Skocz do zawartości
IGNOROWANY

xenon regulacja+dlugie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam ori xenon w aucie i mam kilk pytan:

1.Jednym z warunkow jest to ze zapłon musi być włączony---niedawno wyczytalem ze to oznacza ze silnik ma byc na chodzie,zgadza sie?

2.Czy dlugie reguluje sie jakos osobno? 

3. Czy jest mozliwe by  przeprowadzajac regulacje  na boki kluczem imbusowym cos w lampie wyskoczylo i nie dalo sie wrocic w wczesniejsze polozenie mimo ze klucz sie obraca?

Jesli tak to czy konieczny jest demontaz lampy? Lub jak sprawdzic zebatki w lampie-demontaz lampy?

U mnie lewa lampa swieci za bardzo na lewo.Obracanie imbusem nic nie daje.

Lampy swieca dosc nisko(przeprowadzilem regulacje na bocznej drodze z pomoca vag-a,ale z wlaczonym zaplonem bez pracujacego silnika)Jesli jest jedna regulacja dla drogowychi mijania to byc moze zle ustawilem xenon,wiec i dlugie nie swieca odpowiednio.

Poza tym podczas wymiany blotnika odkrecilem lampy i przesuniete zostaly tak by nie wystawaly za blotniki.Z  dolu lamp sa jakby miarki-wyznaczniki wysokosci  ktore z pewnoscia sluza do prawidlowego ustawienia i przykrecenia lamp.

 

 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

1. Zapłon włączony,hamulec ręczny ma być zwolniony a silnik zgaszony.

2. Długie są ustawiane względem mijania za pomocą 2 małych śrubek dolnych  przy projektorze. Jeżeli było ok wcześniej to ich nie ruszaj bo same się nie przestawią.

3. Imbus się kręci ale czy zębatka regulacji również? Często gniazdo się wyrabia,jeżeli zębatka się kręci to możliwe ze coś jest nie tak z trzczpieniem regulacyjnym wewnątrz lampy lub jego mocowaniem. 

Ściągnij lampę i zobacz co tam się dzieje jak kręcisz regulacją,spód lamp ma się pokrywać z liną zderzaka

Opublikowano

zacytuje kolege lukaszooo

 

"Tak robiłem tak w swoim i kilku/kilkunastu innych. Jeśli będziesz regulować tylko na zapłonie to i tak światła będą świeciły bez zmian. Trzeba odpalić silnik tak aby wymusić sekwencje góra dół i wtedy można regulować.  Po ustawieniu gasisz auto wchodzisz do środka i ponownie Odpalasz aby wymusić sekwencje. Jeśli poprostu na zapłonie odkręcisz całkiem regulacje na max w dół lUB górę to swiatla rzeczywiscie beda swiecily dobrzr ale silniczki będą dobijac do ogranicznika i bardzo szybko się uszkodza.

Auto musi stac na równym terenie i powinno być bez obciążenia czyli kierowcy. Wymuszenie sekwencji vagiem w niektórych autach jest niedostępne tak jak np odpowietrzanie abs."

"............problem w tym ze xenon ustawia sie na odpalonym silniku tak aby swiecil z max silą."

 

Czyli wychodzi ze warunekiem jest zaplon wlaczony co  oznacza ze silnik na chodzie.?

Lampe sciagne jak bedzie wymiana blotnika.Z tego co wiem to trzeba zderzak sciagac do wyciagniecia lampy wec z tym poczekam,myslalem ze od strony silnika cos sie da zobaczyc.

Co do fizycznego mocowania lampy to jak kupilem auto to lampy wystawaly troche za blotniki,ale szpara miedzy zderzakiem a lampa byla mala. Teraz po wymianie blotnika  i spasowaniu lampt wieksza szpara miedzy zderzakiem a lampa.Jesli znow dam lampe nizej to jest szpara miedzy maska a lampa.Maski nie obnize bo znow bedzie ponizej blotnika.

Nadmienie ze auto bezwypadkowe,blotnik zamieniony na ori urzywka.Ogolnie zalozyc blotnik i wyregulowac szpary to ciezki temat.

Szparami zajme sie w swoim czasie.Narazie wazne jest ustawienie fizyczne lam no i ta regulacja. 

Opublikowano
10 godzin temu, adam1974 napisał:

Czyli wychodzi ze warunekiem jest zaplon wlaczony co  oznacza ze silnik na chodzie.?

Lampe sciagne jak bedzie wymiana blotnika.Z tego co wiem to trzeba zderzak sciagac do wyciagniecia lampy wec z tym poczekam,myslalem ze od strony silnika cos sie da zobaczyc.

Procedura adaptacji xenonu nakazuje mieć zgaszony silnik. Lampa trzyma się na 4 śrubami-2 na gorze mocujące do pasa przedniego,1 z tyłu i 1 od strony chłodnicy. Zderzaka się nie rusza,czas demontażu lampy dla mnie to około minuty.

Opublikowano

z tego co pamiętam adaptacja vagiem na zgaszonym. a regulacja ręczna lamp na odpalonym. 

Jeśli nie dasz sobie z nimi rady ustawić, jedź na stację kontroli pojazdu i tam ci je wyregulują koszt 10 złotych i po problemie 

Opublikowano
8 godzin temu, matisstz napisał:

z tego co pamiętam adaptacja vagiem na zgaszonym. a regulacja ręczna lamp na odpalonym. 

Jeśli nie dasz sobie z nimi rady ustawić, jedź na stację kontroli pojazdu i tam ci je wyregulują koszt 10 złotych i po problemie 

Ja ustawiałem światła kilkadziesiąt razy (testuje zrobione lampy na swoim aucie) według poniższego opisu,na stacji nigdy mi nie ustawili poprawnie świateł.

Ustawiasz sam wieczorem po czym zabierasz się na przejażdżkę po jakiejś bocznej drodze i widzisz czy są za wysoko czy za nisko,korygujesz ustawienie i gotowe.

 

 

Opublikowano

Pytalem na kilku stacjach w okolicy czy ustawiaja xenony-odpowiedz ze tak.Jak spytalem czy robia to z pomoca komputera,vag to nie wiedzieli o co chodzi.Wiec sam to musze zrobic.Pojade z komp na stacje i tam wspólnymi silami to moze sie zrobi.Lub pod sciana.......

Co do procedury ustawienia  lamp  jak widac sa rozne opinie,mimo  ze jest dostepny opis przeprowadzenia regulacji.

Lampa zostala wyciagnieta z samochodu-faktycznie prosta sprawa bez koniecznosci demontazu zderzaka(pila24  dzieki za informacje)

Po rozebraniu okazalo sie ze regulacja chodzi tylko trzeba dosc dlugo krecic.Przesmarowalem zebatki z zewnatrz lampy i ją zaloze ale jeszcze jest plyta mocowania lampy.

Wczesniej sadzilem ze do demontazu lampy potrzeba sciagnac zderzak.Zmylily mnie sruby ktore sa w podstawce-plycie  pod lampa,Do tej podstawki dopiero jest lampa przykrecana. Wlasnie na tej podstawce z dolu sa dwie sruby ktorymi reguluje sie co?Polozenie fizyczne  lampy,ustawienie do blotnika-zderzaka,czy wstepnie promien padajacego swiatla,lub odpowiedni kat? Widac poziome znaczniki do wlasciwego ustawienia(fotka)

Na ostatnim zdjeciu jest jeszcze srubka pokazana srubokretem której zadaniem jest przytrzymanie lapy by siedziala sztywno czy ma inne zadanie?

Jesli ktos odpowie na w/w pytania to juz bede wiedzial jak to wlasciwie zlozyc.

IMG_1815.JPG

IMG_1817.JPG

IMG_1819.JPG

IMG_1820.JPG

Opublikowano (edytowane)

Ta śrubka na ostatnim zdjęciu służy do ustawienia dystansu (pochylenia) lampy względem pasa przedniego. Lampę wsadzasz do auta,zewnętrzna część lampy ma dolegać do blotnika a spod lampy ma być na równi z liną zderzaka,dokręcasz śrubki dolne, następnie górne do pasa i tyle. Niezależnie od tego jak lampa będzie przykręcona przeprowadzasz regulacje prawo-lewo i góra-dół według powyższej procedury.

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Lampa zalozona.Ale i tak jak bedzie zderzak sciagniety to musze ja fizycznie ulozyc.Jesli podstawe lampy przykrece nisko tak by nie bylo szpary miedzy lampa a zderzakiem to po wlozeniu lampy w ta podstawe  lampa nie wchodzi w dwie wypustki usytuowane w podstawie lampy(fotka i zaznaczone na czerwono)A dojscie do srub podstawy jest albo po zdemontowaniu lampy albo zdemontowaniu zderzaka.Ale to w swoim czasie ustawie,A sama regulacje wiazki swiatla zrobie na dniach i dam znac jak wyszlo i czy na odpalonym czy zgaszonym silniku.

kkk.JPG

Opublikowano

Lampy powiedzmy ze ustawilem.Ustawialem na wylaczonym silniku,regulacja dziala,pozycja zapamietana.Ale i tak musze fizycznie lampy przestawic bo cos  brakuje regulacji na boki tzn, wewnetrzne krawedzie lamp czyli te od grila musz byc bardziej schowane-cofniete do silnika.Tak by wiazka swiatla padala na srodek drogi a nie na pobocze.Teraz sruby regulacujne sa juz skrecone na maxa.Poza tym jak na xenon to cos marnie widac w nocy.Zarniki swieca na niebiesko wiec chyba jeszcze niesa wypalone.NIe wiem czy moze soczewki czy  odblysniki nie sa  odpowiednio blyszczace co wplywa na oswietlenie drogi. Kto sie zajmuje regeneracja lamp? Ewentualnie jakie kupic zarniki,o jakiej barwie?

Opublikowano

Ja nie kombinowałem tyle z tymi lampami,zastąpiłem  je bixenonami bo tego projektory bosch al z 2016r i promień światła jest taki szeroki ze wystarcza na drogę i na pobocze. Zobacz jak takie lampy świecą i pomyśl o tym czy warto coś w tym xenonie rzeźbić.

 

Opublikowano

No ,to to u Ciebie swieci. Tylko dlugie u mnie swieca dobrze wiec moze  zalozyc tylko jakies inne projektory,zregenerowac odblysnik i bedzie jak u Ciebie na swiatkach mijania. Znalazlem w Katowicach firme co sie zajmuje xenon.Podjade tam,zobacza co jest nie tak i zobaczymy. Za te palmiki boscha duzo dales? Rozumiem ze przerobienie na bixenon polega na wyjeciu starych palnikow i wlozeniu nowych. A jak komp w aucie widzi ta zmiane? Nie trzeba nic adaptowac w programie? Do tego pewnie nowe  palniki,jakie? U siebie jakiej firmy masz wlozone,jaka barwa? 

Opublikowano

Pomieszałeś kolego,ja mam lampy bixenon (tzw xenon plus w b6),te lampy można w miarę bezinwazyjnie przerobić tak by pasował projektor (czyli soczewka z odbłysnikiem) z nowszego auta,zwie się ten projektor bosch al i jest stosowany od 2008 w wielu różnych autach. Zwykłe lampy xenon trudniej jest przerobić bo trzeba rozklejać lampę,otwór powiększyć pod nowy projektor itp. Zawodowo żadna firma nie zrobi Ci tego,jest kilka osób na forum które tym się zajmują. Firmy najwyżej zregenerują Ci odbłysniki,wstawisz nowe palniki i będzie lepiej, ale nie tak dobrze jak bixenony. Dla auta nie ma znaczenia czy masz xenon czy bixenon,instalacja dla lamp jest taka sama.

Opublikowano

To teraz jeszcze bardziej namieszam:)Bylem dzis u fachowca z lampami.Powiedzialem ze chce cos z tymi swiatlami zrobic bo marnie swieca.Podszedl zobaczyl,potwierdzil ze sa marne i tu mnie zaskoczyl,mam biksenony:) Nie wiedzialem bo jak wlaczam dlugie to sie srodkowe zarowki zapalaja.Ale gosci podszedl pomigal dlugimi i faktycznie przeslona na xenon sie przesowala(widac bylo roznice w jasnosci).Koszt naprawy 800za calosc czyli rozlozenie lamp,czyszczenie,nowe ori zarniki,odblysniki,oringi na srubkach regulacyjnych-jednym slowem ful wypas.Czas 1dzien. Do tego regulacja mijania i dlugich.Mowie ze 800 zl sporo i czy nie lepiej cos innego wlozyc,np palnikow z B8 ale odradzil.Powiedzial ze jak zrobi te lampy to beda lepiej swiecily niz po przerobkach.Gwarancji 2-3 lata moze dac bo na zarniki sa fabrycznie niby 2 lata.Co zrobic,przerabiac,oddac do regeneracji?

Opublikowano (edytowane)

Jak masz bixenony to przerobić sam możesz,jest instrukcja na forum. Potrzebujesz adapterów i projektorów Bosch al,jak sam to ogarniesz to zmieścisz się poniżej 200 zł z przeróbką. Olej tych fachowców sam zamontujesz nowy projektor,starych nie regeneruj bo szkoda czasu i kasy.

Jak masz takie lampy to tak przeróbka wygląda-z tyłu otwartej lampy widzisz projektor bosch al zamontowany na adapterze.

20181211_122922.jpg

20190126_142217.jpg

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Poza tym jak ten fachowiec sądzi ze ori projektory  świecą lepiej niż te z Octavii 3 2016 (takie są u mnie) to niech się stuknie w głowę. Ori odbłyśniki w projektorze mają płaską powierzchnię odbicia promienia i po krótkim czasie wypalają się i świecą jak u Ciebie właśnie.

20181227_103907.jpg

Opublikowano (edytowane)

Moja lampa w srodku wyglada tak jak na ponizszym zdjeciu.Projektory Bosch al znalazlem w sumie jedne na stronce hidretrofit.pl/sklep/soczewki-bosch-al-bi-xenon/  za 289zl za pare.Pisza ze moga jeszcze zastapic gladkimi szklami Hella.Moge  poswiecic dzien na wymiane projektorow.Ostatnio czytalem watki o przerobkach lamp ale dawca bylo b8.

Gdzie najlepiej kupic sprawdzone,w miare nowe projektory?Niektore jak na w/w stronce sa czyszczone,testowane... byc moze i odblysniki wymieniane.Szukac z Oktawi?Palniki Osram,Philips?Jaka masz barwe?Gdybym mial takie swiatla jak u Ciebie na filmiku to by bylo pieknie,100% zadowolenia.

A jak szukalem informacji to jeszcze sa lampy bi-led.Cenowo wychodzi podobnie,bawil sie ktos ?(to tak z ciekawosci na marginesie :)   )

 

 

 

IMG_1812.JPG

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Są na forum do kupienia adaptery do tych projektorów,projektory możesz kupić od kogoś....lub sam poszukać uszkodzonych lamp z których wyciągniesz takie projektory :)

Ciężko trafić na takie projektory z wypalonymi odbłysnikami,tym bardziej że auta nowe mają światła dzienne i nie używają ciągle świateł mijania.

Palniki 4300 osram na filmiku.

Opublikowano

Lampy z projektorami ktore wykorzystam  dzieki pomocy pila24 juz do mnie jada.Czekam na odpowiedz odnosnie adapterow.A jeszcze wyczytalem jeszcze na blizniaczym forum informacje w ktorej gwerty pisze",,,co do ori bixenony b6  to jest sprawa prostsza . można bez rozklejania wstawić projektory z b8 al  wystarczą adaptery i pierścienie centrujące." O tych pierscieniach centrujacych nie slyszalema pewnie sa jakims ulatwieniem przy modyfikacji lamp.

No i pytanie o zarniki.Myslalem nad uzywkami ale dobre lamki sa w cenie ponad 70zl za szt, wiec wole dolozyc i miec nowe.

Podobaja mi sie jak lampy swieca u pila24  wiec interesuje mnie barwa 4300.I znalazlem :

 

D1S-Osram-4300K-66144-clc-KOMPLET-2-sztu
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 259,99 zł - D1S Osram 4300K 66144 clc KOMPLET 2 sztuki Ksenon (8130673269). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Teoretycznie  orginal. Ale po otrzymaniu sprawdze w sposob jak na filmie:

Czy w/w zarniki beda pasowac do moich przetwornic? Pytam aby potwierdzic to co zapamietalem z dzisiejszej rozmowy z kolega pila24.

Opublikowano
59 minut temu, adam1974 napisał:

co do ori bixenony b6  to jest sprawa prostsza . można bez rozklejania wstawić projektory z b8 al  wystarczą adaptery i pierścienie centrujące." 

Pierścienie ułatwiają wycentrowac projektor ale zabierają cenne milimetry w lampie,w rezultacie lampa z ori przetwornicami może się nie domknąć lub będzie problem z poziomowaniem. Zamiast nich wole poświęcić kwadrans na prawidłowe ustawienie projektora na adapterze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...