kami050 Opublikowano 14 Września 2019 Opublikowano 14 Września 2019 Witam, Od zakupu samochodu ( 1.8T) mam problem akustyczny polegający na wydobywaniu się z pod maski metalicznego szelestu podczas odpuszczania gazu (schodzenia z obrotów) od 1-szego do 3 biegu , na wyższych biegach już tego nie słychać, kolejnym problemem jest świst przy żwawym przyspieszaniu od 2 do 6 biegu, turbina jest sucha, auto nie bierze oleju, ładnie wkręca się na obroty, na vagu nie wychodzą żadne błędy, turbina ładuje do 1,6 bar (łącznie z ciśnieniem atmosferycznym) . Myślałem , że problemem jest łańcuch rozrządu i napinacz więc je wymieniłem, ale dalej jest to samo. Zrobiłem też płukankę silnika LM i sprawdziłem cały dolot pod ciśnieniem, luzy na turbinie minimalne, czytałem dużo na forum, ludzie mówią ,że klapka wg , uszczelka pod kolektorem ,luzy na wirniku. ,mieliście już taki przypadek? jeśli nie znajdę odpowiedzi to czeka mnie wyprawa do warsztatowych magików/wymieniaczy wszystkiego co się da, no można i tak jak ktoś ma worek nie potrzebnej kasy... Drodzy moi proszę o pomoc, jak ktoś jest z okolic Tarnowa i mi pomoże to pięknie się odwdzięczę:) 1
przem8 Opublikowano 14 Września 2019 Opublikowano 14 Września 2019 Dv sprawdzany? Jeśli klapka byłaby luźna to nie trzymałoby doładowania. Daj loga 115+118.
soul87 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Moze obluzował się wklad katalizatora
kami050 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) 15 godzin temu, przem8 napisał: Dv sprawdzany? Jeśli klapka byłaby luźna to nie trzymałoby doładowania. Daj loga 115+118. W załączniku logi z przed pół godz. temp. na zewnątrz 21st. ,silnik rozgrzany , 3 bieg od 1400obr do 6 tys obr , gaz do podłogi. Logi dynamiczne 115+118 1.8T 150KM.CSV Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Edytowane 15 Września 2019 przez kami050
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Z turbo wygląda, że wsio jest ok, przynajmniej jeśli chodzi o to co widać w logu. Sprawdź tego kata jeszcze. Co do świstu przy przyspieszaniu (o ile jest rzeczywiście głośny), od kilku lat w znajomym 1.8t jest to samo i nic się nie dzieje prócz wrażeń akustycznych. Pewnie wirnik trochę stracił wyważenie albo ma jakieś uszkodzenie i stąd te dźwięki. Poza tym turbo bardzo ładnie wstaje.
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Ładuje tyle co żąda program w serii. Zrób jeszcze 2+33 i 3+20 na pb po kasowaniu błędów i będziesz wiedział czy wszystko jest ok. Jak mało to program i wtedy to będzie jako tako jechać, bo w serii to przeciętny muł. Edytowane 15 Września 2019 przez przem8
kami050 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 A te logi 2+33 i 3+20 robi się w taki sam sposób jak 115 i 118 czyli gaz w podłogę od 3 biegu?
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Tak i skasuj wcześniej błędy nawet jak ich nie ma. Poza tym wszystko o logach masz w dziale diagnostyka. Edytowane 15 Września 2019 przez przem8
soul87 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Jak mało mocy to zapraszam zrobimy zdalnie dobry indywidualny program pod Twój silnik ?
kami050 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 4 godziny temu, przem8 napisał: Ładuje tyle co żąda program w serii. Zrób jeszcze 2+33 i 3+20 na pb po kasowaniu błędów i będziesz wiedział czy wszystko jest ok. Jak mało to program i wtedy to będzie jako tako jechać, bo w serii to przeciętny muł. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum 2-33.CSV 3-20.CSV
kami050 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 36 minut temu, soul87 napisał: Jak mało mocy to zapraszam zrobimy zdalnie dobry indywidualny program pod Twój silnik ? Jak już uporam się że świtem podczas przyspieszania i tym metalicznym szelestem to napewno zrobimy program:)
kami050 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 17 minut temu, soul87 napisał: Z logów igła.. Ten świst jest mega irytujący, nie słychać go tylko jak mam głośniej radio włączone albo przyspieszam delikatnie, boję się, że może przez luzy na turbo coś się urwie w turbine albo jakieś opilki się dostaną do dolotu i silnika, auto ma 121tys przebiegu i wydaje się oryginalny, jednak jeździło w trybie long life.
Emejcz Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Brzęczenie (cykanie) przy schodzeniu z obrotów to klapka WG - tak, miałem taki przypadek u siebie i "szpecjaliści" chcieli mi turbinę regenerować Nie słyszysz na wyższych biegach, bo szum powietrza już zagłusza. Świst (przy przyśpieszaniu) to prawdopodobnie jakaś nieszczelność w okolicach turbo/kolektor lub kolektor/silnik.
kami050 Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 Ja mam takie szzzzzz szzzz... Przy schodzeniu, a można ją wyregulowac ta klapkę wg bez demontażu turbo? Jak fachowo to zrobić?
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Jakby była nieszczelność itd. to logi by tak nie wyglądały. Może jakaś rolka niedomaga? Zakładając teoretycznie, że to coś z klapką, to tylko można to ogarnąć przez demontaż turbo. Przy padniętym dv jest tzw. źrebak przy odpuszczaniu gazu więc może o taki dźwięk Ci chodzi? Nagranie by pomogło. Edytowane 15 Września 2019 przez przem8
Emejcz Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Można jej pomóc - jak już się upewnisz, że to klapka. Samodzielnie możesz to zrobić bez demontażu czegokolwiek jak masz zwinne ręce - ja robiłem. Zdejmujesz zabezpieczenie z nakrętek i luzujesz nakrętki (klucz nasadowy 10 z tego co pamiętam) naciągając trochę sztangę (klapka będzie bardziej dolegać i przestanie wibrować). Nie liczyłbym, że jakiemuś mechanikowi będzie się chciało to robić bez zdejmowania chociażby kolektora. W zakładach od turbin zaś prawie na pewno powiedzą, że konieczny jest demontaż turbo i regeneracja.
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Tu nie ma co grzebać przy regulacji, bo i tak turbo ma skłonności do małego przeładowywania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się