Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.4 v6 BDV trzęsie na biegu jałowym, miga check podczas przyśpieszania, jest słaby.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem ze swoją księżniczka. Otóż na biegu jałowym auto się trzęsie, podczas przyśpieszania miga check i jest ogólnie dość słaby. Wcześniej miałem niewielką nieszczelność między wylotem spalin a katalizatorem ale usterka usunięta za pomocą pasty. Pierwsza moja myśl to zapłon, jednak w październiku były wymieniane świece i przewody. Nie mniej jednak wolałem sprawdzić i iskra na świecach jest, przewody miały delikatne pęknięcia przy fajkach wychodzących z cewki, zaizolowałem to myśle że powinno być ok (a może jednak nie?). Odczytałem błędy:

17546 -  Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
        P1138 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16690 -  Cylinder 6: Misfire Detected
        P0306 - 001 -  Upper Limit Exceeded
17544 -  Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected
        P0304 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16689 -  Cylinder 5: Misfire Detected
        P0305 - 001 -  Upper Limit Exceeded


Oraz na blokach pomiarowych 015 oraz 016 na wszystkich wartościach nie mam 0 a jakieś wyższe liczby.

Po skasowaniu błędów od razu nie wracają jednak auto nadal telepie na biegu jałowym.

Poczytałem trochę na ten temat i w planach mam wymienić cewkę zapłonową oraz przewody i świece (mimo że mają ledwie pół roku- nie wiem jednak jakie były montowane) jednak z tego co wyczytałem problem może leżeć również po stronie przepływomierza czy sond lambda oraz katalizatora?

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć może jak ewentualnie za pomocą VCDSa sprawdzić te podzespoły? Czytałem coś o logach dynamicznych/statycznych niestety nie wiem jak się za to zabrać.

Z góry dziękuje za wszelkie sygestie;)

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzałeś kody gotowości?  Śmierdzi mi tutaj zapchanymi katami,napisz jakie masz korekty w bloku 32 i rozrząd blok 93

Edytowane przez pila24
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, pila24 napisał:

Sprawdzałeś kody gotowości?  Śmierdzi mi tutaj zapchanymi katami,napisz jakie masz korekty w bloku 32 i rozrząd blok 93

Co do kodów gotowości to niestety nie wiem jak się je robi.

Poniżej screen z vcds podczas pomiarów bloku 32 i 93.

 

Dodam że obroty wahają się w przedziale 760 do 800 rmp. Pozycja load w 93 bloku skacze od 12 do 15%. Pozycja 4 w 93 bloku pokazywała na zimnym 4.0 CF a gdy silnik się rozgrzał wskoczyło na 5.0 CF. Pozycja 5 cały czas pokazywała 5.0 CF.

Jeśli chodzi o rozrząd to był robiony kompletnie ok pół roku temu. Bez tytułu22.jpg

 

Dodatkowo dodam iż kilka godzin temu skasowałem błędy i poniżej wklejam te które pokazały się teraz:

16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 008 -  Implausible Signal
16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected
        P0304 - 008 -  Implausible Signal
16690 -  Cylinder 6: Misfire Detected
        P0306 - 008 -  Implausible Signal
16689 -  Cylinder 5: Misfire Detected
        P0305 - 008 -  Implausible Signal

Tu screen z vcds chwile po odpaleniu (temperatura ok 50 stopni)

Bez tytułu22.jpg

Edytowane przez pawlak905
Opublikowano

Rozrząd nie wygląda źle,kody gotowości to readiness codes (obok bloków pomiarowych) rubryki z błędami.

Opublikowano
1 godzinę temu, pila24 napisał:

Rozrząd nie wygląda źle,kody gotowości to readiness codes (obok bloków pomiarowych) rubryki z błędami.

Ok wygląda na to że to chyba to:

Bez tytułu33.jpg

Opublikowano (edytowane)

Sporo błędów wywaliło, oprócz kata jest problem z sondą,z pompą powietrza wtórnego i evap.

Możliwe że kody nie są gotowe jeszcze po skasowaniu błędów, pojeździj jeszcze trochę i znów sprawdź.

Możesz zrobić i wkleić logi grup 002 i 032

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Wysokie korekcje w 032  i błąd ubogiej mieszanki na jałowym może świadczyć o nieszczelności w dolocie, podciśnieniach lub odmie.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.06.2019 o 19:22, pila24 napisał:

Sporo błędów wywaliło, oprócz kata jest problem z sondą,z pompą powietrza wtórnego i evap.

Możliwe że kody nie są gotowe jeszcze po skasowaniu błędów, pojeździj jeszcze trochę i znów sprawdź.

Możesz zrobić i wkleić logi grup 002 i 032

 

W dniu 16.06.2019 o 19:32, Łukasz13 napisał:

Wysokie korekcje w 032  i błąd ubogiej mieszanki na jałowym może świadczyć o nieszczelności w dolocie, podciśnieniach lub odmie.

Cześć.

Dopiero dziś mogłem się zabrać za dalsze diagnozowanie księżniczki. Wklejam skany z diagnozy dziś po skasowaniu błędów na ciepłym silniku oraz po zrobieniu kilkudziesięciu km również na ciepłym.

Ciepły po kasacji błędów:

015 016 hot.jpg032 002 001 hot.jpg032 093 hot.jpgreadiness hot.jpg

Błędy jakie pokazało to:

17544 -  Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 -  Upper Limit Exceeded
17546 -  Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
        P1138 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16684 -  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected
        P0304 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16689 -  Cylinder 5: Misfire Detected
        P0305 - 008 -  Implausible Signal
16690 -  Cylinder 6: Misfire Detected
        P0306 - 001 -  Upper Limit Exceeded

Po tym sprawdzałem szczelność dolotu i 'na oko' nie widzę nieprawidłowości jednak zauważyłem pod dolotem wypięty był wężyk ten co na foto:

DSC_0071.JPG

O ile dobrze kojarzę to jest on od pompy SAI tak? i co do nie to mam kilka rozmyśleń otóż gdy kupiłem auto w październiku zeszłego roku to w ogóle nie było jej słychać, i prawdopodobnie nie działała oraz wywalało check i błąd tej pompy. Niestety z powodu temperatury na dworze nic z tym nie robiłem. Jakoś od lutego bądź marca słyszę odkurzacz pod maska i pompa nagle działa, błędu nie wyrzuca. Wczoraj wykasowałem błędy jedna nie miałem czasu żeby robić bloki i gdy pompa SAI przestała pracować to pojechałem do sklepu i gdy wskazówka dobijała do temperatury 90 stopni na wskazówce SAI się odezwało i słyszałem je przez jakieś 10 sekund, a wcześniej raczej się tak nie działo.

Tu skany po kilkudziesięciu km bez kasowania błędów:

015 016 hot bkb trn.jpg032 002 001 hot bkb trn.jpg032 093 hot bkb trn.jpgreadiness hot bkb trn.jpg

 

Proszę o dalsze rady co by moja księżniczka została wyleczona;)

Edytowane przez pawlak905
Opublikowano

Zamieniałeś kable miejscami z tymi na których nie wypada zapłon? To jest czysta benzyna?

Opublikowano
12 godzin temu, przem8 napisał:

Zamieniałeś kable miejscami z tymi na których nie wypada zapłon? To jest czysta benzyna?

Tak tylko benzyna. Nie zmieniałem kabli bo były momenty że na każdym pokazywalo wypadanie zapłonu i uznalem że raczej nie warto. 

Opublikowano

Cześć!

Trochę rozmyślam na temat mojej księżniczki i postanowiłem że na początek będę wymieniał katalizator i sondy. A dlaczego? a dlatego że wcześniej jak była nieszczelność przed lewym katem to check się palił i było wszystko ok a jak nieszczelność usunięta to pojawiły się wyżej opisane problemy, szczególnie dość duży spadek mocy. Chcę wstawić nowe katy bo w dzisiejszych czasach się czepiają o emisje spalin itp a poza tym pragnę aby moja księżniczka była w pełni sprawna;)

Tu pojawia się pytanie, bo znalazłem na znanym portalu aukcyjnym komplet katów za ok 1200zł polskiego producenta z Rzeszowa i tak się zastanawiam czy dać te czy jakiej uniwersalne bo niestety w intercarsie za komplet wołają ok 2500zł.

Druga sprawa to sondy. Jak to z nimi jest? wiem że są 4 łącznie po 2 na katalizator, analogicznie przed i za katem ale czy to są te same sondy? czy jakoś się różnią? myślałem nad boschem. Podpowie ktoś może nr katalogowe sond tak abym dobrze dobrał?

Opublikowano (edytowane)

Po co chcesz wymieniać sondy, jak nie ma błędów i zapewne działają poprawnie. Zrobiłeś coś z tymi korektami sondy na jałowych? Sprawdzałeś odmę, szczelność dolotu? 

Zrób w ogóle logi dynamiczne 2+33 i 3+20+21. Coś niedomaga, bo spore masz korekty długoterminowe. Czasami uszkodzona przepływka powoduje wypadanie zapłonów ale to będzie widać w logach.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.06.2019 o 00:27, przem8 napisał:

Po co chcesz wymieniać sondy, jak nie ma błędów i zapewne działają poprawnie. Zrobiłeś coś z tymi korektami sondy na jałowych? Sprawdzałeś odmę, szczelność dolotu? 

Zrób w ogóle logi dynamiczne 2+33 i 3+20+21. Coś niedomaga, bo spore masz korekty długoterminowe. Czasami uszkodzona przepływka powoduje wypadanie zapłonów ale to będzie widać w logach.

Cześć niestety wcześniej nie mogłem się tym zająć.

Logi przed wykasowaniem błędów:

http://vaglogi.pl/log-002_033_2NlIsJ.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_021_bXc7c.html

Logi po wykasowaniu błędów:

http://vaglogi.pl/log-002_033_p8dFV0P.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_021_HT3SZcX.html

 

I teraz tak. W zeszły weekend przejrzałem dokładnie przewody podciśnienia oraz odmy i okazało się że odma była nieszczelna. Wymieniłem uszkodzone gumowe przewody oraz zakleiłem ten plastikowy idący do lewej głowicy i ustała nierówna praca na biegu jałowym i pozostaje tylko brak mocy przy przyśpieszaniu oraz wówczas mruganie check engine.

 

Wklejam screeny z wcześniejszych grup, może coś to podpowie:

(Wykasowałem błędy przed robieniem drugich logów dynamicznych potem po ich zrobieniu przejechałem jakieś 10km i zrobiłem poniższe dwa screeny z grup 015 016 032 i 093. Błędy jakie pokazał to:

16690 -  Cylinder 6: Misfire Detected
        P0306 - 001 -  Upper Limit Exceeded
16689 -  Cylinder 5: Misfire Detected
        P0305 - 001 -  Upper Limit Exceeded - Intermittent
16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected
        P0304 - 001 -  Upper Limit Exceeded - Intermittent)

bp 015 016.jpgbp 032 093.jpg

 

 

Tu screen z readiness zrobiony jednak po wykasowaniu błędów. Przed wykasowaniem błędów pokazywał Passed przy Oxygen Sensor Heating oraz przy Evaporative Emissions niestety screen z tego gdzieś mi się zagubił.

read.jpg

Co do evap to niestety(?) nie pokazuje żadnego błędu i nie wiem czy chodzi o nieszczelność czy coś innego.

Edytowane przez pawlak905
Opublikowano

Co do logów to robi się je przynajmniej do 6 tys z pedałem w podłodze. W multi to może i problematyczne ale da się zrobić. Poza tym ogromne stuki. Zajrzyj do katów, zmierz kompresję wcześniej. Wartości na granicy uszkodzenia silnika. Korekty sondy też rozjechane, na jednym banku bardzo ubogo, a na drugim bogato.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, przem8 napisał:

Co do logów to robi się je przynajmniej do 6 tys z pedałem w podłodze. W multi to może i problematyczne ale da się zrobić. Poza tym ogromne stuki. Zajrzyj do katów, zmierz kompresję wcześniej. Wartości na granicy uszkodzenia silnika. Korekty sondy też rozjechane, na jednym banku bardzo ubogo, a na drugim bogato.

Niestety obroty nie chciały wejść powyżej 5 tys mimo gazu w podłodze. Katalizatory będę wymieniał pod koniec miesiąca, wówczas będę miał dostęp do kanału. Przy okazji myślałem żeby dać też nowe sondy stąd post z przed tygodnia. Co do sprawdzenia kompresji, wiesz może jakie powinno być ciśnienie ka tlokach? A wracając do katów jestem praktycznie pewien że lewy jest zapchany i czy to na tej stronie nie jest zbyt ubogo? 

Edytowane przez pawlak905
Opublikowano

Zajmij się katami, a sondy na razie zostaw w spokoju. Ciśnienie powinno być w miarę równe na wszystkich cylindrach, a wartości książkowych nie znam dla v'ki ale raczej powyżej 10bar.

Opublikowano (edytowane)

10.5 na cylinder.

Edytowane przez pila24
Opublikowano
W dniu 6.07.2019 o 16:15, przem8 napisał:

Zajmij się katami, a sondy na razie zostaw w spokoju. Ciśnienie powinno być w miarę równe na wszystkich cylindrach, a wartości książkowych nie znam dla v'ki ale raczej powyżej 10bar.

Katalizatory wymienione, auto odżyło ma moc jednak od razu praktycznie wyskoczył błąd:

16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2: No Activity
        P0160 - 004 - No Signal/Communication

Z tego co wyczytałem w internecie problem dotyczył sondy za katalizatorem po stronie kierowcy. Wykręciłem ją i przewody wydawały się być ok dlatego liczę się z tym że będę musiał ją wymienić, jednak zastanawiające jest że nagle po wymianie kata pojawił się błąd gdy wcześniej żadnego błędu z sondami. Mimo wszystko auto chodziło nic nie bujało było ok. Katy wymieniłem w piątek a w sobotę pojechałem w trasę ok 400km gdzie po ok 200km zauważyłem wyciek oleju z łączenia misy olejowej. Kontrolując stan oleju wróciłem do domu i od razu jazda po nowy olej, uszczelniacz i filtr i olej zmieniony, misa uszczelniona, sucho. Po podłączeniu komputera nadal tylko błąd tej sondy.  Po tym zabiegu zrobiłem ok 80km i po pół dnia postoju gdy odpaliłem audi zaczęła nierówno chodzić na biegu jałowym. i wywaliło błędy:

16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2: No Activity
        P0160 - 004 - No Signal/Communication
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
        P1130 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
        P0154 - 004 - No Signal/Communication
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
        P0130 - 008 - Implausible Signal


Czy niesprawna sonda może to powodować? Czy może to być cewka?

Opublikowano

To wina źle działającej sondy. Dla pewności zrób test sprawności.

Opublikowano
11 godzin temu, Langista napisał:

To wina źle działającej sondy. Dla pewności zrób test sprawności.

Kolego podpowiesz w jakich blokach robi się test sprawności sond?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...