Vacosq Opublikowano 19 Czerwca 2019 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Witam, mam pewien nietypowy problem lub może typowy, ale jeszcze o tym nie wiem ponieważ posiadam swoje Audi A4 B7 1.8T quattro od 5 miesięcy. Mianowicie chodzi o ubywanie płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Sprawa jest dla mnie na tyle dziwna iż z tego też powodu piszę na forum. Sprawa wygląda w następujący sposób otóż 2 tygodnie temu wyjeżdżając z garażu wyskoczyło mi na komputerze powiadomienie o niskim stanie płynu chłodniczego oczywiście zaraz po tym sprawdziłem zbiorniczek i faktycznie płynu było praktycznie na samym dnie zbiorniczka. Oczywiście dolałem płynu do wartości między min, a max i myślałem, że to załatwi sprawę ponieważ od momentu kupna audi nie miałem problemu z płynem chłodniczym. Wszystko było ok aż do dzisiaj, mianowicie od momentu dolania 2 tygodnie temu audi zrobiło jakieś 500 km (Trasa autostradowa + powrót oraz reszta miasto) gdzie 3 dni temu jeszcze upewniłem się dodatkowo, że wszystko jest w porządku. Stan płynu był taki jaki powinien i nic nie ubyło. Dzisiaj podjechałem 8km pod market zrobić zakupy przed jutrzejszym wolnym dniem i nadal wszystko było dobrze. Wracam po godzinie, odpalam Audi i co widzę? Oczywiście powiadomienie z komputera o niskim stanie płynu chłodniczego, otwieram maskę i płynu jest ledwo co na dnie. Wróciłem się do marketu, kupiłem płyn chłodniczy i oczywiście dolałem do prawidłowej wartości. Po tym fakcie w dniu dzisiejszym zrobiłem sporo km po mieście i dopiero co wróciłem. Po powrocie z miasta sprawdziłem stan płynu chłodniczego i ku mojemu zdziwieniu było go cały czas tyle samo ile dolałem przy markecie. Oczywiście przy dolewaniu sprawdziłem przewody od zbiorniczka przy silniku i były suche. Pod spodem zauważyłem jedynie wyciek skroplonej wody z klimatyzacji i to wszystko. O co może chodzić? Płynu po jeździe cały dzień jest tyle samo, a nagle potem okazuje się, że nie ma go praktycznie wcale. Proszę o pomoc.
AndrzejK. Opublikowano 19 Czerwca 2019 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Najprawdopodobniej masz gdzieś mikropeknięcie (nieszczelność), które daje o sobie znać w bliżej nieokreślonych sytuacjach. Musisz dokładnie przeglądnąć cały układ chłodzenia. Bierz też poprawkę na to, że wycieku możesz nie widzieć z prostego powodu - gdy silnik jest gorący wyciekający "gdzieś" płyn po prostu odparowuje i dlatego jest sucho.... Zdejm na początek dolną osłonę i zobacz czy jest sucha.
QuikSilver Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 Miałem podobnie kolega mechanik zauważył na szybko że z okolic króćca z tyłu silnika że to częsta przypadłość ale po dostaniu się do niego sprawdziłem dolnego węża i to on był winowajcą z niego leciało, na zgięciu że starości ta guma popękała i się wykruszyła, przy spokojnej jeździe płyn byl wracałem tak 250km z sercem w gardle niskie obroty i dojechałem bez problemu a na drugi dzień jadąc do sklepu myśląc że jest okey przycisnąłem trochę po obrotach i cały płyn ze zbiorniczka wywalilo
padas Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 U mnie była to uszczelka pod głowicą. Spokojna jazda to nic nie ubywało. Wystarczyła większa prędkość i obroty to płyn znikał. Miałem uszkodzoną uszelkę między kanałami, wiec nie palił płynu a przy większych obrotach nabijał ciśnienie. Skutkiem tego wyrzucał płyn.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się