersicht über Verbrauchswerte von: Audi, A4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem  rozszyfrować ten Sprintmonitor dla swoich zastosowań ....ale  to jest zbyt ogólne mało precyzyjne.

Co oznacza prędkość FLOTT- szybko albo ''Normal'' .Jakiego rzędu to są wartości , to jest kluczowe  ale o tym na końcu.

 

Moja analiza- dotyczy tylko jak jest sam znaczek '''AUTOBAHN'' na dystansie kilkuset km

 

Dla przykładu użytkownik ''Diandrei''

3 czerwiec dystans 522 km, prędkość Normal , spalanie 6,24

2 maj          dystans  361 km, prędkość Normal , spalanie 8,56

25 kwi        dystans  624 km, prędkość Normal , spalanie 6,98

12 luty        dystans  218 km,  prędkość Normal , spalanie 8,92

albo użytkownik ''Mark bc''

3 czerwiec dystans 544 km, prędkość Flott , spalanie 7,03

23 luty        dystans  333 km, prędkość Flott , spalanie 9,51

7 wrzesień dystans  484 km ,prędkość Flott , spalanie 7,56

31 marzec dystans  565 km , prędkość Normal , spalanie 7,13 

 

Miałem przyjemność ostatnio zrobić dłuższą trasę do Hiszpani  Volkswagnem Passatem  z benzynowym silnikiem , ale 1,5 l , moc 150 km , 3 os +3 kolarzówki na dachu,bagażnik zapakowany itd. Średnie spalanie na tych 4 tys km wyszło niecałe 9 l/100. Głównie były to autostrady gdzie prędkość podróżna to najczęściej 120-140kmh ( ograniczona bo Francja max 130 + rowery na dachu). to daje średnią na poziomie 105-110 km/h ( bo postoje , tankowania, bramki , roboty drogowe itp)

 

Co mnie zastanawia- kiedy prędkość spadała do ca 120 km/h na monitorze pojawiał się kluczowy komunikat ''PRACA W TRYBIE 2 CYLINDROWYM'' wtedy jak właściciel auta mówi auto mało pali......ale jak mu się depnie traszkę, wystarczy  nawet > 140 to już pali jak lokomotywa.

 

A jak to jest w 2 litrowym benzynowym Audi A4 ( 150 km) tutaj 4 cylindry .....czy  też jest tak, że przy jeździe max 130 km/h jest OK ( powiedzmy 6-6,5 100 km) ale jak się chce pojechać szybciej np. 150km/h to już wir w baku i spalanie rzędu 10/100, czy może te 10 to przy jakiś 180km/h  ?  

 

Czy ten silnik 2.0 150 km  na autostradzie przy większych prędkościach jest bardziej oszczędny od 1,5 litrowego też z grupy VW. Na chłopski rozum tak powinno być bo np. przy 160 km/h mniejsze obroty, mniej wysilony i powinien znacząco mniej palić .....ale może się mylę.

 

 

Edytowane przez gavia2652
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flott oznacza szybko. Myślę że chodzi tu o prędkości powyżej 120 km/h

W Niemczech na wielu autostradach nie ma ograniczenia prędkości, pomimo to dużo osób porusza się z prędkością ok 120 km/h ,co ogólnie przyjęto za prędkoŝć "normalną" autostradową, gdyż gdy ograniczenia występują, to są one właśnie w większości przypadków na 120 km/h.

 

Niestety pojęcie flott jest mało precyzyjne i może oznaczać 140 km/h ale może być to także 180 km/h.

Myślę, że chodzi tu o prędkości powyżej 140 km/h przynajmniej ja bym tak określił swoją prędkość, gdyby ktoś mnie spytał.

B9 w jednostce 2.0 TFSI 150 konnej nie ma wyłączanie cylindrów tak jak  VW 1.5 TFSI,  bo 1.5 TFSI to stosunkowo świeży silnik i dopiero od niedawna występuje to w tych silnikach.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie te spalanie dość kluczowa sprawa, szykuje się wymiana samochodu  a na A4 w stosunku do konkurencji dość dobre ceny dlatego tak drążę temat spalania autostradowego '' Niemieckiego ''czyli często bez ograniczeń ''. Mój profil to  często długie trasy, wygląda na to że będę musiał spróbować gdzieś wypożyczyć coś z takim silnikiem ( 2.0 , 150 km) żeby się samemu przekonać,  po 50 km autostrady będzie jasne czy przy wyższej prędkości >150 ,160 te spalanie rzeczywiście skokowo rośnie w stosunku do diesla czy są to akceptowalne różnice tj 1 do 1,5 l. Bo kupowanie A4 czy w ogóle jakiegoś benzyniaka żeby potem oszczędzać paliwo wlekąc się 130 km/h to się mija z celem.

( Uogólniając  do 130km/h każde auto mało  pali i świetnie się prowadzi , różnice( wyciszenie,komfort,  spalanie) zaczynają się przy dużo większych prędkościach ......a takich testów nie mogę znaleźć  ewent. to https://www.auto-swiat.pl/testy/jak-zachowuje-sie-samochod-przy-200-kmh/nwvnny5#slajd-1ale to dość ekstremalne, bardziej przydatne byłoby coś podobnego. pomiary  przy 170 km/h.

 

 

Edytowane przez gavia2652
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4b9 35TFSI srednie spalanie 7.4 l /100 km , przebieg 45 tys od nowości.

 

Trochę mnie śmieszy takie dokładne wyliczanie tego spalania co do litra , stać Cię na nowe A4 a przejmujesz się litrem benzyny  więcej. Poza tym że nietrawie diesla i nawet jakby palił 5 litrów mniej to bym niekupil, to realne różnicę w spalaniu między dieslem a TFSI nie są takie duże. Benzyny stały się oszczędniejsze niż lata temu.

Edytowane przez matbruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...