Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AVF - wolno się nagrzewa podczas jazdy (do max 75st.) i wysokie spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie forumowicze,

Jestem na razie szczęśliwym posiadaczem b6 1.9 tdi silnik avf 2003. Mam go od marca i poza zrobieniem w nim kwestii stricte mechanicznych (zawieszenie, hamulce) wymieniłem jedynie olej. Auto zbiera się całkiem w porządku, jednakże porównania nie mam, więc nie jestem pewien czy jest to optymalnie.

W planach mam wizytę u tunera celem wgrania mapy co doda mu trochę kopa (przy okazji jeżeli ktoś ma namiary na dobrego fachowca w mazowieckim to poproszę). Do tego czasu chciałbym zrobić w nim to co mogę.

Jakie objawy? Auto generalnie nagrzewa się podczas jazdy do maks. 76-78 stopni. Nie wiem czy to poprawnie.
Wczoraj z kumplem robiliśmy logi dynamiczne, przed spotkaniem przejechałem jakieś 12km po Warszawie w godzinach wzmożonego ruchu i po podłączeniu kompa miał 76 st. Jedynie na postoju lub w mocnych korkach daje rade go rozgrzać tak aby wskazówka na zegarze dobiła do 90st. Przed wyjazdem na trasę go rozgrzaliśmy, ale po wyruszeniu temp. znów spadła mu do ok. 76 stopni.

Dodatkowo auto pali w mieście ok. 9,5L, a w trasie (większość na 6 biegu przy prędkości ok 120km/h) ok. 7.5L. Nie są to złe wartości, jestem świadomy że auto musi swoje wypić, ale z drugiej strony czytałem że przy takiej jeździe jak podałem avf potrafi zejść ze spalaniem spokojnie poniżej 6L w trasie. Z resztą kiedyś kumpel miał auto z tym silnikiem (dobrych 8 lat temu), i pamiętam że chwilowe spalanie na fisie pokazywało mu niejednokrotnie poniżej 5L. U mnie ta wartość w trasie nie schodzi poniżej 6L. Auto ma obecnie ponad 15 lat, jego historii do końca nie znam, ale jestem świadomy że pewne części mogą być z czasem mocniej wyeksploatowane co pogarsza ich nominalną sprawność działania.

Przechodząc do sedna - wklejam linki do logów z prośbą o Wasze opinie i analizę.

 

Dynamiczne:
011 - https://log.malonetuning.com/chart/256156#H8KLCAAJw7fDpFwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

010 - https://log.malonetuning.com/chart/256155#H8KLCADCucO3w6RcAgNNw4tBCsKAIBDChcOhwrvDjHrChMKkbiMuwqwGG8KwFB3CoTp9acKbwpbDr8O%2FeMOGw4ASw7fCmQ9SPsOHwpoKw6BgwrHDhRAzw5%2FDtE4ETwdlJwRNw5zCusKqS8K5wpNLwrfDjH7Ckw7ChcOkB2bDgMORIsOow69TJcKWFFjCmsOow4nDmgdGw6B6w6V3AAAA

008 - https://log.malonetuning.com/chart/256154#H8KLCADDm8O3w6RcAgNNw4vDkQrCgzAMwoXDoXfDiXUCdsOsbUovwroZwrrCgDbCksOGw6HDtsO0wrMKw4PDi3M%2Bw74Yw6HCqcOzQypTMV3ClwY4JMOsw6fCpCZfw54nQsOhw4rClsKdw6HClMO6ZnNywqXCjcOyJsK9OMKbPMKOw7TDuV9gUl5%2BJMKNw70CccOAwoDCt8KEEA7DjMKra1smw7Fuw6HCnsOSD8KTwojClEzCkwAAAA%3D%3D

004 - https://log.malonetuning.com/chart/256164#H8KLCAA4w7vDpFwCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQLCq8OsbUovOg1dw4A1wpJGw5E9w71WwoXCscOLcz7Dvhhhw5TDl0MqUzFdwpcGeEvDmMOPWU3DnsO8wp0IwoUrW3bChkvDqsOGw6bDpEo7w6VdenE1ecKaw6jDuF1gUsKefibCjcO9D2LDgCEhwoTCk8Oyw6rDmsKWWcK8S8K4wqfDtAHCrMKUSDPCkQAAAA%3D%3D

003 - https://log.malonetuning.com/chart/256163#H8KLCAAJw7vDpFwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA

001 - https://log.malonetuning.com/chart/256162#H8KLCABZw7vDpFwCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA

011-010 - https://log.malonetuning.com/chart/256150#H8KLCADCo8O5w6RcAgNNw4vDkQrDgjAMwoXDoXfDiXUCTsOFwpcpwr3CqFvCqMKBw5nCjDTCk8K5wqfCn8OdYHh5w47Dhx8Cw7TDun5KYcOKwqbDs1QBLxHDmznCqsOJw4rCv8KJwpDCucKwJWc4wqR8w5jCnFxpwqHCtEgrwo4mDQN9w48LTMOyw4vDt8KkwrLDv0HCuMOiA28RwqHDmzHDjcKudRrDhcKbdcO3GDfDjUvCscONwpMAAAA%3D

001-004 - https://log.malonetuning.com/chart/256148#H8KLCABSw7rDpFwCA03CjMOBDsOCIBBEw79lw49LUsK0w7ozwoQDw4rChm5SwqFZwrbCpsO1w6stNDEeZ8OewptxDsKew6XDtcOgTCZJWcKXCjh4bMOlXMKEP3REwoREwpkkKMOBScOywptEwo0WwrPCmcKwcVvCnMKbwokjwpkYNFTDklZeUWXCpUZCwoxmw7%2FDiSDCnCbDrWfCh8O5B8OcwoAWb3jDhwvCjh7DgXYlwqxaw6oyc8K%2FwrTCo8O3X8KQwqUEwoLCswAAAA%3D%3D

003-011 - https://log.malonetuning.com/chart/256147#H8KLCADDk8O6w6RcAgNNwozDgQ7DgiAQRMO%2FZcOPwrtJUcOjw48QDigbwrpJwoUGFlPDu8O1FsKaGMKPM8Ovw41YC8OPw7x6SGLCiiXCt8K1Ak4Oe8K5w6QiOx8RIXLDosOiwpXDoSTDqcONRUkzbcOkN8OpwotzM0tgCl59ZcOtw6UVwrU0w67DhMKHQMKfwp8MRcOiwqzDo8OsMMO%2FwoDCncOQw6AFw68Ow4EMw6zCm8OmwrouMsOuw4zDjcK5L8OSUSrDucKvAAAA

003-008-011 - https://log.malonetuning.com/chart/256149#H8KLCABaw7rDpFwCA23CjU0Ow4IgEMKFw6%2FDgnomKVrDtTDChAXDisKETlLCocKBwqnCqcKeXsKgScOjw4LDpXvDn8O7MUY9w5LDs8OOwpEww6TCtC5Fw4FgwqHCmXPDisO8wqEqQQXCisKUwp3CkMOaSXxRFsKUwoQbwrrCjVtjw69Mw6wJwr0TV0jCmnkGw4krw70jwrfCgzjDr8OxfcOMwqjDjGHCkn5TwpM%2Fw4AMwqBhwoQLXMOhBMK6wr4pw51TbsKVVMKWwpnDu8KqHsKtw70CwrUcfD7DkAAAAA%3D%3D

 

Statyczne:

023 - https://log.malonetuning.com/chart/256165#H8KLCADCtMO8w6RcAgPCi8KOVkrDjsOPTcOKw4xLw5VNL8OKLy0oVsOSMcKIw5UBCcOmw6QXZVbCpQLCuTpKw6nCqXnCqUXCiSXCqUogwpnDhMOSwpLDvMOiwoLCnMOMEsKQwpTCoUlsLAAZw6tGX0MAAAA%3D

013 - https://log.malonetuning.com/chart/256158#H8KLCADCrMO7w6RcAgPCi8KOVkrDjsOPTcOKw4xLw5VNL8OKLy0oVsOSMcKIw5UBCcOmw6QXZVbCpQLCuTpKw6nCqXnCqUXCiSXCqUogwpnDhMOSwpLDvMOiwoLCnMOMEsKQwpTCoUlsLAAZw6tGX0MAAAA%3D

001 - https://log.malonetuning.com/chart/256146#H8KLCAA3w7zDpFwCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA

018 - były wszędzie same zera w całym zakresie czasu, nie wklejam

 

 

 

Opublikowano

90% termostat

Opublikowano

A reszta, czyli np pompowtryski na podstawie tych logów są ok? Zrobić termostat i mogę jechać do tunera? Walnięty termostat może być odpowiedzialny za podwyższone spalanie?

Opublikowano

Jak masz niedogrzany silnik to i spalanie wyższe, normalne.

Opublikowano

A temat logów? Czy logi zrobione przy tej temp nie mają żadnej wartości merytorycznej i mam dopiero wrzucić jak zrobię termostat? Ktoś z nich może wyczytać czy np. mapa jest ori, albo czy pompowtryski nie leją?

Opublikowano

Zmień nazwę tematu na coś z logami 1.9tdi to ktoś zorientowany w tdi pewnie zajrzy.

Opublikowano (edytowane)

Ja 2 tygodnie temu wymienialem termostat ale w 2.0T. POdobne zachowanie jak u Ciebie , wiec 99% termostat.Jak masz zimny silnik to uruchom na postoju i czekaj . Dolny waż od chłodnicy ma być zimny dopóki nie otworzy temrostat. U mnie mial 70C  i robil sie letni. Wymieniłem termostat i spokój.  A i od niczego sprawdz czujnik temperatury cieczy, ale ja obstawiam termostat

Edytowane przez dami8705
Opublikowano

Do wymiany uszczelnienia pompowtrysków (na drugiej pompce przepuszcza) oraz filtr paliwa.

Opublikowano

Uszczelnienia pompowtrysków czyli oringi? Jaki to mniej więcej koszt?

btw - Jak zmienić nazwę tematu?

Opublikowano

Zobacz też termostat jak pisałem... 

Opublikowano

Termostat wymień i pojeżdzij. Z tematem logów zwróć się do KAMILA VAG, on ogarnia ten temat.

Opublikowano

Wymieniony termostat wraz z zielonym czujnikiem. Problem z temperaturą rozwiązany.

Byłem w auto-wrona w Woli Mrokowskiej. Przy okazji gość wsiadł ze mną na krótką diagnostykę potwierdzając że wartości są ok i nie ma co niepotrzebnie grzebać. Do tego wgrał mi sprawdzona mapę na podobno 170KM więc na razie jestem zadowolony.

Pojeżdżę i zobaczę co że spalaniem. Mocy na pewno trochę dostał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...