Jump to content
1 1
piti82

Za mało mocy?

Recommended Posts

Witam!

Wczoraj jadąc sobie przez przełęcz Salmopol nie potrafiłem dotrzymać kroku ojcu który jechał Kią Ceed 1.0 turbo 120km. Na każdym ostrzejszym wirażu jak tylko prędkość spadała do ok 25km/h Kia odchodziła. Wiem, że różnica masy to ok 200kg, do tego klima, ale bez przesady. Czy robiąc logi statyczne i dynamiczne można stwierdzić czy silnikowi coś dolega?

Logi których grup zrobić?

Ps: Grucha podciśnienia działa, przebieg 309tkm + lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pb i lpg 2+33. Kasuj błędy przed nawet jak ich nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, jak mi się uda to ogarnę w tym tygodniu. Rozumiem że przy dynamicznych bieg 3 i gaz do oporu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 1,5 do odciny. Do kompletu zrób na samej benzynie 3+20+21 i sprawdź jeszcze rozrząd w gr. 93.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd -5 i -2

Share this post


Link to post
Share on other sites

wywal katy, sprawdz kompresje. 


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie miałem tylko czas żeby na szybko wrócić krótki film z przyspieszenia, niestety nie na prostej i pustej drodze.

https://youtu.be/cJ00bz5nyDg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie zbiera sie ok 


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie coś mu dolega. Od 100-140km/h na 3 biegu zajmuje ok 9s

Jak miałem serie 1.8t 150 koni na 3 biegu zajmowało to 7s

Ja wiem że V6 ciut cieższa ale jednak kuni ma wiecej.

Ale to tylko takie gadanie. Logi pokażą co jest nie tak.

Powodzenia bo V6 fajny silnik.

Ziomek ma a6 c5 2.8 i mimo że jestem fanem "rzędowych szóstek" to ta 2.8 ma fajną charakterystykę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postaram się do końca tygodnia ogarnąć te logi (tyko jeszcze muszę poczytać jak bo to będzie mój pierwszy raz:)

Jeszcze w majówkę jechałem nad morze to szwagier w stilo 1.9 jtd 115KM nie mógł za mną nadążyć a teraz mam wrażenie że byłoby odwrotnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, wczoraj też ledwo co przyśpieszałem, jakbym wiózł 5 ton betonu. Zwaliłem to na upał i mniejszą gęstość powietrza itp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, też pomyślałem o tym powietrzu:)

Logi dynamiczne

 

LOG-01-001-002-003.jpg

LOG-01-002-032-033.jpg

LOG-01-020-021-011.jpg

LOG-01-093-090-001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logi statyczne

LOG-01-001-002-004.jpg

LOG-01-002-003-033.jpg

LOG-01-020-021-004.jpg

LOG-01-033-093-090.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jakby coś było mało czytelne to wrzucę jako .CSV

PS: zauważyłem że przy mega nagrzaniu rozrząd przestawia się na -8/-3 podczas gdy normalnie waha się -5/-2, -6/-3

Edited by piti82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyne co widac to spore spalanie stukowe, cewka , świece do przeglądu.

jezeli są ok to pewnie silnik / tloki zawalone nagarem.

Ewentualnie moze byc to przeplywomierz, dosyc maly przeplyw wychodzi. 


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, soul87 napisał:

Jedyne co widac to spore spalanie stukowe, cewka , świece do przeglądu.

jezeli są ok to pewnie silnik / tloki zawalone nagarem.

Ewentualnie moze byc to przeplywomierz, dosyc maly przeplyw wychodzi. 

Świece myślę że są OK, zapłoy nie wypadają, choć wypadałoby je już zmienić bo mają już 48tkm nalatane.

Jeśli to przepływka to jak ją ogarnąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyść go alkoholem izopropylowym. Tylko kup taki w butelce za kilkanaście zł a nie pseudo specjalne środki do przepływek :)

 

Jakiś mały atomizer kup, np z leku na gardło świetny jest i zapsikaj nim przepływkę. Możesz wspomóc się bardzo delikatnym malutkim pędzelkiem, żeby coś zmyć bardziej uciążliwego.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko, wszystko w sumie mam, może w weekend ogarnę, ale tak się zastanawiam czy ta wysoka temperatura nie ma wpływu na przepływ powietrza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dobrze kojarzę, to mieliśmy podobne dane z przepływek jak wyczyściłem swoją.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sprawdź czas 0-100 km/h jakimś programem poprzez telefon. U mnie wyszło 9.2 sek na lpg (skrzynia 6b trzeba wrzucić 3 bieg by przekroczyło 100 km) masa około 1600kg. Temperatura powietrza ma wpływ na osiągi, można sobie porównać jazdę w szczycie upału i późnym wieczorem gdzie temperatura spada o te 10°C.

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

W te największe upały wyszło mi 10,5 mierzone Torqem, więc raczej marnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mierzyłem torquem,ale było chłodniej niż obecnie. No i skrzynia 6 biegowa nieco odmula bdv'a w stosunku do 5 biegowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pila24 napisał:

Tez mierzyłem torquem,ale było chłodniej niż obecnie. No i skrzynia 6 biegowa nieco odmula bdv'a w stosunku do 5 biegowej.

Sprawdzę jeszcze raz, w tym tygodniu ma być chłodniej. Jakie masz opony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 godzin temu, piti82 napisał:

Jakie masz opony?

Fabryczne s-line czyli 17" 235/45

A co do przyspieszania to sedan  z bdv w/g producenta przyspiesza  do 100 w 8,8 sek a avant w 9,1 sek

Dziś przy 37,5°C ,klima i 3 osoby w aucie nie powodowały u mnie odczuwalnych spadków mocy.

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pila24 napisał:

Fabryczne s-line czyli 17" 235/45

A co do przyspieszania to sedan  z bdv w/g producenta przyspiesza  do 100 w 8,8 sek a avant w 9,1 sek

Dziś przy 37,5°C ,klima i 3 osoby w aucie nie powodowały u mnie odczuwalnych spadków mocy.

To znaczy że u mnie jest coś nie tak. Czyściłem dziś jeszcze przepływomierz i też bez efektu.Chyba się poddaję do czasu zrobienia rozrządu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piti82 napisał:

To znaczy że u mnie jest coś nie tak. Czyściłem dziś jeszcze przepływomierz i też bez efektu.Chyba się poddaję do czasu zrobienia rozrządu...

U mnie rozrząd -4 -2 więc to nie tutaj leży problem. Na Pb po skasowaniu korekt tak samo jedzie?

Ogólnie test 0-100km/h nie jest miarodajny bo wychodzi różnie. Taki test 80-120 na 3cim biegu moim zdaniem będzie bardziej obietywny-zrób  torquem na lpg i na Pb po skasowaniu korekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pila24 napisał:

U mnie rozrząd -4 -2 więc to nie tutaj leży problem. Na Pb po skasowaniu korekt tak samo jedzie?

Ogólnie test 0-100km/h nie jest miarodajny bo wychodzi różnie. Taki test 80-120 na 3cim biegu moim zdaniem będzie bardziej obietywny-zrób  torquem na lpg i na Pb po skasowaniu korekt.

Jak skasować korekty?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, piti82 napisał:

Jak skasować korekty?

Wejdź w błędy silnika i wybierz skasuj błędy-nawet jak ich nie ma,to usuwa korekty ze sterownika Pb. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakieś postępy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, golfagn napisał:

Jakieś postępy?

Na razie nie miałem czasu, a tak jak pila24 napisał muszę sprawdzić przyśpieszenie od 80-120 bo będzie to bardziej miarodajne. Czyszczenie przepływomierza też nic nie dało. Wymieniałem teraz jeszcze linkę ręcznego bo też lekko trzymał. W tym tygodniu sprawdzę jeszcze raz przyspieszenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...