QbaA4 Opublikowano 12 Maja 2019 Opublikowano 12 Maja 2019 Cześć Panowie, pierwszy raz borykam się z taką usterką i chciałbym zaczerpnąć języka. Szukam odpowiedzi na kilka pytań związanych z awarią alternatora lub akumulatora. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka "akumulator". Po przejechaniu około 10 km po mieście zaczęły zapalać się kolejne kontrolki: poduszki powietrzne, ABS, ESP, itd. Następnie wskazówki obrotomierza i prędkościomierza spadły na 0 i już tam zostały. Dojechałem do domu, na parkingu na jałowym biegu silnik pracował nierówno. Po zgaszeniu już nie odpalił, akumulator padł(nie miał łądowania) Odpaliłem auto następnego dnia przy pomocy somsiada:) z kabli i jego fury. Zmierzyłem napięcie na klemach aku podczas pracy silnika przy wyłączonym wszystkim co bierze prąd i wyszło 11,5V. Czy taki pomiar świadczy o uszkodzeniu alternatora? Czy spadek napięcia o 3V sprawia, ze akumulator nie jest ładowany?(sprawny w 100% alternator powinien łądować 14,5V) Czy może być, że to tylko akumulator padł? Czy ktoś wymieniał alternator w 2.8 v6 i wie czy da rade zrobić to bez konieczności rozbierania całego przodu: zderzak, pas......? Jakie koszty wiążą się z wymianą? Kupić nowy czy regenerować stary alternator? Czy znacie jakiegoś miejsce godne polecenia na terenie, okolicach Warszawy by dokonać tej naprawy. Pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 12 Maja 2019 Opublikowano 12 Maja 2019 Skończyły się szczotki w alternatorze i zginęło ładowanie, sprytnie manewrując da się wyciągnąć w tych silnikach alternator od dołu.
QbaA4 Opublikowano 12 Maja 2019 Autor Opublikowano 12 Maja 2019 Dzięki za szybką odpowiedź, Właśnie tak słyszałem, że jakoś od dołu można go wydrzeć. Chyba podejmę wyzwanie i jutro zobaczę co jestem w stanie zrobić sam.
wojtek_lbn Opublikowano 13 Maja 2019 Opublikowano 13 Maja 2019 W b5 troche gimnastyki i spokojnie wyjmiesz alternator w dół- nie dotyczy a6 c5 z tymi silnikami. Z tym że może być to równie dobrze padnięty akumulator bo przy zbyt dużym poborze alternator nie wyrabia i wskazanie kontrolek i napięcie ładowania jest takie jakby nie było ładowania.
mszark Opublikowano 13 Maja 2019 Opublikowano 13 Maja 2019 Przy zwarciu na celi może tak pokazywać. Podłącz aku pod prostownik i zobacz czy będzie ładował, albo podmień z kimś aku na chwilę i sprawdź ładowanie alternatora. Nowy kosztuje w ...uj. Jak szczotki czy regulator napięcia można ogarnąć samemu. Jak się nie czujesz na siłach oddaj do regeneracji. Ja jeżdżę na zamienniku regulatora ponad 2 lata. Kosztował ~30 zł.
maly8181 Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 to może napisze że sam regulator wyciągniesz bez wyciągania alternatora
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się