Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Uszkodzone łożysko wałka wentylatora


Infermus

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mam problem z odkręceniem śruby imbusowej na klucz 8 która trzyma łożysko wałka wentylatora wiskozy czy ta śruba ma lewy gwint.[br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 00:58_________________________________________________A jeszcze jedno czy to łożysko można samo wymienić czy razem z obudowom i czy ktoś zna numer łożyska? [br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 10:55_________________________________________________Dołączam fotkę łożyska wentylatora a co do tej śruby to jest prawy gwint.

img1860g.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam uszkodzone to łożysko i wyje jak cholera. Sądzac po zdjęciu już wymontowałeś chłodnicę? Jak je wyjąć? Zastanawiam się czy nie wymontować całej te j łapy w której siedzi to łożysko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też czeka mnie wymiana. Mój mechanior mówił że wymienia się samo łożysko i żeby je wyciągnąć musi wyciągnąć tą całą metalową podstawę w której siedz łożysko.

http://moto.allegro.pl/item581769547_lozysko_wentylatora_audi_skoda_vw.html

Według IC:

058 115 136 A AUDI/SKODA/VW

800244B HK

32 91 9740 SWAG

19740 FEBI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tak można wyciągnąc to łożysko, bez zdejmowania podstawy. Wystarczy tylko p :>omyśleć[br]Dopisany: 17 Marzec 2009, 12:26_________________________________________________Ja kupiłem samą rolkę bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tak można wyciągnąc to łożysko, bez zdejmowania podstawy. Wystarczy tylko p :>omyśleć[br]

"Właśnie tak" to znaczy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak??? Kolega wczesniej pisał. Ja to zrobiłem tak: Długa śruba (akurat od alternatora spasowała) klucz 41 3/4 nasadowy(albo tuleja o śr.trochę wiekszej od łożyska i min. takiej samej długości) podkładka i nakrętka. Tylko wszystko dobrze poukładać i skręcić. Stare łożysko po chwili jest na wierzchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko idzie ale idzie, jutro muszę poszukać innej tulei bo ta którą stosowałem jest za mała i na razie udało mi się wyciągnąć łożysko na jakieś 2 mm tylko. Vokotibi, czy wyjmowałeś wentylator? Cholernie ciasno siedzi i trochę przeszkadza, próbowałem odkręcić rolkę od wisko ale udało mi się ruszyć tylko jedną śrubkę z tych trzech na gwiazdkę 30 więc muszę obijać sobie łapy o wiatrak :confused4: zastanawiam się czy wziąć to łożysko:

http://www.allegro.pl/item581769547_lozysko_wentylatora_audi_skoda_vw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się zacząć od demontażu zderzaka , chłodnicy i Visko potem należy ściągnąć zabezpieczenie łożyska ( Seger ) no bo inaczej uszkodzisz obudowę i wtedy będzie wielki problem. Jeśli nie wiesz o jakie zabezpieczenie chodzi to prześle fotkę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janku, oczywiście Sigera ściągnąłem ale w tym sęk że nie chce mi się wymontowywać zderzaka i chłodnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wielkie współczucie przy demontażu łożyska bez ściągania chłodnicy bo to przecież 15 minut razem z zderzakiem [br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 16:21_________________________________________________No trochę przesadziłem bo zapomniałem ze nie mam założonej osłony pod silnikiem :)[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 16:23_________________________________________________Jak byś miał zdemontowaną chłodnicę to nie musiał byś odkręcać tych trzech śrub na gwiazdkę bo odkręcił byś śrubę z tyłu za łożyskiem Imbusem Nr. 8 i Wisko z Wentylatorem Miał byś na zewnątrz i byś Miał dojście jak na załączonej fotce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz idę do garażu, zobaczę jak będzie mi dalej szło, może wyciągnę łożysko bez odkręcania przodu, a wiatrak z wisko leży sobie na dole, trochę przeszkadza ale jakoś sobie radzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócisz z garażu to napisz ile tys. masz na liczniku że to łożysko padło bo ja mam 191tys. km i wymieniałem po poprzedniku uszkodzony wentylator chłodnicy ,któremu brakowało jednego pióra i wentylator wpadał w dziwne wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się!!!!!!!!! :kox:

mam w tej chwili 203 tys. km

ściągałem za pomobą kawałków grubej rury, a po wyjęciu udało mi się też wyjąć wiatrak wraz z wiskiem, da się to zrobić bo wiatrak trochę sprężynuje tylko między niego a chłodnicę wsadziłem kawałek blachy żeby nie pogiąć żeberek. Okazało się że jedna z tych śrubek które trzymają wisko jest tak zakitowana że na stole nie mogę jej odkręcić! Ale grunt że łozysko mam na wierzchu, aż z tej radości idę do szwagrosa na imieniny :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuję, dziękuję ;) Jutro przejdę się do sklepu zorientować się w cenie łożysk ale jeżeli będą drogo chcieli to chyba zamówię to FEBI z allegro[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 20:51_________________________________________________Kupiłem dziś łożysko firmy SWAG za 97 zł w sklepie w którym zawsze kupuję części, powiedzieli że to dobra firma więc jutro będziemy działać :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...