Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt bogata dawka paliwa/kopci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na wstępie chciałbym napisać, że jakiś czas temu przesiadłem się z 80 tki w której większość rzeczy naprawiałem sam na A4B7 2.0 TDI z którą nawet nie mam zamiaru sam sobie radzić i wstawiłem ją do mechanika. 

Problem polega na tym , że niedługo po zakupie zapalił się check engine i auto przy przyśpieszaniu (moment , gdy zaczyna pracę turbina) kopci na czarno. Silnik poza tym pracuje równo, nie bierze oleju, ani płynów. 

 

Po podłączeniu do komputera mechanik powiedział mi , że silnik dostaje zbyt dużą mieszankę. Wymieniono sondę lambda i sterownik przed DPF(?). Przejechałem jakieś 100 kilometrów i problem znów się pojawił. 

 

Pytanie moje: 

Co może być przyczyną?

Czy mechanik nie wciska mi ciemnoty (nie ogarniam nowych silników)?

Czy zna ktoś w Łodzi godnego polecenia mechanika, który nie zrobi mi w kieszeni dziury? 

Opublikowano

Nie wiem co za magik sprawdzał ci auto ale Weź auto i pojedź do Pana Michała w Mogilanach albo zadzwoń do niego. Najlepszy mechanik od AUDI w regionie 

tel do niego 510 845 868

Opublikowano

To ponad 300 km. od Łodzi ;) no chyba, że bardzo się opłaca :)

 

Dziś mi wydał wyrok - wtryski... Aż ja i mój portfel łzy w oczach mieliśmy. W środę przyszłą mam zostawić auto. 

Opublikowano

A jak mu pociśniesz i zaczyna dymić to nie słychać gwizdu ewentualnie syczenia gdy masz lekko uchyloną boczną szybę ??

Jeżeli tak to szukaj nieszczelności w dolocie pomiędzy turbiną a głowicą silnika .

Ten twój mechanik to znachor chyba jakiś , na jakiej podstawie stwierdził że to pompowtryskiwacze, zrobił chociaż jakieś logi ?:naughty:

Jakie błędy konkretnie były w sterowniku silnika przed naprawą i jakie się teraz pojawiają ?

Jest dużo przyczyn które mogą powodować dymienie , same pompki zostaw sobie na koniec, jak już wszystko inne będzie sprawdzone i wszystkie inne możliwe przyczyny będą  wyeliminowane :)

Opublikowano

Ciągle ten sam błąd się pojawia. Sonda 1 zbyt bogata dawka paliwa. 

Mówi, że sondę wymienił. Już tydzień mechanik go trzyma. Może znajdzie, a jak nie to może posłucham czy nie gwizda ;)

Przed oddaniem go na gwarancję byłem u innego mechanika  z ciekawości. Twierdzi, że pompki są malinka i bankowo sonda... Komu wierzyć...

Opublikowano

Miałem ten sam błąd za bogata mieszanka. Mechanik wyczyścił przepustnicę i EGR nic to nie dało. Wymiana sondy na Bosh pomogła 750 km i zero błędów. 

Opublikowano

Okazało się, że wstawili mi jakąś podróbkę za grosze. Po wymianie na Boscha check engine znikł bezpowrotnie. 

 

Zostało jeszcze kopcenie, ale to podobno przez kończący się pasek rozrządu...

Opublikowano

Po wyciągnięciu mojej sondy też okazało się, że to jakiś zamiennik. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.10.2019 o 20:52, Templariusz napisał:

Zostało jeszcze kopcenie, ale to podobno przez kończący się pasek rozrządu...

Z tym wpływem kończącego się paska na kopcenie to diagnoza tak samo z sufitu jak z pompkami :decayed:

Ja bym zmienił mechanika.

I to jak najszybciej ...:whistling:

P.S. Oczywiście jak auto świeżo po zakupie i przebieg jak i czas od ostatniej wymiany rozrządu niepewny, to jego wymiana jest jak najbardziej zalecana :)a co do kopcenia to wszystko zależy od jego intensywności, auto już leciwe i ciężko wymagać by bąka nie puszczało.

DPF-a pewno nie ma na pokładzie ..

Daj może jakiś filmik jak to wygląda, zobaczymy czy warto coś z tym robić ....

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...