Norbertos Opublikowano 28 Lipca 2019 Opublikowano 28 Lipca 2019 (edytowane) B5 1.9 TDi 90km AHU WG Witam od dwóch tygodni albo dłużej mecze się z trybem awaryjnym, wszystko wydaje mi się ze przejrzałem, po logach widać ze brak powietrza w dolocie, komputer wykrył tez błąd P1549 czy jakoś tak „brak ciśnienia doładowania powietrza-zwarcie do masy”. Gdzie mogę szukać tego zwarcia? Czy może coś innego? Wymieniona przepływka i zawór N75 Edytowane 28 Lipca 2019 przez Norbertos
Norbertos Opublikowano 28 Lipca 2019 Autor Opublikowano 28 Lipca 2019 3 godziny temu, przem8 napisał: Sprawdź wiązkę od n75. Nigdzie nie widzę śladu przetarć, jest w izolacji. Może być tak ze w komputerze nie łączy?
Hezen Opublikowano 28 Lipca 2019 Opublikowano 28 Lipca 2019 Naprawy przeprowadzone z użyciem tylko oka w przypadku zwarć w instalacj elektrycznej samochodu, są w 99% niemożliwe do wykonania. Bez miernika się nie obejdzie.
Norbertos Opublikowano 29 Lipca 2019 Autor Opublikowano 29 Lipca 2019 9 godzin temu, Hezen napisał: Naprawy przeprowadzone z użyciem tylko oka w przypadku zwarć w instalacj elektrycznej samochodu, są w 99% niemożliwe do wykonania. Bez miernika się nie obejdzie. Wiązka prowadzi do komputera, zdemontowałem obudowę komputer odłożyłem na bok(nie odłączając) sprawdziłem multimetrem jest ciągłość bodajże 12-13V (napięcie prawidłowe w każdym bądź razie), przewody w miejscach widocznych dla oka są ok. Mam rozcinać izolacje wiązki i sprawdzić dokładniej?
Hezen Opublikowano 29 Lipca 2019 Opublikowano 29 Lipca 2019 Jak mierzysz te napiecie? Na wtyczce zaworu n75 przykładasz sondy do 1 i 2 pinu? Jeśli tak to masz zwarę i dlatego ECU zapisuje błąd. "Napięcie zasilające N75 jest i powinno być w obydwu przypadkach zawsze takie samo i wynosi tyle co napięcie akumulatora na włączonym tylko zapłonie oraz tyle ile na całej instalacji przy pracującym silniku a zatem 12 i więcej Volt. Napięcie na wtyczce od N75 nie mierzy się przykładając sondy multimetru do obydwu gniazd we wtyczce tylko jedną sondę łączy się z gniazdem (pinem) nr 1 wtyczki a drugą z masą na silniku. Na pin nr 2 wtyczki jest podawana masa impulsowo a nie stale więc nie ma sensu mierzyć napięcia pomiędzy pinami." - Sztomel forum vwgolf.pl Dodatkowo mierzysz ciągłość w ten sposób że odpinasz wtyczkę od n75 i od kompa. Przykładasz jedną sondę do pinu numer 1 wtyczki n75 a drugą do odpowiadającemu pinowi we wtyczce ECU, a później do masy pojazdu. Analogicznie robisz z drugim pinem wtyczki n75. W ten sposób sprawdzasz osobno każdy z przewodów czy mają ciągłość czy zwarcie do masy. No prościej się nie da. I nie nie musisz ciąć izolacji, koszulek i itp. robisz to gdy będziesz pewny że któryś z przewodów ma zwarcie do masy pojazdu. I jeszcze raz powtórzę, musisz odpiąć wtyczkę od n75 i ECU... inaczej nie sprawdzisz wiązki, analogicznie postępuje się w przypadku zwarć w innych obwodach które ECU bezpośrednio steruje.
Norbertos Opublikowano 29 Lipca 2019 Autor Opublikowano 29 Lipca 2019 (edytowane) Dzięki wielkie kolego, jutro się tym zajmę. Muszę tylko znaleźć która to kostka. Mierzyłem plus i do masy i minus do masy tez między pinami sprawdziłem.. w skrzynce gdzie komputer nie wiedziałem która to kostka. Jeśli mniej więcej wiesz która, to powiedz jeśli możesz. dzieki ci wielkie @Hezen za pomoc i oblasnienie, co do sprawdzania ciągłości to wiem mniej więcej skończyłem elektryka szkoda ze nie samochodowego Edytowane 29 Lipca 2019 przez Norbertos
Hezen Opublikowano 29 Lipca 2019 Opublikowano 29 Lipca 2019 (edytowane) Już ci napisałem co i jak zrobić. Masz napisane tak prosto że już prościej się nie da. A jak dalej nie potrafisz poprawnie sprawdzić wiązki to ja odpuszczam i to jest mój ostatni post w tym temacie. Edytowane 29 Lipca 2019 przez Hezen
Norbertos Opublikowano 29 Lipca 2019 Autor Opublikowano 29 Lipca 2019 Umiem, spokojnie nie jestem taki zielony w motoryzacji, ogarniam dużo rzeczy w aucie samodzielnie bez warsztatów. Dziękuje jeszcze raz.
Hezen Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 (edytowane) Pinologi ECU nie podam, bo nie mam etki żeby sprawdzić który pin od czego. Szukaj u wujka google, najlepiej po numerze sterownika. Edytowane 1 Sierpnia 2019 przez Hezen
Norbertos Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2019 @Hezen, sprawdzone było totalnie wszystko co związanie z turbiną, sama turbina także wszystko jest dobrze. Takie moje pytanie, pompa paliwa może szwankować? Na początku myślałem że za mało paliwa pompa podaje poprzez filtr zapchany wymieniłem i w sumie nic poprawy..
Rozwiązanie Hezen Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Rozwiązanie Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Wiązka sprawna a co z błedem? Jeśli dalej jest to podstaw drugi n75 albo zamień go z n18
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się