shonari Opublikowano 14 Lipca 2019 Opublikowano 14 Lipca 2019 Witam, Jestem przed wymianą oleju. Samochód kupiłem niedawno ale interesuje mnie jedna rzecz. Mianowicie ten samochód jeździ na oleju Helix 10W40 a z tego co mi wiadomo to półsyntetyk. Czy ten olej może zostać, czy jednak warto go zmienić na np. Motul? Oczywiście po płukance. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
mirek31071977 Opublikowano 14 Lipca 2019 Opublikowano 14 Lipca 2019 Kurcze znowu to samo.Nie można wejść do działu i poczytać??
shonari Opublikowano 17 Lipca 2019 Autor Opublikowano 17 Lipca 2019 (edytowane) Czytałem, czytałem. Chciałbym wymienić ten helix 10w40 na motul x-cess 5w40 i do tego filtr Mann. Po płukance oczywiście. Mam tylko obawy co do pracy silnika po wymianie tego oleju. Czytałem, że niektórym zaczyna silnik głośniej pracować. Niektórzy twierdzą, że jak motor jeździł na 10w40 to taki należy lać dalej. Wolę zapytać kogoś doświadczonego, niż później żałować. Edytowane 17 Lipca 2019 przez shonari
radi88PL Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Chcąc to zrobić dobrze, to zacząłbym od zmierzenia ciśnienia oleju, później płukanka spuszczenie oleju oraz zwalenie miski i sprawdzenie stanu smoka pompy oleju i ewentualne mechaniczne czyszczenie miski. Wtedy zalałbym docelowy olej jak wszystko byłoby ok. 1
KINIAM Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 W dniu 14.07.2019 o 18:57, shonari napisał: Witam, 1. Mianowicie ten samochód jeździ na oleju Helix 10W40 a z tego co mi wiadomo to półsyntetyk. 2. Czy ten olej może zostać, czy jednak warto go zmienić na np. Motul? Oczywiście po płukance. 1. Tani olej dobry przy zagazowanym silniku dla tych co robią dziesiątki tysięcy km rocznie. 2. Może zostać lub go zmień na coś lepszego z 10W40. Czemu na Motyla są lepsze oleje ? Czemu po płukance masz gaz to silnik powinien być czysty? Poszukaj dobrego oleju 10W40 /nie wszystkie to nazywane żargonowo półsyntetyki/ lub 5W40/nie wszystkie są syntetykami takich w motoryzacji nie ma co najwyżej te najlepsze w 70-80% są syntetykami/ ważne aby olej miał jak najwyższy wskaźnik lepkości kinematycznej w temperaturze roboczej silnika dodatkowo przydałby się możliwie najwyższy TBN. Zamiast płukanki do starego oleju na 2-3 tys. km przed wymianą zalej pakiet TBN np. od EUROLA sprawi się lepiej niż zwykła15 minutowa płukanka. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się