pawlak905 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Witam! Mam problem ze swoją księżniczka. Otóż na biegu jałowym auto się trzęsie, podczas przyśpieszania miga check i jest ogólnie dość słaby. Wcześniej miałem niewielką nieszczelność między wylotem spalin a katalizatorem ale usterka usunięta za pomocą pasty. Pierwsza moja myśl to zapłon, jednak w październiku były wymieniane świece i przewody. Nie mniej jednak wolałem sprawdzić i iskra na świecach jest, przewody miały delikatne pęknięcia przy fajkach wychodzących z cewki, zaizolowałem to myśle że powinno być ok (a może jednak nie?). Odczytałem błędy: 17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean P1138 - 001 - Upper Limit Exceeded 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16690 - Cylinder 6: Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded 16689 - Cylinder 5: Misfire Detected P0305 - 001 - Upper Limit Exceeded Oraz na blokach pomiarowych 015 oraz 016 na wszystkich wartościach nie mam 0 a jakieś wyższe liczby. Po skasowaniu błędów od razu nie wracają jednak auto nadal telepie na biegu jałowym. Poczytałem trochę na ten temat i w planach mam wymienić cewkę zapłonową oraz przewody i świece (mimo że mają ledwie pół roku- nie wiem jednak jakie były montowane) jednak z tego co wyczytałem problem może leżeć również po stronie przepływomierza czy sond lambda oraz katalizatora? Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć może jak ewentualnie za pomocą VCDSa sprawdzić te podzespoły? Czytałem coś o logach dynamicznych/statycznych niestety nie wiem jak się za to zabrać. Z góry dziękuje za wszelkie sygestie;)
pila24 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 (edytowane) Sprawdzałeś kody gotowości? Śmierdzi mi tutaj zapchanymi katami,napisz jakie masz korekty w bloku 32 i rozrząd blok 93 Edytowane 16 Czerwca 2019 przez pila24
pawlak905 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, pila24 napisał: Sprawdzałeś kody gotowości? Śmierdzi mi tutaj zapchanymi katami,napisz jakie masz korekty w bloku 32 i rozrząd blok 93 Co do kodów gotowości to niestety nie wiem jak się je robi. Poniżej screen z vcds podczas pomiarów bloku 32 i 93. Dodam że obroty wahają się w przedziale 760 do 800 rmp. Pozycja load w 93 bloku skacze od 12 do 15%. Pozycja 4 w 93 bloku pokazywała na zimnym 4.0 CF a gdy silnik się rozgrzał wskoczyło na 5.0 CF. Pozycja 5 cały czas pokazywała 5.0 CF. Jeśli chodzi o rozrząd to był robiony kompletnie ok pół roku temu. Dodatkowo dodam iż kilka godzin temu skasowałem błędy i poniżej wklejam te które pokazały się teraz: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Implausible Signal 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 008 - Implausible Signal 16690 - Cylinder 6: Misfire Detected P0306 - 008 - Implausible Signal 16689 - Cylinder 5: Misfire Detected P0305 - 008 - Implausible Signal Tu screen z vcds chwile po odpaleniu (temperatura ok 50 stopni) Edytowane 16 Czerwca 2019 przez pawlak905
pila24 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Rozrząd nie wygląda źle,kody gotowości to readiness codes (obok bloków pomiarowych) rubryki z błędami.
pawlak905 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2019 1 godzinę temu, pila24 napisał: Rozrząd nie wygląda źle,kody gotowości to readiness codes (obok bloków pomiarowych) rubryki z błędami. Ok wygląda na to że to chyba to:
pila24 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 (edytowane) Sporo błędów wywaliło, oprócz kata jest problem z sondą,z pompą powietrza wtórnego i evap. Możliwe że kody nie są gotowe jeszcze po skasowaniu błędów, pojeździj jeszcze trochę i znów sprawdź. Możesz zrobić i wkleić logi grup 002 i 032 Edytowane 16 Czerwca 2019 przez pila24
Łukasz13 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Wysokie korekcje w 032 i błąd ubogiej mieszanki na jałowym może świadczyć o nieszczelności w dolocie, podciśnieniach lub odmie.
pawlak905 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 16.06.2019 o 19:22, pila24 napisał: Sporo błędów wywaliło, oprócz kata jest problem z sondą,z pompą powietrza wtórnego i evap. Możliwe że kody nie są gotowe jeszcze po skasowaniu błędów, pojeździj jeszcze trochę i znów sprawdź. Możesz zrobić i wkleić logi grup 002 i 032 W dniu 16.06.2019 o 19:32, Łukasz13 napisał: Wysokie korekcje w 032 i błąd ubogiej mieszanki na jałowym może świadczyć o nieszczelności w dolocie, podciśnieniach lub odmie. Cześć. Dopiero dziś mogłem się zabrać za dalsze diagnozowanie księżniczki. Wklejam skany z diagnozy dziś po skasowaniu błędów na ciepłym silniku oraz po zrobieniu kilkudziesięciu km również na ciepłym. Ciepły po kasacji błędów: Błędy jakie pokazało to: 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded 17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean P1138 - 001 - Upper Limit Exceeded 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded 16689 - Cylinder 5: Misfire Detected P0305 - 008 - Implausible Signal 16690 - Cylinder 6: Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded Po tym sprawdzałem szczelność dolotu i 'na oko' nie widzę nieprawidłowości jednak zauważyłem pod dolotem wypięty był wężyk ten co na foto: O ile dobrze kojarzę to jest on od pompy SAI tak? i co do nie to mam kilka rozmyśleń otóż gdy kupiłem auto w październiku zeszłego roku to w ogóle nie było jej słychać, i prawdopodobnie nie działała oraz wywalało check i błąd tej pompy. Niestety z powodu temperatury na dworze nic z tym nie robiłem. Jakoś od lutego bądź marca słyszę odkurzacz pod maska i pompa nagle działa, błędu nie wyrzuca. Wczoraj wykasowałem błędy jedna nie miałem czasu żeby robić bloki i gdy pompa SAI przestała pracować to pojechałem do sklepu i gdy wskazówka dobijała do temperatury 90 stopni na wskazówce SAI się odezwało i słyszałem je przez jakieś 10 sekund, a wcześniej raczej się tak nie działo. Tu skany po kilkudziesięciu km bez kasowania błędów: Proszę o dalsze rady co by moja księżniczka została wyleczona;) Edytowane 22 Czerwca 2019 przez pawlak905
przem8 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Zamieniałeś kable miejscami z tymi na których nie wypada zapłon? To jest czysta benzyna?
pawlak905 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2019 12 godzin temu, przem8 napisał: Zamieniałeś kable miejscami z tymi na których nie wypada zapłon? To jest czysta benzyna? Tak tylko benzyna. Nie zmieniałem kabli bo były momenty że na każdym pokazywalo wypadanie zapłonu i uznalem że raczej nie warto.
pawlak905 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2019 Cześć! Trochę rozmyślam na temat mojej księżniczki i postanowiłem że na początek będę wymieniał katalizator i sondy. A dlaczego? a dlatego że wcześniej jak była nieszczelność przed lewym katem to check się palił i było wszystko ok a jak nieszczelność usunięta to pojawiły się wyżej opisane problemy, szczególnie dość duży spadek mocy. Chcę wstawić nowe katy bo w dzisiejszych czasach się czepiają o emisje spalin itp a poza tym pragnę aby moja księżniczka była w pełni sprawna;) Tu pojawia się pytanie, bo znalazłem na znanym portalu aukcyjnym komplet katów za ok 1200zł polskiego producenta z Rzeszowa i tak się zastanawiam czy dać te czy jakiej uniwersalne bo niestety w intercarsie za komplet wołają ok 2500zł. Druga sprawa to sondy. Jak to z nimi jest? wiem że są 4 łącznie po 2 na katalizator, analogicznie przed i za katem ale czy to są te same sondy? czy jakoś się różnią? myślałem nad boschem. Podpowie ktoś może nr katalogowe sond tak abym dobrze dobrał?
przem8 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Opublikowano 28 Czerwca 2019 (edytowane) Po co chcesz wymieniać sondy, jak nie ma błędów i zapewne działają poprawnie. Zrobiłeś coś z tymi korektami sondy na jałowych? Sprawdzałeś odmę, szczelność dolotu? Zrób w ogóle logi dynamiczne 2+33 i 3+20+21. Coś niedomaga, bo spore masz korekty długoterminowe. Czasami uszkodzona przepływka powoduje wypadanie zapłonów ale to będzie widać w logach. Edytowane 28 Czerwca 2019 przez przem8
pawlak905 Opublikowano 6 Lipca 2019 Autor Opublikowano 6 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 29.06.2019 o 00:27, przem8 napisał: Po co chcesz wymieniać sondy, jak nie ma błędów i zapewne działają poprawnie. Zrobiłeś coś z tymi korektami sondy na jałowych? Sprawdzałeś odmę, szczelność dolotu? Zrób w ogóle logi dynamiczne 2+33 i 3+20+21. Coś niedomaga, bo spore masz korekty długoterminowe. Czasami uszkodzona przepływka powoduje wypadanie zapłonów ale to będzie widać w logach. Cześć niestety wcześniej nie mogłem się tym zająć. Logi przed wykasowaniem błędów: http://vaglogi.pl/log-002_033_2NlIsJ.html http://vaglogi.pl/log-003_020_021_bXc7c.html Logi po wykasowaniu błędów: http://vaglogi.pl/log-002_033_p8dFV0P.html http://vaglogi.pl/log-003_020_021_HT3SZcX.html I teraz tak. W zeszły weekend przejrzałem dokładnie przewody podciśnienia oraz odmy i okazało się że odma była nieszczelna. Wymieniłem uszkodzone gumowe przewody oraz zakleiłem ten plastikowy idący do lewej głowicy i ustała nierówna praca na biegu jałowym i pozostaje tylko brak mocy przy przyśpieszaniu oraz wówczas mruganie check engine. Wklejam screeny z wcześniejszych grup, może coś to podpowie: (Wykasowałem błędy przed robieniem drugich logów dynamicznych potem po ich zrobieniu przejechałem jakieś 10km i zrobiłem poniższe dwa screeny z grup 015 016 032 i 093. Błędy jakie pokazał to: 16690 - Cylinder 6: Misfire Detected P0306 - 001 - Upper Limit Exceeded 16689 - Cylinder 5: Misfire Detected P0305 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent) Tu screen z readiness zrobiony jednak po wykasowaniu błędów. Przed wykasowaniem błędów pokazywał Passed przy Oxygen Sensor Heating oraz przy Evaporative Emissions niestety screen z tego gdzieś mi się zagubił. Co do evap to niestety(?) nie pokazuje żadnego błędu i nie wiem czy chodzi o nieszczelność czy coś innego. Edytowane 6 Lipca 2019 przez pawlak905
przem8 Opublikowano 6 Lipca 2019 Opublikowano 6 Lipca 2019 Co do logów to robi się je przynajmniej do 6 tys z pedałem w podłodze. W multi to może i problematyczne ale da się zrobić. Poza tym ogromne stuki. Zajrzyj do katów, zmierz kompresję wcześniej. Wartości na granicy uszkodzenia silnika. Korekty sondy też rozjechane, na jednym banku bardzo ubogo, a na drugim bogato.
pawlak905 Opublikowano 6 Lipca 2019 Autor Opublikowano 6 Lipca 2019 (edytowane) 15 minut temu, przem8 napisał: Co do logów to robi się je przynajmniej do 6 tys z pedałem w podłodze. W multi to może i problematyczne ale da się zrobić. Poza tym ogromne stuki. Zajrzyj do katów, zmierz kompresję wcześniej. Wartości na granicy uszkodzenia silnika. Korekty sondy też rozjechane, na jednym banku bardzo ubogo, a na drugim bogato. Niestety obroty nie chciały wejść powyżej 5 tys mimo gazu w podłodze. Katalizatory będę wymieniał pod koniec miesiąca, wówczas będę miał dostęp do kanału. Przy okazji myślałem żeby dać też nowe sondy stąd post z przed tygodnia. Co do sprawdzenia kompresji, wiesz może jakie powinno być ciśnienie ka tlokach? A wracając do katów jestem praktycznie pewien że lewy jest zapchany i czy to na tej stronie nie jest zbyt ubogo? Edytowane 6 Lipca 2019 przez pawlak905
przem8 Opublikowano 6 Lipca 2019 Opublikowano 6 Lipca 2019 Zajmij się katami, a sondy na razie zostaw w spokoju. Ciśnienie powinno być w miarę równe na wszystkich cylindrach, a wartości książkowych nie znam dla v'ki ale raczej powyżej 10bar.
pila24 Opublikowano 6 Lipca 2019 Opublikowano 6 Lipca 2019 (edytowane) 10.5 na cylinder. Edytowane 6 Lipca 2019 przez pila24
pawlak905 Opublikowano 16 Lipca 2019 Autor Opublikowano 16 Lipca 2019 W dniu 6.07.2019 o 16:15, przem8 napisał: Zajmij się katami, a sondy na razie zostaw w spokoju. Ciśnienie powinno być w miarę równe na wszystkich cylindrach, a wartości książkowych nie znam dla v'ki ale raczej powyżej 10bar. Katalizatory wymienione, auto odżyło ma moc jednak od razu praktycznie wyskoczył błąd: 16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2: No Activity P0160 - 004 - No Signal/Communication Z tego co wyczytałem w internecie problem dotyczył sondy za katalizatorem po stronie kierowcy. Wykręciłem ją i przewody wydawały się być ok dlatego liczę się z tym że będę musiał ją wymienić, jednak zastanawiające jest że nagle po wymianie kata pojawił się błąd gdy wcześniej żadnego błędu z sondami. Mimo wszystko auto chodziło nic nie bujało było ok. Katy wymieniłem w piątek a w sobotę pojechałem w trasę ok 400km gdzie po ok 200km zauważyłem wyciek oleju z łączenia misy olejowej. Kontrolując stan oleju wróciłem do domu i od razu jazda po nowy olej, uszczelniacz i filtr i olej zmieniony, misa uszczelniona, sucho. Po podłączeniu komputera nadal tylko błąd tej sondy. Po tym zabiegu zrobiłem ok 80km i po pół dnia postoju gdy odpaliłem audi zaczęła nierówno chodzić na biegu jałowym. i wywaliło błędy: 16544 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2: No Activity P0160 - 004 - No Signal/Communication 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean P1130 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity P0154 - 004 - No Signal/Communication 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 008 - Implausible Signal Czy niesprawna sonda może to powodować? Czy może to być cewka?
Langista Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 To wina źle działającej sondy. Dla pewności zrób test sprawności.
pawlak905 Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 11 godzin temu, Langista napisał: To wina źle działającej sondy. Dla pewności zrób test sprawności. Kolego podpowiesz w jakich blokach robi się test sprawności sond?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się