Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 AWX - komplet logów, błąd 16686, trzęsie silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,
Mam problem z swoim autem, ale najpierw trochę historii:

7 lat u mnie, 95 tys. przejechane przez ten czas, teraz ma 340 więc może przy kupnie miał już ze 100 tys. w pamięci. Ale przez ten czas nigdy nic z silnikiem się nie działo. Paliwo porządne, olej co 10 tys. km (Motul pełen syntetyk), biegi przeważnie widziały pełen zakres obrotów, przed zgaszeniem czekałem chwilę itd. Stety niestety od 2 lat autem jeździ żona, przebiegi niskie ~5000 km/rocznie, biegi przełączane raczej "nisko"... tyle o ile tankuje jej lepsze paliwo lotus dynamic. EGR zaślepiony.

Od jakiegoś czasu samochód trzęsie/buja przeważnie po rozgrzaniu ale też czasami na zimnym. Na zimnym ogólnie bardzo śmierdzą spaliny, są bardzo tak jak by "ciężki", mam garaż podziemny i długo jej jeszcze czuć. Dolot, turbo, uszczelka - szczelne i ok. Podejrzewam, że problem pochodzi od wtrysku co zresztą pokazał błąd, pytanie czy logi powiedzą czy wtrysk padł czy inna jest tego przyczyna?
Ja nie pamiętam aby zdarzały mi się tryby awaryjne ale odkąd jeździ żona raz po raz mi się to zdarza ale staram się nadrabiać i wietrzyć turbo, tak samo było dziś, pierwszy log i bum, tryb awaryjne ale potem już kolejne zero problemów.

Z góry dziękuje za pomoc w nakierowaniu na problem.

Statyczne:
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_60Dsp1Q.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_nqa8J.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Dn1vt2.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_viUOsl.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_glNWn2e.html

BS:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_r4Ov2cn.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7NFB4z.html

Dynamiczne pojedynczo:
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_aB6mtcs.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_9ILj9F.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_yH7yKP.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_SfByQ.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_9rGkr2.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_d4MBxn.html

Dynamiczne razem:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_hMvP6bk.html
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_IS4fAQ.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_pD1C168.html
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_2nMp33K.html

 

Błędy na silniku:

Control Module Part Number: 038 906 019 FP 
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG  1538
           Software Coding: 00002
1 Błąd Zapis.:
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
        P0302 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
        P1557 - 35-00 - -

 

Edytowane przez darooo
Opublikowano
59 minut temu, darooo napisał:

Stety niestety od 2 lat autem jeździ żona, przebiegi niskie ~5000 km/rocznie, biegi przełączane raczej "nisko"...

to pewnie będzie powodem zacinania się geometrii turbiny... na logu grupowym jest OK, czyli udało Ci się ją rozruszać dynamiczną jazdą... dynamiczny pojedynczy jeszcze widać przycinanie, a już na grupowych nie. 

Rada ? Każ żonie czasami przeciągnąć rozgrzany motor na 3 biegu... unikać mulenia itd... albo sam bierz auto raz na jakiś czas i porządnie przegoń...

Coś się dzieje z 4 wtryskiem. Ja bym zaczął od wymiany uszczelnień i podmiany 2 z 4. Sprawdzić przy okazji jak wygląda wałek i dźwigienki popychaczy, przebieg już swój ma a to tylko elementy mechaniczne... 

Przy wymianie uszczelniaczy od razu po doginać konektory pompek, żeby wykluczyć słabe połączenie elektryczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...