darooo Opublikowano 3 Maja 2019 Opublikowano 3 Maja 2019 (edytowane) Cześć, Mam problem z swoim autem, ale najpierw trochę historii: 7 lat u mnie, 95 tys. przejechane przez ten czas, teraz ma 340 więc może przy kupnie miał już ze 100 tys. w pamięci. Ale przez ten czas nigdy nic z silnikiem się nie działo. Paliwo porządne, olej co 10 tys. km (Motul pełen syntetyk), biegi przeważnie widziały pełen zakres obrotów, przed zgaszeniem czekałem chwilę itd. Stety niestety od 2 lat autem jeździ żona, przebiegi niskie ~5000 km/rocznie, biegi przełączane raczej "nisko"... tyle o ile tankuje jej lepsze paliwo lotus dynamic. EGR zaślepiony. Od jakiegoś czasu samochód trzęsie/buja przeważnie po rozgrzaniu ale też czasami na zimnym. Na zimnym ogólnie bardzo śmierdzą spaliny, są bardzo tak jak by "ciężki", mam garaż podziemny i długo jej jeszcze czuć. Dolot, turbo, uszczelka - szczelne i ok. Podejrzewam, że problem pochodzi od wtrysku co zresztą pokazał błąd, pytanie czy logi powiedzą czy wtrysk padł czy inna jest tego przyczyna? Ja nie pamiętam aby zdarzały mi się tryby awaryjne ale odkąd jeździ żona raz po raz mi się to zdarza ale staram się nadrabiać i wietrzyć turbo, tak samo było dziś, pierwszy log i bum, tryb awaryjne ale potem już kolejne zero problemów. Z góry dziękuje za pomoc w nakierowaniu na problem. Statyczne: Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_60Dsp1Q.html Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_nqa8J.html Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Dn1vt2.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_viUOsl.html Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_glNWn2e.html BS: Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_r4Ov2cn.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7NFB4z.html Dynamiczne pojedynczo: Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_aB6mtcs.html Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_9ILj9F.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_yH7yKP.html Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_SfByQ.html Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_9rGkr2.html Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_d4MBxn.html Dynamiczne razem: Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_hMvP6bk.html Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_IS4fAQ.html Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_pD1C168.html Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_2nMp33K.html Błędy na silniku: Control Module Part Number: 038 906 019 FP Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1538 Software Coding: 00002 1 Błąd Zapis.: 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 35-10 - - - Intermittent 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Edytowane 3 Maja 2019 przez darooo
kamil-vag Opublikowano 3 Maja 2019 Opublikowano 3 Maja 2019 59 minut temu, darooo napisał: Stety niestety od 2 lat autem jeździ żona, przebiegi niskie ~5000 km/rocznie, biegi przełączane raczej "nisko"... to pewnie będzie powodem zacinania się geometrii turbiny... na logu grupowym jest OK, czyli udało Ci się ją rozruszać dynamiczną jazdą... dynamiczny pojedynczy jeszcze widać przycinanie, a już na grupowych nie. Rada ? Każ żonie czasami przeciągnąć rozgrzany motor na 3 biegu... unikać mulenia itd... albo sam bierz auto raz na jakiś czas i porządnie przegoń... Coś się dzieje z 4 wtryskiem. Ja bym zaczął od wymiany uszczelnień i podmiany 2 z 4. Sprawdzić przy okazji jak wygląda wałek i dźwigienki popychaczy, przebieg już swój ma a to tylko elementy mechaniczne... Przy wymianie uszczelniaczy od razu po doginać konektory pompek, żeby wykluczyć słabe połączenie elektryczne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się