rp1999a Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Witam. Zwracam się do was o pomoc w ustaleniu przyczyny dziwnego dźwięku. Samochód to a4 b6 1.8t quattro. Przy uruchamianiu zimnego silnika obroty wskakują do 1200 i towarzyszy im dziwny dźwięk. Po dodaniu gazu w zakresie 1000-2000 obrotów jest również słyszalny ten dźwięk. Dzieje się to tylko na zimnym silniku przez 2-3 minuty. Załączam filmik na którym jest to pokazane. Liczę na pomoc z Waszej strony. Pozdrawiam 20190912_133908.mp4
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Napinacz z łańcuszkiem z tyłu głowicy. Zacznij od czyszczenia smoka olejowego, a jak nie pomoże to wymiana, wcześniej pomiar ciśnienia oleju też się przyda. Jak oliwa zalana? Edytowane 15 Września 2019 przez przem8
rp1999a Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Dwa tygodnie temu czyszczenie całego układu było robione. Pompa oleju nowa, smok nowy, miska olejowa i układ przeczyszczone. Ciśnienie oleju było strasznie niskie, teraz jest w porządku. Olej to Motul 5W40 X-Cess. Dziwi mnie to właśnie, że jest to na zimnym silniku po kilku minutach jest już w porządku i nic a nic nie hałasuje. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale podczas tego zabiegu mechanik sprawdzał napinacz i mówił, że jest dobry bo nie da się go ruszyć i dobrze spina wałki. Edytowane 15 Września 2019 przez rp1999a
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Nie było obtarc na pokrywie zaworów i głowicy? Dźwięk od napinacza jest dopuszczalny do 2 sekund. Nie dzwoni Ci później klapka wg? Po samym nagraniu ciężko jednoznacznie określić.
Tycjan Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Jak nie napinacz + łańcuch to. Może szklanki już zużyte? U mnie nie zawsze i tylko na zimnym silniku dzieje się tak że właśnie silnik chwilę nierówno pracuje, słychać dziwne dźwięki oraz miga mi check engine i do tego zauważyłem dosyć duże drgania na napinaczu paska osprzętu. Na dniach będę mierzył ciśnienie oleju oraz sprawdzał auto kompem. Jakieś pomysły?
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 2 minuty temu, Tycjan napisał: Jak nie napinacz + łańcuch to. Może szklanki już zużyte? U mnie nie zawsze i tylko na zimnym silniku dzieje się tak że właśnie silnik chwilę nierówno pracuje, słychać dziwne dźwięki oraz miga mi check engine i do tego zauważyłem dosyć duże drgania na napinaczu paska osprzętu. Na dniach będę mierzył ciśnienie oleju oraz sprawdzał auto kompem. Jakieś pomysły? Jak miga check to odczytaj błędy, bo bez powodu to się nie pali. To nie szklanki i załóż swój temat z problemem, bo tylko bałagan się robi.
rp1999a Opublikowano 15 Września 2019 Autor Opublikowano 15 Września 2019 27 minut temu, przem8 napisał: Nie było obtarc na pokrywie zaworów i głowicy? Dźwięk od napinacza jest dopuszczalny do 2 sekund. Nie dzwoni Ci później klapka wg? Po samym nagraniu ciężko jednoznacznie określić. Nie zauważyłem, jedyne co to jest urwana jedna śruba dociskająca głowicę. Co do tej klapki wg to bardzo możliwe. Zauważyłem też, że czasami gdy odpuszczam gaz słychać również metaliczny dzwiek. Wsłuc**jąc się w te dźwięki na zimnym miałem wrażenie, że to gdzieś z okolicy turbo, ale nie byłem pewny.
Emejcz Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Urwana śruba głowicy? Czy na pewno chodzi ci o to co napisałeś? Bo jeżeli tak to radzę szybko interweniować. To co słychać na twoim filmie to brzęczenie napinacza plus ewentualnie pompa SAI i serwo. Skuteczne wyeliminowanie brzęczenia napinacza to wymiana na wersję starego typu bez wtyczki i wywalenie go z softu przez jakiegoś tunera.
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 4 godziny temu, rp1999a napisał: co to jest urwana jedna śruba dociskająca głowicę. Prędzej od pokrywy zaworów Masz vcds'a? Jak chcesz sprawdzić klapkę na 100% to trzebaby zdjąć kata.
Emejcz Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 11 minut temu, przem8 napisał: Prędzej od pokrywy zaworów Masz vcds'a? Jak chcesz sprawdzić klapkę na 100% to trzebaby zdjąć kata. Nie musi. Wystarczy zdjąć wężyk z WG i podłączyć się duża strzykawką do wytworzenia podciśnienia które spowoduje dociskanie klapki do obudowy turbiny. Jedna osoba ciągnie strzykawą powietrze, a druga dodaje trochę gazu i puszcza - jak jest cisza, to wiadomo, że klapka.
przem8 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Nagraj dłuższy filmik z tymi przygazówkami jak już uciszy się napinacz. Wydaje mi się, że to brzmi znajomo i to będzie turbo. Jak postoi dłużej to słychać takie brzęczenie przez jakiś czas. Pociesze Cię, że z tym można jeździć kilka lat i nic się nie dzieje ?
Dawid-1999 Opublikowano 15 Września 2019 Opublikowano 15 Września 2019 Panowie mam identyczny odgłos przy odpaleniu na zimnym. oraz metaliczny dźwięk pojawia się na ciepłym w okolicy 2000-3000tys, ledwo co można usłyszeć, natomiast glosniejszy, słyszalny w kabinie w okolicach 6000 obr. Jutro wstawię film. Łańcuch z napinsczem czy popychacze też już? Przebieg licznikowo 250, dużo faktur z przebiegami itd ale kto wie..
soul87 Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 na tym filmie slychac dwie "usterki" jeden do paru sekundowy dzwiek lancucha i napinacza a potem przy przegazowkach to obstawiam na 99% luzna szpilke kolektora wydechowego.
Dawid-1999 Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 Filmik z przegazowaniem robiony na ciepłym silniku VID_20190916_181427.mp4 VID_20190916_180517.mp4
przem8 Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 100 lat temu taki dźwięk miał ojciec w passacie b3 i to były wywalone panewki na wale. Na tym ostatnim nagraniu to brzmi zupełnie inaczej niż na pierwszym filmiku. Nie brzmi to za dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się