acer0666 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Opublikowano 13 Czerwca 2019 Witam Od pewnego czasu obserwuje nierówną pracę silnika. Najpierw tylko na zimnym, ale zaczyna się to pokazywać co jakiś czas na ciepłym. Po odpaleniu i trzymaniu go na ok. 1200 obr. pracuje równo. Po puszczeniu gazu i 850 obr. przez kilkadziesiąt sekund pracuje równo, ale później zaczyna się trząść. Mam zrobione logi i prośbę o przejrzenie co tam "piszczy". Wibracje na początku były sporadyczne, a teraz na zimnym są ciągłe i co jakiś czas sporadycznie na ciepłym zatrzęsie. Nie wiem jak logi, bo jak sprawdzam vagiem pompowtryski 013, 023 to co raz to inaczej raz w normie,a raz nie. Za okazaną pomoc z góry Wielkie dzięki. 9.06.2019 [000].CSV 9.06.2019 [001, 004].CSV 9.06.2019 [001].CSV 9.06.2019 [003, 008, 011].CSV 9.06.2019 [003, 011].CSV 9.06.2019 [003].CSV 9.06.2019 [004].CSV 9.06.2019 [008].CSV 9.06.2019 [010].CSV 9.06.2019 [011, 010].CSV 9.06.2019 [011].CSV s 9.06.2019 [001].CSV s 9.06.2019 [004].CSV s 9.06.2019 [013].CSV s 9.06.2019 [018].CSV s 9.06.2019 [023].CSV s basic 9.06.2019 [000].CSV s basic 9.06.2019 [003].CSV s basic 9.06.2019 [004].CSV s basic 9.06.2019 [011].CSV
Rozwiązanie piotrsob1 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Rozwiązanie Opublikowano 14 Czerwca 2019 Masz problem z dolnym uszczelnieniem czwartego pompowtrysku , ( w grupie 013 jakby się log poprawnie zapisał to miał byś wartości w granicach +3 ). Zacznij od wymiany uszczelnienia przynajmniej na tym czwartym, ( a jak dawno nie były wymieniane to na wszystkich pompkach, wtedy też zamień miejscami pompki czwartą z pierwszą , jak nie będzie poprawy to będzie wiadomo czy to wina pompki ) Zwróć uwagę na ostre krawędzie w gniazdach i na dokładne usunięcie nagaru z głowicy i pompek w miejscu przylegania do mosiężnej podkładki ( sprawdź czy na tych powierzchniach nie ma też wżerów ). Śruby mocujące pompki daj obowiązkowo nowe, montaż zgodnie z serwisówką
acer0666 Opublikowano 14 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2019 W kwietniu 2016 była wymieniana uszczelka pod głowicą, założone nowe szklanki, przez fachowców od planowania głowic sprawdzone gniazda zaworowe i pompowtrysków pod względem ostrych krawędzi wymienione wszystkie uszczelki pompowtrysków na nowe Boscha. Po złożeniu i sprawdzeniu Vagiem grupa 013 i 023 była OK. Może być tak że mechanik za słabo dokręcił pompowtryski i dostały luzu, czy jest to możliwe, że na nowych uszczeklach pompowtrysków wytrzymał 1,5 roku?. Jeśli tak to trzeba będzie kupić nowe uszczelnienie pompowtrysków i wymienić.
acer0666 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2019 Problem rozwiązany. Mechanik zawalił wkręcając nieoryginalną śrubę, która musiała się rozciągnąć i doszło do rozszczelnienia przy miedzianej uszczelce. Ledwo wyjąłem pompowtryskiwacz, bo końcówkę oblepiło nagarem. Po wymianie uszczelek i śrub na oryginalne wszystko wróciło do normy. Będę musiał zmienić paściarza mechanika, bo takie naprawy to do du....y. Dołączam logi 013 i 023, ale na zimnym silniku, bo wtedy było najgorzej teraz już nie trzęsie trzeci zamieniłem z czwartym pompowtryskiem. Temat zamykam pozytywnie. po naprawie zimny LOG-013-023.csv
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się