BartA4B5 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Witam koledzy i koleżanki. Powodem mojej wizyty na forum jest przepalany olej w mojej Audi. Pomyślałem , że to uszczelniacze zaworowe są do wymiany. Postanowiłem poszukać warsztatu, który wymieni mi je bez zdejmowania głowicy. Zaufany warsztat odradził mi wymianę uszczelniaczy informując, że to na 99% w tych silnikach pierścienie. Czy to prawda? Auto ma przejechane 320 tyś w tym na gazie od 5lat (150tyś.) I teraz jest problem ponieważ nie wiem co zrobić, Używane silniki ALZ kosztują w granicach 2000-3000zł nie wiadomo w jakim stanie. naprawa samego dołu 3000zł. Może się okazać, przy okazji remontu, że do wymiany szykuje się sprzęgło i uszczelniacze. Wartość naprawy wtedy przekracza wartość samochodu. Pomyślałem o silniku z innego modelu bazy VW tylko tam są silniki poprzeczne a u mnie wzdłużny. Proszę o pomoc jeżeli ktoś posiada wiedzę czy jakbym zostawił swoją głowicę "do remontu" i swój osprzęt a wziął sam supek z innego oznaczenia silnika 1.6 (jakiegoś mniej awaryjnego pod względem picia oleju) to czy to się uda? Z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedź.
BartA4B5 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2019 1,2l na 1000km strasznie kopci i przez to wyskakują błędy związane z katalizatorem.
przem8 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Szukaj silnika, do 2,5tys spokojnie kupisz. Chyba, że nie planujesz długo jeździć to lepiej opchnąć za grosze, dołożyć trochę więcej niż na remont/wymianę silnika i coś kupić ale nie znam Twojej sytuacji więc sam podejmij decyzję.
BartA4B5 Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2019 dziękuję za sugestię. Jaką mam pewność, że silnik za 2500-3000zł będzie sprawny? Prosiłem o informację czy można podmienić słupek z innego modelu. jak zdążyłem się zorientować to nie ważne czy AZL ma 320tyś przebiegu tak jak mój czy ma 120tyś przebiegu czeka te silniki to samo. Przemyślałem sprawę przez weekend ponieważ auto nie traci na mocy a buda jest w dobrym stanie to, postaram się zrobić w pierwszej kolejności próbę ciśnienia z próbą olejową i zacznę od remontu głowicy(uszczelniaczy zaworowych). Jeżeli to nie pomoże będę oddawał blok do szlifu tulei no chyba, że ktoś mi podpowie od czego mógłby pasować dół silnika. Może od A4 b5 przed liftem też 1.6 tylko tam są aluminiowe ssące kolektory?
Langista Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Ja bym remontował to co mam. Remont trochę wyjdzie ale wiesz co masz do naprawy. Niestety musisz zrobić dół i górę silnika, bo dopiero w tedy będziesz pewien że wszystko jest ok. Z kupnem innego słupka bym się wstrzymał, nigdy nie wiesz jaki gnój kupisz, który pogrąży Cię finansowo jeszcze bardziej.
BartA4B5 Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Tak jak pisałem wcześniej. Mimo wstępnej diagnozy mechanika mówiącej o pierścieniach nie wydaje mi się to takie pewne. Zbadam ciśnienie na cylindrach jak ogarnę manometr. I powoli zabieram się za remont góry. Ma ktoś może poratować manualem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się