turdzi Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Mam takie pytanko do nadwornych tunerow i osob ograniajacych temat. Jak sie tylko uporam z moim parchem to bede chcial sie go jak najszybciej pozbyc Mialem w planach nowe B8 2.0 TDI ( 170KM ) Q ale kryzys tez odbil sie na mnie + pare dodatkowych czynnikow ktore mi w B8 nie za bardzo podeszlo stwerdzilem ze zostane jedak przy B7. Bede chcial kupic BRD koniecznie Q z jakis mlodych rocznikow 07, 08 jednak o takie auto w takej konfiguracji jest u mnie niezmiernie ciezko ,pojawiaja sie moze ze dwa trzy ale czasme bardziej na polnoc wiec 1500 km nie bede jechal. Jest za to calkiem sporo zwyklych 2.0 tdi Q wiec zastanawiam sie tez na takim i zrobiemiem takiego updatu jak jaro4444 ty czyli dodatkowy IC i tubro od BRD + program Jest tylko jeden problem nie wiem jakiego silnika szukac tak aby wszystko bylo plug & play i aby byl na tyle trwaly i rozwojowy na powiedzmy teo ok 200 KM i 400 Nm. Martwi mnie jedna sprawa ze tu u mnie na lokalnym rynku jest zdecydowanie wiecje aut z silnikami BPW czyli tych z jednym wlakiem.Jak on sie ma do takiej modyfikacji.Czy zdecydowanie lepiej szukac BRE. Kolejne pytanko to czym tak na prawde za wyjatkiem innego Turbo i dodatkowego IC roznie sei BRD od BRE ? Dzieki za wszystkie sugestie. Pozdrawiam.
jaro4444 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 No dobra więc robimy przesłuchanie Ile masz przebiegu w swoim samochodzie? Ile rocznie robisz km? Czy wchodzą w grę silniki o większej pojemności? Gdzie samochód będzie zarejestrowany? Czy norki bardzo rygorystycznie i podchodzą do norm ochrony środowiska, czy pilnują kompletacji DPF, ... Czy wóz ma byc na gwarancji? Jak długo chcesz nim jeździć?
turdzi Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Opublikowano 18 Marca 2009 Ile masz przebiegu w swoim samochodzie? 52 tys - sam silnik 12 tys Ile rocznie robisz km? 20-30 tys Czy wchodzą w grę silniki o większej pojemności? nie moze byc tylko i wylacznie 2.0 TDI i obowiazkowo Q Gdzie samochód będzie zarejestrowany? w NO Czy norki bardzo rygorystycznie i podchodzą do norm ochrony środowiska, czy pilnują kompletacji DPF, ... raczej tak Czy wóz ma byc na gwarancji? po takim modzie raczej nie - jak znajde BRD to bede ja chcail zachowac na czas jej trwania Jak długo chcesz nim jeździć? Jak nic nie bedzie sie dzialo to min. 3 lata a nawet 5 - z moja obecna B7 zrobilem podstawowy blad ( czyli nie szukalem auta z Q ) i gdybym sie do niego nie zrazil przez moje problemy ( nie do modelu jako takiego tylko konkretnie do mojego egzemp. ) to ogoleni jestm bardzo zadowolony z B7 i chce dalej w nim pozostac. Twoja konwersja ( bo tak ja trzeba nazwac ) ma jeszcze jedna zalete.Uzywa tylko i wylacznie farbycznych elm. czyli tubro orurowanie IC i co tam potrzebne wice w razie czego nikt specjalnie nie powienien sie czepac o jakies niehomologowane pierdoly.
jaro4444 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Więc ja bym sobie zostawił Twój samochód i zrobił mu moda - ale to ja. Jak chesz nie zmieniać nic w normach emisji i żeby wyglądało to w miare na oryginał to masz kilka opcji: - wybierasz 2.0 16V bez DPF i robisz dokładnie to co ja -wynik znasz, - wybierasz BRD albo 2.0 16V 140 KM z DPF i dodajesz mu drugi IC i turbinę + program - realnie pewnie uzyskasz ok 190 KM. - bierzesz 2.0 8V BPW z DPF + turbo BRD + IC + mod - uzyskujesz z DPF pewnie ok 180-185 KM (nie wiem jaka jest wydajność pompek w BPW), masz mocną gowicę ale nadal zabierak pompy oleju 30.03 kolega z tego forum montuje drugi IC do 1.9 TDI B7 więc robota ta sama co w BPW - przetestujemy to dosłownie lada dzień. - kupujesz B8 143 KM Q, wkładasz turbinę CAHA + mod - zamkniesz pewnie ponad 200 KM - lada dzień taki mod zrobi Rogal, bo odkupił ode mnie praktycznie nową turbinę CAHA w takim celu. Zawsze istnieje opcja wywalenia DPF, mocy będzie więcej, kłopotów technicznych mniej, więcej problemów z ASO i Policją jakby co. BRD jest na pompkach Siemensa i strowniku Siemensa - jest wredniejszy do tuningu jak Bosch. Przy Twoich przebiegach kupiłbym 2.0 TFSI Q + mod. Mocy od groma, problemów zero... Wybór należy do Ciebie.
turdzi Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Opublikowano 18 Marca 2009 - kupujesz B8 143 KM Q, wkładasz turbinę CAHA + mod - zamkniesz pewnie ponad 200 KM - lada dzień taki mod zrobi Rogal, bo to odpada na wstepie raz cena - nie che brac kredyu a dwa wkurza mnie ze nie moge wylaczyc calkiem ESP Więc ja bym sobie zostawił Twój samochód i zrobił mu moda - ale to ja. moze i byla by to najrozsadniejsza opcja ale auto jest dla mnie pechowe i chce miec quattro wiec raczej odpada Przy Twoich przebiegach kupiłbym 2.0 TFSI Q + mod. Mocy od groma, problemów zero... ta opcja tez odpada-jest ich jeszcze mniej sa drazsze w zakupie niz BRD i przede wszystkim nie che miec na razie auta palacego w miescie wiecej niz 13L bez wzgledu na to czy robie 5 czy 50 tys w roku. a powedz mi czym tak na prawde rozni sie kontrukcja BRD od BRE za wyjatkiem turbo + 2 coolerow ? BRD jest mocniejszy ma kute graty inne pompki ?
zieluch Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Nie wiem kolega, dlaczego koniecznie chcesz 2.0. Gdybyś wybrał 3.0 TDi spalanie bys miał większe około 1-2 litra(w zależności od stylu jazdy) ale za to 3.0 zawsze ma quattro, bez żadnych modów masz 205-235 HP. pyzatym silnik jest bardziej elastyczny mniej wyżyłowany, wszystkie normy spalania są.
turdzi Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Opublikowano 18 Marca 2009 zieluch 3.0 TDI odpada i nawet nie dla tego ze jak dla mnie ten silnik jest za ciezki jescze bardziej uwydatniajac juz i tak zle rozlozenie masy w B7 a z racji ceny. Tu gdzie mieszkam za 3.0 TDI z lat 2005-2006 moge miec nowe B8 2.0TDI ( 170 ) Q , i to nie golasa tylko takie na pelnym S-linie wiec to auto jest automatycznie skreslone.
jaro4444 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Turdzi powiem Ci tak - z g... bata nie ukręcisz. Chcesz mieć odłączany ESP i jeździć bokami, a nie akceptujesz wysokiego spalania. Diesel nie jest silnikiem nadającym się latania bokami. Osobiście uważam, że jak czegoś do ślizgów to kup sobie (tak jak zresztą chyba mialeś) Imprezę. A jak wóz ma być do bezpiecznej i nawet szybkiej jazdy z punktu A do B to wówczas diesla. BRD ma inne pomki, inny sterownik, turbinę. Mechanicznie musisz przeanalizować ETKĘ. Wiem na 100%, że diesle 170 KM ale poprzeczne mają tłoki bez podcięć na zawory, głębiej wpuszczone w głowicę zawory, inne głowice, inne wałki rozrządu, inne pompowtryski, wał korbowy kuty tylko z 4 przeciwciężarami.
turdzi Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Opublikowano 18 Marca 2009 jaro4444 to nie tak.... Audi nigdy niebedzie do latania bokami a przez wylaczenie ESP mialem na mysli odlaczenie go np: na sniegu.Zimy tu mamy ze hoho i czasem mozna sobie troszke zamaszysciej pojechac tu i tam. Nie mam nic przeciw ESP pod warunkiem ze moge go sobieodlaczyc kiedy chce.Z zalozenia podchodze to tematu .... to jak tu kieruje i ja tu za to place wiec ja bede decydowal kiedy chce aby mi cos pomagalo a kiedy nie ....... A wracajac do tematu masz moze jakas liste co dokaldnie bylo potrzebne to tekiej konwesji jak wykonales ? [br]Dopisany: 18 Marzec 2009, 18:00_________________________________________________Z etki wynika ze BRE i BRD maja taki sam blok , tloki , wal , glowice inne walki i PD
jaro4444 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Wykaz już był na forum: - turbina 03G 145 702 H, - intercooler - 8E0 145 806 Q, - kierownicę powietrza 8E0 117 336 J dla zwykłego zderzaka, albo N dla S-Line, - wspornik IC nr 059 145 814 B, - tuleja gumowa 050129669 1 szt, - tuleja gumowa 058145824A - 2 szt, - wąż 8E0 145 708 M, - wąż 8E0 145 790 N, - śruba N10192402 - 3 szt, - belka Intercoolera (wzmocnienie dolne pasa przedniego) od 170 KM TDI - nie znam nr .
turdzi Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 jaro4444 dzieki wypas [br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 08:08_________________________________________________Czyli co suma sumarum jak juz kupowac 140 to raczej szukac motoru BRE i to najlepiej bez PDF ?
jaro4444 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Czyli co suma sumarum jak juz kupowac 140 to raczej szukac motoru BRE i to najlepiej bez PDF ? Jak jest z wałkami na zębatkach to ja bym tak zrobił. Dlatego osobiście szukałem BLB, nie znając wówczas jeszcze problemu z wałkami. Dziś zrobiłbym to samo, ale dawcą słupka uczyniłbym silnik BMN
turdzi Opublikowano 19 Marca 2009 Autor Opublikowano 19 Marca 2009 OK dzieki serdeczne jaro4444 teraz juz cos wiecej wiem. Pozostaje jeszcze jedna kwestia , mianowicie jak w BRD ma sie sprawa z hamulcami czy jest tam taki sam zacisk i tarcza jak w zwyklym TDI ( 140KM ) czy moze cos wiekszego a`la 3.0 TDI lub 2.0 TFSI ? Sprawa oczywiscie rozchodzi sie o finanse bo aby urzezbic cos a`la BRD to bedzie trzeba tez troche czasu u gotowki zainwestowac ( z czym oczywiscie sie licze ) aby to jechalo do przodu i oczywiscie adekwatnie do mocy hamowalo. na plus za 140 stami Q przemawia przemawia fakt ze trafiaja sie auta z przebiegami 10-15 tys wiec prawie nowki sztuki.BRD raczej nikt tak szybko i chetnie nie sprzedaje.
Jarol Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 W BRD są hamulce standardowe czyli 288x25 przód i 245x10 tył.
jaro4444 Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Czyli problem pozostaje Jaki problem? Zaciski z 500 - 600 zł, klocki z 250 zł, tarcze zależy jakie od 600 zł w górę i masz przód gotowy.
jozin Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 turdzi, wracaj do jedynej sensownej marki kup legacy w dyszlu
Jarol Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Czyli problem pozostaje Jaki problem? Zaciski z 500 - 600 zł, klocki z 250 zł, tarcze zależy jakie od 600 zł w górę i masz przód gotowy. W sumie to z 2,5 tysiaka na heble do przodu i tyłu trzeba liczyć.
turdzi Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Jaki problem? Zaciski z 500 - 600 zł, klocki z 250 zł, tarcze zależy jakie od 600 zł w górę i masz przód gotowy. Wiesz jak bym mieszkal na stale w PL to by nie bylo problemu ale ze mnieszkam tu gdzie mieszkam to takie kompletowanie zaczyna robic sie operacja skomplkowana logistycznie. Od biedy mozna kupic caly zestaw zaciskow w ASO od 2.0 TFSI + nowe klocki wiec w sumie jak tylko jest to P&P to jest to chybanajmniejszy problem turdzi, wracaj do jedynej sensownej marki kup legacy w dyszlu jozin kiedys pewnie tak ale raczej w benzynie i z zylionem koni ........na razie jednak pozostale w Audi , jak to sie mowi d*pa do luksusu se szybko przyzwyczaja....... [br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 19:34_________________________________________________OK zrobiłem male rozpoznanko i tak sie składa ze zaraz kolo mojej pracy staje jedno takie Q z BRD.Auto jest na 17 calowych alu ( opony zimowe ) i tam tarcza z zaciskiem wypełnia cale kolo. U mnie i w paru innych 2.0TDI Q jakie widzialem po drodze tarcza i zacisk mieści sie spokojnie w 16 calowej feldze a powiedział bym nawet ze w niej ginie. Wychodzi wiec na to ze jednak BRD ma wiesze hamulce. Czy jest to ktoś w stanie zweryfikować np: Etka ? Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie dotyczące wyboru silnika chetnie wezmę je pod uwagę
mk4 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 jaro4444 czy belka Intercoolera (wzmocnienie dolne pasa przedniego) od 170 KM TDI może występować kilku rodzajach czy porostu jak sprzedają od 170 to brać ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się