mar_1981 Opublikowano 6 Maja 2019 Opublikowano 6 Maja 2019 Dzień dobry, Przeczytałem sporo tematów i wiem juz sporo ale nurtuje mnie kilka pytań. 1. Niech ktoś obeznany podpowie w jakie moce można celować w 1,8T ANB 150KM 2000rok. Po zakupie zrobiłem: - rozrząd kpl., wszystkie paski, płyny (chłodniczy, hamulcowy etc.), olej Motul 5W/40 + czyszczenie miski i wymiana pompy oleju - regeneracja turbo K03 tyle że...złożone z wiekszym kołem kompresji od Audi TT 180KM - ostatnio nowa odma - oryginał ogólnie większość części które montuje do auta to albo OE albo (bardzo rzadko) zamienniki które są polecane. Nie chcę: - wywalać kata - wstawiać dodatkowego chłodzenia (fmic itp.) Mogę zrobić: - wymienić wtryski np. od BEX'a Założony jest nowy LPG ale gazownicy wiedzieli że docelowo będzie więcej niż 150KM więc graty sa juz wstawione dużo lepsze tak by po zmianie mocy auta można było to ogarnąć. 2. Z racji tego że polecani na forum fachowcy zwiekszenia mocy sa daleko ode mnie to prosze o porady na co zwrócić uwagę jak będę rozmawiał z potencjalnym "magikiem"? Oczywiście biorę pod uwage tylko gości co mają hamownię i potwierdzą wykresami swoją robotę. 3. Czy są jakieś programy "uniwersalne" które należy omijać szerokim łukiem i poznać że tuner/programista idzie na łatwiznę i chce wcisnąc kit? Mam nadzieję że mnie nie zlinczujecie ale mam niedosyt wiedzy, a przeczytałem sporo postów.
Randor Opublikowano 6 Maja 2019 Opublikowano 6 Maja 2019 (edytowane) Sam jestem w trakcie podnoszenia mocy w ANB. Według mnie z miejsca ograniczy Cię fabryczny smic który jest totalna padliną według mnie. U mnie jest obecnie 180/270 i wydaje mi się że to maks przy tym chłodzeniu. Przy temperaturach 10-15c na dworze silnik puchnie po 2-3 ostrzejszych przejazdach. Czuć po prostu że dostaje muła z czasem. Nie wiem co by się działo w upały. Większa moc to raczej głupota. Zamówiłem dziś fmic 550x180x65 i będzie rezanie. Potem wlatuje tip, dp, wtryski bex i póki co zostaje seryjna k03. Jak klęknie wrzucę k03s i te 220-230km powinno być osiągalne. Radzę zacząć od porządnych warunków potem podnosić moc. Edytowane 6 Maja 2019 przez Randor 1
Unf Opublikowano 6 Maja 2019 Opublikowano 6 Maja 2019 3 godziny temu, mar_1981 napisał: Dzień dobry, Przeczytałem sporo tematów i wiem juz sporo ale nurtuje mnie kilka pytań. 1. Niech ktoś obeznany podpowie w jakie moce można celować w 1,8T ANB 150KM 2000rok. Po zakupie zrobiłem: - rozrząd kpl., wszystkie paski, płyny (chłodniczy, hamulcowy etc.), olej Motul 5W/40 + czyszczenie miski i wymiana pompy oleju - regeneracja turbo K03 tyle że...złożone z wiekszym kołem kompresji od Audi TT 180KM - ostatnio nowa odma - oryginał ogólnie większość części które montuje do auta to albo OE albo (bardzo rzadko) zamienniki które są polecane. Nie chcę: - wywalać kata - wstawiać dodatkowego chłodzenia (fmic itp.) Mogę zrobić: - wymienić wtryski np. od BEX'a Założony jest nowy LPG ale gazownicy wiedzieli że docelowo będzie więcej niż 150KM więc graty sa juz wstawione dużo lepsze tak by po zmianie mocy auta można było to ogarnąć. 2. Z racji tego że polecani na forum fachowcy zwiekszenia mocy sa daleko ode mnie to prosze o porady na co zwrócić uwagę jak będę rozmawiał z potencjalnym "magikiem"? Oczywiście biorę pod uwage tylko gości co mają hamownię i potwierdzą wykresami swoją robotę. 3. Czy są jakieś programy "uniwersalne" które należy omijać szerokim łukiem i poznać że tuner/programista idzie na łatwiznę i chce wcisnąc kit? Mam nadzieję że mnie nie zlinczujecie ale mam niedosyt wiedzy, a przeczytałem sporo postów. 1. Święta trójca to downpipe + wtryski + fmic/dsmic (oczywiście poza kwestią turbiny). Jeśli 2/3 z tej trójcy nie chcesz, to optowałbym za absolutnie standardowym programem z 150KM na 180KM - to się robi samym tuningiem, bez żadnych zmian mechanicznych. 2. Weź też pod uwagę kolegę @Łukasz13. Nie jednemy z nas zrobił program "zdalnie" za 40-50% ceny, którą zapłacisz u tunera z hamownią. Jeździmy na jego robocie i mamy się dobrze Jeśli jednak ufasz tylko kreskom z hamowni - celuj w tych sprawdzonych i polecanych, jak Galetto czy gregor10. Z Bydgoszczy możesz też bujnąć się do Gdańska do Tune-up. 3. Zależy co oznacza "uniwersalność". Żeby wyszło 180 koni to przepływ w piku zwiększa się z 0,6bara do pewnie 0,8bar i tak jest w każdym 1.8T, można powiedzieć że uniwersalnie... Co tuner robi na Twoim ECU i tak nie wiesz i nie widzisz, widzisz tylko efekt końcowy na wykresie (a te też można oszukać), a zwłaszcza pod prawą stopą. Za Łukasza ręczę, bo jeźdżę blisko rok na jego programie. W Tune-up też kiedyś byłem, wyszło średnio ale to była moja wina (nie w 100% sprawne auto), a nie Roberta. Galetto i gregor10 mają tutaj wręcz nieskazitelne opinie, nie wierzę żeby którykolwiek z nich robił fuszerkę i wgrywał "uniwersalne" boxy... 1
mar_1981 Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Opublikowano 7 Maja 2019 Dziękuję za odpowiedzi. Coraz bardziej skłaniam się ku fmic'owi ale jednak kata wolałbym zostawić ze względu na coraz bardziej rygorystyczne przeglądy. Wtryski od Bexa mój mechanik nawet ma sprawne więc nie byłoby problemu. Zainteresowałeś mnie: 21 godzin temu, Unf napisał: 2. Weź też pod uwagę kolegę @Łukasz13. Nie jednemy z nas zrobił program "zdalnie" za 40-50% ceny, którą zapłacisz u tunera z hamownią. Jeździmy na jego robocie i mamy się dobrze Jeśli jednak ufasz tylko kreskom z hamowni - celuj w tych sprawdzonych i polecanych, jak Galetto czy gregor10. Z Bydgoszczy możesz też bujnąć się do Gdańska do Tune-up. Muszę wieczorem poczytać o powyższym. Do gregora mam ponad 600km a do Galetto 450 km. Gdybym był bliżej to pewnie bym zawitał. Zastanawiam się czy zrobić na początek 180KM, czy komplet odrazu tylko kasa spora...ale to już sobie sam przekalkuluje. Czy oprócz fmica są jeszcze jacyś warci polecenia producenci bo tylko w zasadzie przewija się fmic? Bo patrzę że jest jeszcze turboworks, TA. ?
Randor Opublikowano 7 Maja 2019 Opublikowano 7 Maja 2019 (edytowane) Ja zamówiłem fmic od jrspec. Jest czarny i wygląda mega solidnie. Co do tunera. Ja również polecam kolegę Łukasz13. Jeśli koniecznie chcesz kata pakuj sportowego np. magnaflow. Ja wstawiam dp, najwyżej na przegląd będę montował Ori. To nie tak dużo roboty. Skorzystam z okazji i zadam pytanie od siebie. Odpowiedź może i Tobie się przyda. Czy zestaw montażowy do fmic z linku pasuje p&p do B5? Nie licząc miejsca na montaż map sensora które trzeba sobie samemu wspawać. https://allegro.pl/oferta/intercooler-piping-kit-audi-a4-b5-1-8t-7882197871?msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 Edytowane 7 Maja 2019 przez Randor
mar_1981 Opublikowano 22 Maja 2019 Autor Opublikowano 22 Maja 2019 Po przeanalizowaniu tematu i poczytaniu co piszecie zdecydowałem się że założę intercooler inny. Więc reasumując.... 1. Czy większy IC + wtryski + turbo może dać moc rzędu 190 - 200 KM w ANB? Katalizator zostaje. Może kiedyś w przyszłości zmienię na sportowy ale to już bardzo odległa przyszłość. 2. Przeglądam IC na portalach i różnych sklepach i przewija się cały czas FMIC (z tańszych). Proszę admina o nie usuwanie linków bo nie robię reklamy tylko proszę o porownianie poniższych chłodnic i określenie czym się różnią (bo wymiary np te same a rożne ceny u tego samego dostawcy) i prosze o podpowiedź który kupić. A może macie jakiś sprawdzony sklep? https://allegro.pl/oferta/intercooler-audi-a4-b5-1-8t-1998-01-520x230x60mm-7693020998 https://allegro.pl/oferta/intercooler-audi-a4-quattro-s4-b5-1-8t-98-01-7882182419 https://allegro.pl/oferta/intercooler-turboworks-audi-a4-s4-b5-1-8t-98-01-7996452420 ten ma inne wymiary: https://allegro.pl/oferta/audi-a4-typ-b5-1-8t-intercooler-kit-ta-technix-8049704248 No i... https://fmic.pl/tuning-audi-intercooler/505-intercooler-audi-a4-18t-98-01-5907502266895.html 3. Czy w zestawach wystarczy dokupic opaski i mamy komplet do montowania czy coś jeszcze trzeba??? Ogólnie zastanawiam się nad producentem bo nie ma praktycznie opinii o TurboWorks i TA a większość jest o FMIC'u ale może nie ma różnicy i kupic ten tańszy i zostanie kasa na opaski i piwko do pracy ?
Unf Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 51 minut temu, mar_1981 napisał: Po przeanalizowaniu tematu i poczytaniu co piszecie zdecydowałem się że założę intercooler inny. Więc reasumując.... 1. Czy większy IC + wtryski + turbo może dać moc rzędu 190 - 200 KM w ANB? Katalizator zostaje. Może kiedyś w przyszłości zmienię na sportowy ale to już bardzo odległa przyszłość. 2. Przeglądam IC na portalach i różnych sklepach i przewija się cały czas FMIC (z tańszych). Proszę admina o nie usuwanie linków bo nie robię reklamy tylko proszę o porownianie poniższych chłodnic i określenie czym się różnią (bo wymiary np te same a rożne ceny u tego samego dostawcy) i prosze o podpowiedź który kupić. A może macie jakiś sprawdzony sklep? https://allegro.pl/oferta/intercooler-audi-a4-b5-1-8t-1998-01-520x230x60mm-7693020998 https://allegro.pl/oferta/intercooler-audi-a4-quattro-s4-b5-1-8t-98-01-7882182419 https://allegro.pl/oferta/intercooler-turboworks-audi-a4-s4-b5-1-8t-98-01-7996452420 ten ma inne wymiary: https://allegro.pl/oferta/audi-a4-typ-b5-1-8t-intercooler-kit-ta-technix-8049704248 No i... https://fmic.pl/tuning-audi-intercooler/505-intercooler-audi-a4-18t-98-01-5907502266895.html 3. Czy w zestawach wystarczy dokupic opaski i mamy komplet do montowania czy coś jeszcze trzeba??? Ogólnie zastanawiam się nad producentem bo nie ma praktycznie opinii o TurboWorks i TA a większość jest o FMIC'u ale może nie ma różnicy i kupic ten tańszy i zostanie kasa na opaski i piwko do pracy ? Tak IC + wtryski BEX + zdrowa nawet seryjna trubina daje 190-200KM. I jako, że masz ośkę to uwierz, że tyle w zupełności wystarcza Mam ten sam silnik, taki właśnie zestaw i taką moc i wiem, że więcej nie chce, bo mielenie kołami w miejscu to żadna frajda, 200KM + 320Nm to sensowny max imo. Jeśli chodzi o FMIC'e to ja mam ten z fmic.pl i nie narzekam, pamiętaj że za duży FMIC (za duża objętość) równa się większy lag (nazwijmy to turbo dziurą), a do mocy 200KM nie potrzeba ogromnych. Teoretycznie, powinieneś dostać FMIC + rurki + sylikonowe łączniki + opaski i wszystko to powinno wystarczyć (ale mocowanie FMIC'a do auta musisz sobie zrobić sam). W praktyce upewnij się, co wkładają a zwłaszcza czy naspawana jest flansza na map sensor na rurce, która idzie do przepustnicy. Na zdjęciu z fmic.pl widać że flansza jest - ale się upewnij, bo ja musiałem szukać "Mirka-spawacza" w tym celu bo ich "dedykowany" zestaw jej nie miał. 1
mar_1981 Opublikowano 24 Maja 2019 Autor Opublikowano 24 Maja 2019 Dziękuję za odpowiedzi. Unf dziś podzwonię i się popytam czy zestaw jest P&P czy trzeba będzie rzeźbić i dospawywać coś.
Randor Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 (edytowane) Nie ma zestawów p&p do B5. Zawsze jest mniejsza bądź większa rzeźba. Edytowane 24 Maja 2019 przez Randor
radi88PL Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 @Unf z ciekawości zapytam, mocno odczułeś laga po zamontowaniu fmica ? ogólnie zdarza się aby spuchł od gorąca ? jak to wygląda w upalne dni ?
booolek Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Zobacz w dziale tuning wykresy post z moim aute,.lukasz samym programem i wtryskami z bex zrobił mi 195 koni na 310 niuta,i praktycznie smigałem tak troszke czasu az zachciało się więcej. Zgrywasz i wgrywasz sobie mapy samemu kabelkiem za 50 zł, Jak cos ja jestem z piły więc daleko nie masz,,ale jestem przekonany że z łukasza usług juz korzystała nie jedna osoba z bydgoszczy. A co do tego ile wyjdzie samym programem to nikt ci nie powie,,, bo jeden silnik przyjmie tyle koksu a drugi mnie,..zregenerowana turbina i wymiana oleju to nie wszystko. Turbo może dmuchac 1,5 bara a silnik zapłonu ci nie przyjmie i d*pa. Najlepiej zrób logi serii czy w ogole mozna sie bawic z programem,bo może być tak że serii nie będzie ,a to praktycznie podstawa do nastepnego kroku.
Unf Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Godzinę temu, radi88PL napisał: @Unf z ciekawości zapytam, mocno odczułeś laga po zamontowaniu fmica ? ogólnie zdarza się aby spuchł od gorąca ? jak to wygląda w upalne dni ? Nie potrafię sobie już niestety przypomnieć jak auto jeździło na serii więc trudno mi teraz o porównania... Dużo zależy od jakich obrotów zaczyna się przyśpieszanie, jak od 3000 to laga nie ma w ogóle. Jak od 1800 to na "ciągniecie" czekam dosłownie 0,5s, w ogóle nie czuję żeby mi coś przeszkadzało/utrudniało jazdę. Co do upałów - ponownie, nie pamiętam już czasu sprzed modyfikacji. Dwa - tak naprawdę nigdy latem jeszcze nie jechałem gdzieś dalej i dłużej i nie upalałem auta. Zdecydowanie przy 12 stopniach na zewnątrz czuć większy wigor niż dziś gdy pokazywało 28, ale nie potrafię jednoznacznie ocenić różnicy, trzeba by zrobić pomiary na hamowni i pologować temperatury w dolocie Koniec końców fizyki się nie oszuka, przy FMIC'u temperatura musi być niższa niż przy seryjnym SMICu i na pewno przy chipie to tylko pomoże, a nie pogorszy. Albo inaczej - za duży fmic to większe zło niż dobrze dopasowany fmic, ale każdy fmic to lepsza decyzja niż jego brak
mar_1981 Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Opublikowano 28 Maja 2019 (edytowane) FMIC zamówiony i czekam. Teraz szukam wtrysków bo się za długo zastanawiałem i niestety sprzedane są te które myślałem że wezmę. Czytam o wtryskach i też widze że można mocno poszaleć. Jakie optymalnie polecacie żeby nie przerabiać nic a żeby do ok. 200KM były OK. ? Czy od A4 B6 BEX byłyby OK? Oczywiście trzeba pewnie je później ustawić. Znalazłem kilka ofert. Prosze obejrzycie czy nie ma nic niepokojącego (wiem że to słaba weryfikacja ale wszyscy piszą że jest OK): https://www.otomoto.pl/oferta/wtryski-320cc-1-8t-b6-bex-06a906031ba-0280156061-ID6BCDSL.html https://www.olx.pl/oferta/wtryski-320cc-1-8t-bex-aum-auq-06a906031ba-CID5-IDxsZW2.html https://www.olx.pl/oferta/wtryski-wtryskiwacze-370cc-audi-a4-b5-b6-1-8t-2-7t-CID5-IDtnXW1.html I tutaj mam niedaleko i mógłbym podjechac tylko jeszcze nie dzwoniłem czy są dostępne: https://www.olx.pl/oferta/a4-b6-wszystkie-czesci-1-8t-bex-s-line-lz5j-avant-CID5-IDq4p9z.html#7093224408 Edytowane 28 Maja 2019 przez mar_1981
Randor Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Na 200km bierz te od BEX. Wyrabiają podobno do 220km.
mar_1981 Opublikowano 28 Maja 2019 Autor Opublikowano 28 Maja 2019 FMIC dziś przyszedł (flansza naspawana jest)??? Mam mało czasu ale w czerwcu pewnie to ogarnę. Narazie nie mogłem się dodzwonić do tego od tej B6'ki i podpytać czy ma i za ile. Dodatkowo muszę poszukac kogoś w Bydzi kto ogarnie mi cały temat auta żeby przełożyć wtryski i zestroić, bo wydaje mi się że po wymianie wtryskiwaczy lepiej nie jeździć tylko odrazu skalibrować? Póki co szukam nadal wtryskiwaczy... Prosze o odpowiedź na jedno pytanie co teraz mi wpadło do głowy. Jak jest z trwałością tej części? Zastanawiam się żeby nie wtopić kasy jak kupie używki.
krzychoos92 Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 FMIC 550x140x65 wystarczy do 200KM? Ewentualnie do k03s z bexa przy troszkę większej mocy? Łatwiej by było go upchać
bartez90 Opublikowano 28 Maja 2019 Opublikowano 28 Maja 2019 Wystarczy spokojnie nawet do tych 220-230 KM.
Randor Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 13 godzin temu, mar_1981 napisał: FMIC dziś przyszedł (flansza naspawana jest)??? Mam mało czasu ale w czerwcu pewnie to ogarnę. Narazie nie mogłem się dodzwonić do tego od tej B6'ki i podpytać czy ma i za ile. Dodatkowo muszę poszukac kogoś w Bydzi kto ogarnie mi cały temat auta żeby przełożyć wtryski i zestroić, bo wydaje mi się że po wymianie wtryskiwaczy lepiej nie jeździć tylko odrazu skalibrować? Póki co szukam nadal wtryskiwaczy... Prosze o odpowiedź na jedno pytanie co teraz mi wpadło do głowy. Jak jest z trwałością tej części? Zastanawiam się żeby nie wtopić kasy jak kupie używki. Raczej nie wtopisz. To nie wtryski z diesla. Te benzynowe są długowieczne. Po montażu większych wtrysków najlepiej w ogóle nie jeździć bez nowego programu.
mar_1981 Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Opublikowano 29 Maja 2019 (edytowane) No właśnie tak myślałem. Najlepiej chyba jakby wtryski mi przełożył ktoś kto będzie stroił auto. Czy do wtryskiwaczy trzeba dokupywać jakieś nowe oringi, uszczelki etc.???? edit: Obdzwoniłem kilka warsztatów w okolicy (również te polecane w dziale kuj-pom) i dziwne bo kilku fachowców powiedziało mi że 200KM spokojnie obskoczą moje oryginalne wtryski. Edytowane 29 Maja 2019 przez mar_1981
Randor Opublikowano 29 Maja 2019 Opublikowano 29 Maja 2019 (edytowane) Moje seryjne zapętlały już przy 180:) Taki miałem wykres. Może było więcej. Powiem Ci tak. Zawsze jestem zdania, że lepiej wstawić coś wydajniejszego i puścić to z zapasem niż żyłować daną część na maksa. 150zł za wtryski z BEX to nie jest duży wydatek. Oringów nie musisz wymieniać o ile nie zobaczysz gołym okiem jakichś uszkodzeń. Olej niesprawdzonych speców i rób program na odległość u Łukasza13 z forum. No chyba, że masz za dużo kasy i chcesz mieć wykres od ręki (który nie gwarantuje dobrze zrobionego softu). Edytowane 29 Maja 2019 przez Randor 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się