piotrcar Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Witam.Potrzebne narzedzia:kluczyk rozmiar 8srubokretStary czujnik ma numer 3B0 945 511 (ten czujnik zostal wycofany z produkcji,zastapiono go nowym)Nowy czujnik ma numer 1K2 945 511Czas pracy okolo 10min1.Sciagnac oslonke boczna(podwazyc srubokretem w miejscu zaznaczonym strzalka)2.odkrecic pierwsza srubke zaznaczona na zdjeciu strzalka3.odkrecic druga srubke zaznaczona na zdjeciu strzalka4.odkrecic trzecia srubke zaznaczona na zdjeciu strzalka i sciagnac cala oslone plastikowe5.Po sciagnieciu oslony ukaza nam sie dwa czujniki po prawej stronie.Pierwszy od lewej jest od sprzegla,zas drugi jest od hamulcow.Zeby wyciagnac czujnik nalezy przekrecic go w lewo o jakies 50 stopni i wyciagnac,odlaczyc kostke.Czujnik zaznaczony na zdjeciu strzalka6.Oto nasz pacjent po wyciagnieciu7.Nowy czujnik8.Montujemy nowy czujnik(trzeba go wlozyc i przekrecic w prawo o 50 stopni)po nizej nowy czujnik na miejscu9.Poskladac wszystko w odwrotnej kolejnosci.Mam nadzieje ze sie komus przyda
boberek Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 no napewno sie przyda Raczej czujnika swiatla stopu. róznie to mozna interpretować
bobw Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Witam Właśnie jutro zamierzam się wziąć za wymianę tego czujnika, i mam pytanko czy odłączyć przed ta wymiana akumulator? i czy wtyczkę założyć na ten czujnik gdy jest on zamontowany czy przed montażem? - (czy to w ogóle jest obojętne)
piotrcar Opublikowano 20 Marca 2009 Autor Opublikowano 20 Marca 2009 nie trzeba odlaczac aku.a z wtyczka to obojetnie.po wszystkim przydalo by sie wykasowac bledy 1
bobw Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 To jestem po wymianie tego czujnika- wszystko OKI:). Mogę tylko dodać ze ten czujnik i wytczkę trzbea mocna wcisnąć. Dowiedziłem sie tez ze ten nowy czujnik (czarny) jak na zdjeciu u Piotrcar-a wystepuje tez w kolorze zielonym i jest to ponoć nowszy model i mniej awaryjny niz ten "czarny"
szopenek Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Czy wymiana tego czujnika pomoże z problemem zapalającej się kontrolki ESP? Pytam bo czytałem, że ten czujnik jest pod pedałem gazu. Mam ten problem i chciałbym go rozwiązać :gwizdanie:. Dzięki za odp.
GRazny Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Czy wymiana tego czujnika pomoże z problemem zapalającej się kontrolki ESP? Pytam bo czytałem, że ten czujnik jest pod pedałem gazu. Mam ten problem i chciałbym go rozwiązać :gwizdanie:. Dzięki za odp. nie dowiesz się dopóki nie przejrzysz błędów na VAGu... najlepiej w momencie zapalenia kontrolki bo mogą później zniknąć... ESP zapala się (i wyłącza) również przy braku komunikacji z czujnikami
abraś Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Czy objawami zepsutego automatu światła stopu mogą być samoczynnie zapalające się światła stopu?? Pytam się bo takie właśnie objawy mam w audiku i nie chciałbym na darmo wymieniać sprawnego elementu. Z góry dzięki
chovek Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 Czy wymiana tego czujnika pomoże z problemem zapalającej się kontrolki ESP? Pytam bo czytałem, że ten czujnik jest pod pedałem gazu. Mam ten problem i chciałbym go rozwiązać :gwizdanie:. Dzięki za odp. Według mnie tak. Przynajmniej ja tak mam i po sprawdzeniu na kompie facet mi powiedział, że to ten czujnik. Raz na czas zaświeca mi się kontrolka ESP. Jak odpale ponownie to znika, czasami się zapala na jakiś długich trasach. Dzięki za ten temat bardzo pomocny, właśnie sam się przymierzam do wymiany tego czujnika bo mi się same światała stopu po nocach zaczęły zapalać. Mam nadzieje, że to to.
pysio30 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Opublikowano 1 Czerwca 2009 a czy moze byc tez w mojej niuni B5 w automacie ze mi swieci na FISie BREMS LICHT - swiatla stopu dzialaja tzn 2 dzialaja bo 3 na szybie (awant) nie dziala i prad tam nie dochodzi - czy moze to byc tez wina ten czujnik ?
dymmek Opublikowano 1 Czerwca 2009 Opublikowano 1 Czerwca 2009 wymieniłem u siebie jakieś dwa miesiące temu i od tego momentu mam spokój z kontrolką ESP.
chovek Opublikowano 2 Czerwca 2009 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Właśnie zmieniłem czujnik tylko przyznam szczeże, że moje auto troche zwariowało. Miga mi kontrolka elektryki, święcą się kontrolki ABSu i ESP. Też tak mieliście ? Trzeba wykasować błędy i powinno być ok czy to niestandardowa sytuacja ?[br]Dopisany: 02 Czerwiec 2009, 13:16_________________________________________________Już wszystko gra, mój egzemplarz był bardzo oporny ciężko go było przekręcić tak aby zaskoczył stąd te błędy.
PrezesPablo Opublikowano 14 Września 2009 Opublikowano 14 Września 2009 dzieki za tą informacje jutro Ja sie biore za wymiane tego czujnika zobaczymy jak mi pójdzie :-/ Pozdrawiam
mcarena Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Odświeżę trochę temat. Właśnie próbowałem wymienić ten czujnik, i napotkałem problem: 1 włożyłem nowy (czarny) i nic... Świateł stopu jak nie było tak nie ma... na zdjęciu jest on dokręcony troszkę dalej niż u mnie (stary był również mniej dokręcony)... Czy to może być przyczyna? 2. Wsadziłem stary spowrotem (zielony)... Wcześniej nie było stopu, teraz świeci się cały czas. Jakieś pomysły? Z góry dzięki wszystkim za pomoc
Koczis Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 A i ja dzisiaj wymieniałem ten czujnik, ale podjechałem do mechaniora, bo nie było takiego ładnego opisu. Za wyminę i wykasowanie błędów dałem tyle co za czujnik, czyli 50pln, ale mam nadzieję, że zapomnę o kontrolce ESP.
mcarena Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 Ja niestety uszkodziłem nowy czujnik podczas wymiany w/g powyższej procedury. Podobno trzeba wcześniej nacisnąc hamulec, przyłożyć czujnik, póścić hamulec, nacisnąć (w tym momencie mechanizm powinien kliknąć) i na sam koniec dopiero przekręcić. Może ktoś się wypowiedzieć?
qoorczak Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 Ja niestety uszkodziłem nowy czujnik podczas wymiany w/g powyższej procedury. Podobno trzeba wcześniej nacisnąc hamulec, przyłożyć czujnik, póścić hamulec, nacisnąć (w tym momencie mechanizm powinien kliknąć) i na sam koniec dopiero przekręcić. Może ktoś się wypowiedzieć? Nie przejmuj się, ja chyba uszkodziłem 2 czujniki.... ;-)) Z pierwszym zrobiłem tak, jak w opisie i po założeniu nowego nie miałem świateł stopu i zapaliły się kontrolki esp i abs..... Potem mechanik mi powiedział, że po zakupie czujnika(włącznika) stopu nie wolno go naciskać, gdyż ma zabezpieczenie. Ponadto gdy wyciągniesz stary czujnik, to nie wolno naciskać pedału hamulca, aż do momentu włożenia nowego czujnika i jego przekręcenia. To właśnie po przekręceniu czujnika, on się jakby odbezpiecza..... Jednak po zakupie drugiego i jego zamontowaniu w/g tych instrukcji miałem to samo - kontrolki esp i abs się zapaliły i brak stopu. Wstawiłem stary włącznik i mam stop, nie pali się abs, tylko często zapala się kontrolka esp (wyłącza się).... Teraz mam zamiar podjechać do mechanika i niech on wstawi ten czujnik.... A swoją drogą widzę, że w marcu one podrożały - za pierwszy zapłaciłem 32zł, a za drugi już 43zł Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się