Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napełnianie układu domowym sposobem problem :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie, zachowałem się jak totalny janusz.....

opisze problem dość szczegółowo;

w upalny czerwiec klimatyzacja dawała radę dopiero po przejechaniu 5km chcąc to zmienić próbowałem "dobić" układ isobutanem lecz więcej mi chyba uciekło bo kompresor stanął :(, zakupiłem więc zestaw easyklima - powiodło się, dobiłem około 350g czynnika no i bajka !  > ciśnienie na manometrze pokazało 45psi  ale przez kilka dni a  potem spadało i dziś mam jakieś 15psi kompresor działa, słychać syczenie w okolicach filtra kabinowego a wąż jest lodowaty ten cienki i teraz kilka moich pytań ale najpierw dodam że jak byłem 2 lata temu na serwisie klimy miałem wpuszczany kontrast to wyszło że ucieka gdzieś na uszczelniaczu sprężarki lecz nie koniecznie musiałem to robić i nie robiłem bo około 500g czynnika w układzie zostawało( chyba wchodzi 700)  i 2 lata sobie radziła (aż do tegorocznych czerwcowych upałów tak jak pisałem wcześniej)

i moje pytania brzmią:

1. czy syczenie w okolicach filtru kabinowego przy małej ilości czynnika jest normalne ?

2. jakie ciśnienie powinno być w układzie na zgaszonym silniku i na odpalonym ? na odpalonym mam obecnie 15psi a na zgaszonym około 70psi

3. czy easyklima to napewno tak jak piszą to czynnik r134a ? bo dlaczego uciekł ?

4. czy mogę wypuścić wszytko (wiem że ekolodzy by mnie zabili) i jechać do obsługi klimatyzacji i powiedzieć tylko że wpuszczałem r134a z easyklima.pl i mi nabiją klimatyzacje ?

i ostatnie bardziej za kare dla mnie czy zostaje mi zostawić wszystko i nie kombinować i jeździć bez klimy ?

wszystkich bardzo serdecznie pozdrawiam i żałuje za te januszowanie.

 

 

Opublikowano

tak naprawdę to szkoda nawet cokolwiek pisać... po Twojej historii to aż się człowiek zastanawia po co ludzie mają dostęp do internetu i wielkiej skarbnicy wiedzy skoro nie potrafią lub nie chcą skorzystać ZANIM coś spier@@@ą.

Jedź do klimiarza z prawdziwego zdarzenia i tyle, sam już lepiej nic nie ruszaj.

Opublikowano
6 minut temu, MaTeo85 napisał:

tak naprawdę to szkoda nawet cokolwiek pisać... po Twojej historii to aż się człowiek zastanawia po co ludzie mają dostęp do internetu i wielkiej skarbnicy wiedzy skoro nie potrafią lub nie chcą skorzystać ZANIM coś spier@@@ą.

Jedź do klimiarza z prawdziwego zdarzenia i tyle, sam już lepiej nic nie ruszaj.

No tak najłatwiej powiedzieć auto warte 5 tys a 350 zł chcą za nabicie klimy i za wymianę kompresora 1600 zł. A domowym sposobem przy odrobinie wiedzy można taką klime nabić za grosze tylko właśnie założyłem temat żeby tą wiedzę nabyć. Na YT jest filmik jak gościu nabija klime prosto z butli tylko nie odpisuje mi już długo jakie węże itp są potrzebne.

a klimatyzacja powinna działać na r600a bez problemu tylko znów pojawia się problem jak to podłączyć. 

Opublikowano

człowieku jak Ty podstawowej wiedzy nie masz o czynnikach chłodniczych to co Ty chcesz nabijać? Chyba sobie guza. Nie stać cię na klimę to sorry ale kup sobie rower. Tutaj raczej na forum każdy stara się dzielić wiedzą ale taką która coś wnosi, a to co Ty robisz to jest jedno wielkie nieporozumienie.

 

Tyle z mojej strony, a na przyszłość poczytaj co to jest i czym się różni uzupełnianie czynnika w fazie ciekłej oraz gazowej to może do czegoś dojdziesz. Tylko najpierw uzupełnij braki z fizyki i poczytaj co i z czym się je w czynnikach chłodniczych i układach (tylko nie czytaj o lodówkach bo to trochę inaczej działa (chociaż zasada jest taka sama)

Opublikowano

A dlaczego kompresor chcą wymieniać?  Na r124a nie śmiga a na r600a nagle ozyje czy ocb? Po pierwsze skąd masz wiedzieć ile izobutanu dać w układ? Bo na pewno nie tyle co r124a,po drugie kompresor potrzebuje oleju w odpowiedniej dawce...

Opublikowano
18 minut temu, MaTeo85 napisał:

człowieku jak Ty podstawowej wiedzy nie masz o czynnikach chłodniczych to co Ty chcesz nabijać? Chyba sobie guza. Nie stać cię na klimę to sorry ale kup sobie rower. Tutaj raczej na forum każdy stara się dzielić wiedzą ale taką która coś wnosi, a to co Ty robisz to jest jedno wielkie nieporozumienie.

 

Tyle z mojej strony, a na przyszłość poczytaj co to jest i czym się różni uzupełnianie czynnika w fazie ciekłej oraz gazowej to może do czegoś dojdziesz. Tylko najpierw uzupełnij braki z fizyki i poczytaj co i z czym się je w czynnikach chłodniczych i układach (tylko nie czytaj o lodówkach bo to trochę inaczej działa (chociaż zasada jest taka sama)

No ale to widzisz to skoro Ty masz taką wiedzę to mi wytłumaczysz może wszystko ? Jakie powinno być ciśnienie które węże powinny być zimne przy prawidłowo działającym układzie ? 

Opublikowano
18 minut temu, pila24 napisał:

A dlaczego kompresor chcą wymieniać?  Na r124a nie śmiga a na r600a nagle ozyje czy ocb? Po pierwsze skąd masz wiedzieć ile izobutanu dać w układ? Bo na pewno nie tyle co r124a,po drugie kompresor potrzebuje oleju w odpowiedniej dawce...

Nie no nie tyle że mi chcieli wymieniać tylko ja się pytałem dlatego ze przepuszcza a zaśpiewali mi za nowy bo tego naprawiać się nie da ale ja słyszałem ze regenerowane można kupić na internecie za 600 zł i tez powinno być ok :) 

a co do tego czy na r600a ożyje to właśnie się pytam i też się pytam do jakiego ciśnienia dobijać psi tego r600a jak już, 

A znajomy mi mówił ze jego sąsiad co naprawia lodówki dobija mu klime właśnie r600a i tak już jeździ kilka lat ale niestety on na wczasach teraz a ja wyjeżdżam teraz w niedziele i do niedzieli chciałbym trochę tego zimnego powietrza w aucie mieć na trasę ;) 

Opublikowano (edytowane)

2,5-3 bary na ssaniu, możesz nawet lpg nabić, licz się z tym że jak olej Ci uciekł to czeka cię wymiana sprężarki,  bo w niedługim czasie sta ie, miłej zabawy chytry dwa razy traci ?

Edytowane przez Kejsi
Opublikowano
17 godzin temu, Kejsi napisał:

2,5-3 bary na ssaniu, możesz nawet lpg nabić, licz się z tym że jak olej Ci uciekł to czeka cię wymiana sprężarki,  bo w niedługim czasie sta ie, miłej zabawy chytry dwa razy traci ?

W końcu jakaś rzeczowa odpowiedź, o olej się nie ma co martwić nigdy nie wyleci w takiej ilości że mogłaby się zatrzeć sprężarka ;) trochę mnie uspokoiłeś czyli dobije sobie r600a na 40psi i zobaczymy. 

Opublikowano

Widzę że znasz temat skoro mówisz że nigdy olej nie wyleci w takiej ilości żeby zatrzeć sprężarke, tym bardziej jak ma wyciek ze sprężarki, ale jak rozszczelniona to i tak do zmiany i tak ?

PS. Żeby nie było że sieje jakąś profanacje na forum i druciarstwo, nie postepujcie jak autor wątku, podkreślam NIE RÓBCIE TEGO!!! 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Kejsi napisał:

PS. Żeby nie było że sieje jakąś profanacje na forum i druciarstwo, nie postepujcie jak autor wątku, podkreślam NIE RÓBCIE TEGO!!! 

 

Dokładnie hehe, teraz tylko czekać aż autor napisze kolejny temat o wymianie kompresora :)

Na audi było go stać ale na czynnik do klimy już brakło. ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dopiero sobie przypomniałem o temacie, no nie stać mnie na dobicie, a w tym roku już sprężarka się nie załączyła czyli albo zatarta albo brak czynnika :D ciężko się jeździło bez klimy ale jakoś wytrzymałem i nie zamierzam jej naprawiać bo za drogo to wychodzi niestety mam inne wydatki. 

Opublikowano

Tak to się kończy gdy ludzie myślą, że utrzymanie auta sprowadza się do jego kupna i tankowania. 

Opublikowano

Ze swojej strony zaproponuję pozbyć się jeszcze ABSu, ASRu, elektrycznych szyb, wspomagania kiery i tym podobne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...